MaTeo85 Opublikowano 1 Września 2016 Autor Opublikowano 1 Września 2016 ja jestem zadowolony ze swoich świeczek więc chyba przyszłościowo wolę wymienić komplet świec za 75zł co 15tyś. km niż kombinować ze świecami za 250zł i dopłacać jeszcze przy tankowaniu
rozek Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 No ja też doszedłem do takiego zdania lecz potrzebowalem sie przekonać. Ale chociaz oddali kaske:-) Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
MaTeo85 Opublikowano 5 Września 2016 Autor Opublikowano 5 Września 2016 (edytowane) Auto doczekało się wiązki i modułu pod PDC (instalacja wygląda jak z fabryki, jedyne co widać to mostkowanie w skrzynce bezpiecznikowej) Kilka zdjęć z montażu: Do PDC zostało tylko pomalować zderzak i czujniki w kolor i zamontować na samochód. Dodatkowo dołożyłem CLH i wewnętrzne lusterko fotochrom. Update: Pomalowany zderzak z czujnikami już jest zamontowany, tak więc cały system PDC tył działa. Gdyby był ktoś zainteresowany mam do sprzedania zderzak tył do Avanta z listwą ozdobną w kolorze LY7Q w bardzo dobrym stanie (w tej sprawie proszę o PW) Update: Dołożyłem moduł Bluetooth 8P0 ... AA z nowym ori mikrofonem. Niestety jeszcze mam problem z głośnością podczas rozmowy. Dodatkowo wymieniłem przycisk ESP z szufladką na nową ramkę z nowym przyciskiem ESP i lampką AirbagOff oczywiście nówka ori, dołożyłem przełącznik dezaktywacji poduszki i używaną wiązkę schowka do tego. Pozostaje problem z przekodowanie sterownika od Airbagów, moimi kablami nie chce ruszyć (mam VCDS 16.8 klon + KKL z Viakena). Dzisiaj uporałem się z modułem Bluetooth. Po wielu perypetiach udało się połączyć wszystko tak że działa jak z fabryki. Nadal walczę z kodowaniem sterownika Airbagów Edytowane 7 Marca 2017 przez MaTeo85
MaTeo85 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Opublikowano 9 Marca 2017 Wrzucam trochę zdjęć z mojego rezania i prac które w ostatnich kilku miesiącach zrobiłem przy aucie. Czyszczenie soczewek w lampach: Czyszczenie silnika wycieraczki tylnej szyby Montaż modułu Bluetooth - 8P0 862 335AA Montaż stacyjki dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera: Jak zwykle wszystkie przewody i połączenia zrobione są jak w fabryce a więc za pomocą kostek i nowych pinów. (koncern VW nie dopuszcza lutowania jako prawidłowej formy naprawy wiązek elektrycznych więc tego się trzymam). W przypadku modułu BT miałem trochę problemów z głośnością rozmówcy podczas rozmowy przez telefon. Okazało się że w mojej konfiguracji moduł łączy się najpierw z czytnikiem nawigacji w bagażniku (MUTE, NF+ i NF-) a nie z radiem. Radio z czytnikiem navi połączone jest oryginalną wiązką. (rozwiązanie opisałem w wątku o montażu modułu BT) W przypadku wyłącznika poduszki powietrznej mam nadal problem z brakiem możliwości zmiany kodowania sterownika przez co wyłącznik na razie jest odłączony.
