strazak990 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Auto Audi a4 b7 2005r. 2.0 TDi BPW Witam mam okazję usunąć filtr BPW oraz zaślepieć EGR. Auto będe użytkował tylko do jazdy do pracy codziennie 15 km. większość po mieście . Czy mógł by ktoś odpowiedzieć czy lepiej go usuwać i nie mieć potem problemów czy lepiej zostawić tak jak jest i czekac aż się zapcha po tej jeździe miejskiej ? Chciałbym dowiedzieć się od użytkowników co usuwali w swoich BPW filtr DPF jakie są + a jakie są - Edytowane 11 Lutego 2016 przez strazak990
.Pablo. Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Są same za po pierwsze i najważniejsze zniknie problem dostawania się ropy do oleju silnikowego, po drugie wykluczasz awarie w przyszłości a prędzej czy później z twoimi przebiegami by nastąpiła. Skutków ujemnych nie widzę żadnych po wycięciu mojego dpfa. Minus jedyny jaki jest to cena. Dobry warsztat kasuje 1,5 tys. Ale warto.
strazak990 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 Są same za po pierwsze i najważniejsze zniknie problem dostawania się ropy do oleju silnikowego, po drugie wykluczasz awarie w przyszłości a prędzej czy później z twoimi przebiegami by nastąpiła. Skutków ujemnych nie widzę żadnych po wycięciu mojego dpfa. Minus jedyny jaki jest to cena. Dobry warsztat kasuje 1,5 tys. Ale warto. Właśnie znalazłem dobrego mechanika co wyciagnie mi DPF plusł, zaślepieni usunie lektroniczne zawor EGR i podniesie troszkę mocy to zechciał nie całe 2 tys. to myśle że cena warta świeczki ?
SotoM Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 To dobra cena. Rób i będziesz miał z glowy.
bronek_neo Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 (edytowane) po wycięciu nie będzie problemów z przeglądami np. za 2-3 lata? mój DPF jeszcze jakoś daje radę, ale pewnie niedługo się odezwie (204tys. nalatane) i powoli się zastanawiam, czy wtedy wyciąć, regenerować czy może na nowy wymenić? Edytowane 12 Lutego 2016 przez bronek_neo
audicoman Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Jak działa to bym go nie wycinał, jeśli zacznie sprawiać problemy to go dopiero usunąć. Mój ojciec też ma DPF w 3.0 TDI i jeździ krótkie odcinki, puki co nie zapchał się. Trzeba mieć świadomość i przegonić autko przy każdej możliwej okazji, a większych problemów nie powinno być.
SotoM Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 (edytowane) to jak działa to zostaw,bedziesz sie martwił jak bedzie problem-wtedy bedziesz myslał czy usówac,czy go wyprac czy wymienic na zamiennik co zrobiło wielu uzytkowników tu na forum i jedza. ja tez latam tylko miasto i nie mam problemu z DPFem - jak wszystko jest sprawne to dpf sie wypali w kazdych warunkach nie zaleznie czy bedziesz jechał czy stał w korku...jak mu przerwiesz wypalanie to przy ponownym uruchomieniu wykona sobie jak najszybsze zagrzanie silnika i storzy sobie warunki do podjecia cyklu wypalania i bedzie sie wypalał dalej... ja wogole na to nie zwracam uwagi nie przejmuje sie tym dpfem,jezdze własnym stylem i to samo powtarzam klientom co wyzej napisałem - nie przejmowac sie tym poprostu,nie kombinowac - co z tego ze pojedziesz na autostrade i natrzaskasz km - dpf nie ma potrzeby sie wypalac i nie bedzie sie wypalał mimo ze specjalnie jedziesz autostrada... Edytowane 12 Lutego 2016 przez SotoM
bronek_neo Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 SotoM a tak z ciekawości jaki masz przebieg nalatany? u mnie w ogóle jeszcze ani razu żadna kontrolka się nie zapaliła...
