mlodziak22 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Witam, mam dość poważny problem. W czasie jazdy wyrzuciło mi olej przewodem olejowym do turbo. Wymieniłem przewód, nawet drugą turbinę na probe dałem i po chwili pracy silnika na biegu jałowym odkręce przewód olejowy i już olej wyrzuca. Co może być przyczyną? Słabe ciśnienie?
Gość Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 nie wiem jakim przewodem,masz na mysli przewod zasilajacy w smarowanie turbiny? gdzie nim wywala olej? do kolektora czy jak?
mlodziak22 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 odkręcałem kilka razy takie przewody od smarowania i nigdy nie leciał tak olej. w czasie jazdy wurzuciło mi olej tym przewodem i kontrolka od ciśnienia.. zalałem nowy olej, odpaliłem go na 2 minuty zgasiłem , odkręcam smarowanie i wyrzuca olej. coś jest z ciśnieniem chyba. gdzie jest ten czujnik ciśnienia? pod filtrem? mam manometr i bym sprawdził ciśnienie.
majeczek91 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 ale po co ten wąż odkręcasz? Jeżeli jest dobrze przykręcony nie puszcza oleju na gwintach to jest ok. Jak odkręcasz 2 min po zgaszeniu silnika to olej widocznie nie zdążył spłynąć do misy i cieknie ci z przewodu, to chyba dobrze że cieknie wiadomo przynajmniej że przewód jest drożny.
mlodziak22 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) ale po co ten wąż odkręcasz? Jeżeli jest dobrze przykręcony nie puszcza oleju na gwintach to jest ok. Jak odkręcasz 2 min po zgaszeniu silnika to olej widocznie nie zdążył spłynąć do misy i cieknie ci z przewodu, to chyba dobrze że cieknie wiadomo przynajmniej że przewód jest drożny. Widać ,że nie masz żadnego pojęcia o tym co piszesz . Nie waż, a przewód. Sprawdziłem teraz ciśnienie dwoma manometrami i na biegu jałowym jest aż 5,5 bara zamiast 0,8. Zrzucać misę i pompę olejową wymieniać? Z b7 1.9 też pasuje? Edytowane 15 Maja 2016 przez mlodziak22
piotrsob1 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) ale po co ten wąż odkręcasz? Jeżeli jest dobrze przykręcony nie puszcza oleju na gwintach to jest ok. Jak odkręcasz 2 min po zgaszeniu silnika to olej widocznie nie zdążył spłynąć do misy i cieknie ci z przewodu, to chyba dobrze że cieknie wiadomo przynajmniej że przewód jest drożny. Widać ,że nie masz żadnego pojęcia o tym co piszesz . Nie waż, a przewód. Sprawdziłem teraz ciśnienie dwoma manometrami i na biegu jałowym jest aż 5,5 bara zamiast 0,8. Zrzucać misę i pompę olejową wymieniać? Z b7 1.9 też pasuje? Młodziak nie podskakuj , sam opisujesz problem tak że nie wiadomo o co chodzi, a jak kolega próbuje się dowiedzieć od Ciebie o co biega, to zarzucasz mu brak wiedzy Poza tym to na 0,8 bara ustawiony jest bodajże próg załączenia czujnika ciśnienia oliwy , a nie że tyle powinno wynosić ciśnienie na jałowym Na 5,5 , jak dobrze pamiętam, ustawiony jest zawór pompy ograniczający ciśnienie w magistrali olejowej silnika , czyli wszystko mieści się w normie A tak w ogóle to którędy Ci ten olej wywala ???? Bo to że leci z odkręconego przewodu doprowadzającego olej do turbo, nawet jakiś czas po unieruchomieniu silnika to wcale nie jest dziwne Edytowane 15 Maja 2016 przez piotrsob1
mlodziak22 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 Olej wyrzuca przez przewód od smarowania turbo. Przewód wymieniłem. W etce i na innych stronach znalazłem informacje,że ma być ok 0,8 bar na biegu jałowym , przy 2 tyś obrotów 2bar.
piotrsob1 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) A sprawdzałeś na rozgrzanym silniku ? Jaka była temperatura oliwy ? Olej ma właściwą lepkość ( zgony z normą )? Nie były dolewane do oleju jakieś środki poprawiające kompresję ( typu Motodoktor) ? Edytowane 15 Maja 2016 przez piotrsob1
mlodziak22 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 Olej jest świeży zalany 5w40 castrol, wcześniej miałem zawsze motula i liqui moly. Silnik był trochę rozgrzany. Wymienię pompę to zobaczymy. Każda jedna od 1.9 będzie pasować?? nic nie było dolewane. na oleju miałem ok 10tys zrobione. ewidentnie jest za duże ciśnienie i wyrzuca .
piotrsob1 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Ale to wcale nie wiadomo, czy to wina pompy oleju Zamiast czujnika podepnij manometr , przyklej go do szyby w miejscu gdzie nie operują wycieraczki i pojeździj, poobserwuj ciśnienie w dłuższym czasie i w różnych warunkach temperaturowych i obciążeniowych silnika Czasami powodem wzrostu ciśnienia oleju bywa zatkana odma ( ciśnienie oleju sumuje się z ciśnieniem w skrzyni korbowej silnika, i wywala oliwę gdzie popadnie ) I to by tłumaczyło intensywny wyciek z odkręconego przewodu smarującego turbiny Sprawdź ciśnienie w skrzyni korbowej silnika podczas jego pracy ( podłącz się do rurki miarki oleju , reszta instalacji jak wyżej, manometr lepiej o niższym zakresie pomiarowym, np. do 1 bara ) Edytowane 15 Maja 2016 przez piotrsob1
mlodziak22 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Opublikowano 15 Maja 2016 dzięki. mam wymienić pokrywę zaworów w ciemno czy zdjąć i zobaczyć??
nik23 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Jak cie stać na wymiany bez patrzenia czy są konieczne to wymieniaj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się