Musashi Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 rozsadna zmiana mocy, ok 20 KM prolemow nie przysporzy, oczywiscie pod warunkiem rozsadnej eksploatacji.
rafcisz Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 rozsadna zmiana mocy, ok 20 KM prolemow nie przysporzy, oczywiscie pod warunkiem rozsadnej eksploatacji. To kolego powiedz jak by wyglądała rozsądna eksplatacja to może się jednak zdecyduje No i jaka by mogła by być cena za podniesienie mocy o 20KM i wywalenie PDF-a?[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 08:53_________________________________________________A czy Passat B6 2,0TDI 140KM to samo?też awaryjny?[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 09:14_________________________________________________Dzwoniłem do sprawdzonego Tunera,którego polecają na forum.Powiedział że zwiększenie mocy o 20KM,zmiana softa i wywalenie PDF to koszt coś o koło 1000 zł.Ryzyko o awaryjność po zwiększeniu mocy jest bliska zeru,no i fakt Autko automatycznie będzie miej palić-jak ma się coś rozje...bać to nie ma znaczenia czy to jest przed czy po zwiększaniu mocy. Więc nie długo jadę do tunera i wywalam PDF i przy okazji zwiększam moc.Pozdro.
arek1s Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 To kolego powiedz jak by wyglądała rozsądna eksplatacja to może się jednak zdecyduje No i jaka by mogła by być cena za podniesienie mocy o 20KM i wywalenie PDF-a?[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 08:53_________________________________________________A czy Passat B6 2,0TDI 140KM to samo?też awaryjny?[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 09:14_________________________________________________Dzwoniłem do sprawdzonego Tunera,którego polecają na forum.Powiedział że zwiększenie mocy o 20KM,zmiana softa i wywalenie PDF to koszt coś o koło 1000 zł.Ryzyko o awaryjność po zwiększeniu mocy jest bliska zeru,no i fakt Autko automatycznie będzie miej palić-jak ma się coś rozje...bać to nie ma znaczenia czy to jest przed czy po zwiększaniu mocy. Więc nie długo jadę do tunera i wywalam PDF i przy okazji zwiększam moc.Pozdro. Gdzie będziesz to wszystko robił? Też bym się na to pisał.
piotreki Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 hmmm, za samo usuniecie DPF ( mechaniczne + soft) zadaja sobie ok 1000 PLN ( minimum, srednio ok 1500 jak sie dowiadywalem)) w tej chwili i sam program grupowy ok 900-1000 a Ty chcesz wszystko za polowe tej ceny ? Moze rynek sie zmienil, nie wiem, ale podaje Ci realne ceny
dariodario Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 moze by tak zapytac "adobe" o te pdf-y? DPF-diesel particulate filter!!!!!!!
piotrsob1 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Zapomnieliście napisać że procedura wypalania DPF-a poprzez dotrysk paliwa w końcowej fazie suwu pracy w celu podniesienia temp. spalin jest uruchamiana tylko i wyłącznie przy określonym przez producenta auta stopniu zapełnienia filtra i po osiągnięciu przez sinik temperatury roboczej, czyli w naszym przypadku ok. 90 stC. Dlatego info że oleju przybywa w silniku przez wypalanie DPF-a proponuję pomiędzy bajki włożyć, a kontrolka FAP-a pojawiająca się na desce, sygnalizuje kierowcy konieczność doprowadzenia silnika do warunków w których jest możliwe zainicjowanie wymuszonego procesu oczysczania filtra, a że jest on zatkany przez sadzę w znacznym stopniu to musi to potrwać. W praktyce następuje to tylko przy ciągłej eksploatacji auta w mieście i to na krótkich odcinkach. Jeżeli autko przejeżdza po kilkadzieśiąt kilometrów dziennie i nie boicie się wcisnąć pedału gazu do deski, to temperatura spalin jest wystarczająca do zapoczątkowania samoczynnego procesu wypalania FAP-a, w który sterownik silnika nie musi ingerować. Częstotliwość wypalania filtra jest wprost proporcjonalna do stanu technicznego silnika, lichy motor= więcej sadzy w spalinach=szybsze jego zapełnienie i konieczność wypalenia. Także styl jazdy ma duże znaczenie, mocne wciskanie gazu na wysokich biegach przy niskiej prędkości obrotowej silnika =bardzo dużej ilości sadzy w spalinach. DPF nie jest jakimś szatańskim urządzeniem, które ma za zadanie uprzykrzyć kierowcy życie , i nie będzie tego robił jeżeli kierownik siedzący za kółkiem posiada wiedzę jak się z nim obchodzić P.S. Bardzo groźne dla DPF-a są wszelkie nieszczelności w układzie dolotowym za turbawką, ponieważ do cylindrów dociera mniej powietrza niż zmierzył przepływomierz, a dawka paliwa jest obliczana na tej podstawie i produkcja sadzy jest kolosalna ( obrazowo rzecz biorąc :> )
yesfan Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 "Dlatego info że oleju przybywa w silniku przez wypalanie DPF-a proponuję pomiędzy bajki włożyć" - to nieprawda. W wielu samochodach przybywa oleju właśnie od DPF. A procedura czasem jest unieruchamiana zanim silnik osiągnie 90 st. Nigdy nie zauważyłeś jak czasami bardzo szybko rośnie temperatura silnika przed rozpoczęciem wypalania? W maździe z DPF jest nawet specjalny bagnet z dodatkowymi znakami.
