pezet202 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 NICE NICE Powodzenia w modach i zapraszam do mnie
Damiyc Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Chudy zawsze z zaciekawieniem czytałem twój temat na A3 club i szczerze powiem że ten też mnie zaciekawił
chudy92 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2017 siemka, Audi póki co spisuje się na medal, tylko tankujemy i bijemy kolejne kilometry, których jest już 239kkm Avant w końcu do czegoś sie przydał Zacznę może od rzeczy, która od początku nie działała jak należy. Lewy spryskiwacz reflektora dosłownie lał zamiast psikać i podczas zalania full płynu do zbiorniczka uciekał właśnie tym spryskiwaczem. Tylko ze względu na cenę nowego oryginalnego zdecydowałem się na zakup nowego zamiennika, który polecił mi znajomy. W aso kupiłem za to nową prowadnicę spryskiwacza (8E0807787) + 2 śruby(8H0807199A), bo to akurat kosztuje grosze, a często się uszkadza przy demontażu spryskiwacza i tak też było w tym przypadku... Udało się go wymienić bez demontażu zderzaka i przy pomocy zwykłego klucza torx z kompletu Tak działał spryskiwacz A tak działa obecnie Oczywiście cieszyłem się jak dziecko, że w końcu działa jak należy i nie muszę dolewać po 1L płynu tylko mogę zalać zbiornik do pełna. Nie trwało to zbyt długo, bo po 2 dniach zastałem kałużę pod autem lecz tym razem z prawej strony... Demontaż zaślepki sprysku, reflektora i szybkie rozpoznanie tematu... leci z prawego więc nie będę nic rzeźbił tylko zamawiam nówkę zamiennik + prowadnicę (8E0807788) i śruby z ASO. Zapewne gdy lewy lał jak z węża nie było takiego ciśnienia w układzie jak po jego wymianie i wtedy rozsadziło po 2 dniach prawy spryskiwacz...https://www.youtube.com/watch?v=64WHzPOzUF4 Z aso wpadły też 3 nowe zaślepki śrub pokrywy silnika (038103937B), których brakowało. Zaślepka prowadnicy fotela kierowcy (8E0881347C4PK), która była w małym stopniu uszkodzona. Ciężko dostać używkę z foteli z el. regulacją, a od zwykłych foteli nie pasuje. Oraz największa obejma baku (8E0201654AB), bo obecna nie wyglądała już za ciekawie... Przy okazji wizyty w ASO spytałem o historię auta i dowiedziałem się tylko, że ostatni raz w serwisie była w 2006r z przebiegiem 136kkm - w niespełna 4 lata Z wymian w serwisie to schowek, mechanizm szyby, tylna szyba, zamek klapy - generalnie nic poważnego, nie wiadomo tylko co działo się z nią w latach 2006-2011... Dalej, dzięki uprzejmości kolegi z forum A3 wpadł nowy (używany) wkład lewy fotochom, który osobiście kupił mi go w dolnośląskim zagłębiu fotochromów - dzięki wielkie jeszcze raz Obecny wkład nie był zbyt wyraźny gdy przyświeciło w niego słońce, a przez zimę pękła ramka i szkło zaczęło się psuć co raz to bardziej. Następnie wycieczka do kolegi alexa z forum A4 do Wielunia po kilka gratów Nowe (używane) wygłuszenie maski, stare było jakby skurczone i wisiało z powodu naderwanych otworów na spinki - to jest w stanie idealnym Osłona skrzyni biegów, której nie było, a chciałem mieć komplet osłon Oraz nowy (używany) lewy halogen, w starym odbłyśnik też okazał się wypalony tak jak w prawym, który wymieniłem wcześniej... pewnie przez hidy, które miał poprzedni właściciel. Po prawo stary - widać uszkodzony odbłyśnik. Przy okazji wleciały nowe żarówki H11, bo były dwie różne i postanowiłem przetestować żarówki z EinParts - jestem zadowolony z barwy https://www.youtube.com/watch?v=yoZcc6SG4ao