Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Różnice w przyspieszeniu


rafal9119

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko jezdziłem ostatnio dieslem 115km i swoim 1.8 T 150 km i wydaje mi sie że ten diesel ma lepsze przyspieszenie od mojego.

macie takie same odczucie????

Chyba że z moim coś jest nie teges


dodam tylko że diesel jest na 15 . 195.

a moj na 17. 225

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że nie masz się co martwić co do twojej benzyny, ponieważ diesel zawsze na starcie jest lepszy, tzn ma duży moment od niecałych 2tyś obr, a benzyna potrzebuje około 4tyś obr. ja mam diesla awx 130KM a brat 125KM w benzynie i nie ma startu benzyną. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba pogonić tego benzyniaka w zamiane na diesla.

1.9 dośc fajnie sie jedzie


Chodzi mi o 1.9 i 1.8 T oba silniki wysokoprężne.


myślę, że nie masz się co martwić co do twojej benzyny, ponieważ diesel zawsze na starcie jest lepszy, tzn ma duży moment od niecałych 2tyś obr, a benzyna potrzebuje około 4tyś obr. ja mam diesla awx 130KM a brat 125KM w benzynie i nie ma startu benzyną. pozdrawiam

moje 1.8 T ciagnie od 2 tyś obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo załącza sie ale max moment obrotowy ma przy ilu obrotach?? 1.9awx ma max moment obrotowy przy 1900obr potem już się nic nie zmienia ;-)


jedno jest pewne, że diesel to jest traktor w porównaniu do benzyny, ale dobrze sie zbiera;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel dobrze się zbiera pod warunkiem, że nie jeździ nim ktoś kto nie przekracza 90 km na godzinę więc diesel dieslowi nie równy. Jeden ciągnie a drugi jest zamulony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o 1.9 i 1.8 T oba silniki wysokoprężne.

Ze co ??

Co wy tu za herezje wypisujecie..... Przyspieszenie samochodu nie zalezy tyle od maksymalnej wartosci momentu obrotowego a jak najwiekszego momentu obrotowego przy jak NAJWYZSZYCH obrotach silnika, czyli innymi slowy to jak samochod jest wstanie szybko przyspieszyc zalezy od tego czy ma dostatecznosc ilosc momentu obrotowego do przyspieszenia jego masy/pokonania oporow a jesli tak to im wieksze obroty silnika w tej sytuacji tym robi to szybciej. Seryjne 1.9.tdi nie powinno miec nawet podejscia do 1.8T, zludne wrazenie tego ze diesel lepiej sie zbiera wynika tylko i wylacznie z tego ze ma duzo momnetu obrotowego na niskich obrotach i d.... hamowni wydaje sie ze przyspieszenie jest niesamowite a prawda jest taka ze szybko to przyspieszenie zdycha,za chwile nie ma juz czym ciagnac i trzeba zmienaic bieg gdzie w tym momencie benzyna dopiero sie rozkreca i choc ma ona mniejszy maksymalny moment obrotowy to wciaz wystarczajacy na przyspieszanie a wyzsze obroty z tym momentme powoduaj ze przyspiesza ona szybciej, benzyna nie przyspiesza tak gwaltownie jak diesel ale robisz to dluzej na poszczegolnyuch biegach. Porownaj sobie jakie przyspieszenie bedziesz mial w 1.8T jesli zaczniesz przyspieszac od powiedzmy 4tys obrotow. Oczywisice na przyspieszenie wplywa tez masa czy przelozenia w ukladzie napedowym itp. ale to sa jeszcze grubsze rozwazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niektórzy zapominają że benzyniaka można kręcić ponad 6 tys obr/min. Fakt moment obrotowy w dieslu powoduje wgniatanie w fotel ale chwilowe bo potem trzeba zmienić bieg. Benzyniaczkiem trzeba obrotami nadganiać... Jeździłem 1.9 TDI AWX w C5 po sofcie na 167 KM i 345 NM i moim 1.8T w serii, to TDI rzeczywiście dużo żwawszy się wydawał, żeby mieć takiego strzała przy wyprzedzaniu jak w TDI na 4 biegu to musiałem w 1.8T redukować do 3 i kręcić wysoko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, benzyna szybciej rozpędzi sie do setki, zgadzam się, ale podczas normalnej jazdy to głównie używa się momentu obrotowego. Dieslem fajnie sie wyprzedza, benzyne trzeba nieźle piłować, żeby zaczęła przyśpieszać. Co nie zmienia faktu, że wole benzyne, kultura pracy jest ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt moment obrotowy w dieslu powoduje wgniatanie w fotel ale chwilowe bo potem trzeba zmienić bieg.

Właśnie o to chodzi, to jest najfajniejsze :) prędkość maksymalna jak dla mnie jest mało istotna natomiast samo jebnięcie do np.140kmh bardzo przydatne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8T w serii trochę płasko moment przebiega stąd jego braki trzeba obrotami nadrabiać. Dłubniętym 1.8T o wiele fajniej się jeździ, czy wyprzedza. Teraz mam moment jak w TDI bo 324 NM przy 2800 obr/min to nawet na trasie nie muszę z 5-tki redukować żeby coś wyprzedzić :D

Zależy kto co lubi, jeden woli kręcić do czerwonego pola, a drugi delektować się klekotem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 360 Nm w 1.8t wyprzedzam na 6 biegu ;)

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko moment i moment. :) BEX ma zaledwie 240 niutonów a przytoczony AJM 285 albo w B6 1,9 300 tyle samo co 3.0 ASN.To co jest lepiej mieć jeśli chodzi o wrażenia z jazdy?Ja na serii i tak często spokojnie bez redukcji wyprzedzam na 6 :) .Potrzebuje ktoś więcej niutków to sobie dłubnie te 1,8T albo bierze większą pojemność.TDI zawsze ma sporo większy moment od PB.Ale to nie przeważa o jego zwycięstwie.Jeszcze jest kwestia kierowcy.Diesel generuje to samo albo lepiej z większej pojemności niż PB,która do tego wciąż wypuszcza silniki wolnossące :) Chociaż teraz jest moda w fabryce"przymulania"benzyny,że z turbo ma sporo mniej niż miał kiedyś a koksują TDI.Stąd już całkiem wziął się ten fun,ze jaki to TDI nie jest super i tyle tego jeździ.Przytoczone przykłady wyżej i dane techniczne mówią co innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przeciętnego kierowcy jeżdżącego po cywilnych drogach ważny jest moment obrotowy dostępny w jak najszerszym zakresie obrotów. Auto najlepiej przyśpiesza na danym biegu kiedy moment obrotowy osiąga swoją najwyższą wartość, im dłużej ta wartość trwa tym dłużej jesteśmy efektywnie przyśpieszać na danym biegu. Wiadomo że przy sprintach jeździ się górą obrotów, przy normalnej jeździe najważniejszy jest niski oraz średni zakres obrotów :)

Dlatego co niektórym wydaje się że diesel lepiej przyśpiesza mimo mniejszej mocy maksymalnej niż benzyna, z uwagi na fakt że wykorzystują niski i średni zakres obrotów.

Przypominam jeszcze, że benzyna ma krótsze przełożenia np. długość 5 biegu w 1.8T BFB jest identyczna co 4 biegu w 1.9 TDI AWX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...