rysins Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam, Nie mam pewności czy właściwy wątek wybrałem ale ten pasował mi najbardziej. Mam taką ciekawą dolegliwość w moim aucie. Jak trochę ostrzej pojeżdżę to nagle traci wigor - kompletnie. Po podłączeniu do VAG'a i zapisaniu log'a okazuje się, że spada doładowanie mimo, ze na początku jest OK. Skrócony log poniżej. Podkreślona linia to moment w którym zachodzi zmiana. Jak widać doładowanie spada do 1,4 Bar'a a Boost Duty Cycle do 10,2 i ani drgnie. W blędach pojawia się następujący zapis: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - Po usunięciu błędu wszystko wraca do normy dopóki nie pojeżdżę z WOT i później znów jest to samo. Temperatura oleju w normie (ok 100 st C - wedle wskaźnika) Dodam, ze auto miało w te wakacje wymieniane turbiny i wiekszość gum na rurki silikonowe wiec tych elementów nie podejrzewam. Na silnikach znam się słabo i prośba o pomoc w zdiagnozowaniu jaka może być przyczyna. Pozdrawiam,
domjenick Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 jesli moge zapytac,czy zmieniales biegi podczas logowania-jesli tak,to prosba,zrob logi raz jeszcze, na trojce od ok 2k i przytrzymaj najdluzej jak mozesz-bedzie bardziej czytelny log,bo w tej sytuacji sa wielkie wahania obrotow i doladowania
rysins Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 Potwierdzam, zmienialem biegi a przedstawiony log jest tylko wycinkiem calosci. Zrobie jeszcze raz zgodnie ze wskazowkami i wtedy go zalacze. Bedzie jutro. Dzieki i pozdrawiam[br]Dopisany: 24 Listopad 2008, 21:02_________________________________________________Witam, Nowe logi zrobione - tym razem tylko 115, żeby gęściej zbierać próbki. Dwa przejazdy, jeden po drugim. Jak przekraczam 6K rpm to czuć, że coś się dzieje a co później to widać z logu drugiego przejazdu... Tu jest log z pierwszego przejazdu a tutaj z drugiego Macie jakiś pomysł co to może być ? Pozdrawiam,
poziek Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Masz czipa :decayed: Moim zdaniem masz nieszczelność w układzie dolotowym. Na bank ucieka gdzieś ciśnienie...gdzie ? mozliwe opcje to DV, złączka silikonowa pęcznieje...musisz szukać nieszczelności
rysins Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 a mam czipa a teraz mam jeszcze misje - znaleźć nieszczelności oby to był jakiś przewód bo inaczej znów czeka mnie wizyta u zawodowców ...
poziek Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 a mam czipa a teraz mam jeszcze misje - znaleźć nieszczelności oby to był jakiś przewód bo inaczej znów czeka mnie wizyta u zawodowców ... podjedź do sportmile i niech ci to ogarną
rysins Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 Wpierw zajrzę sam pod osłonki :gwizdanie: a później i tak pewnie pojadę do Unitronic'a. Tam znają to auto bardzo dobrze chyba, że przyjdzie mi długo czekać na wizytę ... Dzięki i pozdrawiam
poziek Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Wpierw zajrzę sam pod osłonki :gwizdanie: a później i tak pewnie pojadę do Unitronic'a. Tam znają to auto bardzo dobrze chyba, że przyjdzie mi długo czekać na wizytę ... Dzięki i pozdrawiam masz czipa unitronica ?? może bysmy się ustawili na mieście?? bo jeszcze z eską po Andrzeju nie jechałem :gwizdanie:
rysins Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 uhmm... mam i możemy pojeździć tylko wpierw znajdę i pozalepiam te dziury. Z kontuzjowanym nie będzie takiej frajdy
domjenick Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Wpierw zajrzę sam pod osłonki :gwizdanie: a później i tak pewnie pojadę do Unitronic'a. Tam znają to auto bardzo dobrze chyba, że przyjdzie mi długo czekać na wizytę ... Dzięki i pozdrawiam wlasnie tak zrob,oddaj auto w dobre rece,komus,kto je zna Moim zdaniem masz nieszczelność w układzie dolotowym. Na bank ucieka gdzieś ciśnienie...gdzie ? mozliwe opcje to DV, złączka silikonowa pęcznieje...musisz szukać nieszczelności ...co jeszcze mozna sprawdzic-wszystkie wezyki,moze sie ktorys przetarl...przyjrzalbym sie dookola metalowych spinek na wezykach...
