Walerian84 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Cześć Po ponad roku obecności na forum,czas napisać coś poważniejszego.Niestety jak większość "poważnych postów" dotyczy usterki.Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem rozrząd,w czasie wymiany wyszły na jaw inne usterki a dokładniej zawalona odma oraz 2 zeszlifowane wałki rozrządu(dolotowy i wylotowy).Wszystko zostało wymienione na używane ale w 100% sprawne. Przed tą naprawą od około 1 roku raz na jakiś czas auto dymiło przy odpalaniu,ale działo się to bardzo rzadko.Po tej naprawie dymienie się nasiliło.Nie wiem czy przez to że wiele uszczelek zostało wymienionych i silnik został uszczelniony bardziej(co zwiększyło kompresję) i wymieniona odma(co zwiększyło prawidłową wymianę powietrza).Zrobiłem test na CO2 i okazało się że UPG.Nie ma jakiś mazi na korku,ani płyn nie barwi się na inny kolor,natomiast po każdej dłuższej trasie jest poważny ubytek płynu(czasami 1l na 100km). Zrobiłem wstępne rozeznanie co i za ile na temat Naprawa uszczelki pod głowicą : - uszczelka od głowicą 150 - uszczelka wydechu 100 - śruba głowicy 95 - popychacze zaworowe 18szt. 29 za sztukę 12szt. 35 za sztukę - uszczelniacze zaworowe 130 - zawory 18szt. 40 za sztukę 12szt. 50 za sztukę - planowanie i szczelność głowicy 300 - gniazda zaworowe 500 - robocizna za całość 1300 Parę pytań do szanownych forumowiczów: Biorę pod uwagę kompletną naprawę głowicy,czy jeszcze jakieś części trzeba doliczyć? Czy wymieniać obie uszczelki i obie głowice? Czy podane ceny są normalnie? Czy da się zrobić jeszcze jakieś testy aby potwierdzić zużycie uszczelki? Czy po takiej grubej naprawie istnieją jakieś inne równie drogie naprawy? Bardzo proszę o konstruktywne wpisy a także pytania bo parę ważnych rzeczy już naprawiałem pozdro
Envin Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Ją ostatnio robilem remont tego typu więc jestem mniej więcej na bieżąco z takimi tematami. Jeśli chcesz wszystko nowe łącznie z popychaczami to sporo wyniesie ale jak robisz taka akcję to nie można zapomnieć o pierścieniach cylindrów, uszczelniaczach na walki, uszczelkach blaszanych do nastawnika faz, uszczelki pod pokrywa, a przede wszystkim rozrzadzie...
Walerian84 Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Opublikowano 13 Marca 2016 Rozrząd zrobiony już.A co sądzisz o tych cenach?jak to u ciebie wyszło?
Envin Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Ją zmienialem to co było zużyte lub wskazywało możliwość zużycia w niedługim czasie, oczywiście z rozsądkiem w sensie bez oszczędzania na kupnie nowych np uszczelek i zakładania starych. Ale np nie kupowalem popychaczy bo są dobre.. Głowice zostały dokładnie sprawdzone szczelność itp planowanie, z tego co pamiętam wymienili 2 prowadniki czy tam coś, docieranie gniazd, i wymiana uszczelniaczy choć tak właściwie nie było potrzeby bo obie głowice są z 2009r. Tak ,że koszt naprawy głowic wyniósł 500 zł obydwu. Zmienione zostały też pierścienie skoro już głowice zdjęte to wolalem profilaktycznie kupić nowe po ok 150zl na jeden cyl. Ogólnie silnik rozebrany na części pierwsze i to co budziło podejrzenia zmieniono. Koszt musiał bym policzyć dokładnie z racji tego że część elementów kupowalem ją a część osoba zajmująca się naprawa ale myślę że w sumie ok 4000 w tym robota.
soul87 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 jak bedziesz mial zdjęte głowice niech mechanior sprawdzi blok pod kątem pęknięć tulei cylindrów . zeby sie nie okazalo ze wywalisz kase a usterka jest gdzie indziej.
Kruk_89 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 dokładnie jak mówi soul87 często pękają tuleje cylindrów temu takie akcje się dzieją jak dzwoniłem po ogłoszeniach bo potrzebowałem kilku części do swojego to własnie często właściciele mieli pęknięte bloki jeden właśnie zrobił generalny głowic a okazało sie po wszystkim że tuleja poszła
Walerian84 Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Opublikowano 14 Marca 2016 a opłaca się wymieniać głowice?ile może taka sprawna głowica kosztować? oby była to UPG,bo inaczej koszty będą spore.. jak bedziesz mial zdjęte głowice niech mechanior sprawdzi blok pod kątem pęknięć tulei cylindrów . zeby sie nie okazalo ze wywalisz kase a usterka jest gdzie indziej. kolego a na to jest jakiś osobny test?czy po prostu wymienia się tuleje?
Kruk_89 Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 nie da się wymienić tulei trza chyba cały blok kupić
Walerian84 Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Opublikowano 14 Marca 2016 Ją zmienialem to co było zużyte lub wskazywało możliwość zużycia w niedługim czasie, oczywiście z rozsądkiem w sensie bez oszczędzania na kupnie nowych np uszczelek i zakładania starych. Ale np nie kupowalem popychaczy bo są dobre.. Głowice zostały dokładnie sprawdzone szczelność itp planowanie, z tego co pamiętam wymienili 2 prowadniki czy tam coś, docieranie gniazd, i wymiana uszczelniaczy choć tak właściwie nie było potrzeby bo obie głowice są z 2009r. Tak ,że koszt naprawy głowic wyniósł 500 zł obydwu. Zmienione zostały też pierścienie skoro już głowice zdjęte to wolalem profilaktycznie kupić nowe po ok 150zl na jeden cyl. Ogólnie silnik rozebrany na części pierwsze i to co budziło podejrzenia zmieniono. Koszt musiał bym policzyć dokładnie z racji tego że część elementów kupowalem ją a część osoba zajmująca się naprawa ale myślę że w sumie ok 4000 w tym robota. pisałeś że masz głowice z 2009r wymieniałeś na nowsze?
Envin Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 Nie ktoś w Szwajcarii kupił nowe i zamontował.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się