W tamtym roku czyściłem mikrostyki zamka przednich prawych drzwi ale nie wiele to pomogło, ponieważ nie zawsze pokazywało na fisie, że drzwi są otwarte i nie zawsze chciały się odryglować po jeździe z pozostałymi drzwiami czy z przycisku w kabinie. Nowy oryginalny kosztuje majątek więc szukałem używek ale słyszałem negatywne opinie o zamkach z anglików tym bardziej, że w tym przypadku są to drzwi kierowcy czyli częściej używane. Zdecydowałem się zaryzykować z polecanym nowym zamiennikiem, a stary zamek zostawić sobie awaryjnie. Wymiana przebiegła bez problemów, wszystko pasuje, drzwi się zamykają i otwierają lecz klops wyszedł gdy chciałem wpiąć wtyczkę w zamek... W zamku jest gniazdo na wtyczkę 10 pinową, a w aucie wtyczka 8 pinowa... Podobnież zamienniki wychodzą tylko na wtyczkę 10pin więc pozostaje jedynie odesłać zamek i szukać sprawnej używki. Jednak gdy się z tym przespałem, zdecydowałem podłączyć zamek na krótko z wykluczeniem 2 dodatkowych pinów 8 i 9 w zamku i wszystko działa Zrobiłem adapter/przejściówkę z wtyczki 8pin(1J0973714) na wtyczkę 10pin(1J0973715) i wszystko pięknie działa... Tylko zamek nie chce się odryglować po jeździe i z przycisku przy klamce kierowcy również.. Zapakowałem i odesłałem w diabły, to nie na moje nerwy Pozostaje szukać używki z nadzieja, że będzie sprawna... Choć obecny (stary) zamek chyba wystraszył się wymiany, bo zaczął działać... Kolejnym drobnym defektem była lewa listwa ozdobna nad drzwiami, która popękała i prześwitywał chrom... Udało się znaleźć używaną w bardzo ładnym stanie u kolegi z forum A3 i przy okazji wymieniłem również lewą osłonę słupka, która miała wytarte dwie małe kropki. Chyba jest to przypadłość B6, bo w nowej osłonie też widać po woli te same punkty ale jakby nie było jest trochę lepiej Bałem się wymiany, bo trzeba rozwiercać nity, nitować nową, później założyć dobrze maskownice ale wymiana przebiegła sprawnie i trwała ok 20minut A z takich pierdółek wymieniłem oprawki żarówek postojowych H6W na W5W, na razie są zwykłe ale pewnie wpadną jakieś ledy No i w końcu zakup, z którego najbardziej się ciesze, czyli nowe pufy do pokoju Oczywiście komplet nowych opon Vredestein Ultras Satin 225/40ZR18 XL 92Y Założone już w marcu i w końcu nastała cisza podczas jazdy po przesiadce z zimówek p.s. na kwietniowym śniegu też sobie dobrze radzą sporo mięska Opony wrzucone na felgi i przy okazji wymiany kół odświeżyłem zaciski hamulcowe. Przód był trochę wyżej względem tyłu więc zostały założone dolne talerzyki amortyzatorów z A4 B5 (8D0412103B), na których przód wyrównał się z tyłem i tyle 'gleby' mi wystarczy w tym aucie Przed wymianą Po wymianie I z bliska po tygodniu od montażu - dla mnie jest wystarczająco 'nisko' Przy okazji wymiany talerzyków sprawdzone zostało zawieszenie i hamulce przednie, bo czasem popiskiwały. Z zawieszenia wymienione zostały łączniki stabilizatora na nowe Lemforder, a hamulce wyczyszczone i prawdopodobnie klocek sam w sobie czasem piszczy. Będzie trzeba pewnie niedługo wymienić je na nowe. Na koniec fotki z serii 'każdy wrzuca to i ja wrzucę' Do ogarnięcia mam jeszcze: - wymiana przednich klocków hamulcowych - nieszczęsny zamek prawych przednich drzwi - wymiana piór wycieraczek - regeneracja skórzanej kierownicy - wymiana taśmy/gumy prawego boczku bagażnika - małe wgniotki i otarcia na zderzakach ale nie wiem czy będę to robił... c.d.n...
