Kuba Klimczyk Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Witam serdecznie. Na wstępie opiszę wam moją historię która przytrafiła się dziś. Audi a4 b6 2003r multitronic A więc, w południe posprzątałem samochód, chwile pojeździłem, wszystko grało cacy. Autko odstawiłem na miejsce. Po kilku godzinach chciałem wyjechać. Wyjeżdżam z podwórka, dodaje gazu, i w między czasie doznałem szoku! Obroty max i nic się nie dzieje, puściłem pedał, przyszarpało z przeciążenia i zatrzymałem w miejscu. Myślę sobie ', skrzynia padła....'' Wsteczny działał, pozycja D tak jakby jedynie pierwszy bieg działał, dwójki już nie wbijało. Gdy przełączyłem na +/- żadnej reakcji, nic się nie pokazało ani nie działało gdy przekładałem. A więc działał tylko jakby pierwszy bieg i wsteczny. Tryb awaryjny nie mrugał. Wjechałem do garażu, odłączyłem klemę myśląc ''może pomoże'', przejechałem się ale dalej to samo.... Więc stwierdziłem że czas na drobną adaptację w następujący sposób : Ustawiłem samochód na drodze do jazdy na wprost. Rozłączyć akumulator - klema minusowa (klucz 10-tka) na 10 minut. Po 10 min. podłączyłem klemę. Odpaliłem silnik, załączyłem D i ruszyłem do przodu wykorzystując 50 %. Po przejechaniu odcinka auto zatrzymałem w miejscu i trzymałem wciśnięty pedał hamulca przez 20 sekund. Po tym czasie załączyłem N i przełączyłem na R. Ruszyłem do tyłu tak jak na D. Ponownie po zatrzymaniu przytrzymałem pedał hamulca przez 20 sek. Po zabiegu dalej to samo... pomyślałem że padł sterownik skrzyni... Odstawiłem samochód na podwórko, zgasiłem i wysiadłem. Ale po chwili musiałem przestawić go w inne miejsce więc odpaliłem, przejechałem w drugi punkt, stanąłem załamany w miejscu i już miałem gasić ale przy okazji przełączyłem na tryb +/-, patrzę a na wyświetlaczu pojawiły się wszystkie cyferki biegów jak powinno być. Ucieszony pomyślałem DZIAŁA!'' Wyjechałem na drogę i wszystko cacy, zauważyłem że nawet lepiej zmienia biegi, lepiej trzyma obroty, przy przyciśnięciu lepiej ciągnie... Przejechałem z 20 km, w międzyczasie zatrzymując się w sklepach i bez problemu wróciłem do domu. Myślicie że wszystko już będzie ok? Co mogło być tego przyczyną??? Z góry dziękuje za odpowiedzi
Makale Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Błędy na vag ? Akumulator naładowany ?
Kuba Klimczyk Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Nie sprawdzałem na VAGu bo nie posiadam. Akumulator naładowany. pomoże ktoś?
mateo027 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 Bez odczytania błędów sterownika jedynie szklana kula zostaje
Kuba Klimczyk Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Opublikowano 27 Lutego 2016 Sytuacja znów się powtórzyła... znów tylko 1szy bieg, wsteczny a na +/- nie reaguje wcale ( nie przełącza się przy zmianie położenia drążka ) tryb awaryjny nie święci... ale już " naprawili się samo". Dodarkowym problemem jest to że gdy olej nie jest rozgrzany załącxy się tryb awaryjny skrzyni, muszę tylko zjechać, zgasić, odpalić i juz jadę dalej. Jeszcze jeden problem... też na nie rozgrzanym oleju przy wyższych obrotach zaczynają falować i delikatnie szarpać... niestety nie mam możliwości połączenia się do vag'a... co może być przyczyną? Jakie koszta naprawy? Oleju dalej nie wymienilem bo nie wiem co jest przyczyna tego co dzieje się ze skrzynia. Proszę pomozcie co mam robić zanim całkiem padnie......???? Gdy wszystko się już ładnie rozgrzeje ŻADNYCH PROBLEMÓW. Przy wysokich, małych obrotach wszystko śmiga jak należy!
gplaza Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Bart-s kolego, to on Dostałeś informacje na temat speca od multi, a Ty dalej wypisujesz nowe wątki zamiast zabrać się do rozmowy z konkretnej strony. Skrzynię masz do naprawy, nie ma co czekać aż staniesz gdzieś w najmniej oczekiwanym miejscu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się