Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] Szary Avant / Prawie wszystko mający ALTek ? :)


MaTeo85

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno nic nie pisałem w temacie... ale nie znaczy to że przy aucie nic kompletnie się nie dzieje :)

W ostatnim czasie udało się wymienić popękane nadkola i spojlerki z przodu. dorwałem plastikowe w bdb stanie wraz ze spojlerkami. Podczas wymiany zauważyłem że mam też popękaną osłonę pod silnikiem. Nowa zamówiona jak przyjdzie i znajdę czas to wymienię.

Wczoraj wpadł zestaw zimowych biedronek bo pogoda robi się coraz bardziej zimowa.

Dzisiaj zrobiłem małego moda panelu sterowania od navi między fotelami. Z racji tego że miałem wersję bez przycisku MENU postanowiłem go sobie dołożyć z racji tego że za panel z kompletem przycisków trzeba dać w ASO 350zł a używki w średnim stanie niewiele mniej... dorwałem panel z brakującym przyciskiem w nie najgorszej cenie i przelutowałem niezbędne elementy do mojego. Poniżej kilka fotek.

dwa panele navi.jpgelektronika paneli.jpg

obudowy.jpgpanel po wlaczeniu.jpg

dodatkowe menu.jpg

W między czasie przyszło też trochę metalowego "złomu" z ASO do tylnego zawieszenia (wszystkie śruby, podkładki, nakrętki itp.)

zawieszenie tył.jpg

Reszta czyli wszystkie tuleje metalowo-gumowe, odboje, łącznik stabilizatora itp. zamówione i czekam aż przyjdą.

Trochę kasy poleci ale zawiecha będzie jak nówka :) później trzeba będzie zrobić przód bo niby luzów nie ma ale coś mi tam lekko puka i widać że gumy mają już dość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj udało się zrobić kilka drobiazgów w samochodzie...

1. Wymienione lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej na ORI LEDy. (z uwagi na problemy opisywane na forum z odkręceniem starych śrubek myślałem że u mnie też będą problemy, a okazało się że całość udało się opanować w 5 minut)

2. Wymieniony włącznik świateł na taki z funkcją AUTO pochodzący z EXEO (zakupiony na forum od kolegi biggman)

3. Wpadły też nowe ORI dywaniki gumowe na przód.

Z tematów które są w trakcie prac... mam już u siebie wszystkie części do tylnego zawieszenia czyli śruby, nakrętki, podkładki, wszystkie tuleje metalowo-gumowe, odboje, osłony, i obie piasty kół. tu wielkie dzięki dla kolegów m1chal oraz dzik.

U kolegi Gwerty zamówiłem lampy z bihalogenem tak żeby poprawić jakość oświetlenia drogi ale nie iść za bardzo w koszty. Niestety przejście na xenony wychodzi zbyt drogo. (zderzak, zbiornik płynu pod spryski lamp, lampy, przetwornice, samopoziom itp.) Jak się kiedyś trafi zderzak pod PDC i spryski to kto wie może pójdę w ten xenon.

Z planów na najbliższy czas to skompletować wszystko do zawiechy na przód oraz wymiana magla na servotronic, Tu podziękowanie dla luki19862121 za info i namiary na firmę od magli (mój niestety ale już się kończy bo stuka niemiłosiernie).

Jak zbiorę wszystko na przód i do magla to za jednym zamachem poleci cała zawiecha przód i tył bo niestety nie ma sensu robić 2 razy geometrii, a i z czasem trochę słabo... na szczęście żona we wtorek odbiera auto służbowe to nie będzie musiała jeździć A4ką.

 

Poniżej kilka fotek z prac:

20181205_183820.jpg

20181206_182555.jpg

20181206_200005.jpg

20181206_195938.jpg

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów byłem na zakupach :) dzięki koledze @m1chal wpadły kolejne graty do zawiechy i układu kierowniczego.

Myślałem nad używaną przekładnią z servotronikiem... dostałem nawet namiary na firme która takie tematy ogarnia od @luki19862121 ale tak sobie grzebałem w internetach i postanowiłem kupic ORI nówkę sztukę :)

jeszcze trzeba do całości dokupić zestaw Lema wahaczy na przód i bedzie wielka akcja rezania przodu, tyłu i servotronica

 

20181219_152329.jpg

20181219_152302.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, kamil-vag napisał:

Ile taka przekładnia ? 

Dużo :) a tak serio jak chcesz ori dla audi to okolo 6k pln, ale dla seata exeo wychodzi 2900 pln a u Michała jeszcze mniej. W porownaniu do opcji regenerowanej wychodzi razy 2 ale tu mam komplet razem z silniczkiem servo do tego kawalek wiazki ktorej osobno juz chyba nie da się dostać do tego dochodzą jeszcze koncowki drazkow tez ori.