kamil-vag Opublikowano 9 Marca 2017 Opublikowano 9 Marca 2017 Mateusz Twoja szóstka też jest naprawdę zadbana i dobrze modzona Powiedz mi to zdjęcie mlecznej soczewki to przed czyszczeniem ? Nad PDC też będę musiał pomyśleć
MaTeo85 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Opublikowano 9 Marca 2017 Tak, taka zakurzona i matowa była po wyjęciu z lampy. Po czyszczeniu i dobrym ustawieniu lamp jest bardzo duża różnica na + podczas nocnej jazdy. PDC to dobry i przydatny mod. Ja niestety pożałowałem i na początek kupiłem czujniki nie ori, niestety nie zdają egzaminu bo za każdym razem inaczej piszczą wiec nie mam do nich zaufania. Kiedyś na pewno wymienię na nówki ori, jednak 1300zł za komplet 4 szt. to na dzień dzisiejszy sporo tym bardziej że planuje zakup mieszkania więc teraz w aucie będzie działo się trochę mniej lub wolniej
kamil-vag Opublikowano 9 Marca 2017 Opublikowano 9 Marca 2017 2 minuty temu, MaTeo85 napisał: Tak, taka zakurzona i matowa była po wyjęciu z lampy. Po czyszczeniu i dobrym ustawieniu lamp jest bardzo duża różnica na + podczas nocnej jazdy. Będę musiał kiedyś i do lamp się dobrać Może psiknę od razu w czarny mat... PDC mi osobiście bez różnicy, ale już zonie by się przydało hehe
MaTeo85 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Opublikowano 9 Marca 2017 (edytowane) Mi teoretycznie nie jest potrzebne do życia ale fajnie mieć i w razie co zawsze coś tam piknie... A tu foto po założeniu zderzaka z pdc po malowaniu, tydzień później jakaś par**a przetarła mi auto na parkingu i oczywiście zero kontaktu. Na szczęście blacha cała, a ślady zostały tylko na plastikach Kamil co do lamp ja nie rozklejałem kloszy, a tylko wykręcałem soczewki co jest bezinwazyjne dla lampy. Na forum jest wątek o tym. Edytowane 9 Marca 2017 przez MaTeo85 1
MaTeo85 Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Opublikowano 31 Marca 2017 Świerza sesja przed sezonem letnim 2017 W końcu znalazłem chwilę żeby zrobić foty w lepszej jakości niż te z telefonu. (Dodaję jako nowy post żeby łatwiej było foty ogarnąć)
kamil-vag Opublikowano 31 Marca 2017 Opublikowano 31 Marca 2017 Lubisz drewno ? Jak dla mnie to w ogóle nie pasuje...
MaTeo85 Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Opublikowano 31 Marca 2017 1 minutę temu, kamil-vag napisał: Lubisz drewno ? Jak dla mnie to w ogóle nie pasuje... Nie lubię, ale takie auto się trafiło, z mega zadbanym środkiem i jakoś tak już się przyzwyczaiłem do niego Po roku jak mam to auto mogę stwierdzić że wygląda to drewno dużo lepiej niż połowa zajechanych dekorów w rybią łuskę itp. A oklejanie ich jakoś nie bardzo mi pasuje. Tak na marginesie oglądam dużo zdjęć furek na forum i stwierdzam że duża część kolegów idzie w jakieś cudowanie z naciąganiem opon, gwinty i inne duperele, a środki zajechane jak w polonezie Janusza. Ja wychodzę z założenia że częściej widzę auto w środku niż na zewnątrz, choć wydaje mi się że z zewnątrz tragedii też nie ma.
kamil-vag Opublikowano 31 Marca 2017 Opublikowano 31 Marca 2017 5 minut temu, MaTeo85 napisał: Tak na marginesie oglądam dużo zdjęć furek na forum i stwierdzam że duża część kolegów idzie w jakieś cudowanie z naciąganiem opon, gwinty i inne duperele, a środki zajechane jak w polonezie Janusza. Ja wychodzę z założenia że częściej widzę auto w środku niż na zewnątrz, choć wydaje mi się że z zewnątrz tragedii też nie ma. To jest dobre podejście też tak mam, tylko jeszcze ponad wszystko postawiłem mechanikę... Ogarnąłem już silnik, skrzynię, hamulce itd...Na dzisiejszy dzień stan techniczny na 5+ Środek też odświeżyłem, chociaż jeszcze parę rzeczy zrobię... Z zewnątrz też mam zamiar trochę ogarnąć, wosk i listwy z lotką S-line... Także podejrzewam, że idziemy podobną drogą Mimo wszystko ja bym widział szczotkowane aluminium bądź black piano u Cb, pomyśl nad tym Pozdro i dalej obserwuje poczynania
MaTeo85 Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Opublikowano 31 Marca 2017 U mnie mechanicznie jest powiedziałbym na 5, może 4+, generalnie do zrobienia mam kilka drobiazgów, chociaż na chwile obecną jestem w trakcie zabaw mieszkaniowych i tam teraz leci cała kasa więc autko troszkę będzie musiało poczekać... chyba że znajdę jakiś fajny pomysł na moda bez angażowania PLNów. A co do dekorów to fakt Black Piano mi się mega podoba ale dostać takie w dobrym stanie i dobrej cenie... kto wie może kiedyś... druga opcja to zabawić się w lakierowanie tych co mam ale trochę mi ich szkoda bo są naprawdę zadbane.