piotrsob1 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Wyraziłem się trochę mało precyzyjnie, dotrysk paliwa w celu podniesienia temp. spalin w silnikach koncernu VW zaczyna się przy położeniu tłoka 35 st. po GMP w czasie suwu pracy, kiedy proces spalania wcześniejszej dawki jeszcze trwa i przedłuża jego trwanie. Nie ma możliwości żeby to dodatkowe paliwo nie zostało spalone i przedostało się do oleju ( zakładając oczywiście że silnik i jego osprzęt jest sprawny technicznie). Powodów przybywania oleju może być kilka, najczęstrzym w silnikach 1,9tdi i 2,0tdi 8V(BPW) jest nieszczelność gniazd pompowtryskiwaczy, które wyrabiają się w czasie eksploatacji silnika. Problem nie występuje w silnikach 2,0tdi 16V, gdzie zmieniono sposób mocowania pompek, uniemożliwiając ich "kiwanie się" w czasie pracy. W swoim aucie rzy 112 tkm wymieniałem dmuchniętą uszczelkę pod głowicą, przy jej weryfikacji stwierdziliśmy z mechanikiem znaczne zużycie (wytarcie ) gniazd pompek, mech stwierdził że jak ta głowica przelata do 200 - 250 tkm bez puszczania paliwa do oleju to będzie dobry wynik . Jedynym sprawdzonym sosobem pozbycia się na jakiś czas problemu jest wymiana głowicy na nową, coś słyszał o tulejowaniu gniazd pompek, ale nie ma informacji o skuteczności tego rozwiązania.
rafcisz Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Gdzie będziesz to wszystko robił? Też bym się na to pisał. Ja kolego będe to robił w Gdańsku-tego tunera zaproponowali mi koledzy z forum bo już jest sprawdzonym tunerem.Widziałem że ty jesteś z woj.Podkarpackiego,a ja jestem z woj.Pomorskiego więc dla tego będzie lepiej jak byś poszukał teraz na forum najlepszego i też sprawdzonego tunera z woj.podkarpackiego i tam się udaj.Chyba że będziesz chciał koniecznie woj.Pomorskie to ok,napisz to dam ci numer tel.
Musashi Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 rozsadna zmiana mocy, ok 20 KM prolemow nie przysporzy, oczywiscie pod warunkiem rozsadnej eksploatacji. To kolego powiedz jak by wyglądała rozsądna eksplatacja to może się jednak zdecyduje No i jaka by mogła by być cena za podniesienie mocy o 20KM i wywalenie PDF-a?[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 08:53_________________________________________________A czy Passat B6 2,0TDI 140KM to samo?też awaryjny? rozsadna eksploatacja tzn prawidlowe korzystanie z charakterystyki silnika, delikatna eksploatacja silnika do czasu osiagniecia temperatury roboczej w pasatach rozsadniejszy jest naped pompy oleju.
yesfan Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 W passatach 2.0tdi jest identyczny napęd pompy oleju! Równie awaryjny.
Musashi Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 W passatach 2.0tdi jest identyczny napęd pompy oleju! Równie awaryjny. faktycznie
rafcisz Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 W passatach 2.0tdi jest identyczny napęd pompy oleju! Równie awaryjny. To znaczy że wszystko po jednym psie Tak się zainteresowałem Passatem bo wcześniej przed Audi miałem Passata B5 1,9TDI 10KM i nie byłem z niego zadowolony,wręcz zraziłem się do VW i dla tego kupiłem Audi,a tu zoonk Prosty przykład mój Passat się jeb...ał na każdym kroku,a mój szwagier ma Audi B5 z praktycznie tym samym silnikiem i jego chula A przebiegy były prawie indetyczne on ma teraz 240000 tyś.km a ja miałem 265000 i u mie była porażka
Musashi Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Tak się zainteresowałem Passatem bo wcześniej przed Audi miałem Passata B5 1,9TDI 10KM i nie byłem z niego zadowolony,wręcz zraziłem się do VW i dla tego kupiłem Audi,a tu zoonk Prosty przykład mój Passat się jeb...ał na każdym kroku,a mój szwagier ma Audi B5 z praktycznie tym samym silnikiem i jego chula A przebiegy były prawie indetyczne on ma teraz 240000 tyś.km a ja miałem 265000 i u mie była porażka kiedy, ktory rocznik i za ile kupiles a4?