rysins Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 Dwie godziny ślęczenia nad silnikiem i oczywiście niewiele wypatrzyłem poza tym, że parciany przewód do regulatora ciśnienia paliwa (wd. opisu Fuel Pressure Regulator) jest dziurawy poza tym mam jeszcze dwie takie parciane plecionki - te do DV'ow i jedna z nich też wygląda jakby kończyła żywot. Pozostałe przewody wyglądają jak nówki sztuki i nie ma nich oznak przetarcia - sprawdzone głównie przy metalowych spinkach Pewnie coś przegapiłem :gwizdanie: Konkluzja - potrzebny jest spec. Pozdrawiam
domjenick Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 jest jeszcze jedno miejsce,ktorego nie widac,a potencjalna dziurka moze byc-na turbo masz taki metalowy zbiorniczek,ktory jest polaczony z WG,w srodku jest membrana,ktora,jak jest za duze cisnienie ,otwiera WG i spaliny uchodza bokiem,nie napedzajac turbinki-tej membrance przyjrzalbym sie w ostatecznosci [br]Dopisany: 25 Listopad 2008, 22:42_________________________________________________a na sprawdzenie szczelnosci proponuje hydrauliczny sposob,podpiac sie gdzies do systemu z jakas pompka i na wszystkie laczenia nalozyc mydlo w plynie-bombelek prawde ci powie
Suli Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Wpadłbyś kiedyś na spota do Arkadii http://www.a4-klub.pl/smf/spociki_warszawskie_wtorek_godz1900_arkadia_ul_jana_pawla_ii_82_poziom_2_obszar_zolty-t45.0.html ESek Ci u nas nigdy nie za wiele :>
rysins Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2008 kiedyś zajrzę tylko muszę wpierw znaleźć tę nieszczelność - chociaż pacjent był już na wizycie u speca i nie jest wcale pewne, że to nieszczelność. Wymaga dalszych badań [br]Dopisany: 04 Grudzień 2008, 12:21_________________________________________________Zagwostki ciąg dalszy... jak policzyć ile trzeba wpompować do 2,7 V6 biTurbo powietrza, żeby utrzymać ciśnienie doładowania (podane w nawiasach) przy 6200 (2,1 Bar'a), 6500 (2,1 Bar'a) i 6800 (2 Bar'y) RPM a następnie skonfrontować uzyskaną wartość z mapą turbiny K03. Próbowałem to policzyć i nawet mam jakiś wynik :gwizdanie: Dokładność dla wahnięć temperatury możemy sobie odpuścić - zakładamy 20 stopni i ciśnienie na zewnątrz 1 Bar. Chciałbym sprawdzić na ile poprawny jest mój sposób. Pozdrawiam,
gregory Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 A po co ci to potrzebne? Zapewne chodzi ci o przepływ. Bierze się pod uwage to co zmierzy przepływka, bo inaczej nie można tego raczej określić.
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 sprawdzałeś N75 czy sie odzywa???????? ja ostatnio miałem odwrotny problem turbo przeładowywało, auto miało na 1 straszną piz.....ę Quattrówka a traciła przyczepność na suchym aswalcie miałem przecięty tak jakby żyletką przewód który idzie z zimnej czesci turbiny do N75 po wymianie wężyka gumowego sytuacje sie odwróciła auto zrobiło sie zdechłe, po wymianie DV i węzyka który idzie do kolektora ssącego wszystko wróciło do nomy
rysins Opublikowano 24 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2008 Sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak: jak był problem tak jest nadal Wszystko wskazuje na to, że nieszczelności nie ma. Turbiny ładują do 1,5 Bar'a przy ok 3200 RPM - sprawdzane na hamowni + podłączony manometr. W logach tego nie widać bo najwyższy overboost jaki widać to 1,3 Bar'a - może czujnik ciśnienia na trójniku nie jest w stanie zmierzyć więcej ?? Zmieniłem N75 i wygląda, że jest OK chyba, że ten drugi też jest uszkodzony... Nie mam już pomysłu co to może być. Inna sprawa, że wykres z hamowni wygląda kiepsko. Do 3200 obrotów turbiny ładują 1,5Bar'a a potem sukcesywnie ale powoli się zmniejsza ciśnienie wraz z rosnącymi obrotami - to jest akurat naturalny objaw - wyższe obroty, więcej trzeba powietrza a K03 więcej nie napompują. Efekt jest taki, że przy 3200 auto ma niut 540 a potem pojawia się siodło na charakterystyce co wyraźnie czuć w czasie jazdy - wedle zawodowca ECU przestawia zapłon bo robi się za ciepło. Z EGT wynika, że jedna strona grzeje się do 955 C (około 6000 RPM) a druga jest zimna. Czyżby z jednej strony było ubogo w paliwo ? Na VAG'u nie pokazuje żadnych innych błędów. Pozdrawiam i wesołych Świąt [br]Dopisany: 24 Grudzień 2008, 10:43_________________________________________________Jeszcze jedna myśl - jeżeli N75 jest walnięty to czy na luzie jest doładowanie czy go nie ma ?
poziek Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 słuchaj czytam i nie wierzę....jedź z tym chłopie do tunera i niech szuka problemu N75 mam w aucie JEDNĄ sztukę a nie tak jak piszesz dwie...dwa to masz DV czyli zawory upustowe na postoju nie masz praktycznie doładowania, max co może dmuchnąć to jakieś 0,2 bara... jedź do tunera - tyle
Dev Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 prace sond i wszystkich czujników sprawdzałeś? bo jak jedna strona nie hula to gdzies jest jakaś szmira dziwi mnie tylko jedna rzecz.. :mysli: dlaczego jest tak duze doładowanie 1.5 bar-a???? dla K03 to bardzo dużo, tak ma być??????
poziek Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 1.5 bar-a???? dla K03 to bardzo dużo, tak ma być????? w overbooście i czipie tak się zdarza... choć moim zdaniem cięgna westegetów sa za mocno skręcone... na 100% pomogłyby logi...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się