Musashi Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 kużwa czemu to takie jest wszystko pod górke jest to zwiazane z uksztaltowaniem skorupy ziemskiej w rejonie naszego kraju. moglbys rozwinac?
turdzi Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 jest wszystko pod górke jest to zwiazane z uksztaltowaniem skorupy ziemskiej w rejonie naszego kraju. moglbys rozwinac? kolega ma pewnie na mysli ze wydal ostatnie $$$ na wymarzone Audi a tu taki zonk
piotrsob1 Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 kolego nie prawda, mój BPW miał regulerne wymiany (do 180 tyś w servisie audi) po tym do 210tys sam co 15 tys lałem castrol edge 5w/30 i mimo to wałek się wytarł (przez DPF) to tyle na ten temat, teraz jezdze bez DPF i robie na baku 200KM wiecej i fura smiga jak trzeba Mógłbyś rozwinąć co wspólnego ma DPF z wycieraniem się wałka rozrządu ? Poczytaj sobie o olejach Castrol, większość ich "syntetyków" to w rzeczywistosci półsyntetyki, które szczególnie przy wymianach w trybie longlife pod koniec okresu eksploatacji mają niewiele własności smarujących Z tą bezawarynością to też bywa różnie. Mój kupiony przy 53 kkm, zaraz zawirusiony, w miarę bezproblemowo do 90 kkm, kiedy to zaczeło podślizgiwać się sprzęgło. Przy 112 kkm wymiana uszczelki pod głowicą. Notoryczny mankamencik to podszarpywanie przy leciutkim przyspieszaniu, szczególnie na niskich biegach. Z tego co ustaliłem jest to wina zasyfiałego zaworu EGR-a, po czyszczeniu zaworu objawy ustępują na jakiś czas (przetestowane na dwóch różnych zaworach). A poza tym to pijak jest :gwizdanie: 1
Musashi Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 kolego nie prawda, mój BPW miał regulerne wymiany (do 180 tyś w servisie audi) po tym do 210tys sam co 15 tys lałem castrol edge 5w/30 i mimo to wałek się wytarł (przez DPF) to tyle na ten temat, teraz jezdze bez DPF i robie na baku 200KM wiecej i fura smiga jak trzeba Mógłbyś rozwinąć co wspólnego ma DPF z wycieraniem się wałka rozrządu ? Poczytaj sobie o olejach Castrol, większość ich "syntetyków" to w rzeczywistosci półsyntetyki, które szczególnie przy wymianach w trybie longlife pod koniec okresu eksploatacji mają niewiele własności smarujących Z tą bezawarynością to też bywa różnie. Mój kupiony przy 53 kkm, zaraz zawirusiony, w miarę bezproblemowo do 90 kkm, kiedy to zaczeło podślizgiwać się sprzęgło. Przy 112 kkm wymiana uszczelki pod głowicą. Notoryczny mankamencik to podszarpywanie przy leciutkim przyspieszaniu, szczególnie na niskich biegach. Z tego co ustaliłem jest to wina zasyfiałego zaworu EGR-a, po czyszczeniu zaworu objawy ustępują na jakiś czas (przetestowane na dwóch różnych zaworach). A poza tym to pijak jest :gwizdanie: dpf nie ma nic wspolnego z walkiem rozrzadu. castrol to dobry olej tyle ze mozna latwo trafic na podrobke, no i czesto w PL trafiaja sie rasowane na etapie konfekcjonowania. czyli pan jozek zlewa z beczki edge a dolewa np zwykly olej mineralny.... ilosc sie zgadza... nie dziw sie ze sprzeglo lapie poslizg po chipie, konstruktor nie przewidzal docisku do wartosci momentu ktory uzyskales po chipie. uszczelka, coz byz moze poprzedni wlasciciel mial problem z poziomem plynu chlodzacego lub pompa wody i przegrzal glowice. sprawne bpw sa podobnie oszczedne jak i pozostale 2.0tdi miasto ok 7-8 L/100km, trasa 5,5-6,5 L/100km i wiecej w zaleznosci od fantazji
