Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana silnika 2.0tdi BPW na 1.9 tdi avf


bubson22

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, ecobuda napisał:

Przecinasz flexem na sprawie, zaznaczając sobie puszkę tak aby pospawać go tak jak był. Młotek przecinak i wio. Rozbijasz cegłę w środku wywalasz gruz(wszystko że środka) spawasz i do auta. Warto wykręcić sondę żeby jej nie uszkodzić. 

Co prawda jeszcze nie miałem potrzeby by z DPF-em walczyć, bo puki co ma się dobrze, ale wydaje mi się że tą operacje spokojnie można by zrobić laparoskopowo, czyli przez dostępne otwory ( wlotowy i wylotowy ) :decayed:

Może trochę więcej dłubaniny, ale z pomocą jakiejś wiertarki z opcją kucia i raczej bez cięcia puchy by się obeszło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Tylko że więcej dłubania. Znacznie łatwiej ciąć i spadać. U mnie Spaw po kilku tysiącach wygląda jak fabryczny. Nic nie widać.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zobaczymy jak będzie z tymi świecami.. mam te z 2.0 także jakby co to wymienić żaden problem. :D A co do dpf to niestety zgapiłem się może też przez brak wiedzy itp ale jak silnik był wyjęty u mechanika to mogłem dpf od razu zabierać i wybebeszyć a takto teraz będzie rzeźba itp.. a płacić 800zł za to co można bez problemu samemu zrobić to troche bez sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Co prawda jeszcze nie miałem potrzeby by z DPF-em walczyć, bo puki co ma się dobrze, ale wydaje mi się że tą operacje spokojnie można by zrobić laparoskopowo, czyli przez dostępne otwory ( wlotowy i wylotowy ) :decayed:

Może trochę więcej dłubaniny, ale z pomocą jakiejś wiertarki z opcją kucia i raczej bez cięcia puchy by się obeszło :P

Odebrałem dzisiaj audice i szczerze mówiąc jestem w szoku :kox: ten 1.9 dużo lepiej pracuje niż stare 2.0.. lepsza kultura pracy i jak narazie nie bardzo czuć mniejszej mocy w stosunku do 2.0.  została jeszcze korekta softu jestem umówiony do tego Specjalisty co mi poleciłeś w przyszłym tyg. Mam nadzieje tylko że cena nie będzie porażająca bo jakoś nie był zbytnio zadowolony jak z nim przez telefon rozmawiałem.. :facepalm:

Druga sprawa dalej zostaje mi ten sam problem co miałem wcześniej czyli obroty.. jak się rozgrzeje to blokują się na 1500 i stoją aż praktycznie się zatrzymam i wtedy nagle spadają do 800.. Macie może pomysł co to mogłoby być.. ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tymi obrotami , nie słyszałem o takich objawach, zbadaj  dokładnie jaki czynnik powoduje że w końcu spadają do prawidłowych :hi:

Temperatury cieczy chłodzące ( z G62) , paliwa i powietrza w dolocie mają wiarygodne wartości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe wczoraj podczas jazdy włączył m się check no i pojechałem od razu sprawdzić co to jest i co okazało się że wywala świece :banan: wiec ida do wymiany :D oraz drugi błąd czujnik doładowania ćisnienia czy jakoś tak.. może to przez to te obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już piszesz o błędach to pisz konkretnie, numerek błędu jednoznacznie identyfikuje problem i nie trzeba się drapać po głowie o co biega :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2017 o 02:56, piotrsob1 napisał:

Jak już piszesz o błędach to pisz konkretnie, numerek błędu jednoznacznie identyfikuje problem i nie trzeba się drapać po głowie o co biega :decayed:

Jakby wiedział jaki jest numerek to bym napisał, powiedziałem to co usłyszałem od mechanika. Zresztą to już jest mało ważne. Ogólnie ten gość od tuningu powidział że to nie był najlepszy pomysł z tą zmianą silnika, ale ogólnie zrobi mi wszystko samochód bedzię jeździł tylko że koszta spore ....:facepalm:

Dnia 17.08.2017 o 00:18, ecobuda napisał:

Masz rację. Tylko że więcej dłubania. Znacznie łatwiej ciąć i spadać. U mnie Spaw po kilku tysiącach wygląda jak fabryczny. Nic nie widać.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Jestem po wizycie na hamowni i mniej więcej znam koszta zestrojenia silnika. I tu mam pytanie Ty jak zmieniałeś swojego BPW na AVF to ile płaciłeś za strojenie go później i co konkretnie Ci zrobili ?? jeśli można wiedzieć :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nic nie stroiłem. Pompki, turbo i całą resztę mam od bpw. Od początku miałem problem z dpf ale to dlatego że wałek tego nie ogarniał. Wywaliłem dpf, później zmieniłem wałek na bpw bo taki miałem że starego silnika i tak latam. Trochę kopci ale fruwa jak wściekły. Wiem że turbo czasami przeładowuje ale nie wiem czy to wina strojenia czy samej turbawki.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maquuu napisał:

