Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Gaśnie na zimnym silniku, prośba o analizę logów AEB 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku chciałbym wszystkich przywitać.

Forum przeglądam od dłuższego czasu no i w końcu przyszła ta chwila kiedy muszę skorzystać z Waszej pomocy.

W czym problem? Otóż w moim samochodzie po odpaleniu silnik wchodzi na obroty ( ok 1000 obr/min ) po czym gaśnie. Silnik odpala na dotyk. Po odpaleniu trzeba go lekko gazować aby obroty utrzymać na właściwym poziomie, inaczej falują od 300 do 900. Dodatkowo przy mocnym gazowaniu jak i próbie ruszenia silnik zaczyna się dusić. Dzieje się tak do momentu aż silnik się lekko nagrzeje, później problem znika. Oprócz tego, samochód zrobił się strasznie mułowaty, w ogóle nie czuć przyspieszenia.

Co już sprawdziłem:

- przepustnica przeczyszczona i zaadaptowana

- ciśnienie pompy paliwa ok

Na chwilę obecną mam zrobione tylko logi statyczne grup 2, 7, 9, 13, 16

http://vaglog.pl/log_253401.html

http://vaglog.pl/log_253402.html

http://vaglog.pl/log_253403.html

http://vaglog.pl/log_253404.html

Wiem że najlepiej jest zrobić logi dynamiczne, ale tu moja dodatkowa prośba. gdybyście podali mi które grupy w pierwszej kolejności logować.

Mam problem z lapkiem i bateria trzymie mi dosłownie chwilę więc nie chce tracić czasu na robienie logów które nic nie wniosą do tematu.

Z góry dzięki za pomoc.


Witam ponownie

Czy nie ma szansy na jakąkolwiek podpowiedz? Chciałbym ogarnąć ten temat, bo te poranne odpalanie już mnie dobija.

Opublikowano

Zacznij od dokładnego sprawdzenia szczelności dolotu(najlepiej kompresorem) i odmy czy nie jest dziurawa. Przepływka za mało pokazuje na wolnych i jest ubogo, przyczyny mogą być dwie, pierwsza to nieszczelność i od tego zacznij, druga to przepływka.

Opublikowano

Dzięki bardzo za podpowiedz

Jutro się temu przyjrzę i dam znać co udało mi się ustalić.

Opublikowano

Bledy jakies masz ?

Wyglada na uszkodzenie czujnika wody

Opublikowano

Witam

A więc przyjrzałem się tak na szybko układowi dolotowemu i odmie i jedno już wiem na pewno, że brakuje mi przewodu odpowietrzającego odmy ( wg ETKI nr 058103213 ). Zostały z niego tylko fragmenty na końcach

Z początkiem tygodnia mechanik zamontuje mi nową, wtedy też sprawdzi szczelność całej reszty.

A co do błędów to cały czas wyskakuje mi błąd o treści:

1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Czytałem że za ten błąd może odpowiadać wiele rzeczy a wiec:
1- niewłaściwa praca wtryskiwaczy
2- problemy z ciśnieniem paliwa
3-usterki obwodu zapłonu
4- sonda lambda szwankuje
5-czujnik temperatury
6-błędy w przepływce

Jak uporam się z tą odmą i sprawdzę cały dolot to zrobię logi i będzie można zobaczyć czy przepływka pokazuje dobrze i ewentualnie co sprawdzić dalej.


Witam ponownie.

Na początku życzę Wesołych Świąt

Trochę zajęło mi to czasu, ale w końcu udało mi się załatwić sprawę odmy. Brakujący przewód odpowietrzający z odmy został założony. Układ dolotowy został sprawdzony i według mechanika wszystko jest ok.

No ale nic to nie pomogło, w dalszym ciągu nim silnik się lekko nagrzeje to ma ochotę zgasnąć i trzeba go ciągle lekko gazować.

Zrobiłem więc logi dynamiczne kilku bloków które przewijały się przez forum jako istotne, może one jakoś pomogą.

http://vaglog.pl/log_256161.html

http://vaglog.pl/log_256162.html

http://vaglog.pl/log_256163.html

http://vaglog.pl/log_256164.html

http://vaglog.pl/log_256165.html

http://vaglog.pl/log_256166.html

http://vaglog.pl/log_256167.html

Przed wykonaniem logów sprawdziłem błędy i wyświetliły się dwa:

00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
16514 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0130 - 35-00 - Please Register/Activate

Po wykonaniu logów błędy się jeszcze nie pojawiły.

Jeśli może ktoś pomóc i przedstawić analizę logów to będę wdzięczny

Opublikowano

Witaj.Porównywałem twoje logi z moimi i twoja przepławka pokazuje troszkę za nisko. U mnie przy 5500 obr. ma 120 g/s .Poszukałbym jeszcze gdzies nieszczelności na dolocie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...