turdzi Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Passatem bo wcześniej przed Audi miałem Passata B5 1,9TDI 10KM na jak mial 10 KM to sie nie dziwie W passatach 2.0tdi jest identyczny napęd pompy oleju! Równie awaryjny. Prosty przykład mój Passat się jeb...ał na każdym kroku,a mój szwagier ma Audi B5 z praktycznie tym samym silnikiem i jego chula A przebiegy były prawie indetyczne on ma teraz 240000 tyś.km a ja miałem 265000 i u mie była porażka moze miales 500000 tylko o tym nie wiediales
rafcisz Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 kiedy, ktory rocznik i za ile kupiles a4? Audi kupiłem w lutym tego tego roku,sprowadziłem ją z Niemiec od pierwszego właściciela.Rok 2005(końcówka-wyjechała z salonu w 2006r.) i ze wszystkim wyszła mię 43000zł. Jak ją kupiłem to przebieg miała 136000 tyś,km a teraz ma prawie 150000 tyś km.[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 06:38_________________________________________________ na jak mial 10 KM to sie nie dziwie sory 110KM moze miales 500000 tylko o tym nie wiediales Przebieg był realny bo był sprawdzany po Vin. [br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 06:41_________________________________________________ [br]Dopisany: 06 Październik 2010, 06:55_________________________________________________
arek1s Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Wyraziłem się trochę mało precyzyjnie, dotrysk paliwa w celu podniesienia temp. spalin w silnikach koncernu VW zaczyna się przy położeniu tłoka 35 st. po GMP w czasie suwu pracy, kiedy proces spalania wcześniejszej dawki jeszcze trwa i przedłuża jego trwanie. Rozmawiałem o tym przybywaniu oleju w serwisie VW. Powiedzieli mi, że wtrysk dodatkowej porcji paliwa następuje w trakcie suwu wydechowego a paliwo spala się w kolektorze wydechowym podnosząc w ten sposób temperaturę spalin. Problem powstaje, kiedy warunki do wypalania sadzy zostają spełnione, rozpoczyna się proces wypalania a my go przerwiemy wyłączając silnik. Wtedy właśnie to dodatkowe paliwo ścieka po gładziach cylindrów do oleju. Co więcej, uśmiechali się tylko jak pytałem czy na wzrost poziomu oleju mają wpływ nieszczelne gniazda pompowtryskiwaczy. Poziom oleju rośnie również w silnikach nowych samochodów z dpf, które większość przebiegu realizują w miastach na krótkich odcinkach.
yesfan Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Co więcej, uśmiechali się tylko jak pytałem czy na wzrost poziomu oleju mają wpływ nieszczelne gniazda pompowtryskiwaczy. Poziom oleju rośnie również w silnikach nowych samochodów z dpf, które większość przebiegu realizują w miastach na krótkich odcinkach. Uśmiechali się dlatego że paliwo się dostaje do oleju czy wprost przeciwnie?
piotrsob1 Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Wyraziłem się trochę mało precyzyjnie, dotrysk paliwa w celu podniesienia temp. spalin w silnikach koncernu VW zaczyna się przy położeniu tłoka 35 st. po GMP w czasie suwu pracy, kiedy proces spalania wcześniejszej dawki jeszcze trwa i przedłuża jego trwanie. Rozmawiałem o tym przybywaniu oleju w serwisie VW. Powiedzieli mi, że wtrysk dodatkowej porcji paliwa następuje w trakcie suwu wydechowego a paliwo spala się w kolektorze wydechowym podnosząc w ten sposób temperaturę spalin. Problem powstaje, kiedy warunki do wypalania sadzy zostają spełnione, rozpoczyna się proces wypalania a my go przerwiemy wyłączając silnik. Wtedy właśnie to dodatkowe paliwo ścieka po gładziach cylindrów do oleju. Co więcej, uśmiechali się tylko jak pytałem czy na wzrost poziomu oleju mają wpływ nieszczelne gniazda pompowtryskiwaczy. Poziom oleju rośnie również w silnikach nowych samochodów z dpf, które większość przebiegu realizują w miastach na krótkich odcinkach. Jak oni takie głupoty opowiadają to ja bym tam auta na jakąkolwiek naprawę nigdy w życiu nie zostawił
arek1s Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Co więcej, uśmiechali się tylko jak pytałem czy na wzrost poziomu oleju mają wpływ nieszczelne gniazda pompowtryskiwaczy. Poziom oleju rośnie również w silnikach nowych samochodów z dpf, które większość przebiegu realizują w miastach na krótkich odcinkach. ęUśmiechali się dlatego że paliwo się dostaje do oleju czy wprost przeciwnie? Twierdzą, że to nie jest przyczyna wzrostu poziomu oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się