Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co zrobić z DPF?


s33d

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

mam już nalatane 200kkm. DPF były przewidziane na około 180kkm. Z czasem gromadzi się w nim pył którego nie da się wypalić i chyba mój DPF osiąnął ten limit.

Zauważyłem, że coraz częściej włącza się wypalanie DPF. Czuję to gdy stoję na światłach - przez minutę od zatrzymania auto ma podwyższone obroty ok ~990 i jest niesamowicie cicho. Po tej minucie obroty spadają do normalnych ~890 i auto jest wyraźnie głośniejsze. Mechanik powiedział, że jest to właśnie objaw wypalania DPF i jest to jak najbardziej poprawne zachowanie. Niestety u mnie zdarza się to coraz częściej z reguły po tygodniu jak wrócę z dłuższej podróży.

Chciałbym zapytać się was o radę i napisanie o swoich doświadczeniach. Oto jakie mam opcje:

1. Wycięcie DPF. Minus jest taki że auto nie będzie mogło wjechać na zachód a i w Polsce policja ma ponoć zacząć to sprawdzać. 1000zł

2. Regeneracja. Koszt około 1000zł a efekt wystarczy na rok. Mało opłacalne

3. Zamontowanie czegoś takiego: http://allegro.pl/audi-a4-b7-2-0-tdi-filtr-czastek-stalych-dpf-fap-i5120908021.htmlJest tego dużo na allegro ale 1000zł za DPF wydaje się podejrzane.

4. Kupno i montaż nowego DPF. Koszt 3500-4000zł ale problem w sumie z głowy do końca użytkowania auta. Jednak te koszty :/

Proszę o poradę - mam nadzieję, że ten wątek przyda się też innym osobom z podobnym problem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób ad3 zainstalowalo i sobie chwała... Też chyba na to się kiedyś zdecyduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalista od DPF mówił, że ten DPF za 1000zł z allegro działa tak, że po zapełnieniu się zamiast wypalać poprostu wywala te brudy na zewnątrz :) Dlatego nigdy się nie zapycha...

No ale jeśli ludzie zachwalają to może faktycznie to jest dobra opcja.

Edytowane przez s33d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim b6 zamontowany DPF firmy HJS.

Montowal poprzedni wlasciciel w de, koszt ok 500euro.

Co moge powiedziec? Dziala, auto nie dymi, problemow zero na ta chwile. W DE zielona plakietka umwelt zone.

Auto pomimo faktu jego istnienia pokazalo serie 145km wiec w zaden sposob nie ogranicza silnika.

Moze zainteresuj sie czyms takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja nr 1

Wkład filtra wyjmujesz z obudowy, wcześniej po jej rozcięciu - następnie zamykasz i montujesz z powrotem do auta. Wgrywasz nowy soft i po problemie. Sprawdzone w a3 mojej kobiety, w tamtym roku podczas kontroli w Niemczech na autobahn-ie zaglądali też pod maskę - zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby zamontować katalizator tak jak w AWX/AVF mają ta samą norme co z dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na tej aukcji jest sprzedawany produkt firmy JMJ, to na forum już kilku użytkowników go polecało .

Działa podobno bez zarzutu, nie powoduje problemów pod warunkiem że z motorownią i oczujnikowaniem DPF-a jest wszystko OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do gościa od tej aukcji DPF za 1000zł.

Producentem jest firma z Polski (chyba to JMJ - zapomniałem nazwy). Filtr robią na wzór oryginału. Dają tylko nieco większy przepływ żeby DPF się nie zapychał tak szybko jak oryginał. Nie jest potrzebna zmiana oprogramowania tylko powiadomienie komputera o nowym filtrze.

Przyjmują stary DPF w rozliczeniu - wygląda to tak, że wysyła im się go po wymontowaniu, oni to wyceniają i w zależności od stanu proponją cenę między 100 a 400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba lepiej wyjdzie jak się przejedziesz po skupach w okolicy w poszukiwaniu dobrej ceny za stary.

Chyba że konkretnie podadzą Ci cenę jak podasz im nr. katalogowy starego filtra :decayed:

Jeżeli ten nowy ma certyfikat TUV, to bym się nie zastanawiał tylko zamawiał, jeżeli tylko warunki opisane dwa posty wyżej są spełnione, to według mnie lepszej opcji nie ma :)

Tym bardzie że głośno się mówi na temat mocnego zaostrzenia procedur kontroli działania filtrów podczas corocznego badania technicznego pojazdów :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba lepiej wyjdzie jak się przejedziesz po skupach w okolicy w poszukiwaniu dobrej ceny za stary.

