Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z pompowtryskami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co pamiętam to pompki do AWX-a powinny być BA, a jak masz popękane zamki sprężyn pompowtrysków, to prawdopodobnie były źle wyregulowane ( z luzem) i dla tego pozrywało zamki , jak pompki są prawidłowo wyregulowane to zamki sprężyn w ogóle nie pracują :decayed:

Opublikowano

Kupilem z koncowka BA dzis zaloza i zobacze co bedzie.

Opublikowano

No i sprawdź czy pozostałe na pewno są tego samego typu :naughty:

Opublikowano

A jak nie są? I sa np z koncowka q?

Opublikowano

Powinno być to ta sama wydajność

Opublikowano (edytowane)

A jak nie są? I sa np z koncowka q?

To napisz jak są inne , a wtedy spróbujemy ustalić czy są one zamiennikami BA, czy może ktoś zapakował takie jakie miał pod ręką :eusathink:

Trochę poszperałem i wychodzi że 038 130 073Q to odpowiedniki 038 130 073BA , bo też występowały w AWX-ach i innych 130-to konnych PD-kach :hi:

Nie jestem natomiast na 100 % pewny , czy na pewno mają identyczne parametry , bo mogły np. różnić się nieco parametrami a soft do nich stosowany mógł powodować że moc pozostawała taka sama :decayed:

Zakładaj tą co kupiłeś i się okaże , czy jest wszystko oki :wink:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Pisałem w którymś temacie na temat oznaczeń pompek ostatnio bo przerabiałem temat.

do AWXa z pierwszych lat produkcji wkładali pompki o oznaczeniu: 038 130 073Q
do późniejszych produkcji były wkładane pompki z oznaczeniem
038 130 073BA - pompki nowszego typu. - tu info od konsultanta działu części w ASO

Możesz je mieszać ze sobą i nie będzie problemów (info z diesel system nadarzyn) - mają takie same parametry.
038 130 073AR - pompki od AVFa, nowszego typu.

w moim AWX siedzi 3x 038 130 073Q i 1x 038 130 073AR
Po regeneracji wszystkie wskazania są OK: )

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

No i kolega rozwiał wątpliwości :):hi:

Opublikowano

Ja w swoim awx miałem pompki 4xAR i ostatnio zmieniłem jedną na BA i wszystko jest ok.

Opublikowano

Sworzeń kulisty można wymienić na ten krótszy.

wyklepane z kciuka

Opublikowano

A gdzie to wymienic?

038130073F znalazlem taka, podejdzje?

Opublikowano (edytowane)

Dzwonili z serwisu i powiedzieli ze pompka nie pasuje wogle do auta a ma koncowke BA.

Przy sprezynie koncowka q ma taki wystajacy okragly cycek a ba ma inny

Ja mam taka koncowke

https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://img09.staticclassifieds.com/images_tablicapl/325558777_1_1000x700_pompowtryskiwacz-avf-awx-audi-volkswagen-19-tdi-130-km-sokolow-podlaski.jpg&imgrefurl=http://olx.pl/oferta/pompowtryskiwacz-avf-awx-audi-volkswagen-1-9-tdi-130-km-CID5-IDd7fIL.html&h=562&w=1000&tbnid=J7dtczvqWXcpWM:&docid=3KKgCtjsF1KyFM&itg=1&hl=pl-pl&ei=nWPhVoP3D6uk6ATx7LTYCQ&tbm=isch&client=safari&ved=0ahUKEwjDufnRirbLAhUrEpoKHXE2DZsQMwgmKAowCg

A w ba jest taka

https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://img11.staticclassifieds.com/images_tablicapl/325574471_2_644x461_pompowtryskiwacz-19-tdi-awx-dodaj-zdjecia.jpg&imgrefurl=http://olx.pl/oferta/pompowtryskiwacz-1-9-tdi-awx-CID5-IDd7ifw.html&h=461&w=614&tbnid=1Lh_bpJj-HTAwM:&docid=xOmNxk0irdCo3M&itg=1&hl=pl-pl&ei=nWPhVoP3D6uk6ATx7LTYCQ&tbm=isch&client=safari&ved=0ahUKEwjDufnRirbLAhUrEpoKHXE2DZsQMwgvKBMwEw

Gdzieś Ty oddał to auto do naprawy , że w ogóle nie wiedzą z czym się to je :naughty::P

Te delikatnie mówiąc "barany" pewnie by nawet uszczelniaczy nie wymienili, bo jakby chcieli wymienić to popychacz by znaleźli w zestawie uszczelniającym :

37106149.jpg

Śrubę regulacyjną razem z kontrą i śrubę mocującą pompki trzeba osobno dokupić .