chudy92 Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 Pod koniec kwietnia zastałem rano małą niespodziankę. Auto na lewar i mini kompresorek, pół godziny hałasu, 2b nabite i pokazało się jajo na boku opony, z którego leci... Szkoda opony, bo raptem miesiąc jazdy i mięsa sporo, a nie było zaliczonej dziury itd. W szybkim czasie dostałem nową oponę, na razie zwaną jako "zastępcza", a stara zabrana na reklamację więc pozostaje czekać na decyzje. Przebieg 240kkm. Oponka przełożona, różnica na przodzie między nową, a używaną miesiąc to 0,5mm więc chyba bez tragedii Generalnie spodobało mi się podejście pana wulkanizatora, który po montażu nowej opony wyważył koło i wyszło 15g - 50g. Zdjął oponę z felgi, założył jeszcze raz, przekręcił o 180 stopni i wynik 15g - 15g. W sobotę pojchałem ponownie wyważyć tylne koła.. miały po 60/70g na stronie. Teraz po przekręceniu opony max to 30g na jednej i druga 25g. Ogólnie ten miesiąc jest felerny... Moja ukochana zaliczyła prawymi kołami krawężnik :mad: Przednia felga przerysowana na połowie obwodu rantu... postarałem się to lekko zamaskować ale ja to widzę... Tylna 1/3 obwodu rantu + ocierki... W tamtym tygodniu starszy pan nie wyhamował i przykleił się do zderzaka... ale jeszcze z 2 takie sytuacje i może zdecyduję się polakierować obydwa Wleciały nowe wycieraczki Valeo Silencio Xtrm, miały być Firsty ale nie miały zaślepki przedłużającej wizualnie ramię A w sobotę... mały zonk... głośny wystrzał, lekki dymek i tryb econ na klimatronikuhttps://www.youtube.com/watch?v=4_fSA-BDXio Wywaliło wąż klimatyzacji, który był zakuwany w tamtym roku w lipcu podczas wymiany rozrządu... Wczoraj Audi odebrane z serwisu klimatyzacji, a ja lżejszy o 1410,- Wąż był źle zakuty choć do jego wystrzału przyczyniła się jeszcze zniszczona już chłodnica/skraplacz klimatyzacji. Co zostało zrobione: - nowy skraplacz/chłodnica - nowy osuszacz - nowy filtr węglowy - zakucie węża klimatyzacji - sprawdzenie szczelności - nabicie układu - odgrzybienie parownika Za 2 tygodnie ponowne sprawdzenie szczelności - darmowe. Mam nadzieje, że będzie już ok. Fajnie, że mają wszystko na miejscu i nie trzeba długo czekać. Części proponowali z górnej półki (holenderskiej produkcji) i na takie się zgodziłem żeby już się z tym nie bawić etapami tylko zrobić raz, a dobrze. Teraz priorytetem jest ogarnięcie kierownicy, którą wyczyściłem szarym mydłem, bo była brudna mówili Nie wiem tylko co w tym przypadku lepiej zrobić, polakierować czy obszyć...
RobsonSNC Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 Jak sie wali,to wszystko naraz![emoji47]Swoja droga patrzac po zdjeciach,to kraweznik bardziej oberwal niz felgi![emoji14]A jesli chodzi o kobiety i kola,to jest naprawde jakies nieporozumienie.Nie dalej jak godzine temu zadzwonila do mnie zona,ze wje*ala sie w dziure i zalatwila przednia opone od strony kierowcy![emoji21] Opony nowki sztuki kupione 22.05.2016,a dzis mamy 25.05.2017,wiec przetrwaly w komplecie raptem rok i 3 dni![emoji19] Kara musi byc: od dzis przez nastepny miesiac jedyne,czym bedzie jezdzila,to rower i komunikacja miejska.[emoji23]
uosiek Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 Znajdź dobrego tapicera i zostaw kierownicę do obszycia. Z doświadczenia - zanim na kogoś się zdecydujesz, zobacz portfolio i przykładowe prace, które ma teraz w warsztacie!
