Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] Szary Avant / Prawie wszystko mający ALTek ? :)


MaTeo85

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no rama będzie wypiaskowana, odmalowana i wszystkie tuleje wymienione na nowe z tego co Mati pisał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Kamil napisał. Kupiłem drugą belkę żeby nie uziemić samochodu bo na codzień jest uzywany... a tak zrobie wszystko co trzeba po za autem czyli wypiaskuje belke, wymaluje, wsadzę wszystkie nowe tuleje, śruby itp. I w jeden dzień zrobie podmianę tej w aucie na "nową"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sorry, brawo Ty ? Już myślałem, że cebulactwo będzie ? ? ?

Jako, że jestem świeżo po robocie całego tyłu i nie wszło jakoś strasznie drogo chciałem poszyszić, ale nie wyszło ?

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie troche za wszystko wyjdzie bo po za tyłem chce odrazu ruszyc przód po za tym wszystko lemfordera co sie dało i wszystkie nowe sruby podkładki i nakrętki ori z aso. Ale nie planuje sprzedawać auta wiec inwestuje na kolejnych parę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawelosinski83 napisał:

Jako, że jestem świeżo po robocie całego tyłu

No to Paweł jakie wnioski po demontażu ? Ten wielozawias z tyłu rzeczywiście jest pancerny, czy tylko na aucie poskręcane to się tak wszystko sztywno trzyma a tuleje w rzeczywistości powyrabiane ? Bo ja kiedyś to sprawdzałem po swojemu przy robieniu hamulców i prócz łączników stabi (które wymieniłem) to tam wszystko się wydaje sztywne jak nie wiem...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pawelosinski83 napisał:

Zrobiłem kiedyś taki pliczek, może Ci się przyda ?

S4_B6_zawieszenie_tyl.xlsx

Dzięki za plik ale ja już na tył mam wszystko kupione po za czujnikami abs bo demontaz starych to bedzie loteria więc w razie co wolę wstawić nowe.

Zastanawiam się jeszcze czy za jednym podejściem amortyzatorów nie robić chociaż żadnych problemów z nimi jeszcze nie mam. Na przeglądach już skuteczności tlumienia nie sprawdzają więc w sumie nie wiem jak z nimi dokładnie jest. Pewne jest to ze wycieków żadnych nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kamil-vag napisał:

No to Paweł jakie wnioski po demontażu ? Ten wielozawias z tyłu rzeczywiście jest pancerny, czy tylko na aucie poskręcane to się tak wszystko sztywno trzyma a tuleje w rzeczywistości powyrabiane ? Bo ja kiedyś to sprawdzałem po swojemu przy robieniu hamulców i prócz łączników stabi (które wymieniłem) to tam wszystko się wydaje sztywne jak nie wiem...

Wiesz co... generalnie tylko wewnętrzne tuleje wahaczy były nie za bardzo, szczególnie z lewej strony. I to było czuć na prawych szybkich zakrętach, lekkie popłynięcie budy zanim tył ustawiał się w łuku i ogólnie takie niepewne zachowanie tyłu. Po robocie ustąpiło całkowicie, tył auta stał się bardzo zwarty i sztywny.

Myślę, że gdybym wymienił same główne tuleje wahaczy to by wyszło na to samo ? Ale jak robić dla siebie to dobrze tak więc zrobiłem wszystko... Wiadomo, że nowe sztywniejsze, ale te małe tulejki wizualnie były ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, MaTeo85 napisał:

Dzięki za plik ale ja już na tył mam wszystko kupione po za czujnikami abs bo demontaz starych to bedzie loteria więc w razie co wolę wstawić nowe.

Zastanawiam się jeszcze czy za jednym podejściem amortyzatorów nie robić chociaż żadnych problemów z nimi jeszcze nie mam. Na przeglądach już skuteczności tlumienia nie sprawdzają więc w sumie nie wiem jak z nimi dokładnie jest. Pewne jest to ze wycieków żadnych nie zauważyłem.

Pomiar skuteczności na stacjach jest g. wart ? w poprzedniej esce B5 miałem 78% na wylanym heheh

Obadaj sprężyny lepiej czy nie popękane... amory jak nie czujesz, że coś jest nie tak to bym zostawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sanki pod Q i zwykle sa takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaTeo85 a myślałeś jakie żarówy wpakujesz w ten bihalogen ? ? ? bo ja kupiłem właśnie pod te moje:

d222255a4367813c0da20f3a9886

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, trepek napisał:

Sanki pod Q i zwykle sa takie same?

Nie sanki pod Q są inne. Mają dodatkową belkę i inny profil żeby zmieścić napęd.

Kamil jeszcze nie wiem co tam wsadzic. Ale coś co będzie w miarę podchodziło pod białe.