piotrsob1 Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 kolego nie prawda, mój BPW miał regulerne wymiany (do 180 tyś w servisie audi) po tym do 210tys sam co 15 tys lałem castrol edge 5w/30 i mimo to wałek się wytarł (przez DPF) to tyle na ten temat, teraz jezdze bez DPF i robie na baku 200KM wiecej i fura smiga jak trzeba Mógłbyś rozwinąć co wspólnego ma DPF z wycieraniem się wałka rozrządu ? Poczytaj sobie o olejach Castrol, większość ich "syntetyków" to w rzeczywistosci półsyntetyki, które szczególnie przy wymianach w trybie longlife pod koniec okresu eksploatacji mają niewiele własności smarujących Z tą bezawarynością to też bywa różnie. Mój kupiony przy 53 kkm, zaraz zawirusiony, w miarę bezproblemowo do 90 kkm, kiedy to zaczeło podślizgiwać się sprzęgło. Przy 112 kkm wymiana uszczelki pod głowicą. Notoryczny mankamencik to podszarpywanie przy leciutkim przyspieszaniu, szczególnie na niskich biegach. Z tego co ustaliłem jest to wina zasyfiałego zaworu EGR-a, po czyszczeniu zaworu objawy ustępują na jakiś czas (przetestowane na dwóch różnych zaworach). A poza tym to pijak jest :gwizdanie: dpf nie ma nic wspolnego z walkiem rozrzadu. castrol to dobry olej tyle ze mozna latwo trafic na podrobke, no i czesto w PL trafiaja sie rasowane na etapie konfekcjonowania. czyli pan jozek zlewa z beczki edge a dolewa np zwykly olej mineralny.... ilosc sie zgadza... nie dziw sie ze sprzeglo lapie poslizg po chipie, konstruktor nie przewidzal docisku do wartosci momentu ktory uzyskales po chipie. uszczelka, coz byz moze poprzedni wlasciciel mial problem z poziomem plynu chlodzacego lub pompa wody i przegrzal glowice. sprawne bpw sa podobnie oszczedne jak i pozostale 2.0tdi miasto ok 7-8 L/100km, trasa 5,5-6,5 L/100km i wiecej w zaleznosci od fantazji Z własnego doświadczenia nie mam dobrej opinii o produktach Castrola, nie kupuję oleju niewiadomego pochodzenia Przez ponad 50 kkm jak mam auto w swoich łapkach nigdy nie było problemu z przegrzewaniem motorka, nawet jak uszczelka była dmuchnięta to trzymał ładnie 90 st.C, tylko przy mocniejszej jeździe wywalał płyn przez zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego. Co do sprzęgła to ździwony nie jestem, chociaż wirusik jest lajtowy 165 KM i 370 Nm, czyli o 50 więcej niż w serii i świdczy to tylko o jednym, że sprzęgło jest słabe jak zapasu jest tylko 15%. Autko u mnie nie ma łatwego życia , lubie zaprzęgać wszyskie dostępne koniki do roboty :gwizdanie: , ale wszysko zgodnie z zasadami eksploatacji. Tak uogólniając to epoka niezawodnych i wytrzymałych aut skończyła się na przełomie wieków
Musashi Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 a co po castrolu od oficjalnego dystrybutora, skoro jest konfekcjonowany w kraju? a to wystarczajaca mozliowosc przekretow. nie tyle epoka wytrzymalych aut sie skonczyla tylko od samochodow wiecej sie wymaga. ze wzgledow bezpieczenstwa i komfortu auta sa coraz ciezsze - dla porownania b5 wazy ok 1300 kg podczas gdy b6 wazy 1430kg. a wnetrze wieksze nie jest. silnik przy tej samej pojemnosci ma o wiele wieksza moc. przy niepoprawionej jakosci materialow. do tego tuningi mocy... wzgledy ekologii oraz komfortu narzucaja coraz bardziej skomplikowana elektronike ktora z natury jest delikatniejsza... itp, itd..
piotrsob1 Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 Dlatego leje Mobil 1, a awaryjność wszystkich urządeń technicznych rośnie szybko w miarę wzrostu ich skomplikowania, szczególnie jeśli w czsie ich projektowania i produkcji nad głową stoi Ci księgowy gotowy do cięcia kosztów wyrobu finalnego Life ist brutal.
