copley Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Witam wszystkich serdecznie ! Mam problem z silnikiem AJM 115km. Autko pół roku temu przeszło wymianę uszczelki pod głowicą (olej zmieszał się z płynem). Przy tej okazji zostało wymienione parę rzeczy (generalnie remont silnika, sp. szczelnosci bloku i głowicy, regeneracja czesciowa głowicy). Po pół roku zaczęły się problemy z odpalaniem na ciepłym silniku po chwili postoju - wizyta u tunera i zmiana mapy nie pomogła. Diagnoza bardzo polecanego mechanika -uszczelki pompek. Po wymianie zapowiedział, że możemy za pół roku niesiety zobaczyć się ponownie, z racji nie zregenerowanych i wybitych gniazd. Odebrałem auto które zapalało jak z fabryki od dotkniecia- jeszcze nigdy tak nie było czy zimny czy ciepły. Niesiety po 4 dniach jazdy (okołov 500km m.in. autostrada) Auto nie pali po nocy. Pierwsza prob zapalenia konczy sie jakby odpaleniem w 80% i zgasnieciem. Potem krecenie nic nie daje i czasami zapala po godzinie i kilkunastu probach dlawiac sie jak wczesniej na ciepłym. Mechanik poleca tulejowanie gniazd i jest pewien na 100%, ze rozwiaze to problem. Czy mieliście już styczność z tą usługą ? Jest szansa powodzenia na długi okres? Czy myślicie że ma racje ze sa to te gniazda ? Wczesniej nie palil na ciepłym bardziej a teraz po nocy. Gdy rozpale to parogodzinne przerwy nie szkodza jedynie dłuższy postój w nocy. EGR wyrzucony, brak klapy gaszącej, auto doinwestowane vacuum sprawdzana, wtryski podobno tez b.dobre po odczytach vag. Przed remontem uszczelki pod glowicą z odpalaniem nie bylo problemu, mechanik mówi, że to dlatego, że zostały "ruszone" stare uszczelki a gniazda nie zregenerowane. Proszę o pomoc i opinie o tulejowaniu.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Jesli mechanik taki kozak i sie zarzeka ze bedzie dobrze to niech robi. Robi sie takie tulejowanie i powinno byc ok. Jak nie bedzie to go wtedy mozesz meczyc do bólu ze nie odpala np. Ja tez mialem problem z odpalaniam na cieplym i co ciekawe pojawilo sie bardzo szybko bo juz przy 140tys km ale przy 280 tys nowe mapy rozwiazaly definitywnie problem i odpala z 1\8 obrotu. pozdro
piotrsob1 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 (edytowane) Jak po nocy na chwilę odpala i gaśnie a potem trzeba długo chechłać żeby znowu zapalił , to uszczelniacze na pompkach i gniazda pompowtrysków są na 95 % OK, paliwo w szynie głowicy po nocy jest i to właśnie na nim na chwilę odpala Szukaj nieszczelności w układzie paliwowym , bo z reszty układu paliwo się cofa do zbiornika Podłącz paliwo z bańki tekalanem fi 8mm do tandempompy przez uniwersalny filterek, odpal niech się odpowietrzy i zostaw go na noc z bańką stojącą na glebie ( musisz być pewny że przewód ssący jest zanurzony w paliwie znajdującym się w bańce ). Jak rano odpali dobrze , to nieszczelność jest w odłączonej części układu paliwowego, jak dalej będzie problem to na następną noc powtórz odpowietrzenie i zostaw auto z bańką postawioną wyżej niż silnik samochodu . Jak wtedy odpali dobrze to nieszczelna jest tandempompa albo jej uszczelnienie na połączeniu z głowicą Jak dobrze pamiętam to AJM chyba nie ma elektrycznej pompki w zbiorniku, tak że nie będzie trzeba nawet się martwić odłączonymi przewodami od zbiornika Tutaj masz filmik jak to zrobić, co prawda to trzycylindrowy AMF, ale konstrukcja układu zasilania w paliwo jest taka sama jak w AJM-ie Edytowane 19 Czerwca 2016 przez piotrsob1
machina Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Jak dobrze pamiętam to AJM chyba nie ma elektrycznej pompki w zbiorniku, tak że nie będzie trzeba nawet się martwić odłączonymi przewodami od zbiornika Mój AJM ma elektryczną pompkę w zbiorniku.