Natej aukcji masz pdane numerki :

http://allegro.pl/sruba-regulacyjna-pompowtryskiwacza-vw-audi-skoda-i5125279592.html

A swoją drogą zastanowił bym się czy nie wymienić uszczelniaczy na wszystkich pompkach, bo wygląda że są nieruszane od nowości, jak popychacze są starego typu i za kawałek czasu się okaże że będzie problem z następnym cylindrem :whistling:

Może się w ogóle okazać ( i wszystko na to wskazuje ) że powodem całego problemu są tylko i wyłącznie uszczelniacze pompek i nie potrzebnie kupowałeś tą pompkę BA ;)

..................

Ciekawe co to za serwis ??? :eusathink::polew:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Kurde a juz oddalem tamten wtrysk. A podejdzie taki? 038130073f?

Czyli ten wtrysk z krotka koncowka tez podejdzie tylko trzeba ta srube?

Wyzej napisalem "Ok bylem w hurtowni i w zestawie na jeden pd jest 4 oringi sruba, metalowe koluszko, jakas metalowa podkladka tylko ze gruba i taki cycek. To wszystko jest potrzebne?"

Czyli to jest ta sruba prz tej malej koncowce tak?

Opublikowano (edytowane)

Wszystko z zestawu jest potrzebne, dodatkowo śruba regulacyjna kolegą podał ci linka do niej i jeszcze śruba mocujaca pompowtrysk. Zmień mechanika bo ten nie ma pojęcia. Miałeś napisać jakie pompki u ciebie siedzą.

Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bercik2
Opublikowano

Czyli ogolnie tak potrzeba mi ten pompowtrysk ba z ta krotka koncowka, cztery oringi, metalowa zawleczka mala i wieksza i taka glowka metalowa tak? Do tego sruba ktora trzyma pompke. I tyle tak? Bo teraz mialem pompke z dluga koncowka wiec prosilbym o mala instrukcje jak to samodzielnie zrobic? Ta srube nakladam na ta mala koncowke tak?

To potrzeba i sruba mocujaca pompke tak? I wszystko przy podmianie z tego dlugiego na pompke z krotka koncowka bedzie sie dalo zlozyc tak?

zestaw naprawczy pompowtryskiwaczy 1.9 tdi

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215153220130-EL900650-O14940-zestaw-naprawczy-pompowtryskiwacza.html

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli BA oddałeś, to na razie pompki bym w ogóle nie kupował :decayed:

Tylko cztery komplety uszczelniaczy (na wszystkie pompki) , w zależności od zawartości kompletów uszczelniających dokupił bym śruby regulacyjne nowego typu ( jeżeli ich w kompletach nie ma ) i cztery śruby mocujące pompowtryskiwacze :naughty:

Z jakichś starych pompek założył bym zamki sprężyn ( na te pompki na których są popękane) i po wymianie uszczelnień i wymianie popychaczy wszystko zmontował i wyregulował :decayed:

Daje 90 % szans, że wszystko po takiej operacji wróci do normy i na tym problem się skończy ( oczywiście jak będzie to robił ktoś ogarnięty i wyposażony w wiedzę i niezbędne oprzyrządowanie, a nie fachura z łapanki ) :P:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Ok a jak bede chcial wsadzic ta ba to potrzebuje to co wyzej w linku tak? Moglby ktos opisac jak to zrobic?

Opublikowano (edytowane)

Tak , tylko taniej wyjdzie jak kupisz uszczelniacze Boscha ( te ze zdjęcia ) i śruby z linku (wszystko z posta 53) :hi:

Ciekawi mnie tylko dla czego upierasz się przy wymianie pompki :P

A co do roboty , to szukaj fachury, bo jak sam zaczniesz naprawiać , to efekt może być gorszy niż przed naprawą :naughty:

Jak z grubsza wgląda ta robota masz tutaj opisane , al jakbym miał to opisywać ze szczegółami to się poddaję :P :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No chodzi mi w sumie jak zamontowac tą glowke i gdzie dokladnie, trzeba wyciagac calkiem stara srube tam wlozyc ta koncowke i wkrecic nowa srube tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...