Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozwiazanie problemu oleju 2.0 ALT (Zdrowy motor)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim wypadku(2001r.)przy spokojnej jeździe nie było widać większych ubytków oleju.a jak pojechałem w trasę miałem na bagnecie 3/4 i po przejechaniu 200km(inny styl jazdy-wyprzedzanie,obroty powyżej 2tyś )zaświeciła mi się kontrolka.sam już nie wiem..katastrofa jakaś. 3 miesiące obserwuje ten olej i dalej nie wiem czy robić ten remont czy nie

Opublikowano
21 godzin temu, Marek8707 napisał:

W moim wypadku(2001r.)przy spokojnej jeździe nie było widać większych ubytków oleju.a jak pojechałem w trasę miałem na bagnecie 3/4 i po przejechaniu 200km(inny styl jazdy-wyprzedzanie,obroty powyżej 2tyś )zaświeciła mi się kontrolka.sam już nie wiem..katastrofa jakaś. 3 miesiące obserwuje ten olej i dalej nie wiem czy robić ten remont czy nie

nie robić. swap taniej wyjdzie, a po remoncie pojeździsz 2-3k i znów będzie chlał :)

Opublikowano
3 godziny temu, TomOskroba napisał:

nie robić. swap taniej wyjdzie, a po remoncie pojeździsz 2-3k i znów będzie chlał :)

Szkoda..miałem nadzieję że to coś pomoże.dzięki 

Opublikowano

niestety te silniki są na to skazane, ale nie ujmuje im to długowieczności ;)

 

Opublikowano

Może I temat stary .. ale także mam ALT I także kochał Olej.. na 1000km 300-500ml .. szczególnie jak lalem Olej shell helix .. zmieniłem na Motul 8100 x-clean I także go wciągał.. ale zacząłem ostro ten silnik taktować ( kickdown przy wyprzedzaniu , itp ) w pewnym momencie gdy wyprzedzałem poszła kupa dymu niebieskiego za mną i od tamtej pory mam prawie spokój z spalaniem oleju . Aktualnie mam Zrobione 3k km od wymiany i zero dolewki . 

Opublikowano

Witam . Chyba rozgryzlem problem olejowy w altku , kosztowało mnie to 3 tys zł i robocizna , ale pomogło.

Problem tkwił w tłokach , dofrezowalem i dowiercilem po cztery otwory na tłok , silnik zachowuje się teraz prawidłowo to znaczy pobór oleju 0,7l na 10000. Oczywiście uszczelniacze nowe. Odma nowa i pierscionki też i mocy chyba przybyło.

Opublikowano
W dniu 28.11.2021 o 23:30, Veira napisał:

Może I temat stary .. ale także mam ALT I także kochał Olej.. na 1000km 300-500ml .. szczególnie jak lalem Olej shell helix .. zmieniłem na Motul 8100 x-clean I także go wciągał.. ale zacząłem ostro ten silnik taktować ( kickdown przy wyprzedzaniu , itp ) w pewnym momencie gdy wyprzedzałem poszła kupa dymu niebieskiego za mną i od tamtej pory mam prawie spokój z spalaniem oleju . Aktualnie mam Zrobione 3k km od wymiany i zero dolewki . 

Czyli nie tylko u mnie przy ostrzejszym traktowaniu nagle mniej oleju bierze, jeszcze do zera nie zszedłem, ale ewidentnie przy mocnym bucie bierze mniej... Po pierwszych kilku takich przejazdach było czuć przepalony olej z wydechu, teraz nie czuć nic

Opublikowano

u mnie przy bucie żre proporcjonalnie więcej oliwy, wtedy wciąga wache jak dzik żołędzie -15/100(po mieście).

Dziękuje

a demonem prędkości to to nie jest

Opublikowano
21 godzin temu, troleslaw napisał:

u mnie przy bucie żre proporcjonalnie więcej oliwy, wtedy wciąga wache jak dzik żołędzie -15/100(po mieście).

Dziękuje

a demonem prędkości to to nie jest

Mi mieści się w granicach 13/100, a lekko nie ma, oleju mniej bierze jak dostaje po garach. A na dynamikę też nie mogę narzekać, odpycha się bardzo przyjemnie

Dziwi mnie najbardziej, że jednym bierze więcej oleju na wyższych obrotach, innym zaś mniej, niektórym wcale nie bierze... A mówią, że to silnik z wadą olejową od początku istnienia... Wiadomo, że zależy to od traktowania przez poprzednich właścicieli i stosowania oleju "LongLife", ale od czego zależy, że jednemu bierze mniej na wyższych obrotach, a drugiemu zaś jeszcze więcej?