piotrsob1 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Jeżeli były wersję z pompką w zbiornku to trzeba wyjąć podczas próby bezpiecznik nr 28, lub połączyć ze sobą dopływ i odpływ paliwa do tandemu
copley Opublikowano 19 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2016 Z tym odpaleniem w 80 procentach to właśnie chodziło o to że próbuje raz zachcechlac a potem już tylko martwe kręcenie.. także nawet rano raz nie odpali.. Dzięki Koledzy będę próbował !
piotrsob1 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 (edytowane) A to zmienia postać rzeczy , jak nawet na chwilkę nie odpala , to mechanik pewnie ma rację. Możesz spróbować z tym testem co opisałem ale w takich okolicznościach to mała szansa że za problem odpowiada układ paliwowy poza głowicą silnika Edytowane 19 Czerwca 2016 przez piotrsob1
copley Opublikowano 3 Lipca 2016 Autor Opublikowano 3 Lipca 2016 (edytowane) Witam, Niestety próba z bańką z olejem napedowym nie przyniosla rezuatatu, Odpala coraz gorzej, raz rano nie odpalil w ogóle dopiero po kilku minutach dobrego krecenia... Serdecznie dziekuje za probe pomocy, auto zostaje odstawione jutro do warsztatu na tulejowanie gniazd pompek. Jak tylko odbiore napisze opinie dla innych o tym zabiegu. Edit : 03.07.2016 Witam, Dostałem informację, że usterka jest usunięta - uszkodzony był jednak jeden pompowtryskiwacz, został wymieniony i razem z nim ponownie uszczelki przy tym wtrysku. Nie było potrzeby zakładania tulei w gniazdach. Autko odbieram w następnym tygodniu. W życiu nie spodziewałbym się, że taki objaw zapowietrzania może dawać uszkodzona pompka.. Mam nadzieję, że nie wtopie kasy z tą naprawą Dzięki serdeczne za info ! Co o tym myślicie ? Rozwiąże to problem tym razem na długi czas ? Edytowane 3 Lipca 2016 przez copley
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Witam, Niestety próba z bańką z olejem napedowym nie przyniosla rezuatatu, Odpala coraz gorzej, raz rano nie odpalil w ogóle dopiero po kilku minutach dobrego krecenia... Serdecznie dziekuje za probe pomocy, auto zostaje odstawione jutro do warsztatu na tulejowanie gniazd pompek. Jak tylko odbiore napisze opinie dla innych o tym zabiegu. Edit : 03.07.2016 Witam, Dostałem informację, że usterka jest usunięta - uszkodzony był jednak jeden pompowtryskiwacz, został wymieniony i razem z nim ponownie uszczelki przy tym wtrysku. Nie było potrzeby zakładania tulei w gniazdach. Autko odbieram w następnym tygodniu. W życiu nie spodziewałbym się, że taki objaw zapowietrzania może dawać uszkodzona pompka.. Mam nadzieję, że nie wtopie kasy z tą naprawą Dzięki serdeczne za info ! Co o tym myślicie ? Rozwiąże to problem tym razem na długi czas ? Tylko dlaczego nie wyszlo na kompie ze pompka leży. No tak. Za ciezki temat w 20 letnim aucie sprawdzic korekty bipy sripy itp. Czarna magia. Zrobic test pompek w czasie jazdy jak dawkuja. A o co chodzi przeciez tego nie da sie wymianic tylko trza pomyslec. Co za tępaki. Szkoda slow. Widac poziom mechanikow potwierdza poraz kolejny ze jest poniżej dna. Potrafia tylko olej wymienic i nie zawsze filtr. Bo juz za trudno. A 2 kwestia ze wizyta u tunera nic nie pomogla. Bo zanim zacza grzebac to powinien zrobic totalna diagnostyke silnika ale po co. Zabrac kase i wypad. Nastepny. Co za ludzie. Masakra. Pozdro
mareczek0987 Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 (edytowane) a Edytowane 8 Maja 2018 przez mareczek0987
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się