Robert Kaim Opublikowano 21 Marca 2016 Opublikowano 21 Marca 2016 Witam. Może podobny temat był opisywany na forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Posiadam A4 B5 1.9 tdi 110 km AFN. Mianowicie mam problem z wyciekami oleju z silnika z miski olejowej i pokrywy zaworów. Jakieś 3 mieś. temu zmieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i zaczęło cieknąć po ok 500 km. i miałem cieknącą miskę oleju. Jakieś 1,5 tyg. temu wymieniłem uszczelkę i było ok. 3 dni temu wymieniłem miskę olejową, uszczelniona silikonem K2 wysokotemperaturowym do misek,pomp itd(dodam że posiadam aluminiową miskę z czujnikiem poziomu/temp. oleju. i po przejechaniu ok 50 km. zauważyłem znów wyciek z miski. Dziś po powrocie z pracy zauważyłem wyciek z pokrywy zaworów i miski. Po obejrzeniu olej cieknie gdzieś z okolic koła na wale korbowym. Możliwe że to cieknie z uszczelniacza wału? Ok 5 mieś. temu wymieniany był rozrząd i mechanior nie wymienił go bo podobno był ok. I mam wrażenie zbyt dużego ciśnienia w silniku gdy na odpalonym odkręcę korek wlewu oleju. Dodam ze mam zalany olej 5w40 Castrol EDGE TD. Może ktoś się z czymś takim spotkał. Z góry dzięki za pomoc.
Joziek79 Opublikowano 21 Marca 2016 Opublikowano 21 Marca 2016 Może coś z odmą nie tak. Jest drożna? Tylko strzelam ale odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, i to ona odpowiada za wyrównanie ciśnień.
Robert Kaim Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Opublikowano 21 Marca 2016 Nie sprawdzałem sprawdzić tylko tą rurkę co idzie do wlotu turbiny i czy tę drugą (chyba do vacum) Niedrożna odma może być przyczyną wycieków, zę aż takie ciśnienie tam panuje? Jutro prosto po pracy sprawdzę odmę. Dam znać czy była drożna. Dzięki za pomoc
lutas Opublikowano 22 Marca 2016 Opublikowano 22 Marca 2016 (edytowane) Jakby ci przyszło wymieniać odmę to nie wkładaj zamiennika np. Topran. Mi wytrzymał rok po czym tuleje z króćca wyszły z plastikowej obudowy, a całą odmę mogłem ręką odkręcić i wyciągnąć. Olej zaczął lecieć prawie strużką. Jeśli oryginał nie jest pęknięty, to ładnie wyczyść, odtłuść, wyszlifuj blok i daj nowe uszczelki. Edytowane 22 Marca 2016 przez lutas
Robert Kaim Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Opublikowano 22 Marca 2016 Odma trochę była zapchana ale jeszcze miała otwór już wyczyszczona, zajrzę do tego plastiku co idzie odma i vacum. czy ktoś wie czy w tym "grzybie" na deklu jest jakiś zawór czy po prostu jest otwór??
Hezen Opublikowano 22 Marca 2016 Opublikowano 22 Marca 2016 Mój AFN łykał ponad litr oleju na 10tys. okazało się że przepuszcza zawór ciśnienia odmy na pokrywie który przepuszczał olej do dolotu. Ten zawór to zwyczajna membrana ze sprężyną. Od strony dolotu podciśnienie powoduje zamknięcie odmy a gdy w niej zostanie wytworzone odpowiednie ciśnienie jest ono puszczane do dolotu. Ja już od roku jezdze na zamienniku toprana i nic się nie dziej z tym zaworem, zużycie oleju spadło z ponad litra do 300-350ml na 10tys. km a silnik ma najechane co najmniej 450tys. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Robert Kaim Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Opublikowano 22 Marca 2016 dzięki za pomoc jutro sprawdzę czy ten zawór działa prawidłowo. ale czy ten zawór może być przyczyną wycieków?? dzisiaj wyczyściłem odmę i ten zawór ale nie sprawdziłem czy działa jak należy a miałem przypchaną taką kremową puszkę z drugiej strony zaworu też wyczyszczone miskę wytarłem do sucha na kanale i umyłem benz. ekstrakcyjną teraz zobaczę skąd dokładnie ten wyciek. Dam znać co z tym zaworem. Jeszcze raz dzięki.
