grzesiekk23 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Witam. Od 2 m-c jak narazie jestem szczęśliwym posiadaczem B7 2,0TDI 2005 model 06 z silnikiem BPW + DPF. Czy szanowni koledzy mogliby się wypowiedzieć na temat tego silniczka. Pozdrawiam Grzesiek i zapraszam do dyskusji
letallec Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Jak kazdy 2.0TDI ma swoje wady i zalety. Największą wadą jest chyba DPF, choć naped pompy oleju nie ustepuje mu kroku. Poczytaj na forum
rafcisz Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Koledzy a jak można sprawdzić czy silnik w B7 2,0 TDI jest BRD,DPF,BLP czy BPW?bo nie mam o tym zielonego pojęcia
turdzi Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 masz naklejke na pokrywie rozrzadu
bobusiek Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Może dostanę wiązankę od kolegów ale BPW jest CHYBA najmniej kłopotliwy z tych dwu-litrówek na pompowtryskach
wojtekce Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 BPW jest CHYBA najmniej kłopotliwy poza hydrauliką i wycierającym sie wałkiem rozrzadu tu jest przykład: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=106037.0;highlight=wytarty+wa%B3ek+rozrz%B1du
arek1s Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Witam. W moim BPW przy ok. 180 tys. przebiegu rozleciał się napinacz łańcuszka napędu wałków wyrównoważających. Przy okazji tej roboty został wymieniony słynny zabierak (imbusik), obydwa koła zębate i łańcuszek. Po tej naprawie (rok temu) jeżdżę jak dotąd bez problemów.
yesfan Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Górne koło zębate jest niedostępne więc wątpię że masz wymienione. Napinacz to jest krytyczna cześć w przypadku napędu wałków łańcuchem. Koła zębate wycierają się gdy jest on niesprawny, dlatego warto go wymienić razem z imbusikiem. Kosztuje ok. 180 zł.
arek1s Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Duże koło nie jest dostępne w serwisie, jednak mój mechanik zdobył je w zeszłym roku sobie znanymi sposobami.
rookie Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Bpw jest 8V,reszta 16v Proszę mi wyjaśnić czy ten silnik posiadł jakieś nowe zalety w wyniku zwiększenia ilości zaworów?
rafcisz Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 A czy to prawda że pod czas wymiany rozrządu w silnikach 2,0 TDI naj lepiej dodatkowo jest wymienić napinacz łańcuszka napędu wałków wyrównoważających,zabierak,koła zębate i łańcuszek. I jakie to są koszta?[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2010, 17:52_________________________________________________ BPW jest CHYBA najmniej kłopotliwy poza hydrauliką i wycierającym sie wałkiem rozrzadu tu jest przykład: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=106037.0;highlight=wytarty+wa%B3ek+rozrz%B1du Kolego ten link co podałeś to nie ma nic wspólnego z silnikami BPW,w tym linku masz opisany silnik który został uszkodzony z użytkowania nie prawidłowego oleju i nie regularnej wymiany,i do tego wygląda na to że jeszcze musiał mu strzelić rozrząd. Posiadacze silników BPW 2,0TDI w B7 - są to silniki naj mniej awaryjne Poprosiłem kuzyna że by poczytał na Niemieckim forum Audi o tych silnikach,i wychodzi na to że naj mniej awaryjne są BPW.Trzeba tylko dbać o regularną wymianę oleju i wlewać odpowiedni olej i BPW będzie długo śmigać. Pozdro.
Gsobczak Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 kolego nie prawda, mój BPW miał regulerne wymiany (do 180 tyś w servisie audi) po tym do 210tys sam co 15 tys lałem castrol edge 5w/30 i mimo to wałek się wytarł (przez DPF) to tyle na ten temat, teraz jezdze bez DPF i robie na baku 200KM wiecej i fura smiga jak trzeba
arek1s Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 kolego nie prawda, mój BPW miał regulerne wymiany (do 180 tyś w servisie audi) po tym do 210tys sam co 15 tys lałem castrol edge 5w/30 i mimo to wałek się wytarł (przez DPF) to tyle na ten temat, teraz jezdze bez DPF i robie na baku 200KM wiecej i fura smiga jak trzeba Czy masz usunięte "flaki" z filtra i wgrany nowy soft do wersji bez DPF, czy pozbyłeś się go w jakiś inny sposób? Jaki to jest koszt? Chętnie też bym tak zrobił.
rafcisz Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 kolego nie prawda, mój BPW miał regulerne wymiany (do 180 tyś w servisie audi) po tym do 210tys sam co 15 tys lałem castrol edge 5w/30 i mimo to wałek się wytarł (przez DPF) to tyle na ten temat, teraz jezdze bez DPF i robie na baku 200KM wiecej i fura smiga jak trzeba Właśnie kolego jakie są koszta,bo ja jeszcze nie mam przejechane 150000 tyśków,ale wolał bym zapobiec.A ja leje olej Castrol Long LIVE-komputer pokazuje mi wymianę co 15000 tyś.km ale ja i tak robię wymianę co 10000 tyśków. A druga sprawa u ciebie wytarł się wałek przy 210tys. to chyba przy tym przebiegu miał prawo co?ja miałem passata 1,9 TDI rok 1997 110KM i tylko mój licznik przekroczył 225tyś.km. i gorsze problemy z silnikiem się zaczęły (wałki,napinacze,hydraulika itp.) więc Audi to nie Passat to chyba ma prawo co? a wspomnę że o Passata też dbałem
wojtekce Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 A czy to prawda że pod czas wymiany rozrządu w silnikach 2,0 TDI naj lepiej dodatkowo jest wymienić napinacz łańcuszka napędu wałków wyrównoważających,zabierak,koła zębate i łańcuszek. I jakie to są koszta?[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2010, 17:52_________________________________________________ BPW jest CHYBA najmniej kłopotliwy poza hydrauliką i wycierającym sie wałkiem rozrzadu tu jest przykład: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=106037.0;highlight=wytarty+wa%B3ek+rozrz%B1du Kolego ten link co podałeś to nie ma nic wspólnego z silnikami BPW,w tym linku masz opisany silnik który został uszkodzony z użytkowania nie prawidłowego oleju i nie regularnej wymiany,i do tego wygląda na to że jeszcze musiał mu strzelić rozrząd. Posiadacze silników BPW 2,0TDI w B7 - są to silniki naj mniej awaryjne Poprosiłem kuzyna że by poczytał na Niemieckim forum Audi o tych silnikach,i wychodzi na to że naj mniej awaryjne są BPW.Trzeba tylko dbać o regularną wymianę oleju i wlewać odpowiedni olej i BPW będzie długo śmigać. Pozdro. właśnie to jest BPW inaczej nie wkleił bym linka poza tym trzy razy przerabiałem taką usterkę więc chyba jednak jest coś nie tak
Musashi Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 jezeli chodzi o awaryjnosc 2.0 tdi 8v a 16v nie ma roznicy. wszystko zalezy od egzemplarza oraz uzytkownika.... wada BPW jest DPF.
rafcisz Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Koledzy a jak można pozbyć się DPF i jake są koszta?
Musashi Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 Koledzy a jak można pozbyć się DPF i jake są koszta? jezeli nie zamierzasz zwiekszac mocy, zmiana oprogramowania - wyrzucenie pieniedzy w bloto.
rafcisz Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 kużwa czemu to takie jest wszystko pod górke
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się