Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Od jakiegos czasu mam problem z brakiem mocy. Nie jest to stały brak mocy. Jednym razem gdy odpale samochod , podczas jazdy czuje brak mocy i i dymi z rury a np 20 min pozniej gdy odpale ponownie samochod moc wraca. Nie jest to zależne od temperatury silnika, bo na zimnym silniku tez zdarza sie ze jest moc. Wymieniłem przepływomierz na nowy z Bosch'a - nie sie nie zmieniło, wymieniłem EGR na nowy- nic sie nie zmieniło. Elektromechanik sprawdzał komputer- żadnych błedów, wszystkie przewody niby szczelne. Po testach na hamowni wyszlo ze brakuje 14koni. Jeden pompowtrysk ma zawyżona dawke (około 1,35 ) ale chyba mieści sie w normie. Dodam ze spaliny maja bardzo ostry zapach, w garażu nie da sie wytrzymac. Na pewno musze zrobic logi statyczne i dynamiczne. Elektromechanik mowi ze moze zrobic logi ale musi wiedziec ktore grupy/kanały do logowania?

Edytowane przez Matt3282
Opublikowano (edytowane)

004 013 023 statyczne
003 004 Basic Setings
000 008 011 dynamiczne

każdą grupę osobno,

zrób też 13 i 23 razem statyczne.

Posprawdzaj układ podciśnień Vacuumetrem. Może króciec na pompie vacuum masz luźny i brakuje podciśnienia do wysterowania tubro. Minimum na gruszce powinno być 0.60
Nie czujesz twardości na pedale hamulca? nie masz słabszych hebli ?
Auto odpala Ci normalnie ? nie masz problemów po nocy przy odpalaniu ? Kompresję też bym sprawdził

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Problemów z odpalaniem nie mam zadnych. Zmian w hamulcach raczej nie czuje, kiedys gdy moc była caly czas raczej twardosc pedału hamulca była taka sama jak teraz. Czytałem o tym troche i tez własnie podejrzewam że to moze byc pompa Vacum, ale chciałem waszej opini. Gosciu ktory mi sprawdzał na hamowni samochod mowi, ze turbina daje dobre doładowanie. Sprawdze ta pompe vacum i zrobie logi ale wiekszość tych pseudo elektromechaników na hasło logi statyczne i dynamiczne robi karpia i nie wiedza o co chodzi.

Opublikowano

Kurcze u mnie chyba jest taki sam problem jak u ciebie, raz audi ciągnie jedzie jak trzeba cicho pracuje a innym razem wszystko na odwrót i do d*p....y

Daj koniecznie znać jak się czegoś dowiesz i dodam ze mi tez po głowie chodzi vacum....

Opublikowano

Kurcze u mnie chyba jest taki sam problem jak u ciebie, raz audi ciągnie jedzie jak trzeba cicho pracuje a innym razem wszystko na odwrót i do d*p....y

Daj koniecznie znać jak się czegoś dowiesz i dodam ze mi tez po głowie chodzi vacum....

dokładnie tak jak mówisz, jak nie ma mocy to drży samochod i kopci, a jak jest moc to jeździ super... chodzi mi po głowie to vacum bo gdzies nawet czytałem ze gosciu pół silnika wymienił i nie dało to efektow a problemem było vacum. ja juz wymieniłem egr i przepływomierz. turbo niby jest dobre. kupiłem na necie kabel OBD2 i bede robił logi moze cos wykażą... sprawdze tez to vacum wakumometrem i dam znac na forum.

Opublikowano (edytowane)

Ja tez szukam przyczyny tak więc na pewno dam ci tu znać jak na cos wpadne

A powiedz mi tez tak masz ze już przy pierwszym ruszaniu czujesz różnice ? dokładniej mówiąc opisze jak ja to odczuwam

Jak auto chodzi dobrze zaraz po odpaleniu to czuje już przy ruszaniu ze auto samo ciągnie czy to w przód czy to w tył a gdy jest źle to auto rusza z takim małym mułem zaobserwowałeś taki cos u siebie ?