MaTeo85 Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 Po długiej nieobecności w kraju w końcu mam chwilę żeby zająć się samochodem. W ostatnim tygodniu zrobiłem serwis olejowy. Jak zwykle wymieniony filtr oleju na Knechta i powietrza na Kamokę bo akurat taki był na półce do tego olej 5W30 Castrol Edge. Kupiłem też nowe świeczki Denso K16TT ale jeszcze czekają na swoją kolej. Serwis zrobiony po mniej więcej 12 tyś. km. Kupiłem też nowy czwórnik odmy bo stary już się posypał i czas się nim zająć. Na jutro zaklepana wizyta we Froście (ul. Cukrowa) na zabawę z klimatyzacją. Z moich dedukcji wynika że do wymiany będzie zawór sterujący w kompresorze ale to się okaże. Na pewno chcę wymienić wszystkie oringi w układzie klimatyzacji, osuszacz (zamiennik Nissensa) i dyszę dławiącą (Delphi jak dobrze pamiętam) dodatkowo w razie co kupiłem nowe śruby do przykręcenia złączek w układzie klimatyzacji. Jako upgrade kupiłem nową ori rurę do klimatyzowanego schowka Osuszacz z dyszą wyszedł mnie 152zł Oringi z rurą do schowka i czwórnikiem odmy z oringiem i nową zawleczką wyszły mnie 141,34 zł Zdam relację jak klima ruszy i będzie działać. PS. Jeśli ktoś czytający mój temat ma starą wystrzeloną lub zajechaną poduszkę powietrzną z B6 z multifunkcją to chętnie kupie w dobrej cenie, potrzebuje do małych eksperymentów.
kamil-vag Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 2 godziny temu, MaTeo85 napisał: Na pewno chcę wymienić wszystkie oringi w układzie klimatyzacji, osuszacz (zamiennik Nissensa) i dyszę dławiącą (Delphi jak dobrze pamiętam) Daj znać ile Cię skasują za taką usługę... Czy sam będziesz wymieniał ? Zastanawiam się czy da radę to ogarnąć bez ściągania zderzaka z kanału tylko... 2 godziny temu, MaTeo85 napisał: potrzebuje do małych eksperymentów Co planujesz ? Przerobić kierę 3-ramienną od zmiany biegów na multi ? ? ?
MaTeo85 Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 Kamil sam z klimatyzacją nie chce się bawić bo nie mam na to niestety czasu i narzędzi... jednak wole zrobić to raz a dobrze i mieć jakąś gwarancję. Tanio raczej nie będzie ale mam nadzieję zamknąć się w 600-700 zł razem z wymianą zaworu sterującego w kompresorze (ok. 200 zł sam zawór) w najgorszym razie czeka mnie kupno nowej sprężarki, a to już jakieś 1200 zł + płukanie i wymiana parownika, oby nie trzeba było tego robić. Co do poduchy z MF to tak chce sprawdzić czy jest w ogóle jakaś możliwość zaadaptować przyciski do kiery 3-ramiennej którą posiadam, bo nie ukrywam że 4-ramienna mi się nie podoba, a MF do blutka by się przydała. Dlatego szukam czegoś w niedużych pieniądzach bo to do testowania i nie wiem czy w ogóle uda się to zrobić. jak nie to chyba zostanie szukanie nowej kiery z B7 lub czegoś nowszego i poduchy. Osuszacz bez problemu powinieneś dać radę wyciągnąć bez kanału. u mnie w ALT jest pod lampą, wystarczy ją wyciągnąć i jest fajny dostęp. U Ciebie powinno być podobnie. Co do dyszy to jest do niej bezpośredni dostęp z pod maski. Jednak po założeniu osuszacza od razu powinna być uzyskana próżnia w układzie żeby nie ciągnął wilgoci z powietrza. Wilgoć z układu pod wpływem rozprężania na dyszy dławiącej (bardzo szybkie obniżenie temperatury czynnika chłodniczego) może doprowadzić do zamarzania drobinek wody w wąskim kanale dyszy i niesprawności układu.