Wcześniej zawsze miałem philipsa lub osrama więc pewnie i teraz pójdę w cos od nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imo, kupno używanej belki i jej remont to najlepsza opcja. Rozmawiałem kiedyś ze znajomym mechanikiem i mnie lekko zdziwił mówiąc, że najlepiej kupić używkę z B7, zregenerować i wymienić, ale jak sobie na spokojnie pomyślałem to rzeczywiście najlepsze wyjście. Patrząc na mocno skorodowaną belkę u siebie, pewnie auto by stało z miesiąc, zanim by się zrobiło... Ale na tyle ile mogę i umiem sprawdzić, to pomimo korozji i zapieczonych śrub, tył w mojej A4 sztywniutko... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że jak już robić to porządnie i wszystjo od a do z. Moja belka ze szrotu kupiona za 150 zł jest właśnie z B7. Dzisiaj ją rozebrałem na części. Z żadną śruba od zawieszenia nie było problemu, odkreciły się bez problemów. Żadna nie zespawała się z tuleją, można było wszystkie wyjąć ręką.

Z aluminiowych wahacze też wszystko odkreciłem bez problemu, jedynie jedna śruba trzymająca łącznik stabilizatora uszkodziła gwint... bedzie trzeba wstawić helicoil'a.

Drugi mały problem to urwane obie śrubki mocujące czujniki ABS. Tu zostanie wiercenie i gwintowanie na nowo. Na szczęście to nie aluminium.

Z ciekawostek wszystko w tej belce jest ORI.

 

20190304_125118.jpg

20190304_125219.jpg

20190304_135558.jpg

20190304_135610.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszlosc jesli kiedys bedziesz mial jakies problemy z zapieczonymi srubami to bierzesz klucz reczny nasadowy z plaska gora, nakladasz na srube, ciagniesz z jednostajna sila (z wyczuciem) i walisz w plaska gore klucza mlotkiem. Dziala jak udar i nie ma bata aby cos ukrecic. Nawet skorodowane i zardzewiale odpowietrzniki w 20 letnich hamulcach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, trepek napisał:

Na przyszlosc jesli kiedys bedziesz mial jakies problemy z zapieczonymi srubami to bierzesz klucz reczny nasadowy z plaska gora, nakladasz na srube, ciagniesz z jednostajna sila (z wyczuciem) i walisz w plaska gore klucza mlotkiem. Dziala jak udar i nie ma bata aby cos ukrecic. Nawet skorodowane i zardzewiale odpowietrzniki w 20 letnich hamulcach :)

spoko spoko znam masę różnych patentów z racji mojej pracy. Z tym że moje łapy przyzwyczajone są bardziej do śrub w rozmiarach m16, m20 i większych dlatego dostosowanie siły do możliwości śrubek m5 nie wyszło :) na tyle odkręconych te dwie małe m5 to pikuś. a i jedna w aluminiowym wahaczu to też nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2018 o 11:55, Norbas napisał:

Sporo pracy włożone w auto ?

Czasami ludzie robią na sile z 320 - s4 poprzez dodanie blaszek. Dyskrecja za felgą zachowana i najważniejsze, że kierownik wie co tam siedzi :) 

ciekaw jestem czy tarcze łapnie ruda po niedługim czasie... daj znać jak się sprawują ;) 

pół roku strzeliło już z nowymi heblami więc mogę coś napisać.

Hamuje się dużo lepiej. Człowiek się tak nie stresuje jak trzeba gwałtownie się zatrzymać... co do rdzy to przednie tarcze ładnie wyglądają, ruda ich nie łapie, natomiast tył w miejscach po za płaszczyzną współpracującą z klockiem niestety ale zrobiła się ruda. Nie jest to jakiś straszny gruby nalot ale niestety widać. Na hamowanie nie ma to żadnego wpływu ale wizualnie trochę szpeci. Na szczęście mam dosyć zabudowane felgi zarówno zimowe biedrony jak i letnie więc dramatu nie ma.

 

Do zabawy z zawieszeniem dokupiłem kolejne graty...

Od kolegi @dzik przyjechała paczka z amortyzatorami (przód i tył), do tego nowe czujniki abs, i cały komplet wahaczy na przednią ośkę z Lemfordera.
Walczyłem z wyciąganiem starych tulejek z wahaczy, udało się wyjąć dwie z sześciu. Jak wrócę to będę działał dalej.

Robiłem też podejście z tulejami w belce ale też na dzień dzisiejszy nie udało się. Muszę dokupić większy ściągacz. 

Dzisiaj niestety kolejny wyjazd, tym razem na szkolenie więc za tydzień będę w domu i mam nadzieję ruszę z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a lampy podmieniłeś :P ? Z tym przecie z 15 min roboty :P:P:P

Amorki jakie brałeś ? Pewnie coś z Sachsa / KYB-a ? ? ? 

Na te Twoje jazdy to to wszystko będzie dożywotka :P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, lampy czekają jeszcze. Muszę kupić żarówki...

Amorki brałem z Monroe jakaś seria oespectrum. Mam nadzieję ze już dozywotnio bedzie wszystko latało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...