Opublikowano (edytowane)

Myśle od ówczesnej polityki serwisowej i świadomości użytkownika. U mnie dziadek helmut w 11 pierwszych lat zrobił 120tyś i 5 razy wymieniali mu w serwisie olej co 20-25tyś(pełny serwis robił). Potem historia serwisowa sie urywa, bo sprzedał samochód innemu dziadkowi, który już do serwisu nie jeździł. Ten chyba w ogóle nic nie robił przy samochodzie, bo zaniedbany w uj. Tylko lał wache, dolewał oliwy, tarcze klocki i jeździł. Dobrze że dużo nie jeździł. Nawet płynu wspomagania chyba te 6 lat co jeździł nie wymieniał, bo cieknie z magla.

 

Jak ktoś od nowości wymieniał oliwe co 10tyś i dbał, i następny użytkownik robił tak samo, to pewnie są to te egzemplarze, które nie biorą. Pewnie dlatego tak ich mało.

 

W czasie normalniej jazdy po mieście - na 3ójce 3tyś/obr, na 4órce 2,5-3tyś/obr pali 11-12L/100km

Trasa 120-130km/h 9-10L optymalnie. 150km/h-12L

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano
1 godzinę temu, troleslaw napisał:

Myśle od ówczesnej polityki serwisowej i świadomości użytkownika. U mnie dziadek helmut w 11 pierwszych lat zrobił 120tyś i 5 razy wymieniali mu w serwisie olej co 20-25tyś(pełny serwis robił). Potem historia serwisowa sie urywa, bo sprzedał samochód innemu dziadkowi, który już do serwisu nie jeździł. Ten chyba w ogóle nic nie robił przy samochodzie, bo zaniedbany w uj. Tylko lał wache, dolewał oliwy, tarcze klocki i jeździł. Dobrze że dużo nie jeździł. Nawet płynu wspomagania chyba te 6 lat co jeździł nie wymieniał, bo cieknie z magla.

 

Jak ktoś od nowości wymieniał oliwe co 10tyś i dbał, i następny użytkownik robił tak samo, to pewnie są to te egzemplarze, które nie biorą. Pewnie dlatego tak ich mało.

 

W czasie normalniej jazdy po mieście - na 3ójce 3tyś/obr, na 4órce 2,5-3tyś/obr pali 11-12L/100km

Trasa 120-130km/h 9-10L optymalnie. 150km/h-12L

Dużo bierze paliwa. Przy podmiejskiej jeździe, spokojnej nie schodząc poniżej 2k obrotów dało rade spalić znacznie mniej jak 7 litrów, przy 140 norma była w okolicy 10 litrów (w zależności w którą stronę wieje wiatr). Najekonomiczniej w stosunku do prędkości wychodziła jazda w granicach 110km/h. Po zmianie na AGNa jadąc autostradą 110km/h na zbiorniku dało radę ponad 1100km, ale to była męczarnia.

ALTy są dobrymi silnikami, nawet jak lubią wypić oleju. W połączeniu z gazem siadasz, lejesz gaz, benzyne, olej i jedziesz w piz*u.

Opublikowano
21 godzin temu, Rosomak91 napisał:

Dużo bierze paliwa. Przy podmiejskiej jeździe, spokojnej nie schodząc poniżej 2k obrotów dało rade spalić znacznie mniej jak 7 litrów, przy 140 norma była w okolicy 10 litrów (w zależności w którą stronę wieje wiatr). Najekonomiczniej w stosunku do prędkości wychodziła jazda w granicach 110km/h. Po zmianie na AGNa jadąc autostradą 110km/h na zbiorniku dało radę ponad 1100km, ale to była męczarnia.

ALTy są dobrymi silnikami, nawet jak lubią wypić oleju. W połączeniu z gazem siadasz, lejesz gaz, benzyne, olej i jedziesz w piz*u.

Przy poza miejskiej jeździe zgodnie z ograniczeniami +-10kmh (odcinek remontowany więc ograniczenie w 90% 60kmh) komputer faktycznie potrafi pokazać spalanie rzędu 7.4-7.1l/100km, ale nie miałem okazji jeszcze zweryfikować z faktycznym spalaniem więc nie wiem jak to się ma do stanu faktycznego spalania. W mieście chleje te 12-13l/100km, autostradowo też spokojnie 11-12l bierze co wcale nie jest takim złym wynikiem jak na silnik wolnossący starszej konstrukcji na wielopunktowym wtrysku, a przynajmniej tak mi się wydaje

Opublikowano

U mnie 10-11l miasto, do 9l autostrada 140-160 km/h, 8l eSka 120-140 km/h, 7,5l trasa 90km/h

Opublikowano (edytowane)

Siema, okazało się, że za duże spalanie u mnie odpowiada jakość wachy.

Na Orlenie po mieście 12,5L/100km, na Lotosie 11,5L/100km, na BP 9,5L/100km. Wszystkie 95.

Przez przypadek zatankowałem na małej stacji BP pod Radomiem, i po zalaniu połowy baku-35L spalanie spadło jak napisałem do 9,5L po mieście, na trasie 7,5L. I to teraz w zimie, na 15 zimówkach. 

Nie dość że obajtkowe zawyżają ceny, to obniżają jakość wachy. 

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Witam ma ktoś może numer tego trójnika od b7? 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...