Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

AEB słabe doładowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od jakiegoś czasu próbuje dojść do ładu z moim AEB 150km. Sprawa jest tego typu że auto ma bardzo słabe doładowanie. Jak by miał z 90 km. Podłączając manometr z butem w podłodze ok 0.3 - 0.4 bar czasami wskoczy na 0,5 bar ale to już w górnym zakresie obrotów. Ogólnie bardzo słabo ciągnie od 2000. Odłączając węzyk od n75 idący do gruszki auto wkręca się na obroty super czuć że idzie tak jak powinno być aż do odcinki. Wtedy od razu ładuje 0.6 bar nawet więcej . Wymieniłem już n75, dv, wszystko ori, wyciąłem kata, na vagu nie ma błędów. Przepływomierz podmieniałem, sonde również.

http://vaglog.pl/log_263508.html

http://vaglog.pl/log_263506.html

Na co bym mógł jeszcze zwrócić uwagę ?

Dzięki z góry za pomoc pozdrawiam

Opublikowano

Robiłeś szczelność dolotu ?

Opublikowano (edytowane)

Szczerze to nie ale wydaje mi się że na 100% jest szczelny.

Ostatnio miałem taką sytuację przy robieniu logów: 3 i but w podłogę do około 170 km/h (nie umiałem znaleźć konkretnego kawałka drogi bo strasznie długo się rozpędzał) pare razy go tak przegoniłem. W końcu jak by coś się odblokowało i nagle szedł tak jak powinien 0.6 od 2000tys turbo aż wyraźniej gwizdało ale zaraz przeładowywało. Otworzyłem maske wszystkie wężyki na miejscu. Wyłączyłem silnik, włączyłem i znowu był muł.

Myślałem że n75 coś żle wysterowuje. Podmieniłem na nowy ori - to samo, zaś muł.

Ogólnie to jak wciskam pedał w podłogę to słychać turbinę tak jak by się dusiła, ale nic nie przerywa (myślałem że może coś wydech blokuje ale mam tłumik przelotowy zamiast kata) Przyśpiesza tylko powoli.

Jak odłączę wąż od wg to turbo ładnie świszcze i idzie jak szatan.

Mój mechanik mówi że turbo jest w bardzo dobrym stanie praktycznie zero luzów, sztanga od wg też chodzi w miarę, idzie ruszać rękami.


Witam ponownie, od wczoraj odwrotna sytuacja, teraz mam problemy z przeładowaniem. Turbo na każdym biegu przeładowuje. Myślałem że wężyk z wg spadł, ale wszystko jest na miejscu. Autko ma kopa, ale co z tego jak wcisne mocniej gaz to od razu szarpie. Rozumiem że ciśnienie doładowania wyliczane jest przepływomierza ? Może jeszcze spróbować go podmienić ? Choć wydaje mi sie że wg logów nie jest źle. W sumie to odepne kostke od przepływki i sprawdze jeszcze szczelność dolotu. Panowie czy macie jakieś pomysły ?

Edytowane przez greghoryy
Opublikowano

Sprawdz dokładnie szczelność dolotu kompresorem, po za tym sprawdz węzyk nie tylko ten co idzie do wg ale także ten co wychodzi z obudowy turbiny i idzie do n75 bo jeśli on będzie nieszczelny lub przytkany to także będzie przeładowywać.

Opublikowano

Jutro będę zakładał ponownie nowy n75 z końcówką 283F a teraz mam 283E, mam nadzieje że to nie ma żadnej różnicy.

Auto dzisiaj miało znowu moc, ale nie można mocno wcisnąć pedału gazu bo od razu przeładowuje, szarpie i strach jeździć. Choć w granicach do 2200 rpm można jezdzić nic sie nie dzieje, trzeba tylko delikatnie operować gazem.

Najdziwniejsze jest to że nawet jak przeładuje to nie ma błędu na vagu.

Cały czas myśle aby sprawdzić ten przepływomierz lub rozłączyć wtyczke.

A co jeśli wężyki od n75 są tylko nasunięte na wg i na tą zimną stronę turbo ? Czy trzeba je konkretnie ścisnąć opaską ? Przy obciążeniu raczej nie powinny się zsunąć tak ?

Opublikowano

To są cewki, przeładowuje ci i nie ma błędu.

Opublikowano (edytowane)

A na którym kanale można podejrzeć cewki w aeb ? Akurat mam 3 zapasowe.

Dziwne jest to że auto odzyskało moc, turbina zaczęła być bardziej słyszalna i zaczęło przeładowywać gdy je przegoniłem na 2 i 3 w czerwone pole. Wtedy był błąd przeładowania od razu.

Ale ogólnie na manometrze widać jak wkręca się powyżej 0,6 bara.