Edytowane przez Radex121
Opublikowano

Ja tez szukam przyczyny tak więc na pewno dam ci tu znać jak na cos wpadne

A powiedz mi tez tak masz ze już przy pierwszym ruszaniu czujesz różnice ? dokładniej mówiąc opisze jak ja to odczuwam

Jak auto chodzi dobrze zaraz po odpaleniu to czuje już przy ruszaniu ze auto samo ciągnie czy to w przód czy to w tył a gdy jest źle to auto rusza z takim małym mułem zaobserwowałeś taki cos u siebie ?

dokładnie, przy pierwszym wcisnieciu pedału gazu juz czuje czy jest moc czy nie. jak dodaje gazu to delikanie drży z takim małym mułem, a jak jest moc to normalnie ciagnie.

Opublikowano

Zrób logi gdy nie ciągnie. 13 23 na postoju.

Zmierz kompresje na tym cylindrze co korekcja najwięcej na +

Opublikowano

Zrób logi gdy nie ciągnie. 13 23 na postoju.

Zmierz kompresje na tym cylindrze co korekcja najwięcej na +

Właśnie dzisiaj dostałem kabel OBD2 i bede robił logi. jak zrobie to je wkleje.

Opublikowano

Mi zazwyczaj muli na cieplym, na zimnym raczej jest moc. To jest wlasnie dziwne.

To nie zalezy od temperatury, bo raz jak odpale samochod to jest moc (nie wazne czy na cieplym czy na zimnym) a nastepnym razem jak odpale to nie ma mocy. Moge np odpalic i nie bedzie mocy przejade kilometr, zgasze i odpale ponownie i moc jest.

Opublikowano

Mi zazwyczaj muli na cieplym, na zimnym raczej jest moc. To jest wlasnie dziwne.

To nie zalezy od temperatury, bo raz jak odpale samochod to jest moc (nie wazne czy na cieplym czy na zimnym) a nastepnym razem jak odpale to nie ma mocy. Moge np odpalic i nie bedzie mocy przejade kilometr, zgasze i odpale ponownie i moc jest.

Witam.

Pozwólcie, że dołączę się do tematu bo mam ten sam problem 1.9 TDI BRB. Częściowo utracił moc. Przed tym na 2 biegu bez gazu jechał aż za szybko (ok 20-30 km/h), a teraz prawie się zatrzymuje.

Odpala ładnie i na gorącym i po nocy, nie dymi, nie kopci. Czasem podczas jazdy na stałych obrotach ok. 2000 potrafi się zakrztusić przez ułamek sekundy. Raz czuję przypływ mocy przy 2200 obr. a raz nie. Ogólnie auto jest dużo słabsze niż było. Zrobiłem komplet logów i koledzy na forach orzekli, że są Ok choć widać na nich spadek mocy. VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Kąt synchronizacji miałem zły bo aż -4,9, ale po zmianie na 0,0 nie zaobserwowałem żadnej różnicy. Czasem podczas przyspieszania słyszę spod maski taki dziwny dźwięk (Szy Szy). Wyczaiłem, że jest to odgłos silnika przepustnicy. Czy strata mocy może być spowodowana uszkodzeniem tej przepustnicy? Jak ewentualnie to sprawdzić?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Mi zazwyczaj muli na cieplym, na zimnym raczej jest moc. To jest wlasnie dziwne.

To nie zalezy od temperatury, bo raz jak odpale samochod to jest moc (nie wazne czy na cieplym czy na zimnym) a nastepnym razem jak odpale to nie ma mocy. Moge np odpalic i nie bedzie mocy przejade kilometr, zgasze i odpale ponownie i moc jest.

Witam.

Pozwólcie, że dołączę się do tematu bo mam ten sam problem 1.9 TDI BRB. Częściowo utracił moc. Przed tym na 2 biegu bez gazu jechał aż za szybko (ok 20-30 km/h), a teraz prawie się zatrzymuje.

