Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odczyt prędkosci z ABS


polipropylen

Rekomendowane odpowiedzi

W ecu nie zmieniałem kodowania, zmieniałem skrzynie z 5 na 6 więc jesli jest to kodowalne z poziomu vcds'a to zapewne tu lezy problem. Dam znac jak sprawdze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedostatnia cyfra masz 0 a powinnl być 1 - może być tak że nie przyjmie tego kodowania bo z avj chyba nie było skrzyń 6 biegowych , ale nawet jeżeli przyjmie a masz skrzynie z przełożaniami innymi niż fabrycznie zgrane z 1.8t to i tak tempomat nie będzie funkcjonował....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszybko patrzyłem i pomyłka, jednak kodowania nie przyjmuje, co ciekawe nie da sie nawet zmienic na automat, nawet po zalogowaniu do sterownika, 

Edytowane przez tomek3815
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem z zegarem prędkości. W trasie w pewnym momencie zauważyłem, że nie działa prędkościomierz -tzn pokazuje zaniżoną wartość. Lece ok 140 a on 50 pokazuje.  Auto z 2001 r 2.0 ALT . Czujnik prędkości w skrzyni wymieniony na helli. Nic to nie pomogło. Test zegarów zrobiony - działają -więc to nie licznik (już myślałem że silniczek padł). Zatem komunikacja komputer-licznik też jest ok.  Brakuje mi tylko sprawdzenia vagiem odczytu prędkości podczas jazdy - ale mam słabą baterię w lapku i dopiero coś kombinuję.  Mechanik, który właśnie wyjechał na wakacje wspomniał, że to może być jakiś ślimak w skrzyni który daje impuls do czujnika  - jest coś takiego ? Z tego co wyczytałem, w moim roczniku odczyt prędkości jest z czujnika w skrzyni a nie z ABSu. Błędów ABS ani innych nie ma. Dodam jeszcze, że nie było żadnego swapu silnika ani skrzyni

Edytowane przez zen86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2020 o 13:16, tomek3815 napisał:

Naszybko patrzyłem i pomyłka, jednak kodowania nie przyjmuje, co ciekawe nie da sie nawet zmienic na automat, nawet po zalogowaniu do sterownika, 

Do automatu jest innu soft dlatego ecu z manuala nie puści kodowania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2020 o 14:48, tomek3815 napisał:

Podepnij sygnał z abs tak.jak jest to opisane w tym temacie i zobacz czy problem ustąpił

Nie chciałbym aż tak rzeźbić.

Dodam, iż zauważyłem również czasowe zapalnie się rezerwy - np podczas hamowania, ale nie za każdym razem. Sporadycznie. 

Czy ktoś wie w jakich blokach i na którym kanale  sprawdzić prędkość z czujnika w skrzyni  oraz z absu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w liczniku klikasz po kolei bloki pomiarowe i znajdziesz - można też w zegarach zmienić odczyt na ABS , wymaga to edycji wsadu - mogę ogarnąć bo widzę że jesteś z Poznania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Banan napisał:

w liczniku klikasz po kolei bloki pomiarowe i znajdziesz - można też w zegarach zmienić odczyt na ABS , wymaga to edycji wsadu - mogę ogarnąć bo widzę że jesteś z Poznania?

Ok poszukam bloków.  Czy aby na pewno w moim roczniku odczyta po ABS ?  Tak, okolice Poznania.

Znalazłem prawdopodobny numer tego pierścienia w skrzyni - 012409182C. Zastanawiam się tylko - jakby pękł i się nie obracał to licznik wcale by nie działał. Gdyby połówka się obracała, to by pokazywał połowę prędkości (odczyt co drugi impuls) a mój pokazuje do ok 50km/h.

 

EDIT:

wartość prędkości w Engine pokazuje tak jakna liczniku - zaniżona, natomiast w ABS wszystkie 4 czujniki wskazują prawidłową wartość (większą niż na liczniku). Wychodzi na to, że to ten pierścień prędkościomierza w skrzyni.

Edytowane przez zen86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo silnik dostaje sygnał z licznika :wink:

 

tak można przestawić na ABS - zapraszam na próbę , będzie szybciej niż zabawa z tym pierścieniem 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi a4 b7 1.8t 2005 rok potrzebowałem predkosci pojazdu do samopoziomowania świateł  znalazłem ja w kostce zielonej pin 9 cieki biało niebieski kabel .Jeżeli chodzi o sterownik Abs wychodzi on z piny 36.Wszystko hula i pokazuje w blokach prędkość pojazdu jak trzeba ???.Wcześniej pisałem o pinie 14 czarna kostka w słupku A ale to był błąd nie dzialalo tak jak trzeba za co przepraszam?

20200922_125520.jpg

20200922_125216.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzewam. Jestem po zmianie skrzyni z FTZ Q (5b) na GJW Q (6b) , silnik AVJ 2002r.Uważnie  czytając temat doszedłem do wniosku, że potrzebuje tylko pociągnąć sygnał z Abs (pin nr  33) do zielonej kostki licznika (pin nr 5) , teoretycznie wszystko powinno działać wraz z tempomatem do biegu 5. Prosiłbym tylko o potwierdzenie 

Edytowane przez S3WCIO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A czy przypadkiem nie wystarczy zrobić mostka z pinu nr 33(sygnał prędkośći) z ABS do 1 pinu w kostce od impulsatora. 

Wydaje mi się że impulsator idzie do licznika do pinu nr 5.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...