Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD zniszczony filtr oleju


Marcin Kaszyński

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam pytanie do kolegów forumowiczów, dziś przy wymianie oleju zdemontowany stary filtr oleju wygląda tak ja na zdjęciu. Czy macie może pomysł czym to jest spowodowane. Olej na którym jeździłem to Castro EDGE Professional 5w30.

Silnik BRD 170 KM

d39459b5b571414cf893be5bd8906bce.jpg

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana co 30tys km?

A co do zniekształcenie strzelam na błąd przy montażu.

Edytowane przez the19game
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr Knecht nie krzywi się . A tego Castrola wymień na dobry olej.☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem przy pierwszej wymianie oleju Castrol na lepszy olej.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie - chlodzenie w oleju...Po castrolu professional nie będzie napewno takiego zagnojonego filtra...

Nie bronie castrola ale znam ten olej z racji że kilka lat w styczniu do silników M-B stosowano go w aso MB i nigdy się nie spotkałem z takim czymś w sprawnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jeżeli to płyn chłodniczy w oleju to którędy się dostaje chłodnica oleju?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to faktycznie muka podczas montażu była, nie był przypadkiem zamontowany "do góry nogami" ?

Albo to nie ten typ , troszkę za długi ...

A ta maź może być pochodną deformacji samego elementu filtrującego, która spowodowała zdecydowane zmniejszenie jego powierzchni czynnej , w wyniku czego ta dostępna się przedwcześnie zatkała i olej nie był już filtrowany od dłuższego czasu :hi::naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mechanik znajomy od wielu lat twierdzi że filtr na 100% był założony prawidłowo.

Dodam jeszcze że pod korkiem oleju w miejscu na kapie zaworowej gdzie wlewa się olej, na ściankach zrobiła się czarna maź normalnie wyglądało to jak Towot. Zdarzało się że musiałem dolewac płynu chłodniczego

Ale była walnieta pompa wody i nią ciekło.

Mam metalik w glowie

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to teraz można tylko gdybać :decayed:

Patrzyłeś mechanikowi na ręce podczas wymianu oleju 7 tysięcy temu ?

Bo jak nie, to jest on mocno podejrzany , nie znam markowego oleju , który nawet bez filtrowania po siedmiu tysiącach zamienił by się w masło :P

Dawno kupiłeś to auto ?

Może przed sprzedażą zalany był moto doktor, a ostatnia wymiana była tylko wirtualna ...... :naughty::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jeżeli to płyn chłodniczy w oleju to którędy się dostaje chłodnica oleju?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

3 mozliwosci mieszania sieplybu z olejem:

- Chlodniczka oleju

- Uszczelka pod głowicą

- W najgorszym przypadku żadko spotykane pęknięcie głowicy między kanałami olejowym a chłodzącym.

Zazwyczaj winna jest za to uszczelka pod głowicą.

A wykreconych filtr oleju jak szmata jest bardzo częstym zjawiskiem myślę że to przez nie odpowiedni wymiar wysokość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mógłbym wykluczyć uszczelke i głowice, zaraz po kupnie wrzesień 2015 zainwestowalem i głowica była sprawdzana i przy okazji nowa uszczelka. A słyszałem że chłodniczki oleju były również wadliwe.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawdzaj Chłodniczke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie filtr wyglądał tak samo jak jeździłem z uszkodzoną chłodnicą oleju. Płyn chłodzący tak zakleja filtr oleju. Nadmienię, że w zbiorniczku wyrównawczym było czysto, tylko płyn chłodzący dostawał się do oleju. Ubytki płynu tylko występowały po dłuższych postojach, jak silnik dobrze wystygł. Na trasie do Francji praktycznie zero ubytku płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...