Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odczyt prędkosci z ABS


polipropylen

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.11.2018 o 14:26, Miras95 napisał:

Panowie ten patent z tym kabelkiem z abs do licznika działa na 100% czy nie w każdym aucie?  bo nie wiem czy warto się za to brać czy zostaje tylko zmiana wsadu lub licznika

Podpinałem tak w roczniku 2003 2.4 benzyna i działało dobrze - powodem była zmiana zegara na taki z rocznika modelowego 2002 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, polipropylen napisał:

Kolego Miras95 co wcześniej była za skrzynia i co się zaczęło dziać?

Kolega do mnie dzwonił i miał w benzynie i trzeba by było poszukać schematu ABS w który pinie jest wyjście prędkości. U niego było na innym i zaczęło chodzić. 

Z kabelka ze słupka brałem sygnał z hali to licznik miał 3s do setki więc podjąłem walkę z wyciągnięciem sygnału z ABS 

Robię swap quattro i skrzynię mam z 2006r a wcześniej miałem 2002 i odczyt prędkości ze skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi działać ?

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miras95 weź kostkę co była podpięta do skrzyni i czytała prędkość sprawdź przejście między tą kostką a kostką która wchodzi do licznika gdzie jest wejście sygnału prędkości. Jak będzie przejście to teraz schemat pompy ABS gdzie jest wyjście prędkości w twoim modelu i połącz to razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2002 r w ABS wychodzi, że:

Impulsy ABS - pin 34 - przewód niebiesko-biały - słupek A - czarna kostka T17 - 17 pinowa - pin 13

Speed signal - pin 33 - przewód biało-niebieski - słupek A - zielona kostka T17b - 17 pinowa - pin 17 - i to było dopiero w autach od 2003r, więc to powinien być ten brakujący sygnał... 

Na zegary wchodzi to w zieloną wtyczkę 32pin na pin 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo na dniach zabieram się w końcu za ogarnięcie tej prędkości i mam jeszcze pytanie, czy można kupić gdzieś piny do wtyczki abs żeby ten kabelek puścić do licznika  ? Ewentualnie mam wiązke elektryczną z a6 c5 1.8t tylko nie ma tam już wiązki silnika z wtyczką abs i czy z jakiejś innej wtyczki można przypasywać pin ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gory przepraszam za odkop. Ale walcze z tempomatem juz 2miesiac a czasu do wyjazdu na wakacje juz coraz mniej. 

 

2002r. 1.9 AWX skrzynia 5. Moglby ktos lopatologicznie napisac skad wziac gala i gdzie go wpiac. Chce sie umowic z kumplem na podlaczenie. Ale musze wiedziec jak sie do tego zabrac. 

 

Rozumiem ze moge go znalezc w podstopnicy, ale gdzie dalej go poprowadzic?

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik wyciagniety. Brak przewodu na pinie 21 na wtyczce zielonej.

Na slupku A w czarnej kostce znalazlem kabel bialy z niebieskim paskiem, najprawdopodobniej od sygnalu ABS. 

Ktos podpowie co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomczas napisał:

Ktos podpowie co dalej?

Już to było w sumie napisane:

Speed signal wychodzi z ABSu z pinu 33.

Dalej idzie na kostkę T17b - zielona kostka przy podstopnicy - na pin nr 17 

Z T17b/17 leci na licznik na zieloną kostkę T32a - pin 21

 

To co znalazłeś w czarnej kostce to jest chyba T17 pin 13 - to jest sygnał impulsowy z czujnika ABS lewego koła... używany był do RNS-D

W RNS-D na wtyczkę T26 wchodzi to na pin nr 5  - Wejście czujnika prędkości obrotowej po lewej stronie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Już to było w sumie napisane:

Speed signal wychodzi z ABSu z pinu 33.

Dalej idzie na kostkę T17b - zielona kostka przy podstopnicy - na pin nr 17 

Z T17b/17 leci na licznik na zieloną kostkę T32a - pin 21 

 

Czyli z zielonej kostki musze doleciec na pin 21 w liczniku? Nie moge tego ogarnac.

 

O dziwo w zielonej kostce na pinie 5 nie mam zadnego pinu. A wg rozpiski na pinie 5 powinno byc wejscie sygnalu predkosci?

