Karol94 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam, tak w skrócie chciałbym naprawić klimatyzacje w mojej strzale, czy taki zestaw będzie odpowiedni czy coś jeszcze do niego dokupić ? Ewentualnie jakie części będą lepsze. Jeszcze jedno jest jakaś możliwość sprawdzenia sprężarki?. Dodam że klimatyzacja nie ma czynnika. Pozdrawiam Chłodnica: http://allegro.pl/nowa-chlodnica-klimatyzacji-audi-a4-vw-passat-b5-i5500935070.html Osuszacz: http://allegro.pl/behr-osuszacz-klimatyzacji-audi-a4-b5-b6-a6-c5-c6-i5103251967.html Dysza (dławik) kupie pewnie w każdym sklepie motoryzacyjnym, tak samo z oringami. Halo halo, nikt nic nie wie na ten temat? Dzisiaj wywaliło błąd, z tego co wyczytałem jest to czujnik ciśnienia. Czy można wnioskować po tym błędzie że sprężarka tak jakby chciała ruszyć, ale jest brak czynnika? Czy jedno z drugim ma tyle wspólnego co piernik z wiatrakami?. 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-00 Open or short to ground Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Karol94
primaballerina Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Wydaje mi się, że brak czynnika spowoduje tylko, że nie będzie chłodzić, ale sprężarka powinna się załączyć,ale pewien nie jestem, może ktoś wie lepiej coś w tym temacie?
szakal222 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Tak bedzie slabo chlodzic ,lub wylaczy sie klima ,musisz uzyc vaga ,dajesz uklad klimatyzacji ,pozniej bloki ,i szukasz pokoleji w jednym bedzie pokazane ile masz bar w ukladzie klimy ,jak pokaze ze 33 bar to czujnik walniety ,zreszta vag ci to juz pokazal
luciferion Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Klima nie powinna załączyć się w ogóle bez czynnika. A jeśli chodzi o błąd czujnika, to raczej nie ma to nic wspólnego, bo w przypadku samego braku czynnika wyskoczyło by pewnie coś w stylu: wyłącznik ciśnienia gazu klimatyzacji albo podobne ustrojstwo...
lukaszooo Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 nie ma czynnika to presostat rozwiera obwód i spręzarka nie pracuje, najpierw sprawdz na krótko czy spręzarka sie wogóle załancza.
Karol94 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) nie ma czynnika to presostat rozwiera obwód i spręzarka nie pracuje, najpierw sprawdz na krótko czy spręzarka sie wogóle załancza.Bez demontażu sprężarki obejdzie się? Czy na stół i dopiero wtedy podłączyć. Na które dokładnie kable podać "+" i "-" co powinienem usłyszeć po podłączeniu? Dodam że nie mam czynnika w układzie. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Karol94
lukaszooo Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Masz sprezarke ze sprzeglem elektrycznym dochodzi do niego kostka w ktorej powinny byc dwa piny jak podasz na nie 12v to sprzeglo powinno zatrybic i uruchomic sprezarke. Jesli sprzeglo jest sprawne to trzeba nabic klime i uruchomic. Jesli nie idzie to uwalony jest prestostat ktory mozna wymienic bez upuszczania czynnika poniewaz pod czujnikiem jest wetyl ktory nie pusci czynnika. Jesli wszystko jest sprawne sprezarka sie uruchamia a mimo to nie chlodzi trzeba sprawdzic cisnienie przed i za kompresorem i w takich przypadkach przewaznie uwalony jest kompresor.
Karol94 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Masz sprezarke ze sprzeglem elektrycznym dochodzi do niego kostka w ktorej powinny byc dwa piny jak podasz na nie 12v to sprzeglo powinno zatrybic i uruchomic sprezarke. Jesli sprzeglo jest sprawne to trzeba nabic klime i uruchomic. Jesli nie idzie to uwalony jest prestostat ktory mozna wymienic bez upuszczania czynnika poniewaz pod czujnikiem jest wetyl ktory nie pusci czynnika. Jesli wszystko jest sprawne sprezarka sie uruchamia a mimo to nie chlodzi trzeba sprawdzic cisnienie przed i za kompresorem i w takich przypadkach przewaznie uwalony jest kompresor. Czy o tej kostce mowa? Wydaje mi się że jest tam jeden pin, z tego co widziałem na innych stronach, ale mogę się mylić. Jedna strona kabla idzie do sprężarki, druga do wentylatora. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Karol94
lukaszooo Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 ciezko mi ocenić po takiej focie, nie znam kazdego auta na pamięć.
Karol94 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2016 ciezko mi ocenić po takiej focie, nie znam kazdego auta na pamięć.Spoko jutro rozbiore to zobaczę powiedz mi jeszcze jak będą np dwa piny to na obydwa razem podać plus czy pojedynczo? Nie uszkodze sprężarki jak podłącze a nie mam czynnika?
lukaszooo Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Na jeden plus na drugi masa, podajesz na chwile aby zobaczyc czy sprzeglo dziala.
soulmaster3m Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Sprężarkę i wentylator można na krótko sprawdzać zwierając odpowiednie piny na czujniku F118 czy F129 w zależności od rocznika. Metoda jest opisana w manualu, więc nie jest to jakieś niepewne druciarstwo.
