Jacek31 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Witam wszystkich... w mojej audi 1.9 tdi (1Z) wszystko było do nie dawna ok ,wymieniłem olej na gęstszy z 10w40 na 15w40 audi po odpaleniu chodzi ok , kontrolka smarowania gaśnie od razu , lecz po chwili zaczyna dobiegać dziwny dźwięk tak jak by gdzieś się coś o jakieś koło pasowe obijało ,, takie stukanie ,klekotanie Postuka tak z 2 lub 3 min i przestaje , i póżniej nie wraca aż do momentu gdy silnik ostygnie ,,, jest to tylko na zimnym silniku Czy to może być wina zbyt gęstego oleju ? czy może ten odgłos wydaje przerwana złączka elastyczna ? (w piątek wymiana) ktoś ? coś ? wie na ten temat ?
Majkeltaker Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) No większej głupoty niż zalanie auta z turbiną mineralnym to nie mogłeś zrobić.... . Pewnie ci popychacze się odezwały...- wymiana rozpięcie rozrządu, pokrywa zaworów do góry, wałek rozrządu w górę i wymiana, masz 8 popychaczy i jak trafisz to po 15zł z iny kupisz. Tak naprawdę dobry syntetyk mógłby je zagłuszyć ale jak klepią 2 minuty no to już nic z nich nie będzie. Polecam też odkładać na regenerację turbo jak zażynałeś je najpierw półsyntetykiem a teraz mineralnym. Ludzie dorośnijcie najpierw do posiadania TDI Edytowane 30 Marca 2016 przez Majkeltaker
Jacek31 Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 może przesadziłem z tymi 2 minutami ,,,,trochę krócej po lekkim dodaniu gazu cichnie wiem jak stukają samoregulatory <<<<<< to nie to myślicie że syntetyk jest dobry ? auto już parę lat ma
quadral20004 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 co bylo powodem zmiany oleju na gestszy? jesli to twoje widzimisie to chyba zle zrobiles
Jacek31 Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 co bylo powodem zmiany oleju na gestszy? jesli to twoje widzimisie to chyba zle zrobiles kupiłem audi ,,,,, wymieniłem olej na półsyntetyk +filtr (niecały rok temu ) ,,,, miesiąc temu następna wymiana( miałem już w domu mineralny mobil ) +filtr i taki wlałem audi ma zdrowy silnik ,,,,,, w zime nie działały 3 świece żarowe (sprawna tylko jedna ) i paliła od strzała
quadral20004 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 no to zle zrobiles.zmieniaj to szybko na polsyntetyk ,zeby nie bylo gozej
Hezen Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Turbo od razu sie nie zajedzie na mineralnym, ale za dobrze na takim oleju nie będzie miało. Jak zmieniać olej to walnąć płukanke i zalać dobrego syntetyka. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Jacek31 Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 Turbo od razu sie nie zajedzie na mineralnym, ale za dobrze na takim oleju nie będzie miało. Jak zmieniać olej to walnąć płukanke i zalać dobrego syntetyka. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka a więc jakie oleje polecacie ?
Mozgu Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Np motul. Jest caly watek o tym. Mineralem to mozna lancuch smarowac w pile a nie silnik. Olej musi spelniac okreslane normy a znacznie nie jakis tawot do silnika z turbo
Majkeltaker Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 valvoline liqui moly motul, na resztę nie patrz
Jacek31 Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 valvoline liqui moly motul, na resztę nie patrz ok jutro zmiana oleju ,,,, czy napewno syntetyk ? z przebiegiem 313000km ? chcę być pewny
quadral20004 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 jesli lales polsyntetyk to lej pol.zalejesz systetyk to olej zacznie ci tryskac wszytskimi mozliwymi szczelinami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nigdy ale przenigdy nie wraca sie do zadszego oleju
Jacek31 Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 jesli lales polsyntetyk to lej pol.zalejesz systetyk to olej zacznie ci tryskac wszytskimi mozliwymi szczelinami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nigdy ale przenigdy nie wraca sie do zadszego oleju jak kupiłem audi to nie mam pojecia jaki tam był olej czyli trzeba bedzie zaryzykowac ......... tylko na jaki ? quadral20004
Mozgu Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Widze ze quadral jeszcze wierzy w zabobony. Jesli cieklo z kazdej strony i ktos zmienil na gestszy zeby nie cieklo to zacznie. A jak bylo ok to nie bedzie cieklo
Hezen Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 (edytowane) jesli lales polsyntetyk to lej pol.zalejesz systetyk to olej zacznie ci tryskac wszytskimi mozliwymi szczelinami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nigdy ale przenigdy nie wraca sie do zadszego olejuSilnik zawdzięcza swoją szczelność uszczelkom czy nagarowi który się w nim nazbierał?Jakbyś poczytał kilkanaście stron wątku "Jaki olej do TDI" widziałbyś że ludzie którzy kupili swoje audice, nie wiedzieli na jakim oleju silniki chodziły i przed zmianą oleju lali płukanke a potem syntetyki... i jakoś nikomu się krzywda nie stała, silniki się nie rozszczelniały. Jest tak jak kolega wyżej napisał, jak ciekł i ktoś zalał gęstszy olej albo co gorsza jakiegoś doktora to rzadszy olej będzie się lał. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 31 Marca 2016 przez Hezen
Jacek31 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2016 panowie olej zmieniony , na Mobil 2000 10w40 może nie najlepszy ,,,ale pewnie lepszy od mineralnego lecz przy wymianie oleju zauważyłem że silnik od spodu jest w oleju okazało się że w podstawie filtra oleju tu gdzie wkręca się czujnik oleju zabrakło gwintu i tędy cieknie może poprzedni właściciel przekręcił teraz pytanie mam klej taki http://www.skapiec.pl/site/cat/2120/comp/2708387# czy jak bym wykręcił czujnik , posmarował go klejem i wkręcił to czy byłoby to szczelne ? praktykował ktoś coś takiego ?
quadral20004 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 w mojej audi 1.9 tdi (1Z) wszystko było do nie dawna ok ,wymieniłem olej na gęstszy z 10w40 na 15w40 a potem piszesz jak kupiłem audi to nie mam pojecia jaki tam był olej no to jesli wiesz ze byl lany 10w to lej 10 w. jesli nie wiedziales co bylo lane to trzeba bylo mowic konkretniej.ale masz najechane grubo ponad 300kkm. wiec polsyntetyk jaknajbardziej moze smaowac twoj motór lecz przy wymianie oleju zauważyłem że silnik od spodu jest w oleju okazało się że w podstawie filtra oleju tu gdzie wkręca się czujnik oleju zabrakło gwintu i tędy cieknie może poprzedni właściciel przekręcił zadne kleje tutaj nie sa wskazane. trzeba wiercic,gwintowac itd. najlepiej bedzie kupic uzywke
Jacek31 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) klej dał rade i trzyma panowie ,,,samochód pali od strzała(nawet zimny przy -15) ,,,, nie dymi ,,,, dzisiaj mała trasa jak na silnik 1Z prędkośc 170 km/h nie jest zła (bez nogi w podłodze ) lecz troszkę głośniej chodzi ,rozrząd nowy , filtry nowe itd Edytowane 2 Kwietnia 2016 przez Jacek31
Mozgu Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Gdzie ty teraz miales -15 ? Trzymales samochod w zamrażarce?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się