Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 2.8 v6 1999 rok automat? czy manual?


Magda Damian Lewandowscy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chce zakupić audi takie jak w temacie czy możecie mi powiedzieć albo doradzić odnośnie skrzyni automatycznej? szczerze nigdy nie miałem samochodu z taka skrzynia zawsze manual nie znam sie kompletnie na skrzyniach automatycznych czy sa one awaryjne w tym modelu?czy to zwykły automat czy tiptronic? i jak poznać ze wszystko jest w porządku ma nie szarpać tyle wiem. Dziękuję z góry za pomoc oto link do zdjęcia środka i widocznej skrzyni

http://www.directupload.net/file/d/4343/bwheitoh_jpg.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Posiadam 2.8 w Tiptroniku + ojciec i kumpel tak samo, też w 2.8

Skrzynie bardzo fajne, nie ma oczywiscie porównania do nowych DSG czy S-Tronic, które są lepsze od manuala ( osiągi ) - tutaj ta tendencja jest odwrotna - ręczna skrzynia będzie sie lepiej "zbierała".

Jeśli jednak potrzebujesz auta nie do ścigania ( chociaż i tak nie mam problemów z pojazdem jakiś 1,9tdi czy wyprzedzaniem na trasie ) to polecam w 100%. Rewelacja w mieście przede wszystkim.

Na co zwrócić uwage :

1. Czy nie szarpie przy zmienie biegów
2. Czy nie "slizga" się

3. zatrzymaj się na wzniesieniu, wrzuć D i zobacz czy po odpuszczenia hamulca auto się nie stacza

4. sprawdz u mechanika czy olej jest na prawidłowym poziomie + czy nie ma w nim opiłków metalu jeśli jest go mało.

5. Wymiana powinna być co 70-90 tys km, nie słuchaj opinii, ze te skrzynie są bezobsługowe.

6. Jazda automentem jest banalna - załapiesz po pierwszych 5 minutach..

Powodzenia : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również polecam, to mój pierwszy samochód z automatem (tiptronic) i powiedziałem sobie że nigdy więcej manuala :) No chyba że coś na prawde sportowego. Musisz sie liczyć tylko z rzeczami oczywistymi czyli oleju już nie 3-4l tylko 6, jak uszczelka od pokrywy cieknie to nie zmieniasz 1 tylko 2. Tak samo świece, nie 4 a 6. Przewody również są znacznie droższe. Wydaje mi się jednak że jeżeli ktoś sie decyduje na takie auto z takim silnikiem to i stać go na takie rzeczy. Ja osobiście nie narzekam i jak najbardziej polecam, jak dodać do tego wszystkiego quattro to zimą jest po prostu bajka :) Sprawdź też czy nie ma wycieków ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manuala, ale miałem okazję jechać autem w takiej samej konfiguracji z Tipem. Szukaj ręcznej skrzyni, różnica jest odczuwalna. :)

Co do kosztów to nie demonizowałbym. Owszem jest trochę drożej, ale silniki są wytrzymalsze. Za niedużego diesla trzeba dzisiaj płacić podobne pieniądze, a wrażenia zupełnie nie te.

W moim AMX jedyną bolączką jak dotąd był wyciek oleju. A reszta to standard wielowahacz, pękające sprężyny z tyłu i mocowanie amorów z tyłu (w quattro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manuala, ale miałem okazję jechać autem w takiej samej konfiguracji z Tipem. Szukaj ręcznej skrzyni, różnica jest odczuwalna. :)

Co do kosztów to nie demonizowałbym. Owszem jest trochę drożej, ale silniki są wytrzymalsze. Za niedużego diesla trzeba dzisiaj płacić podobne pieniądze, a wrażenia zupełnie nie te.

W moim AMX jedyną bolączką jak dotąd był wyciek oleju. A reszta to standard wielowahacz, pękające sprężyny z tyłu i mocowanie amorów z tyłu (w quattro).

To tak jak mówią że ośka lepiej sie zbiera. Każdemu nie dogodzisz, jeżeli szukasz wygody to manual raczej odpada. Ja osobiście jak na razie miałem 3 auta i te audi jest pierwszym w automacie i stwierdzam że raczej na manual przejdę tylko w drodze wyjątku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manuala, ale miałem okazję jechać autem w takiej samej konfiguracji z Tipem. Szukaj ręcznej skrzyni, różnica jest odczuwalna. :)

Co do kosztów to nie demonizowałbym. Owszem jest trochę drożej, ale silniki są wytrzymalsze. Za niedużego diesla trzeba dzisiaj płacić podobne pieniądze, a wrażenia zupełnie nie te.

W moim AMX jedyną bolączką jak dotąd był wyciek oleju. A reszta to standard wielowahacz, pękające sprężyny z tyłu i mocowanie amorów z tyłu (w quattro).

To tak jak mówią że ośka lepiej sie zbiera. Każdemu nie dogodzisz, jeżeli szukasz wygody to manual raczej odpada. Ja osobiście jak na razie miałem 3 auta i te audi jest pierwszym w automacie i stwierdzam że raczej na manual przejdę tylko w drodze wyjątku :)

Ja mam skrzynię automatyczną i bardzo fajnie się nią jeździ. Mega wygodnie, chociaż skrzynia ma raczej charakter komfortowy a nie sportowy. Jest dużo wolniejsza niż manual i do tego waga autaaaa.. quattro + tiptronic + max wyposażenie to 1625 kg!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy czego szukasz i czego oczekujesz

na samym automacie i Q traci sie ok 55KM

tj łapałem sie z kuzynowym b6 30 ASN automat i Q i szliśmy rowno ( no bo nie chciałem meczyć sprzęgła etc )

wiec moje 2,4 w manuali i FWD (165 km ) ~= 3.0 w automacie i Q (220 km )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś oprócz wygody ceni jeszcze jakieś tam osiągi to tylko manual :) .Jest tak jak Piotrek mówi.Po co mi auto 220 koni,które mi robią ośki po 160 ;) .W B5 weżmiesz 2,8 w automacie i będzie problem z objechaniem jakiegoś 1,9 AFN lekko dłubniętym :kwasny: .A chyba nie o to chodzi.To ma jakoś tam rozsądnie jechać przy takim motorze i mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei mam porównanie A6 C5 2,8Q w automacie i moje A4 B5 2,8Q ale w manualu- nawet pomijając różnicę w wadze (wg naklejek koło 1550kg w A4, chyba 1830 albo 1880kg w A6), czuć że automat zamula ten silnik. Do tych 3tys zanim automat zapina na stałe bieg jest różnica i pod koniec zakresu też trochę traci, natomiast w manualu ciągnie od poniżej 2tys, aż do samego końca bez zająknięcia.

Do limuzynowatego A6 może i taka charakterystyka pasuje (tym bardziej ze zwykłą zawiechą i fotelami), ale do A4 wg mnie nie (a do tego zawiecha 1BE i sportowe stołki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jezdzac nigdy automatem nie myslalem ze bedzie az taka bieda. Mialem wczesniej 1.9 AJM i bylo tak samo szybkie a prawie 2x slabsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam automat. W tamtym okresie w reszcie aut standardem był 4 biegowy, tutaj mamy 5 biegowy. Po mieście super wygodny. Z Q spala mi 11,5 gazu, 50% miasto 50% trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...