Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana silnika 2.0tdi BPW na 1.9 tdi avf


bubson22

Rekomendowane odpowiedzi

siemka ja dojechalem do 6tys.km i sprzedalem kumplowi. nic sie nie zmienialo tak jak latal tak bylo. kumpel w czwartek albo piatek jedzie na program i dpf z sustemu. ciekawi mnie ile da w serii. dam znac i napisze jak bede mial imformacje;) a ty jak tam silnik avf postawiles juz na stolku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co stołek zajęty przez AMF-a do kobitki A2 :decayed:

Jakoś ciężko mi się przybrać do jego wymiany ( już dwa latka kobitka jeździ z wydmuchaną uszczelką pod czapką i powoli kończy jej się cierpliwość ) :P

Jak go wreszcie wymienię to pomyślę o AVF-ie :grin:

No jak będziesz już coś wiedział to napisz jak tam wyszły kreski :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maciek, minęło pół roku, znasz losy auta z tego tematu ?

Kolega nadal nim jeździ , pojechał na korektę softu ?

Jak ogólnie się furacz sprawuje ?

Jak masz wieści w tym temacie to dawaj, bo chętnie poczytam :P

Pozdrówka :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. autem nadal kolega lata. softa zrobil na moc 160km. porobil termostat, rozrząd i lata. dpf out. nic nie zgłasza nie melduje. tylko zadowolenie. ubral w sline w srodku i cieszy się jazda;) napisze do niego żeby dodał cos od siebie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i myślę że banan z gęby mu długo nie zejdzie, nawet przez myśl mu pewnie nie przejdzie by się z nim szybko rozstać :)
Daj mu namiary na nasze forum i ten temat.

Niech się tutaj co jakiś czas pojawi i napisze swoje spostrzeżenia, może ludziska się wreszcie przekonają że nie warto w zdechłe BPW worka kasy ładować :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i myślę że banan z gęby mu długo nie zejdzie, nawet przez myśl mu pewnie nie przejdzie by się z nim szybko rozstać :)

Daj mu namiary na nasze forum i ten temat.

Niech się tutaj co jakiś czas pojawi i napisze swoje spostrzeżenia, może ludziska się wreszcie przekonają że nie warto w zdechłe BPW worka kasy ładować :decayed:

mysle ze masz racje;) szkoda kasy na reanimacje bpw. bo po co? jak mozna wsadzic avf-a i zapomniec o problemach;) jest na forum juz zalogowany;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na początku grudnia kupiłem b7 z padniętym silnikiem 2,0 kupiłem słupek z głowicą z 1,9TDI 130 KM. Mechanik go założył i auto jezdzi super zero błędów na kompie, tylko mam problem z porannym zapalaniem przez 2s chodzi nierówno tak jak by na 3 cylindry a kolejne zapalanie juz jest ok. Gdy postoi z 4 godzinki w temperaturze poniżej 0 to znowu nie równo odpala. Pytanie do was czy ktoś miał podobny przypadek?? dodam ze cały osprzęt z 2,0 DPF został wałek głowicy z 1,9tdi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek musisz zmienić na.swoj z2.0 bo będziesz miał problem z Dpfem że względu że 2,0 ma wyższe krzywki od Dzwigienek pd z racji na wtrysk paliwa dla dopalania dpfu chyba że wyrzuć Dpf i wtedy wałek z 1,9 może zostać

Co do nierównej pracy - mechanik przekładając wtryski włożył je na nowe uszczelnienia?

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu porannego kręcenia rozrusznikiem do momentu aż silnik po uruchomieniu zacznie równo pracować i daj linka do niego .

Zrób też próbę z zostawieniem auta na pochyłości na nockę ( przynajmniej 3/4 zbiornika paliwa i tylna oś postawiona przynajmniej 40 cm wyżej niż przednia ).

Napisz jak z takiej pozycji odpala :hi:

Świeczki żarowe przełożyłeś od BPW ?

Cegła jeszcze na pokładzie czy już na skupie ( wywalona wcześniej i soft skorygowany , czy podczas wymiany motorówki ) ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek musisz zmienić na.swoj z2.0 bo będziesz miał problem z Dpfem że względu że 2,0 ma wyższe krzywki od Dzwigienek pd z racji na wtrysk paliwa dla dopalania dpfu chyba że wyrzuć Dpf i wtedy wałek z 1,9 może zostać

Co do nierównej pracy - mechanik przekładając wtryski włożył je na nowe uszczelnienia?

uszczelniacze nowe zostały założone. Na oko te wałki były identyczne jak leżały obok siebie dlatego mechanik powiedział ze bedzie to chodzić. po odpaleniu z komputera dpf sie wypalał bo przed swietami zapalił sie dpf na liczniku.

Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu porannego kręcenia rozrusznikiem do momentu aż silnik po uruchomieniu zacznie równo pracować i daj linka do niego .