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 schemat: 

J104 - jednostka ABS z pinu 33 leci przewód biało-niebieski do kostki zielonej przy podstopnicy T17b na pin 172.png

2 schemat:

J285 - licznik - tu z połączenia A27 (czyli kostka T17b pin 17)  wchodzi biało-niebieski na zieloną kostkę T32a na pin 21

1.png

 

Skoro u Ciebie nie ma tego pinu na zielonej kostce przy podstopnicy, to musisz go pociągnąć z ABSu, do tej kostki 17b (pin17) i dalej na licznik, lub pominąć tą 17b i dać bezpośrednio z 33 ABS do zielonej wtyki licznika na pin 21.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz. O taką łopatologie mi chodzilo! Wiesz moze jakie piny trzeba dokupic aby wpiac sie w kostke licznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do licznika pod przewód 0,5mm idzie 000979009E bądź EA

Bez tytułu.png

Do ABS pod przewód 0,5mm idzie 000979019E bądź EA

019E.png

Tu wtyka ABS

ABS.png

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno mi jeszcze nie daje spokoju. Jak podjade z kostki ABS do licznika na pin 21. To tempomat ruszy? Na pinie 21 jest: 

"21 - Wyjście prędkościomierza 1"

To nie powinienem dojechac gdzies do ECU aby VAG widzial predkosc?

Czy to juz jakas magia poprzez CAN robi cala robote?

Teraz widze ze tez sie nie dogadalismy. Zielona kostka, pin 5 mialem na mysli kostke licznika:

"5 - Wejście prędkościomierza"

Dodam ze licznik dziala poprawnie.

Zdjecia kostek przedstawiaja zielona kostke z licznika

Przepraszam ze tak mecze, ale zostalo mi kilka dni do wyjazdu i chcialbym to za 1 podejsciem rozwiazac.

20190626_172902.jpg

20190807_120345.jpg

20190807_120319.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi w ogóle, co Ty robisz za kombinacje :P zmieniałeś licznik albo skrzynie ? 

Czy chodzi Ci o ten błąd ? ? ? 

Na pin 5 zielonej kostki licznika idzie sygnał z G22, czyli czujnika prędkości zlokalizowanego w skrzyni biegów... 

W nowszych rocznikach sygnał ten idzie po CAN z ABSu

Rozwiązaniem jest jak kolega podał w 1 poście, dać sygnał z ABS do licznika na pin 5 T32a

Trochę się to zamieszało teraz hehe

Co do A27 - to jest też sygnał prędkości, on idzie na servotronic, GPS, czujniki parkowania, dachu w cabrio,  kontroli głosowej, tylko on wychodzi już z licznika...

image.png

Widzi Ci w ogóle w blokach pomiarowych prędkość auta ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd kupiłem B6 to siedzę i uruchamiam rzeczy, które wyszły po kupnie, między innymi tempomat, ktoś zrobił przekładkę z B7 i albo coś nie działa, albo działa połowicznie. Dlatego sam nie mogę dojść jak co ugryźć,

56 minut temu, kamil-vag napisał:

Na pin 5 zielonej kostki licznika idzie sygnał z G22, czyli czujnika prędkości zlokalizowanego w skrzyni biegów... 

ten pin w zielonej kostce licznika mam pusty.

Czyli jak mniemam, w tym przypadku podaje sygnał z ABS na pin 5 w kostce zielonej licznika, zamiast pinu 21 jak to wcześniej było powiedziane.
Coś czytałem o podaniu sygnału do ECU pod maską i to mnie gubi, chyba że w takim przypadku po podaniu sygnału na pin 5, automatycznie pójdzie do do ECU?

Nie dziwie się że pytasz co kombinuje, bo sam już nie wiem :D Na szczęście tempomat to ostatnia rzecz która mi została do ogarnięcia.

Silnik AWX 1.9 2002r. Skrzynia 5B. Ale tak jak wspomniałem, cały środek wrzucony z B7. Okazało się po czasie.

Czy był wsadzony inny licznik? pewnie tak, bo mam kolorowy fis, ale wszystko działa. Czy skrzynia była zmieniana? nie wiem. Wiem że nawet włącznik świateł jest z B7 bo mi spryskiwacze reflektorów nie działały, po przepinowaniu zaczęło wszystko chodzić... i wiele wiele innych. 

56 minut temu, kamil-vag napisał:

Widzi Ci w ogóle w blokach pomiarowych prędkość auta ? ? ? 

No właśnie o to chodzi ze nie, przez to nie mogę uruchomić tempomatu. Natomiast prędkościomierz działa poprawnie.

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, tomczas napisał:

Czyli jak mniemam, w tym przypadku podaje sygnał z ABS na pin 5 w kostce zielonej licznika

Tak

Do ECU podawało się w B5

Podaj nr licznika z VAG-a i będzie wiadomo z którego roku modelowego jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...