Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wyrzuca przewodem zasilającym olej do turbiny avf


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam dość poważny problem. W czasie jazdy wyrzuciło mi olej przewodem olejowym do turbo. Wymieniłem przewód, nawet drugą turbinę na probe dałem i po chwili pracy silnika na biegu jałowym odkręce przewód olejowy i już olej wyrzuca. Co może być przyczyną? Słabe ciśnienie?

Opublikowano

nie wiem jakim przewodem,masz na mysli przewod zasilajacy w smarowanie turbiny? gdzie nim wywala olej? do kolektora czy jak?

Opublikowano

tak smarowanie turbiny

Opublikowano

odkręcałem kilka razy takie przewody od smarowania i nigdy nie leciał tak olej. w czasie jazdy wurzuciło mi olej tym przewodem i kontrolka od ciśnienia.. zalałem nowy olej, odpaliłem go na 2 minuty zgasiłem , odkręcam smarowanie i wyrzuca olej. coś jest z ciśnieniem chyba. gdzie jest ten czujnik ciśnienia? pod filtrem? mam manometr i bym sprawdził ciśnienie.

Opublikowano

ale po co ten wąż odkręcasz? Jeżeli jest dobrze przykręcony nie puszcza oleju na gwintach to jest ok.

Jak odkręcasz 2 min po zgaszeniu silnika to olej widocznie nie zdążył spłynąć do misy i cieknie ci z przewodu, to chyba dobrze że cieknie wiadomo przynajmniej że przewód jest drożny.

Opublikowano (edytowane)

ale po co ten wąż odkręcasz? Jeżeli jest dobrze przykręcony nie puszcza oleju na gwintach to jest ok.

Jak odkręcasz 2 min po zgaszeniu silnika to olej widocznie nie zdążył spłynąć do misy i cieknie ci z przewodu, to chyba dobrze że cieknie wiadomo przynajmniej że przewód jest drożny.

Widać ,że nie masz żadnego pojęcia o tym co piszesz :facepalm:. Nie waż, a przewód. Sprawdziłem teraz ciśnienie dwoma manometrami i na biegu jałowym jest aż 5,5 bara zamiast 0,8. Zrzucać misę i pompę olejową wymieniać? Z b7 1.9 też pasuje?

Edytowane przez mlodziak22
Opublikowano (edytowane)

ale po co ten wąż odkręcasz? Jeżeli jest dobrze przykręcony nie puszcza oleju na gwintach to jest ok.

Jak odkręcasz 2 min po zgaszeniu silnika to olej widocznie nie zdążył spłynąć do misy i cieknie ci z przewodu, to chyba dobrze że cieknie wiadomo przynajmniej że przewód jest drożny.

Widać ,że nie masz żadnego pojęcia o tym co piszesz :facepalm:. Nie waż, a przewód. Sprawdziłem teraz ciśnienie dwoma manometrami i na biegu jałowym jest aż 5,5 bara zamiast 0,8. Zrzucać misę i pompę olejową wymieniać? Z b7 1.9 też pasuje?

Młodziak nie podskakuj :decayed: , sam opisujesz problem tak że nie wiadomo o co chodzi, a jak kolega próbuje się dowiedzieć od Ciebie o co biega, to zarzucasz mu brak wiedzy :P

Poza tym to na 0,8 bara ustawiony jest bodajże próg załączenia czujnika ciśnienia oliwy , a nie że tyle powinno wynosić ciśnienie na jałowym :naughty:

Na 5,5 , jak dobrze pamiętam, ustawiony jest zawór pompy ograniczający ciśnienie w magistrali olejowej silnika , czyli wszystko mieści się w normie :hi:

A tak w ogóle to którędy Ci ten olej wywala ????

Bo to że leci z odkręconego przewodu doprowadzającego olej do turbo, nawet jakiś czas po unieruchomieniu silnika to wcale nie jest dziwne :kox:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Olej wyrzuca przez przewód od smarowania turbo. Przewód wymieniłem. W etce i na innych stronach znalazłem informacje,że ma być ok 0,8 bar na biegu jałowym , przy 2 tyś obrotów 2bar.

Opublikowano (edytowane)

A sprawdzałeś na rozgrzanym silniku ?

Jaka była temperatura oliwy ?

Olej ma właściwą lepkość ( zgony z normą )?

Nie były dolewane do oleju jakieś środki poprawiające kompresję ( typu Motodoktor) ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Olej jest świeży zalany 5w40 castrol, wcześniej miałem zawsze motula i liqui moly. Silnik był trochę rozgrzany. Wymienię pompę to zobaczymy. Każda jedna od 1.9 będzie pasować??


nic nie było dolewane. na oleju miałem ok 10tys zrobione. ewidentnie jest za duże ciśnienie i wyrzuca .

Opublikowano (edytowane)

Ale to wcale nie wiadomo, czy to wina pompy oleju :naughty:

Zamiast czujnika podepnij manometr , przyklej go do szyby w miejscu gdzie nie operują wycieraczki i pojeździj, poobserwuj ciśnienie w dłuższym czasie i w różnych warunkach temperaturowych i obciążeniowych silnika :naughty:

Czasami powodem wzrostu ciśnienia oleju bywa zatkana odma ( ciśnienie oleju sumuje się z ciśnieniem w skrzyni korbowej silnika, i wywala oliwę gdzie popadnie :whistling: )

I to by tłumaczyło intensywny wyciek z odkręconego przewodu smarującego turbiny :glupek2::whistling:

Sprawdź ciśnienie w skrzyni korbowej silnika podczas jego pracy ( podłącz się do rurki miarki oleju , reszta instalacji jak wyżej, manometr lepiej o niższym zakresie pomiarowym, np. do 1 bara )

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

dzięki. mam wymienić pokrywę zaworów w ciemno czy zdjąć i zobaczyć??

Opublikowano

Jak cie stać na wymiany bez patrzenia czy są konieczne to wymieniaj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...