Musashi Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 jak ma byc inaczej, skoro samochody danej klasy sa coraz wieksze maja lepsze osiagi i sa lepiej wyposazone? konkurencja chce oferowac wiecej. cena musi byc utrzymana, a produkcja auta nie moze przekroczyc pewnych wartosci. stad dzialania typu np korbki do otwierania okien w a4 do b7 wlacznie, albo zuzywajace sie wczesniej podzespoly. zjednej str zapewniajace utrzymanie kosztow produkcji a z drugiej dajace zysk obslugi pogwarancyjnej.
rafcisz Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 kolega ma pewnie na mysli ze wydal ostatnie $$$ na wymarzone Audi a tu taki zonk Zabawny jesteś,myślisz że każdego jest stać kupić sobie rocznik 2008?i dla twojej świadomości to kupując autko nigdy nie wydaję na to wszystkich $$$$$$$$$ kozaku ,sam kupiłeś swoje 2008 rok za ostatnie oszczędności jak nie masz teraz co do gara włożyć to daj znać to ci pomogę dpf nie ma nic wspolnego z walkiem rozrzadu............ Podobno ma bo PDF jak pada to wpuszcza do oleju paliwo,paliwo z kolei się rozrzadza i wałek się wyciera.Ale podobno po wywaleniu PDF autko mniej pali.
Flaha Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 co ma dpf do puszczania paliwa? tamtędy lecą tylko spaliny...
arek1s Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 co ma dpf do puszczania paliwa? tamtędy lecą tylko spaliny... Do wypalenia sadzy z DPF-a potrzebna jest jazda ze stałą prędkością przy określonych obrotach i przez określony czas (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, żeby podawać dokładnie). Jeżeli przez jakiś czas jeździ się tylko po mieściemieście i filtr po woli się przytyka, to komputer daje sygnał do wtryśnięcia dodatkowej dawki paliwa, która na czas wypalania sadzy ma podnieść temperaturę w układzie wydechowym. Tyle, że w tym czasie sadza nie może się wypalić bo nie spełniamy tych warunków, o których napisałem wyżej, no bo jeździmy ciągle po mieście... Wtedy nie spalone dodatkowe paliwo spływa po gładziach cylindrów do miski i rozrzedza olej. Kilka takich cykli i mamy sporo paliwa w oleju i gorsze smarowanie. Można to zauważyć przez nielogiczny wzrost poziomu oleju na bagnecie. Stąd po likwidacji filtra DPF mniejsze zużycie paliwa i dobre, tzn. normalne smarowanie, ale też większe zanieczyszczenie spalin, więc możliwy problem przy przeglądzie.
rookie Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 co ma dpf do puszczania paliwa? tamtędy lecą tylko spaliny... Do wypalenia sadzy z DPF-a potrzebna jest jazda ze stałą prędkością przy określonych obrotach i przez określony czas (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, żeby podawać dokładnie). Jeżeli przez jakiś czas jeździ się tylko po mieściemieście i filtr po woli się przytyka, to komputer daje sygnał do wtryśnięcia dodatkowej dawki paliwa, która na czas wypalania sadzy ma podnieść temperaturę w układzie wydechowym. Tyle, że w tym czasie sadza nie może się wypalić bo nie spełniamy tych warunków, o których napisałem wyżej, no bo jeździmy ciągle po mieście... Wtedy nie spalone dodatkowe paliwo spływa po gładziach cylindrów do miski i rozrzedza olej. Kilka takich cykli i mamy sporo paliwa w oleju i gorsze smarowanie. Można to zauważyć przez nielogiczny wzrost poziomu oleju na bagnecie. Stąd po likwidacji filtra DPF mniejsze zużycie paliwa i dobre, tzn. normalne smarowanie, ale też większe zanieczyszczenie spalin, więc możliwy problem przy przeglądzie. Panowie, a badali wam spaliny na przeglądzie? Bo mi teraz pierwszy raz tak.