Jakby wiedział jaki jest numerek to bym napisał, powiedziałem to co usłyszałem od mechanika. Zresztą to już jest mało ważne. Ogólnie ten gość od tuningu powidział że to nie był najlepszy pomysł z tą zmianą silnika, ale ogólnie zrobi mi wszystko samochód bedzię jeździł tylko że koszta spore ....:facepalm:

Jestem po wizycie na hamowni i mniej więcej znam koszta zestrojenia silnika. I tu mam pytanie Ty jak zmieniałeś swojego BPW na AVF to ile płaciłeś za strojenie go później i co konkretnie Ci zrobili ?? jeśli można wiedzieć :D 

Napisz na PW ile Ci Marek krzyknął za ogarnięcie softu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.08.2017 o 18:09, ecobuda napisał:

Tak. Zrobiłem tak ok 5tys i co 400 500 KM dopalanie cegły, aż w Niemczech zapchał się na maksa i nie chciał się już dopalać. Wróciłem na lawecie i wywaliłem cegłę, od tamtej pory spokój.

Odebrałem dzisiaj samochód właśnie po usunięciu DPF mechanicznie ( programowo jeszcze nie) i mam problem bo strasznie mi dymi.. U Ciebie też tak jest że po usunięciu cegły zaczął Ci bardzo dymić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Kopci jak Batory. Ja mam usunięty programowo i dalej kopci, trochę mniej ale jak mocno depne to kopci. Trzeba by to chyba zestroić.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem dzisiaj samochód po strojenie od Pana Marka i powiem szczerze zupełnie inne auto. Auto zyskało lekkość, spalanie pokazuję mniejsze ale ile dokładnie to jak przejadę na całym baku to powiem. No i teraz ma 154km :banan: No i cena dużo niższa :D  

A te dymienie na biało o którym wcześniej pisałem to prawdopodobnie walnięta turbina ..:kox: jeżeli jeszcze ją będę musiał regenerować to będzie już wszystko wymienione co może się psuć.. Normalnie nowy samochód :D

Edytowane przez maquuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie filmy jak z tym Waszym kopceniem wygląda, bo puki co to rozmowa o zbójach :decayed:

Poczytajcie spokojnie ze zrozumieniem , dla porównania i złapania na co zwrócić uwagę temacik kolegi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.08.2017 o 17:30, ecobuda napisał:

Tak. Kopci jak Batory. Ja mam usunięty programowo i dalej kopci, trochę mniej ale jak mocno depne to kopci. Trzeba by to chyba zestroić.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Dawid mam pytanie do Ciebie, ponieważ wymieniałeś silnik na AVF i usuwałeś cegłe, to po jej usunięciu nie zaczął Ci dymić na biało-błękitno w dużych ilościach ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydymi na czarno, ale tylko przy butowaniu.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze spadki temperatury i pierwsze telefony się zaczynają :P BPW po swapie na AVF (wałek bez obsługi DPF, pompki "BJ" 2.0 TDI, dpf brak, świece ori 2.0tdi) i problemy z odpalaniem.
A jak tam u Was :) Pewnie mało kto się przyzna, że ma problemy :) 

Biorąc pod uwagę, że przerobiłem już to na wszystkie sposoby wychodzi na to, że bez modyfikacji softu nie osiągnie się złotego środka.

Edytowane przez kuba84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze spadki temperatury i pierwsze telefony się zaczynają [emoji14] BPW po swapie na AVF (wałek bez obsługi DPF, pompki "BJ" 2.0 TDI, dpf brak, świece ori 2.0tdi) i problemy z odpalaniem.
A jak tam u Was [emoji4] Pewnie mało kto się przyzna, że ma problemy [emoji4] 
Biorąc pod uwagę, że przerobiłem już to na wszystkie sposoby wychodzi na to, że bez modyfikacji softu nie osiągnie się złotego środka.
Taaak. Jestem już rok po swapie z bpw na awx pompki turbo soft i świeczki z bpw. Pali od strzała, za***rdalala jak trzeba tylko trochę dymi. Wydaje mi się że jakby mu trochę dawki zmniejszyć to było by git.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...