jospethe Opublikowano 22 Marca 2016 Opublikowano 22 Marca 2016 Zalej go olejem, który zmiękcza uszczelki np Valvoline . Jeździłem na castrolu i ciekło tak że plamy były. Wlałem valvoline durablend i silnik suchy. od góry po sam dół.
lutas Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Ja już od roku jezdze na zamienniku toprana To jeszcze z rok pojeździsz
Hezen Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Co dwa lata mogę go wymieniać, wydatek ok.30zł d*py mi nie urwie Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
pięknyzadek Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Zalej go olejem, który zmiękcza uszczelki np Valvoline . Jeździłem na castrolu i ciekło tak że plamy były. Wlałem valvoline durablend i silnik suchy. od góry po sam dół. A tak się spytam, syntetyk czy półsyntetyk?, bo u mnie już trochę kilometrów jest nastukane (na castrolu) i trochę się boję wlać syntetyk
Hezen Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Zajrzyj do tematu "jaki olej do TDI", temat wałkowany milion razy Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
lutas Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Co dwa lata mogę go wymieniać, wydatek ok.30zł d*py mi nie urwie Gorzej jak ci się tuleje metalowe oddzielą od plastiku (tak się stało u mnie) i zacznie sikać tam olejem. Śruby można było wykręcić palcami - były luźne. Pół biedy jak się to stanie w mieście blisko domu. Ale na jakimś zadupiu albo autostradzie to nijak nie da się tego naprawić na szybko. Dlatego odradzam Topran'ową tandetę. Ew. sobie kup drugi taki na zapas i woź w bagażniku - przyda się prędzej czy później Edytowane 23 Marca 2016 przez lutas
Hezen Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Mógłbyś jakoś dokładniej opisać co i gdzie miałoby się oddzielić? Chodzi o ten zawór: http://i.imged.pl/audi-a4-a6-vw-passat-b5-1-9-tdi-afn-odma-3028477276.jpg Z tego co pamiętam to od jednej strony wyjscie zaworu jest na skręcaną opaske a z drugiej na opaske tylko taką jakie są używane np w pralkach (nie wiem jak fachowo się nazywają) xD A dolny króciec wchodzi w otwór pokrywy w której jest gumowy uszczelniacz. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Robert Kaim Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Opublikowano 25 Marca 2016 Po wczorajszym wyczyszczeniu miski rano było sucho, po przejechaniu ok 8 km( ok 4 km w jedną stronę) z pracy znów widać olej na misce. też wczoraj zmieniłem uszczelkę dekla zaworów i jest sucho, odma wyczyszczona, zawór wydaję się na sprawny. Olej wycieka tak jakby z uszczelniacza wału korbowego, ale nie jestem pewien może to miska w jego okolicy. Czy taki wyciek jest możliwy z uszczelniacza? A i jeszcze jedno moje spostrzeżenie na odpalonym silniku ja patrzę na wał to wydaje się jakby miał luz na łożysku jeśli tam jest( ma takie jakby drgania, może to tak ma koło pasowe. Dodam że mam do wymiany dwumas i być może jego drgania rozwaliły uszczelniacz. Słuchaj "jospethe" a na jakim valvoline jeżdzisz sysntetyk, półsynretyk czy mineralny? Ja mam 5W40 Castrol Edge TD.
Hezen Opublikowano 25 Marca 2016 Opublikowano 25 Marca 2016 To nie od oleju. Jak przez uszczelniacz cieknie to się go wymienia a nie kituje albo szuka sposobu żeby to w jakiś inny sposób uszczelnić, o ile to simmering wału. Daj auto jakiemuś ogarniętemu mechanikowi, niech zobaczy i oceni skąd się leje. Poza tym zmień olej na coś lepszego np. Motula, Valvoline, Liqui Moly oczywiście też 5W40. Przed zmianą oleju zalecana płukanka przez bagnet. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się