Edytowane przez greghoryy
Opublikowano

AEB nie ma tego kanału

Opublikowano

Witam ponownie, okazało się że padł zaworek n75 i popuszczał w ten najdłuższy króciec który idzie do tipa. Przez to nie było błędu na vagu, bardzo dziwne tylko dlaczego nagle się popsuł. Mam drugi nowy, przed chwilą założyłem sprawny na 100%. Po założeniu autko znowu jest mułowate. Nie ładuje 0.6 bara tak jak powinno. Tylko 0,3 - 0,4. Jutro postaram się sprawdzić szczelność dolotu tak jak w poradniku.

Opublikowano

Ona ma lekko popuszczać bo nie jest tak jakoś super szczelnym przy 1 bar ma tak leciutko syczeć.

Opublikowano

Ja ruwniez w swoim aeb mam taki Sam Problem niedoladowanie I przeladowanie I blad sporadyczny n75 choc jest nowy tak jak zawor dv cewki odpowietrzenie skrzyni Korbowej I wiele innych rzeczy. Zaczynam podejrzewac klapke wg bo jak schodzi z obrotow to dzwoni przy kacie

Opublikowano (edytowane)

Ale zawór praktycznie tak samo na wszystkich trzech króćcach przepuszcza na maxa.

Mam nowy ori który nie puszcza w najdłuższy króciec. Ewentualnie gdy sie w niego dmuchnie w ten najdłuższy to czuć minimalnie jak przechodzi powietrze.


Witam, zabrałem sie wczoraj za regulacje sztangi wg, chciałem ustawić tak jak w poradniku aby klapka zaczeła otwierać się od 0.55 bara tylko u mnie po takim ustawieniu nakrętki są na samym końcu gwintu w stronę gruszki czy tak może być? Na innych filmikach i poradnikach zawsze był jakiś zapas gwintu na sztandze z jednej i drugiej strony. Można skręcić regulacje do końca ?

Edytowane przez greghoryy
Opublikowano

Odległość końca sztangi do pierwszej nakrętki 11mm

Opublikowano

To mniej więcej tak miałem jak turbo wymontowalem te 11 mm. Tylko klapka zaczynała się otwierać od 0.3bar

U mnie aby otwierała się od 0.5bar musiałem skręcić wszystko dalej prawie na końcu gwintu od strony gruszki.

To czym mam się sugerować ? Aby do nakrętki było 11 mm czy aby klapka zaczynała się uchyla przy 0.55 bara ?

Opublikowano

Mogę się podłączyć pod temat? Mam identyczny problem.

Zdjąłem wężyk z gruchy - samochód szatan.

Na vagu mi wali błąd:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
26-10 - Output Open - Intermittent

Opublikowano

Więc w czym problem ?

Opublikowano (edytowane)

No w tym ze nie wiem czy mogę tak mocno skręcić sztangę.

Panowie podpowiecie coś :)


Witam ponownie, zrobiłem wreszcie test szczelności, nieszczelności okazały się przy uszczelnieniach wtryskiwaczy i uszczelką kolektora na jutro będą części bo te pierwsze tylko w aso. Mam nadzieje że to właśnie mój problem i doładowanie będzie stabilne. pozdrawiam

Edytowane przez greghoryy
Opublikowano

Jak zrobiłeś ten test?

Opublikowano (edytowane)

No tak, już wcześniej pisałem że robiłem. Teraz jestem na etapie uszczelniania kolektora. Długo szukałem części nr 058133555. W końcu kumpel mi dotoczył te osadzenia na wtryskiwacze bo w aso mogli sprowadzić dopiero za 8 dni z Niemiec. Dziwne to, ale sobie jakoś poradziłem. Stare te plastikowe rozpadły się przy wykręcaniu. W drugiej kolejności nieszczelności wyszły na króćcach, dyszach od lpg które wchodzą w kolektor. Dopiero wczoraj zalepiłem je klejem. Jutro zrobię jeszcze raz ten test. Mam nadzieje że już będzie git.

Ogólnie do testu użyłem rury kanalizacyjnej średnicy 75mm z zaślepką w którą wkręciłem wentylek, zawór do pompowania kół. Do tego wystarczy podłączyć pistolet z manometrem i pompować :)

Jeszcze bym prosił o jakąś podpowiedź co z tą sztangą ? Czy do nakrętki ma być 11 mm czy klapka ma się uchylać przy 0.55 bara ? Bo u mnie to nie wychodzi. Pozdrawiam


Witam, po wszystkich wymianach, przemianach, uszczelnieniach autko wg manometru przy bucie w podłogę pompuje przy 2000tys obr prawie 0,7 bara lecz po chwili doładowanie spada 0,6 0,5 0,4. Wydaje mi się że powinno trzymać 0,6 bara do 5000tyś obrotów tak ?

Edytowane przez greghoryy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...