Zrób też próbę z zostawieniem auta na pochyłości na nockę ( przynajmniej 3/4 zbiornika paliwa i tylna oś postawiona przynajmniej 40 cm wyżej niż przednia ).

Napisz jak z takiej pozycji odpala :hi:

Świeczki żarowe przełożyłeś od BPW ?

Cegła jeszcze na pokładzie czy już na skupie ( wywalona wcześniej i soft skorygowany , czy podczas wymiany motorówki ) ?

świeczki z bpw jak i cały osprzet. cegła na pokładzie póki co nie chciałem ją wywalać :) jak bede miał trochę czasu to zrobie logi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w głowicy masz wałek od AVF-a i fizycznie zamontowanego DPF-a w spadku po BPW, to nie będzie działać procedura aktywnej regeneracji filtra !

A nie będzie działać dla tego że wałek rozrządu od AVF-a nie obsługuje dotrysku regeneracyjnego , po prostu w momencie gdy sterownik wysterowuje zawór pompowtrysku w celu wykonania dotrysku , krzywka wałka już nie powoduje ruchu tłoczącego nurnika pompki , stoi on w miejscu i nijak pompka paliwa nie wtryśnie :P

Dla tego kwestią czasu jest całkowite zaklajstrowanie sadzami DPF-a :naughty:

A jeżeli widzisz już na fisie :

DPF.jpg

To znaczy że zapełnienie cegły sadzami przekroczyło pewnie 40% i sterownik wygania Cię na jazdę regeneracyjną, tylko że w Twoim przypadku ona nic nie da z powodu opisanego powyżej :P

Wyjścia masz dwa:

- wycinasz fizycznie DPF-a , albo go wydłubujesz z puszki i robisz korektę programu, chyba że symbol na fisie nie będzie Ci przeszkadzał :)

- Zakładasz wałek rozrządu od BPW lub innego ośmiozaworowego PD-ka który z fabryki wyjechał z DPF-em lub był do niego przystosowany .

Ma to sens jak cegła ma nieduży przebieg ( stopień zapopielenia filtra poniżej 40 gramów ) :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w głowicy masz wałek od AVF-a i fizycznie zamontowanego DPF-a w spadku po BPW, to nie będzie działać procedura aktywnej regeneracji filtra !

A nie będzie działać dla tego że wałek rozrządu od AVF-a nie obsługuje dotrysku regeneracyjnego , po prostu w momencie gdy sterownik wysterowuje zawór pompowtrysku w celu wykonania dotrysku , krzywka wałka już nie powoduje ruchu tłoczącego nurnika pompki , stoi on w miejscu i nijak pompka paliwa nie wtryśnie :P

Dla tego kwestią czasu jest całkowite zaklajstrowanie sadzami DPF-a :naughty:

A jeżeli widzisz już na fisie :

DPF.jpg

To znaczy że zapełnienie cegły sadzami przekroczyło pewnie 40% i sterownik wygania Cię na jazdę regeneracyjną, tylko że w Twoim przypadku ona nic nie da z powodu opisanego powyżej :P

Wyjścia masz dwa:

- wycinasz fizycznie DPF-a , albo go wydłubujesz z puszki i robisz korektę programu, chyba że symbol na fisie nie będzie Ci przeszkadzał :)

- Zakładasz wałek rozrządu od BPW lub innego ośmiozaworowego PD-ka który z fabryki wyjechał z DPF-em lub był do niego przystosowany .

Ma to sens jak cegła ma nieduży przebieg ( stopień zapopielenia filtra poniżej 40 gramów ) :)

no własnie wyskoczyło mi na liczniku takie coś i sąsiad odpalił mi regeneracje filtra przez kompa przejechałem 10km na niskim biegu i zgasło. po wypaleniu wypełnienie wynosiło ok 10gr podobno. a powiec mi czy widać na oko różnicę w wałkach jak sie je położy obok siebie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwy swap z 2.0 BLB na 1.9? Czy jest z tym tyle samo pracy co z opisywanym tutaj swapem z 2.0 BPW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się cegła pod kompem wypaliła to musisz mieć wałek przystosowany do DPF-a :P

Różnica w profilu krzywek napędzających pompki pomiędzy wałkami do DPF-a i zwykłym jest widoczna gołym okiem, pod warunkiem że się wie na co patrzeć :naughty:

Na pierwszy rzut oka dla laika będą takie same :hi:


A czy jest możliwy swap z 2.0 BLB na 1.9? Czy jest z tym tyle samo pracy co z opisywanym tutaj swapem z 2.0 BPW?

BLB jest szesnastozaworowe , to całkiem inna bajka , do wymiany komp, wiązki , dopasowanie immo , przeróbka dolotu i wydechu.