Po perypetiach Łukasza wolałem wydac wiecej, a mieć pewność c że będzie to chodziło. 

20181219_152703.jpg

20181219_152242.jpg

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten servotronic to aż taki fajny czy tylko bajer? Uzasadnienie mile widziane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2018 o 12:55, MaTeo85 napisał:

Dawno nic nie pisałem w temacie... ale nie znaczy to że przy aucie nic kompletnie się nie dzieje :)

W ostatnim czasie udało się wymienić popękane nadkola i spojlerki z przodu. dorwałem plastikowe w bdb stanie wraz ze spojlerkami. Podczas wymiany zauważyłem że mam też popękaną osłonę pod silnikiem. Nowa zamówiona jak przyjdzie i znajdę czas to wymienię.

Wczoraj wpadł zestaw zimowych biedronek bo pogoda robi się coraz bardziej zimowa.

Dzisiaj zrobiłem małego moda panelu sterowania od navi między fotelami. Z racji tego że miałem wersję bez przycisku MENU postanowiłem go sobie dołożyć z racji tego że za panel z kompletem przycisków trzeba dać w ASO 350zł a używki w średnim stanie niewiele mniej... dorwałem panel z brakującym przyciskiem w nie najgorszej cenie i przelutowałem niezbędne elementy do mojego. Poniżej kilka fotek.

dwa panele navi.jpgelektronika paneli.jpg

obudowy.jpgpanel po wlaczeniu.jpg

 

...

 

czeka mnie ten sam zabieg ?

mógłbyś dać znać które części znalazły się finalnie w przełączniku, co do czego przełożyłeś? ? 

 

dobra opcja z maglem ? w sumie jak z drążkami i końcówkami to nie wychodzi tak źle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelosinski83 mój ori przełącznik to ten z przyciskami od NAVI, do niego przelutowałem to co odpowiada za przycisk MENU, czyli jedna dioda, mikroswitch, rezystor i zworka. (możesz porównać obie płytki drukowane górna jest od panelu który miał tylko przycisk MENU... widać na niej na prawo od tego białego plastiku diodę, na prawo od niej mikroswitch lekko powyżej niego rezystor a na samej górze płytki zworkę czyli dokładnie wlutowany kawałek drutu który łączy ze sobą dwa punkty). Myślę że różnice widać na tym zdjęciu które masz wyżej.

w obudowie należy wyjąć ten biały plastik tylko ostrożnie bo siedzi na 4 zatrzaskach i dosyć łatwo można go połamać przy wyciąganiu bo trochę mocno siedzi. Później wkładamy ten plastik do obudowy i nakładamy zaślepkę/ przycisk z napisem MENU. Ze starego włącznika (dawcy) bierzemy jeszcze sprężynki i nakładamy na płytkę z elektroniką na takie czarne plastikowe pręty, składamy włącznik do kupy i tyle :) w wiązce kabli nic nie trzeba zmieniać i przycisk MENU działa.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, owies napisał:

Ten servotronic to aż taki fajny czy tylko bajer? Uzasadnienie mile widziane ?

servotronic to taki odpowiednik elektrycznego wspomagania... w sytuacji kiedy jedziesz wolno lub manewrujesz na parkingu o wiele łatwiej kręci się kierownicą (opory są dużo mniejsze). U mnie niestety moja maglownica już się kończy i trzeba by coś z nią zrobić więc wpadł plan na servotronica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że tylko usztywnia układ kierowniczy powyżej 130km/h, bo to akurat czuję wyraźnie (mam fabrycznie).

Edytowane przez owies
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usztywnia w zależności od wersji sterownika podobno ten z literą D na końcu jest najlepszy...

Po za tym że usztywnia po przekroczeniu jakiejś prędkości to dodatkowo powoduje że lżej się kręci poniżej tej prędkości w stosunku do zwykłej przekładni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicja :)

Układ wspomagania Servotronic dostosowuje siłę wspomagania do aktualnej sytuacji drogowej – jeśli kierowca porusza się z małą prędkością, siła wspomagania rośnie, dzięki czemu nie trzeba wykonywać wielu ruchów kierownicą ze skrajnych pozycji. Zupełnie inaczej jest podczas jazdy z wysokimi prędkościami – wtedy siła wspomagania znacząco słabnie, zapewniając wysoką precyzję i pewność w prowadzeniu.