arek1s Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 co ma dpf do puszczania paliwa? tamtędy lecą tylko spaliny... Do wypalenia sadzy z DPF-a potrzebna jest jazda ze stałą prędkością przy określonych obrotach i przez określony czas (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, żeby podawać dokładnie). Jeżeli przez jakiś czas jeździ się tylko po mieściemieście i filtr po woli się przytyka, to komputer daje sygnał do wtryśnięcia dodatkowej dawki paliwa, która na czas wypalania sadzy ma podnieść temperaturę w układzie wydechowym. Tyle, że w tym czasie sadza nie może się wypalić bo nie spełniamy tych warunków, o których napisałem wyżej, no bo jeździmy ciągle po mieście... Wtedy nie spalone dodatkowe paliwo spływa po gładziach cylindrów do miski i rozrzedza olej. Kilka takich cykli i mamy sporo paliwa w oleju i gorsze smarowanie. Można to zauważyć przez nielogiczny wzrost poziomu oleju na bagnecie. Stąd po likwidacji filtra DPF mniejsze zużycie paliwa i dobre, tzn. normalne smarowanie, ale też większe zanieczyszczenie spalin, więc możliwy problem przy przeglądzie. Panowie, a badali wam spaliny na przeglądzie? Bo mi teraz pierwszy raz tak. Mi diagnosta w czasie przeglądu zawsze wkłada czujnik w rurę (jakkolwiek by to nie zabrzmiało) .
Musashi Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 Podobno ma bo PDF jak pada to wpuszcza do oleju paliwo,paliwo z kolei się rozrzadza i wałek się wyciera.
rafcisz Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Do wypalenia sadzy z DPF-a potrzebna jest jazda ze stałą prędkością przy określonych obrotach i przez określony czas (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, żeby podawać dokładnie). Kolego a czy mógł byś rozwinąć to jaśniej? o jaką prędkość chodzi?o jakie obroty?i o jaki czas? To jednak jest szansa na usunięcie PDF A co z tym że jak się nie zwiększa mocy w silniku (zmiana oprogramowania) to usunięcie PDF-a to podobno wywalenie piniędzy w błoto tak kolega MUSASHI napisał.
Musashi Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 po prostu po usunieciu DPF powinnaa byc dokonana zmiena oprogramowania, co kosztuje odowiednio wiec warto to polaczyc z chiptuningiem.
rafcisz Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 po prostu po usunieciu DPF powinnaa byc dokonana zmiena oprogramowania, co kosztuje odowiednio wiec warto to polaczyc z chiptuningiem. Kolego masz rację,ale czytałem o tych chip tuningu,i nie za bardzo mi to pasuję,bo dzwoniłem już w tej sprawie do tych co się tym zajmują i odrazu mi powiedzieli że po zwiększeniu mocy awaryjność silnika szybko wzrośnie
arek1s Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Do wypalenia sadzy z DPF-a potrzebna jest jazda ze stałą prędkością przy określonych obrotach i przez określony czas (nie chce mi się zaglądać do instrukcji, żeby podawać dokładnie). Kolego a czy mógł byś rozwinąć to jaśniej? o jaką prędkość chodzi?o jakie obroty?i o jaki czas? Wobec tego zaglądnąłem do instrukcji. Jest napisane, że w przypadku zapalenia się kontrolki filtra cząsteczek stałych należ jechać przez ok. 15 min. na 4 lub 5 biegu, z prędkością co najmniej 60 km/h przy obrotach silnika ok. 2000. Jeżeli kontrolka nie zgaśnie trzeba zgłosić się do serwisu.
rafcisz Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Wobec tego zaglądnąłem do instrukcji. Jest napisane, że w przypadku zapalenia się kontrolki filtra cząsteczek stałych należ jechać przez ok. 15 min. na 4 lub 5 biegu, z prędkością co najmniej 60 km/h przy obrotach silnika ok. 2000. Jeżeli kontrolka nie zgaśnie trzeba zgłosić się do serwisu. Aha to teraz już wiem o co biega. Dzięki
rob555 Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Kolego masz rację,ale czytałem o tych chip tuningu,i nie za bardzo mi to pasuję,bo dzwoniłem już w tej sprawie do tych co się tym zajmują i odrazu mi powiedzieli że po zwiększeniu mocy awaryjność silnika szybko wzrośnie Eeee tam... zle zrozumiales moze. Po prostu 2.0TDI sa awaryjne i trzeba to po mesku powiedziec... A kazdy madry tuner woli sprawe jasno postawic niz miec "upierdliwego" klienta ktory pozniej bedzie wszedzie oglaszac ze tuner zepsuł mu jego super niemieckie auto Jak ma Ci cos sie posypac to i bez podniesienia mocy sie obejdzie A co do wycierajacych sie walkow i DPF i rozrzedzania oleju to zdecydowanie jest to ze soba powiazane Wiec lepiej zrobic chipsa wywalic DPF bo wtedy mniejsze prawdopodobienstow chociazby wytarcia walka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się