kamil-vag Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Co do tej poduchy, myślę, że da radę, tylko by trzeba płytkę z poduchy wyjąć i prze-lutować same przyciski. Miałem przyjemność rozbierać taką poduchę, bo były na niej zimne luty i wiem, że przelutować same kabelki pod przyciski to nie był by jakiś wielki problem...Ewentualnie wchodzi w grę wytrawienie nowej płytki pod kształt 3 ramiennej kiery... Myślałem, żeby to zrobić. Ale jak już miałem wszystko pod 4-ramienną to dałem sobie spokój, tym bardziej, że kiera nowo-obszyta
MaTeo85 Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Opublikowano 30 Maja 2017 (edytowane) Dnia 29.05.2017 o 08:45, kamil-vag napisał: Daj znać ile Cię skasują za taką usługę... Czy sam będziesz wymieniał ? Zastanawiam się czy da radę to ogarnąć bez ściągania zderzaka z kanału tylko... Byłem rano na serwisie klimy, ale skończyło się tylko na diagnostyce (zapłaciłem 60 zł) okazało się że na dyszy dławiącej syf (zapomniałem zrobić zdjęcie jak miałem ja w ręku), diagnoza jest taka że kompresor do wymiany, do tego skraplacz i płukanie układu. Jeśli robił bym wszystko w warsztacie to koszt 3000 zł. Ja postanowiłem części kupić sam, i tak kompresor Denso 1300 zł do tego skraplacz 340 ale już z Nissensa, resztę zabawek mam. Do tego dochodzi płukanie przewodów i parownika. Jakoś też to ogarnę we własnym zakresie i jak złożę układ do kupy to pojadę na nabicie czynnika, nie wiem czy zdążę to zrobić przed wyjazdem do roboty, jak nie to pochwale się efektami dopiero za jakiś miesiąc może dwa zależy jak długo będę na wygnaniu. Dodane: Dzisiaj odebrałem nowy skraplacz Nissensa za 340 zł oraz nowy kompresor klimatyzacji Denso (nie regenerowany) za 1300 zł. Edytowane 31 Maja 2017 przez MaTeo85 1
MaTeo85 Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 Dawno nie aktualizowałem wątku, ale wynika to z braku czasu. Niestety ale autko na razie musi poczekać... Na dzień dzisiejszy walczę z remontem mieszkania. Mimo to w między czasie jak było jeszcze ciepło znalazłem dzień na dokończenie tematu klimatyzacji. Chłodzi jak szalona z czego jestem bardzo zadowolony 2 stopnie na parowniku, ok. 6,5 stopnia w wylotach kratek. W układzie stare zostały tylko rurki i parownik, wszystko było porządnie wypłukane za pomocą izopropanolu i sprężonego powietrza. Na miejsce starych elementów powędrowały nowe o których pisałem wcześniej. Oczywiście wszystkie oringi z ASO, kompresor nówka Denso (nie regenerowany) a skraplacz i osuszacz Nissens, do tego dysza NRF. Wszystko robiłem sam, jedynie co to po założeniu zabawek podjechałem jakieś 500 m na sprawdzenie szczelności zarówno mieszanką azotu z Helem oraz próżnią. Nabito 500g czynnika za co zapłaciłem 200zł (dużo ale trochę przez to że miał być express i był) Poniżej kilka zdjęć z tego co zastałem po demontażu układu. Generalnie syf i malaria w jednym.
kamil-vag Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 To się nazywa serwis klimy Szarpnęło po kieszeni, ale będzie na lata
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się