Karol94 Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 Sprężarkę i wentylator można na krótko sprawdzać zwierając odpowiednie piny na czujniku F118 czy F129 w zależności od rocznika. Metoda jest opisana w manualu, więc nie jest to jakieś niepewne druciarstwo. Chodzi Ci o czujnik ciśnienia co jest pod prawa lampa praktycznie koło osuszacza, taki czarny?
soulmaster3m Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Tak. Air conditioner pressure switch Zwierasz pin 3 i 4 (tam przechodzi masa) i chodzi wentylator. Zwierasz 1 i 2 (tam śmiga plus) i zaczyna chodzić sprężarka.
rafal9119 Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Tak. Air conditioner pressure switch Zwierasz pin 3 i 4 (tam przechodzi masa) i chodzi wentylator. Zwierasz 1 i 2 (tam śmiga plus) i zaczyna chodzić sprężarka. da rade ten czujnik wymienić bez spuszczania czynnika???
soulmaster3m Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) Tak. Tylko skąd wiesz, że to on jest wadliwy? F129 . Tak rozwiewając wątpliwości to ta zielona kostka to jest właśnie PLUS dla kompresora a masę on ma z obudowy stąd tylko jeden przewód. Karol94, masz błąd: 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-00 Open or short to ground i pisałeś, że nie masz czynnika w układzie co oznacza, że ciśnienie w układzie jest poniżej minimalnego, a jak prześledzisz co pisałem w innych tematach o klimie i co jest na tym screenie z manuala to zobaczysz, że przy ciśnieniu poniżej 1.2bara czyli właśnie np. w przypadku braku czynnika to obwód się otwiera i kompresor nie działa. Otwiera się też przy ciśnieniu powyżej 30bar, ale to raczej można pominąć bo przecież czynnika nie masz. Edytowane 11 Maja 2016 przez soulmaster3m
rafal9119 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 A co innego moze byc powodem rozlaczenie wentylatora
soulmaster3m Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) Mój był/jest sprawny a też rozłączało. Powód, przetarta wiązka przewodów od czujnika. Wiązkę poprawiłem to dalej nie działało a się okazało, że wyjmując wszystko jeden z pinów wyszedł i nie stykał. Ktoś kiedyś musiał tę wtyczkę wyjmować np wymieniając rozrząd. Ciągnął za przewody przez co pin we wtyczce miał porozginane blaszki i nie blokował się prawidłowo. Edytowane 12 Maja 2016 przez soulmaster3m
soulmaster3m Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Sprawdzaj sprawdzaj. Nie ma sensu wymieniać czegoś za 50-70zł co można sprawdzić miernikiem za 7zł. Tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/357661-problem-z-wentylatorem-chodzi-caly-czas/ wpoście #5 masz całą litanię o tym jak działa ten układ od strony elektrycznej. Dla potomności przekopiuję tutaj. No więc zaczynamy opowieść. Bierzemy schemat do Audi A4 B5 No.80 czyli Air conditioner with automatic control - without auxliary water pump (From model year 1999) Wentylator od klimy oznaczony jest jako V7 a przekaźniki od niego, a jest ich najwidoczniej kilka, nie są od razu na tej pierwszej kratce czyli 13 punktowej a głębiej w tyle w tej 8 punktowej. Czyli jeśli wymieniałeś przekaźnik od klimy to wymieniałeś najprawdopodobniej nie ten Bo ten w pierwszej jest chyba od sprężarki. Do wentylatora wchodzą dwa przewody, jeden idzie prosto do masy a drugi lezie z dwóch źródeł. Oba źródła są zasilane z bezpiecznika S42 40A w miejscu 19 drugiej kratki. 1) PIERWSZY BIEG (WOLNY) Pierwsze źródło idzie przez N39 czyli rezystor, który ogranicza prędkość wentylatora. Do niego prąd idzie przez przekaźnik J26 (Radiator fan 1st stage relay) umiejscowiony na miejscu 3 tylnej kratki. 2) DRUGI BIEG (SZYBKO) Drugie źródło to przekaźnik J101 (Radiator fan 2nd stage relay) umiejscowiony na miejscu 2 tylnej kratki. !!!! Uwaga, w schemacie jest chyba błąd bo opisali je odwrotnie !!!!! I teraz tak. Jeden i drugi przekaźnik muszą być czymś sterowane. Nie steruje nimi plus bo oba dostają stały plus od bezpiecznika S51 5A w miejscu 21 tylnej kratki. Wniosek? Sterowane są masą. Bo tak bezpieczniej. Z tego co widzę na schemacie to to sterowanie też jest dwojakie. Więc faktycznie ten wentylator może chodzić nie tylko w momencie pracy klimatyzacji, ale też w innych przypadkach. 1) Pierwszy sposób to termo-wyłącznik, który daje masę na przekaźniki. Nie wiem gdzie się znajduje. Ten oznaczony jako F54 steruje pierwszym biegiem a F18 steruje drugim. Oczywiście oba są w jednej obudowie. 2) Drugi sposób to odpowiednio: 2.1) Dla pierwszego biegu masa idzie od E87 (Control and display unit for air conditioner) czyli klimatronik. 2.2) Dla drugiego biegu masa idzie z F129 pin 3, przelot masy przez pin 4 (Air conditioner pressure switch) czyli ten zawór co jest wkręcony w chłodnicę klimy. Uwaga!!! Piny 3 i 4 na zaworku F129 to masa, piny 1 i 2 to plus. NIE MIESZAĆ ICH!!! . Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się