Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AWX] Wibracje nadwozia po mocnym obciążeniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio jak jechałem w długą trasę pojawił się problem z samochodem. Przejechałem 200km z 3 osobami bez problemu. Dosiadła jedna osoba i przy pierwszym podjezdzie pod górkę samochodem zaczęło szarpać. Wibracje były bardzo odczuwalne, gałka skrzyni biegów wychylała się o ponad centymetr. Przy przyciśnięciu gazu wibracje zwiększały się, po odpuszczeniu ustawały, przy jeżdzie z górki wibracje też nie występowały. Poniżej 90km/h wibracje były jeszcze znośne. Przejechałem 100km, dwie osoby wysiadły, zgasiłem silnik, ostygł (okolo 4h stał) i po odpaleniu przejechałem bez żadnych wibracji 50km.

Jak wracałem to pierwsze 100kmw dwie osoby bez problemu, gdy dosiadły się dodatkowe 2 osoby problem wystąpił odrazu. Zgaszenie silnika i odpalenie pomagało na chwilę. Po wystąpieni wibracji silnik nie wydaje się żeby pracował nierówno, wydaje się że nie traci mocy.

Na desce nie pojawiło się żadne ostrzeżenie. W logach nie było informacji o błędzie. Silnik pracuje równo na biegu jałowym. Oddałem go do mechanika i powiedział, że prawdopodobnie byl wgrany program bo samochód ma więcej mocy. Ma zamiar wymienić pompowtrysk i jak nie pomoże to komputer na inny.

Nie mam pomysłu co to jest, mechanik też chyba nie za bardzo.

Macie jakieś sugestie?

Proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

99% dwumas, zmul go wysoki biegiem i daj porzadnie gazu jesli bedzie trzepać to masz odpowiedź , pamietam też że jak miałem b6 po chipie i jechałem nad morze było z 40 stopni to po 300 km tez tracił dużo mocy i sie tak juz nie odpychał....

Edytowane przez pyra111
Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze nie dawaj wymieniać dobrych części!

Jezeli silnik pracuje równo, nie stracił mocy, nie dymi niema problemów z odpalaniem to niedaj sie naciągnąć na wymiane pd.

Zrób loga 13 23 004.

Do sprawdzenia przeguby, poduszki pod skrzynią i silnikiem, odbijak na przednim pasie.

Jakieś trzaski przy wcickaniu sprzegła? Targanie pedałem pod nogą? Bujnięcia budą przy gaszeniu?

Możliwe ze trzeba tylko wymienić uszczelnienia pd albo któryś przegub i problem zniknie

Edytowane przez nik23
Opublikowano

Na 90 procent powodem wibracji jest zużycie wewnętrznych przegubów półosi napędowych , dokładnie posprawdzaj luzy na nich we wszystkich płaszczyznach , trzeba to zrobić jak auto stoi na kołach , na podnośniku ze zwisającymi kołami luzy nie będą wyczuwalne :decayed:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi rady :)

@nik23

Sprzęgło nie pracuje idealnie równo. Niema trzasków, lecz przy wciskaniu mniej więcej w połowie czuć lekki opór. Przy gaszeniu samochodu niema problemu. Natomiast na biegu jałowym czuć lekkie drgania budy. Nie są one cały czas takie same, nie mają określonej częstotliwości. Te objawy mam od kupienia samochodu (jeden rok temu, przejechałem z 30k). Podejrzewam, że są to objawy lekkiego zużycia dwumasy.

@piotrsob1

teoretycznie mieli sprawdzić na stacji diagnostycznej czy wszystko jest ok, zrobić takie same badanie jak przy przeglądzie, podejrzewam, że wyszłoby wtedy czy coś jest nie tak z przegubami

Chyba że wpadłem na jakiś felerny warsztat gdzie ściągają z klientów chajs każdymi możliwymi sposobami ;) Niestety przeprowadziłem się niedawno do Wro i nie wiem jeszcze gdzie warto zostawić samochód...

Opublikowano

99% dwumas, zmul go wysoki biegiem i daj porzadnie gazu jesli bedzie trzepać to masz odpowiedź , pamietam też że jak miałem b6 po chipie i jechałem nad morze było z 40 stopni to po 300 km tez tracił dużo mocy i sie tak juz nie odpychał....

Nie prawda, u mnie zjechany dwumas w ogóle nie trząsł przy takim teście po pierwsze, po drugie to co on ma do tego że Ci się silnik zmulił przy 40 stopniach :facepalm:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi rady :)

@piotrsob1

teoretycznie mieli sprawdzić na stacji diagnostycznej czy wszystko jest ok, zrobić takie same badanie jak przy przeglądzie, podejrzewam, że wyszłoby wtedy czy coś jest nie tak z przegubami

Chyba że wpadłem na jakiś felerny warsztat gdzie ściągają z klientów chajs każdymi możliwymi sposobami ;) Niestety przeprowadziłem się niedawno do Wro i nie wiem jeszcze gdzie warto zostawić samochód...

Przy sprawdzaniu stanu technicznego pod kątem przeglądu , nikt raczej nie sprawdza przegubów napędowych , tym bardziej wewnętrznych :naughty::hi:

Opublikowano

Powodem wibracji były przeguby.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

:thumbup1:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...