Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Urwana śruba od egr i wymiana siatki przy wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dzisiaj podjąłem się ambitnego zadania, którym było wyczyszczenie zaworu EGR. Zadanie wykonałem, problem pojawił się jednak przy składaniu wszystkiego do kupy. Otóż przy skręcaniu urwała mi się śruba od dolnego mocowania (zaznaczona na obrazku na czerwono) przez co w układzie jest nieszczelność i trochę spalin wlatuje mi do komory silnika. Śruba była chyba na tyle stara i przegrzana, że specjalnie nie musiałem się siłować aby ją urwać. Tak czy inaczej - czy jest możliwość jakoś wymienić tą szpilkę? Czy zostawić to tak jak jest i uszczelnić to sylikonem?

Druga kwestia - na przeglądzie powiedzieli mi, że powoli przepuszcza mi siatka od wydechu (zaznaczona na niebiesko) - czy da się to w miarę łatwo i tanio wymienić? Jeżeli tak to prosiłbym o jakieś instrukcje i porady. Poszukałbym sam ale szczerze mówiąc nawet nie wiem jak to się nazywa.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

01538bdb03eaa.jpg

Opublikowano (edytowane)

wymiana łącznika elastycznego
tutaj pokazane awx musisz sprawdzić wymiary dla afn



Edytowane przez maniekaudia4
Opublikowano

Śruba od EGR na jakiej wysokości jest ukręcona?

Po zdjęciu rury egr jest możliwość złapania jej np. żabką?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem na jakiej wysokości ponieważ była to ostatnia, którą dokręcałem. Nie odkręcałem już później EGR. Myślę jednak, że dałoby rade złapać ją żabką.

W międzyczasie kupiłem sylikon, który rzekomo trzyma do 315 stopni - może będzie trzymał.

Edytowane przez shin
Opublikowano

Mozesz jeszcze wyjac kolektor wydechowy i rozwiercic wiertlem mniejszym srube i wykretakiem ja wykrecic kiedys robilem taka operacje w innym aucie i udalo sie tylko trzeba troche czasu poswiecic

Opublikowano (edytowane)

Po odkręceniu tej rury EGR'a ma tyle miejsca że nawet dwie wiertarki wejdą :grin:

Jeśli da rade ją czymś złapać to najpierw podlewałbym kilka razy w ciągu dnia jakimś środkiem penetrującym np. WD40 a dopiero potem próbował odkręcić.

Wierz mi że silikon obojętnie jaki... nawet za milion, zostanie wysmarkany przez spaliny.

Nie ma szans żeby sam silikon uszczelnił jakieś połączenie w układzie wydechowym.

Nie wiem dlaczego od razu sie tym nie zająłeś, przecież od razu wiadomo że będzie tam nieszczelność i spaliny będą się pchać do komory silnika.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

A odkrec caly pitolony egr i zdziwisz sie jak ta sruba latwo pujdzie.tak samo mialem z nastawnikiem niby zdechla przy dokrecaniu.dalem super glu i sruba wyszla jak nigdy nic a ja nie spalem po nocach.

Co do siatki tj tlumika drgan ja bym dal rure od gruchota i po sprawie no chyba ze masz namietnych diagnostykow to moze nie przejsc przegladu.

Opublikowano

Dziękuję za filmik z wymianą łącznika elastycznego - miałem nadzieje, że jest to jakoś mądrzej zrobione.

Jeżeli chodzi o tą śrubę - z wcześniejszych wypowiedzi, w których mówicie, żeby ją odkręcić wnioskuję, że jest to szpilka. Czy mogę w sklepach kupić taką samą? Ma ona jakiś numer/nazwę? Czy mogę wkręcić cokolwiek pasującego?

Opublikowano

wystarczy śruba odpowiedniej długości, tylko dałbym twardości min. 8.8

jeśli masz palnik to najpierw ją grzej, dopiero potem próbuj odkręcić, co może nie być wcale takie łatwe, ostatecznie wiertarka i wykrętaki albo oddaj do mechanika niech się bawi :decayed:

Opublikowano

jest prostszy sposób na szpilkę egr jeśli wystaje przypawać do niej śrubę na zwykły klucz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...