Odpala ładnie i na gorącym i po nocy, nie dymi, nie kopci. Czasem podczas jazdy na stałych obrotach ok. 2000 potrafi się zakrztusić przez ułamek sekundy. Raz czuję przypływ mocy przy 2200 obr. a raz nie. Ogólnie auto jest dużo słabsze niż było. Zrobiłem komplet logów i koledzy na forach orzekli, że są Ok choć widać na nich spadek mocy. VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Kąt synchronizacji miałem zły bo aż -4,9, ale po zmianie na 0,0 nie zaobserwowałem żadnej różnicy. Czasem podczas przyspieszania słyszę spod maski taki dziwny dźwięk (Szy Szy). Wyczaiłem, że jest to odgłos silnika przepustnicy. Czy strata mocy może być spowodowana uszkodzeniem tej przepustnicy? Jak ewentualnie to sprawdzić?

Pozdrawiam.

Sprawdź czy dolot szczelny- nie dziurawy a nie szukaj przepustnicy gdzie jej niema, podzuc linka mi do logow kompletu statycznych i dynamicznych.
Opublikowano (edytowane)

Mi zazwyczaj muli na cieplym, na zimnym raczej jest moc. To jest wlasnie dziwne.

To nie zalezy od temperatury, bo raz jak odpale samochod to jest moc (nie wazne czy na cieplym czy na zimnym) a nastepnym razem jak odpale to nie ma mocy. Moge np odpalic i nie bedzie mocy przejade kilometr, zgasze i odpale ponownie i moc jest.

Witam.

Pozwólcie, że dołączę się do tematu bo mam ten sam problem 1.9 TDI BRB. Częściowo utracił moc. Przed tym na 2 biegu bez gazu jechał aż za szybko (ok 20-30 km/h), a teraz prawie się zatrzymuje.

Odpala ładnie i na gorącym i po nocy, nie dymi, nie kopci. Czasem podczas jazdy na stałych obrotach ok. 2000 potrafi się zakrztusić przez ułamek sekundy. Raz czuję przypływ mocy przy 2200 obr. a raz nie. Ogólnie auto jest dużo słabsze niż było. Zrobiłem komplet logów i koledzy na forach orzekli, że są Ok choć widać na nich spadek mocy. VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Kąt synchronizacji miałem zły bo aż -4,9, ale po zmianie na 0,0 nie zaobserwowałem żadnej różnicy. Czasem podczas przyspieszania słyszę spod maski taki dziwny dźwięk (Szy Szy). Wyczaiłem, że jest to odgłos silnika przepustnicy. Czy strata mocy może być spowodowana uszkodzeniem tej przepustnicy? Jak ewentualnie to sprawdzić?

Pozdrawiam.

Sprawdź czy dolot szczelny- nie dziurawy a nie szukaj przepustnicy gdzie jej niema, podzuc linka mi do logow kompletu statycznych i dynamicznych.

Witam. Dolot sprawdziłem i jest szczelny. Poniżej komplet logów

Statyczne:

http://vaglog.pl/log_262216.html (grupa: 001-003-004)

http://vaglog.pl/log_262273.html (grupa: 007-013)

http://vaglog.pl/log_262274.html (grupa: 018-023)

Basic setting:

http://vaglog.pl/log_262277.html (grupa: 003)

http://vaglog.pl/log_262275.html (grupa: 011)

Dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_262218.html (grupa: 001-004)

http://vaglog.pl/log_262219.html (grupa: 003-011)

http://vaglog.pl/log_262213.html (grupa: 008-010)

Logi statyczne z grup 001-003-004 wykonano bez gaszenia silnika po próbach dynamicznych. Po restarcie silnika wyglądają tak:

http://vaglog.pl/log_262276.html ( grupa: 001-003-004)

Pozdrawiam.

Edytowane przez andy 14
Opublikowano (edytowane)

Filtr paliwa kiedy wymieniales? Vacum nie cieknie? Pompa w baku działa?

Jest problem z zaopatrzeniem w paliwo szyny PD

Skoryguj synchronizacje.

Edytowane przez nik23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...