Jednym słowem kupa roboty i kosztów :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest szansa ze silnik 1,9 który kupiłem miał wymieniany wałek i ktoś założył 2.0 , bo z mechanikiem oglądaliśmy te wałki lezały obok siebie i były identyczne. A założyłem ten wałek z tego powodu ze ten z 2.0 był przytarty na panewce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko dziadek w szpitalu zmarł ;-) mikrometr lub suwmiarak i trzeba pomierzyć czopy na wału rozrządu od wałków PD. To jest różnica mm -czego gołym okiem nie dojrzysz napewno...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pytanie do was czy ktoś miał podobny przypadek??

A mam teraz na warsztacie samochód z takim problemem.

1.9 TDI AVF z osprzętem BPW (pompki, ecu itp). Wałek jest od 1.9 AVF, nowe uszczelnienia na pompkach (wszystko wykonane ze sztuką), dpf wycięty programowo i mechanicznie.
Auto śmiga bez zarzutów,

Rano jest problem z 1 odpaleniem. Tylko jak jest zimno. Przy temperaturach rzędu +8-10 odpala bez problemu.

Objaw jak by się cofało paliwo, chociaż dziwne bo odpala praktycznie od strzała. Silnik dziwnie wkręca się na obroty ... zaczyna 400-500 i po 2-3 sekundach wchodzi na prawidłowe obroty i już później wszystko ok.

Pompka w zbiorniku sprawna. Vacu ? Inne pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do was czy ktoś miał podobny przypadek??

A mam teraz na warsztacie samochód z takim problemem.

1.9 TDI AVF z osprzętem BPW (pompki, ecu itp). Wałek jest od 1.9 AVF, nowe uszczelnienia na pompkach (wszystko wykonane ze sztuką), dpf wycięty programowo i mechanicznie.

Auto śmiga bez zarzutów,

Rano jest problem z 1 odpaleniem. Tylko jak jest zimno. Przy temperaturach rzędu +8-10 odpala bez problemu.

Objaw jak by się cofało paliwo, chociaż dziwne bo odpala praktycznie od strzała. Silnik dziwnie wkręca się na obroty ... zaczyna 400-500 i po 2-3 sekundach wchodzi na prawidłowe obroty i już później wszystko ok.

Pompka w zbiorniku sprawna. Vacu ? Inne pomysły ?

To masz identyczny problem jak u mnie, mechanik tez myslał ze cofie sie paliwo i założył zaworek zwrotny i nic nie pomogło. Jak ci sie uda go opanować to napisz co było przyczyną .... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw jak by się cofało paliwo, chociaż dziwne bo odpala praktycznie od strzała. Silnik dziwnie wkręca się na obroty ... zaczyna 400-500 i po 2-3 sekundach wchodzi na prawidłowe obroty i już później wszystko ok.

Według mnie problem jest właśnie w różnicy profilu krzywek napędzających pompki pomiędzy wałkami zwykłymi a tymi pod DPF-a .

Trzeba popracować nad dawką rozruchową ( poprawić mapy ).

Mam w domu Audi A2 1,4 tdi AMF ( 75 KM ), w którym swego czasu padły pompki .

W garażu stał okazyjnie kupiony 1,4 tdi BNM ( 70 KM ) od Fabianki i na szybko z braku laku poszły z niego pompki do A2-ki :decayed:

I właśnie po tej wymianie AMF tak właśnie odpala , łapie od początku , sekundę - dwie potelepie na obrotach rzędu 600-700 i w końcu sterownik silnika zwiększa dawkę w celu osiągnięcia odpowiednich obrotów biegu jałowego :hi:

Cierpi na tym co nieco dwumasa :decayed: , ale poza odpalaniem innych niepokojących objawów nie ma , audiczka zrobiła już na tych pompkach 40 kkm i ja na oko nie widzę różnicy w mocy i momencie obrotowym osiąganym przez silnik na tych pompkach :)

Jakby dał ją na korektę programu to na pewno problem by znikł :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z odpalaniem rano po swapie na avf (wałek i pompki zostały z avf), u mnie długo kręci i łapie po jednym cylindrze, tylko rano. Moim zdaniem problem tkwi w świecach żarowych - avf ma 11v a bpw 7v. Ktoś na forum pisał, że przekładał świece z bpw - powiem Wam, że po wkręceniu świec z bpw silnik się nie kręci - sa wyraźnie dłuższe. Niestety problem spory, bo w hurtowni są niedostępne świece o długości avf i napięciu bpw :(

Co do dpf - u mnie cegła wydłubana, wałek został avf więc procedury wypalania nie uruchomi, żadnej kontrolki itd nie mam - więc narazie nie jadę na korekcję softu, bo po co? :)

Po odpaleniu na ciepłym trzęsie silnikiem delikatnie, ledwie wyczuwalnie przez 2s, korekcje 1.20, po 2sek spadają prawie do zera i równiutko chodzi (wałek i pompki CB z avf). Poza skracaniem smoka o 2cm żadnych utrudnień technicznych, auto zauważalnie mocniejsze - może poprzez inny wałek, lub przez brak dpf, tego nie wiem, ale idzie duużo lepiej, nie dymi nadmiernie (tylko rano po odpaleniu, co też wskazuje mi na świece).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...