Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Którą stroną powinno siedzieć koło wałka rozrządu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czytałem na którymś tam forum, że z obu stron są znaki, gość miał odwrotnie założone koło i przez to brak mocy. Tak się chciałem tylko upewnić, więc jak to ma się do AEB. Ja mam to koło tak założone że po zdjeciu pokrywy nie widze na nim zadnych numerów ani symboli.

Zdjecie poglądowe z neta

8sdtfuk4.jpg

Edytowane przez --Rafcio--
Opublikowano

Oki czyli mam dobrze, dziękować. Miałem obawy lekkie bo przejrzałem pare filmow z wymiana rozrządu i nikt tam nie miał tych wybitych napisów więc myślałem że są od strony silnika. Podziękował.

Opublikowano

W silnikach ADR szło napisami do silnika :) Tak podam w formie ciekawostki :P

Opublikowano (edytowane)

Coś mi się pomyliło i jednak nie mam napisów z przodu. Mam dylemat teraz czy to odwracać. Patrzac na rozrzady to 1.8t który ma pompe wody na rozrzadzie posiada takie złote koło i tam są napisy a 1.8t takie jak moj ma pompe na pasku klinowym i posiada kolo szare no i tu niema znaków. Dobrze myśle jest ok?

Tak jest

mtogbstz.jpg

w5co2y2a.jpg

Edytowane przez --Rafcio--
Opublikowano

Literatura (czyli Sam naprawiam) podaje, że w silnikach 1.8 koło pasowe wałka rozrządu ma być wąskim odsadzeniem w stronę przodu samochodu (czyli napisy w stronę silnika). W moim ADR mechanik poprzedniego właściciela założył koło odwrotnie, czyli napisami do przodu i pasek rozrządu zwisał mi jakieś 3mm z koła. Obróciłem koło tak jak masz na foto i jest ok. Czyli moim zdaniem masz koło założone poprawnie.


BTW, jak założysz koło odwrotnie to nie ustawisz rozrządu (piszę znowu z własnego doświadczenia).

Opublikowano

Tylko jak się przyjrzysz temu kołu to widać, ze wąski rant jest z przodu, a ten szerszy idzie w stronę silnika. Widać mechanicy się mylili jak zakładali koła i w nowszych wersjach napisy są w końcu z przodu, a nie z tyłu :)

Opublikowano

No przyjrzę się temu rantowi z bliska z ciekawości, dzięki jeszcze raz, teraz mam inny na to pogląd :rolleyes:

Opublikowano

Nie ma problemu :)

Opublikowano (edytowane)

Odebrałem auto od mechanika po wymianie rozrządu pompy i uszczelniaczy.  Silnik teraz ma zauważalnie mniej mocy. Podczas sprawdzania czy rozrząd dobrze ustawiony zobaczyłem coś takiego jak na foto. Czy koło jest zalozone odpowiednią strona? 1.8t APU

IMG_20181203_155931215.jpg

Edytowane przez Chudy325
Opublikowano (edytowane)

Jest źle, niezła wtopa.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki. Brak mocy w wyższej partii obrotów też może być tym spowodowany ? 

 

Sprawa wyjaśniona. Odwróciłem koło i wszystko jest jak trzeba 

Edytowane przez Chudy325

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...