mA4celi Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Ja wywaliłem to parę miesięcy temu - dla mnie same pozytywy. Mój koszt to 800 zł ( wywalenie, program wył. EGR). Jestem naprawdę zadowolony z zabiegu ( samego warsztatu) jak i efektów. Też mam ok 30 km. dziennie (po 12 km do pracy), co tydzień miałem automatyczne wypalanie ( bez wskazań na desce rozdz. ale czuć było pod butem). Teraz jest dużo żwawszy, szybciej zbiera nie przybywa oleju itp. Z negatywnych : zapach ropy jak z dawnych dieselków , wyraźny ale dziwny dźwięk turbiny z tyłu wydechu (!) i w kabinie, szczególnie przy szybkim odpuszczeniu gazu i koniec Przegląd przeszedł bez problemów słowem polecam, ale zastanawia mnie wysoki koszt - chyba, że wypełniają puszkę katalizatorem.
SotoM Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 SotoM a tak z ciekawości jaki masz przebieg nalatany? u mnie w ogóle jeszcze ani razu żadna kontrolka się nie zapaliła...Zegarowo 280tkmRzeczywistość z 350tkm powinno być. Terazjestem po wymianie pompy tandem i sprzęgła...w tygodniu stawiam ją na rolki bo po naprawie auto dostało kurwicy uczę się na nowo tym jeździć...
strazak990 Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Opublikowano 8 Marca 2016 Wywaliłem dpf Egr off + Zwiększona moc. Gośc mówi że jeszcze nie jest to samo czymś silnik jest zmulony... stawiał to na zapchany dpf lub otwarty (zepsuty) egr gdy zrobił operację wywalając dpf i odłanczając egr nic nie pomogło z mocą. Więc panowie co może być przeczyną zamulenia silnika? mówił że turbo jest dobre niby podciśnienia dobre sychronizacja rozrządu jest bliska 0 jakies pomysły ?
SotoM Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Przeplywke podmien... jedz na rolki i będziesz widział ile znikło... Edytowane 9 Marca 2016 przez SotoM
piotrsob1 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Wywaliłem dpf Egr off + Zwiększona moc. Gośc mówi że jeszcze nie jest to samo czymś silnik jest zmulony... stawiał to na zapchany dpf lub otwarty (zepsuty) egr gdy zrobił operację wywalając dpf i odłanczając egr nic nie pomogło z mocą. No na prawdę niezły gościu , zamiast najpierw postawić diagnozę i usprawnić motorówkę , a dopiero później wziąć się za program , to poszedł na skróty, a teraz to może być ciężko, bo z takim jego podejściem to nie wiadomo czy czegoś nie nakombinował Powinien to ogarnąć do pozytywnego efektu, a nie wyganiać Cię za bramę z rozpapranym autem Ja bym mu nie dał za taką robotę nawet złotówki Edytowane 9 Marca 2016 przez piotrsob1
Pawelkiwi Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Wywalić DPF -ok. Wywalić EGR -ok. Zrobić wirusa przed sprawdzeniem efektów wywalenia - ERROR totalny !!! Ja swoim klientom po moim sprawdzeniu poprawności działania silnika każę jeździć i dopiero po około 500km dopiero robię wirusa by klient wiedział co miał i co dostał. Według mnie czeka Cię dobra diagnostyka komputerowa. Jeśli jest zamulony na pewno wyjdzie powód. Jazda testowa z laptopem na kolanach pokazuje cuda.
strazak990 Opublikowano 12 Marca 2016 Autor Opublikowano 12 Marca 2016 Wywalić DPF -ok. Wywalić EGR -ok. Zrobić wirusa przed sprawdzeniem efektów wywalenia - ERROR totalny !!! Ja swoim klientom po moim sprawdzeniu poprawności działania silnika każę jeździć i dopiero po około 500km dopiero robię wirusa by klient wiedział co miał i co dostał. Według mnie czeka Cię dobra diagnostyka komputerowa. Jeśli jest zamulony na pewno wyjdzie powód. Jazda testowa z laptopem na kolanach pokazuje cuda. Właśnie jak będe tylko w polsce pojade na wroty i zobacze ile ubyło...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się