Chyba że konkretnie podadzą Ci cenę jak podasz im nr. katalogowy starego filtra :decayed:

Jeżeli ten nowy ma certyfikat TUV, to bym się nie zastanawiał tylko zamawiał, jeżeli tylko warunki opisane dwa posty wyżej są spełnione, to według mnie lepszej opcji nie ma :)

Tym bardzie że głośno się mówi na temat mocnego zaostrzenia procedur kontroli działania filtrów podczas corocznego badania technicznego pojazdów :naughty:

ja założyłem do brd i super. .....jedyny problem to to że jak wspawuja tulejki na czujniki to pod temperatura one się kurczą i może być mały problem z wkręcaniem czyjnikow:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lypa jeśli faktycznie tak jest jak piszesz...nie lubię takich problemów tzn ze trzeba wyposażyć się przy montażu w gwintowniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gwintowalem na nowo niestety......to była taka jedyna nie miła niespodzianka;)a tak nawiasem po wymianie wszystko samo sie wyzerowalo tzn masa popiol itd......ja zrobiłem próbne wypalanie po wymianie bo miałem długa trasę przed sobą. ....i wszystko było ok:)

Ale pod franfurtem brd mnie zawiodlo:) padł potencjometr pedału przyspieszenia :) tylko 204 euro w niemieckim vw;) !)a potencjometr zabiła nasza polska zimowa sol:);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że mówicie o filtrze sadzy a to nie jest to samo co DPF.

Nie zachodzi w nim zjawisko wypalania cząstek stałych poprzez kanały w ceramice.

Jeśli to jest to o czym myślę to jest to zamiennik w postaci zwiniętej perforowanej blachy często stosowany jako doposażenie aut niemieckich by spełniały normy na zieloną plakietkę.

Działa tylko że czasami się stapia w kulkę i blokuje całkowicie po około 100kkm czyli po gwarancji.

Jeśli jest tam ceramika - nie ma tematu.

Jeśli zrolowana blacha - zakup bez sensu, nic nie daje. Nazwał bym go raczej emulatorem. Było coś takiego stosowanego bodajże w Mitsubishi Outlander ale tam trochę inne oprogramowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem i w poniedziałek będę zakładał. Zobaczymy co z tego będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gratki za zdecydowanie :)

Oby po montażu wszystko działało bez problemów :naughty:

Jak możesz to daj dokładne fotki filterka, szczególnie interesuje mnie to co widać w środku , podaj typ i producenta :hi:

Bardzo chętnie poobserwuję temat , jak się ten zamiennik będzie sprawował .

Mam nadzieje że nie uśmiercisz tematu jak już wszystko będzie działać poprawnie , tylko co jakiś czas napiszesz coś w temacie dla potomnych :P

P.S.

Według mojej , teoretycznej wiedzy :P, masa popiołu zapisana w sterowniku silnika się sama nie wyzeruje, trzeba przeprowadzić adaptacje nowego filtra, dopiero wtedy pokaże 0 gramów :whistling:

A i jakbyś mógł uzupełnić profil , bo nie do końca wiadomo jakie masz auto i z jakim silnikiem .

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - udokumentuję wszystko :)

Producentem jest firma JMJ. Nie wiem czy mogę zajrzeć do środka bo to wszystko jest już pospawane (ta cała puszka). W sumie mechanik jedyne co będzie miał do zrobienia to wykręcenie starego filtra i przykręcenie nowego.

Jest nawet instrukcja montażu i wzmianka o adaptacji nowego filtra. O tym powiedział mi też pan od spraw technicznych z aukcji allegro. Trzeba zaadaptować ale nie zmieniać oprogramowania.

W instrukcji jest też zalecana wymiana czujników ale te są bardzo drogie - tj. powyżej 600zł jeden (a są chyba trzy). Odpuszczę to na chwilę obecną.

Tak btw - te filtry mają certyfiukat TUV i sprzedawca mówił, że sporo tego idzie do Niemiec.

Edytowane przez s33d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez króciec wylotowy powinno się dać zrobić zdjęcie tego co jest w środku, ciekawy jestem czy to ceramika , czy tak jak piszą niektórzy na tym forum zwinięta blacha katalityczna :naughty:

Jeżeli ceramika to powinno być wszystko oki :)

Czujniki temperatury jak są sprawne to nie widzę sensu ich wymieniać .

Trzeba pewnie tylko mocno uważać , bo po tych paru latach pracy w bardzo wysokiej temperaturze izolacja przewodów pewnie jest krucha :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O założeniu nowego dpf 0g popiołu miałem wiec się żeruje. .. ja na tym zamienniku allegro zrobiłem juz z kolega 50tys km.....a jedyne co się różni to ze na fabrycznym podnosił obroty jak się włączalo wypalanie a tu na nowym nic tylko praca silnika robi się inna taka mięciutka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O założeniu nowego dpf 0g popiołu miałem wiec się żeruje. .. ja na tym zamienniku allegro zrobiłem juz z kolega 50tys km.....a jedyne co się różni to ze na fabrycznym podnosił obroty jak się włączalo wypalanie a tu na nowym nic tylko praca silnika robi się inna taka mięciutka

No dobra, tylko napisz w jakim aucie i z jakim silnikiem :naughty::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...