hubson93 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Cześć! Mam pewien problem, otóż podczas jazdy moim samochodem (A4 B5 '98) wszystko jest OK, nic nie stuka, nic nie puka, problem pojawia się podczas hamowania, ponieważ telepie/trzęsie/wibruje cała buda. Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych, na jednej gość po 30 min sprawdzaniu stwierdził że wszystko jest OK, zero luzów, na drugiej zdiagnozował, że tuleje w dolnych wahaczach (bananach) są za miękkie. Ogólnie to sytuacja wygląda tak, że w ciągu ostatnich 2-3 lat wymieniłem całe zawieszenie na wahacze Lemfordera, robiłem to sam, więc mam pewność, że zrobiłem to dobrze. Objaw nasila się po dłuższej jeździe, jak cały samochód się nagrzeje. Spotkał się ktoś już może z takim przypadkiem, ew. zna jakiegoś specjalistę w Krakowie, który postawi poprawną diagnozę "od ręki" - niestety w tyg. mam mało czasu bo pracuje, a potrzebuje mieć cały czas samochód, trochę nie uśmiecha mi się na pałę wymieniać wahacze, a nie chce mi się wierzyć, że Lemfordery po 2 latach użytkowania nadają się do wywalenia (oryginalna z AD Auto, robię samochodem rocznie ok. 20000 w tym większość po autostradzie). Pozdrawiam Hubert
Karolek1997 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Tarcze które są wykonane z felernego materiału i się krzywią. Mam to samo u siebie, czekam tylko aż skończą się klocki i wrzucam nowe
Emejcz Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Jedno, że felerne. Druga sprawa, że mogą być już bardzo mocno starte i wtedy są bardziej podatne na krzywienia podczas przegrzania. Nie wiem jaka tam wersja tarcz, ale jak oryginalnie było 25mm to jeżeli mają poniżej 23mm to teoretycznie kwalifikują się do wymiany. Sprawdź czy bije przód czy tył - pohamuj chociażby samym ręcznym to się dowiesz czy się trzęsie.
doin Opublikowano 10 Lipca 2016 Opublikowano 10 Lipca 2016 Sprawdź bicie tarcz, jeśli będzie w normie to sprawdź same piasty.
mebleusz Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 podepnę się pod kolegów, jeśli problem pojawia się przy hamowaniu to wiadomo, że tarcze/zaciski już się kończą albo skończyły. Przecież wahacze nie są bezpośrednio związane z pedałem hamulca wywalaj tarcze i klocki na śmietnik bo szkoda nerwów i zdrowia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się