Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie spalanie LPG - A4 B6 2.4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czasu silnik, 2,4 170km, spala... według mnie duże ilości gazu. Średnie spalanie to 14-16l w cyklu mieszanym, towarzyszy temu przez cały czas zapalona kontrolka "check engine" i falujące obroty na biegu jałowym od 800-1200 obrotów. Na benzynie auto chodzi normalnie, jednak obroty i kontrolka nadal doskwierają. Jaka może być przyczyna takiego spalania? od razu napiszę, że mapy były sprawdzane u gazownika i wszystko jest ok. Czy przyczyną może być Sonda Lambda ? Pozdrawiam

Opublikowano

a vagiem był sprawdzany?jakieś błędy?

Opublikowano

Na pb też ci wywala błąd? Czy tylko na lpg?

Opublikowano

Na pb też ci wywala błąd? Czy tylko na lpg?

Na benzynie auto chodzi normalnie, jednak obroty i kontrolka nadal doskwierają.

Opublikowano

Falujące obroty to raczej przepustnica, egr, krokowy. Spalanie przy tej temp wydaje się "w miarę" normalne. Jeśli chodzi o błąd to tylko vag. Wykasuj błąd pojeździj na samej benzynie i zobacz co się będzie działo, jeśli będzie ok, błąd zniknie to wina gazu.

Opublikowano

U gaziarza był podpięty pod kompa, ale niestety tylko na moment bo "nie miał czasu" to pokazało że sonda. Kontrolka była już kasowana, ale po jakimś czasie pojawia się znowu.. Wcześniej, kiedy kontrolka się nie świeciła spalanie było max 12 litrów, brak falowania obrotów, większego dławienia silnika, a i mocy wydawało się więcej.. Sondę wymienić nie aż taki ogromny koszt tylko czy to jej wina..

Opublikowano

Ale po co wróżyć z fusów. Albo podepnij kompa i będziesz mieć jak na dłoni, albo skasuj i lataj na benzynie zobaczysz czy bedziesz miał powracający błąd i coś ci rozjaśni. Po co masz zmieniać sondę jak może okazać się, że to nie tego wina.

Opublikowano

byłem u Magika, na vagu pokazało błędy z dwoma sondami... błędy zostały usunięte, a ja za radom forumowiczów, wyłączyłem LPG i.... cud ! auto chodzi jak przecinak... 0 falowania obrotów, żadnych kontrolek, żadnych szarpań przy zmianie biegów i jak by mocy więcej (to raczej jasne bo na gazie auto słabsze). Więc co? pewnie wina instalacji.. tylko co sprawdzić co wymienić ? niby mapy są idealne, przynajmniej tak zapewniał gaziarz..

Opublikowano

A wymianę filterków lpg kiedy robiłeś ?

Opublikowano

po 1, jaka masz instalacje, sterownik, wtryski .

dwa. skad jestes?

Opublikowano

Gaz mam od jakiegoś roku i od tego czasu nic nie ruszałem w tym filterków, gaz jest STAG a wtryski DRAGON, niestety nie pamiętam sterownków :( z początku wszystko było luksus, od jakiś... 4 miesięcy mam te problemy. A jestem z małopolski. Na gazie zrobiłem juz z.. 10-12 tys

Opublikowano

Myślę że sam nic nie zrobisz. Musisz znaleźć jakiegoś solidnego gazownika w swojej okolicy

Opublikowano

Jak masz gaz od roku to jest chyba na gwarancji nie? :):wink: .Przegląd chyba jakiś już powinien być :) Dawaj do nich i niech szukają.

Opublikowano

gadałem ze znajomymi i mówią, że mieli podobne objawy i że to objawy uszkodzonej "listwy" ? podjadę do zakładu gdzie zakładano mi gaz i zobaczymy... a apropo filtrów.. ja słyszałem, że jak się wymieni na nowe to auto może więcej palić.. to prawda?

Opublikowano

Filtry fazy lotnej i ciekłej powinno się wymieniać co 10tyś, wtedy też powinni robić Ci przegląd i ew korektę mapy. Koszt nie powinien przekroczyć 100PLN.

Opublikowano

Po przełączeniu na LPG po jakiś 20 km znów "check engine". Przynajmniej obroty już tak nie szaleją..

Opublikowano

Czy spalanie w samym mieście rzędu 16-17l LPG automatem przy ciężkiej nodze jest zjawiskiem normalnym? Dopóki instalacji LPG nie posiadałem to spalanie Pb wynosiło 14l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...