:P:P:P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaTeo85 napisał:

@pawelosinski83 mój ori przełącznik to ten z przyciskami od NAVI, do niego przelutowałem to co odpowiada za przycisk MENU, czyli jedna dioda, mikroswitch, rezystor i zworka. (możesz porównać obie płytki drukowane górna jest od panelu który miał tylko przycisk MENU... widać na niej na prawo od tego białego plastiku diodę, na prawo od niej mikroswitch lekko powyżej niego rezystor a na samej górze płytki zworkę czyli dokładnie wlutowany kawałek drutu który łączy ze sobą dwa punkty). Myślę że różnice widać na tym zdjęciu które masz wyżej.

w obudowie należy wyjąć ten biały plastik tylko ostrożnie bo siedzi na 4 zatrzaskach i dosyć łatwo można go połamać przy wyciąganiu bo trochę mocno siedzi. Później wkładamy ten plastik do obudowy i nakładamy zaślepkę/ przycisk z napisem MENU. Ze starego włącznika (dawcy) bierzemy jeszcze sprężynki i nakładamy na płytkę z elektroniką na takie czarne plastikowe pręty, składamy włącznik do kupy i tyle :) w wiązce kabli nic nie trzeba zmieniać i przycisk MENU działa.

?dziękówka ?  nadłubałem się kilka tych przełączników (przerabiałem zaślepki na przyciski) więc kumam ? tylko  byłem ciekaw własnie co z tym białym - bo tego nigdy nie widziałem hehe
ale jak pasi i można przełożyć to wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

jeśli kierowca porusza się z małą prędkością, siła wspomagania rośnie, dzięki czemu nie trzeba wykonywać wielu ruchów kierownicą ze skrajnych pozycji.

To jest chyba błąd w tłumaczeniu, przecież ilość obrotów koła kierownicy jest taka sama jak i zakres ruchowy kół. Servotronic nie daje przecież większego promienia skrętu. Nie wiem, może mój ma już swoje lata i nie czuć jakiegoś hiper wspomagania... wydaje mi się że jest normalnie. Za to usztywnienie przy szybkiej jeździe jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati gdybym wiedział że to takie pieniądze od razu bym kupił nową jak Ty. Mnie servotronic i perypetie kosztowały ponad 3 tys i nadal mam używke także moim zdaniem bardzo dobrze zrobiłeś ?

AA przekaźnik i wiązke mam jakby co tylko literki nie pamiętam. Nawet zawór w przekładnie gdzieś leży ale od angola lecz pasuje. 

Edytowane przez luki19862121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, luki19862121 napisał:

A przekaźnik i wiązke mam jakby co tylko literki nie pamiętam. Nawet zawór w przekładnie gdzieś leży ale od angola lecz pasuje. 

Jak chcesz sie pozbyć przekaznika i wiazki to ja chetnie wezme bo tego jeszcze nie mam. Daj znac jaki numer przekaznika i ew jakies foto wiazki co to za gadżet:) i jakie pieniadze Cię interesują:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat tylnego zawieszenia powoli drgnął w dobrą stronę... przywiozłem kompletną belkę zawieszenia wraz z wahaczami. Odziwo do avanta wchodzi w całości do bagażnika bez wiekszego problemu. W razie co bylem przygotowany na najgorsze że jeszcze na szrocie bedzie trzeba remontować wahacze. Z tym jednak udało powalczyć się przed wyjeciem z bagażnika bo moja piwnica jest zbyt mała i w pojedynkę ciężko wyjąć całość delikatbie żeby nie uszkodzić wnetrza samochodu.

Odziwo wszystkie śruby puszczały bez problemu, a jedyna z ktorymi mam problem to mocowanie czujników abs. Dla pewności zamówię nowe z dobrego producenta bo ori z ceną przesadzili 600zl za sztukę.

20190227_123545.jpg

 

Kupiłem ją za 150zl więc myślę ze stosunkowo tanio jak na niezły egzemplaż z b7. Teraz powoli będę zleciał drobne tematy jak piaskowanie i malowanie żeby już do tematu nie wracać w przyszłości.

 

Kolejna nowość to przyjechały dzisiaj lampy od @Gwerty wyglądają dobrze, teraz trzeba znaleźć czas na montaż... miałem lecieć awaryjnie na robotę ale sie ostatecznie rozchorowałem i siedzę jeszcze tydzień w domu to może uda się coś ruszyć.

Ponizej porownanie ori lamp i tych od Gwertego.

20190228_130637.jpg

20190228_130530.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tył, to robisz prewencyjnie, czy coś tam się działo ?

No w wielkości soczewy jest różnica :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył już mocno siedzi i ogolnie po 15latach wypadało by zrobić wszystko od a do z.

Tym bardziej że koszyk z gratami czeka... zostało dokupic czujniki abs i wahacze do przodu i cała zawiecha bedzie jak nowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowałeś mnie tym tyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...