chudy92 Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 (edytowane) 4 godziny temu, RobsonSNC napisał: Jak sie wali,to wszystko naraz! Swoja droga patrzac po zdjeciach,to kraweznik bardziej oberwal niz felgi! Krawężnik nie raz już dostał fakt, faktem, że jest trochę wysunięty w lekkim zakręcie ale mnie się jakoś udaje go omijać 4 godziny temu, uosiek napisał: Znajdź dobrego tapicera i zostaw kierownicę do obszycia. Z doświadczenia - zanim na kogoś się zdecydujesz, zobacz portfolio i przykładowe prace, które ma teraz w warsztacie! Mam już wybranego tapicera z polecenia znajomego detailera Spróbujemy ją polakierować. 9 minut temu, OficeR napisał: Ladnie zaciski Ci wyszly. Czym malowales? Polecam, bo szybko schnie i jest w lekkim połysku. Myślałem, że długo schnie, a to po prostu połysk był Edytowane 25 Maja 2017 przez chudy92
chudy92 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 W zeszłą sobotę byłem na sprawdzeniu klimatyzacji po grubym serwisie: A w zeszły wtorek zdemontowałem kierownicę i dałem do renowacji w 'bycast'. Szczerze to też bardziej podobała mi się wyślizgana czarna szkoda tylko, że była tak wytarta Tak to wyszło: Przy okazji dłubania przy kierownicy poszukałem drugiej taśmy AirBag, która w cieplejsze dni trochę hałasowała podczas obrotu kierownicą. Ciężko było znaleźć używkę 14pin (grzanie + multi) w normalnej cenie ale się udało Niestety nie wyeliminowało to w 100% dźwięku, który słyszę ale dziś Patryk uświadomił mnie, że jestem przewrażliwiony a wymiana na pewno nie zaszkodziła, bo stara taśma nie wyglądała już za dobrze i do tego kręciła się bez końca w obie strony, a nie 2,5 obrotu na stonę. tak wyglądała stara a tak nowa/uzywana Z rzeczy, które od dawna planowałem wymienić była taśma/guma bagażnika... Szukałem używki, nie znalazłem. Nówka w ASO ok 200PLN lecz po dokładniejszym zapoznaniu się z tematem naprawa wyniosła 200 bez dwóch zer A dziś auto dostało nowy olej Motul X-clean 5W30 wraz ze śrubą spustową, filtr oleju, paliwa i powietrza Knecht oraz nowe przednie klocki hamulcowe Ferodo Premier FDB1629 Przebieg 241 547km Muszę jeszcze wymienić wkład lewej tylnej lampy, bo po myciu auta lub deszczu często zaczął pokazywać się błąd spalonej żarówki, choć wszystkie świecą. Na wkładzie lampy widać jakiś lekko nalot, a wtyczki i przewody są ok.
chudy92 Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Opublikowano 12 Lipca 2017 czas na małą aktualizację. ~ Opłacone OC na kolejny rok, tym razem w Link4 wyszło najtaniej 783zł, poprzednio w Proama 951zł. ~ Wymienione zaczepy rolety bagażnika, które były po jakimś tuningu izolacją i czasem zdarzało się rolecie zwinąć podczas jazdy. Koszt kompletu w ASO 61zł - 8E986366194H, wymiana banalnie prosta. ~ Reklamacja kierownicy w 'bycast' po 3 tygodniowym użytkowaniu - prawdopodobnie została niedokładnie odtłuszczona. Szkoda, bo fajnie już się dotarła i nie była taka szorstka jak na początku ale ważne, że reklamacja uznana i renowacja została zrobiona ponownie. I takie tam
chudy92 Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Opublikowano 10 Listopada 2017 Czas na mały aktual. A4 zaliczyło pierwszy wakacyjny wyjazd. Generalnie to auto jest chyba stworzone do jazdy autostradą, jedzie się o wiele przyjemniej i bardziej komfortowo w porównaniu do A3 1.8t na przelocie Głównie jazda na 6 biegu do Gdańska przy prędkościach 140-150, 2 wypadkach i korkiem przed bramką spalanie na fisie wyszło równe 6L/100km i jechaliśmy 4h. W drodze powrotnej przy prędkościach 150-160, 0 wypadków i korków spalanie wyszło 6,8L/100km i czas jazdy 2h,40min do Łodzi Wszystkie bagaże 3 osób zmieściły się spokojnie w bagażniku i nawet można było roletę rozwinąć. Gdańsk Sopot Na działeczce Przeprawa promowa: Świbno-Mikoszewo i taki wakacyjny mod A po wakacjach pewnego ranka przestała mi grzać kierownica. Wyszła ciekawostka, bo zawsze grzala razem z fotelem kierowcy, a wtedy w cale. Na vagu pokazywało zwarcie do plusa w grzaniu kierownicy. Pierwsze co to zajrzałam pod poduche airbag żeby sprawdzić wtyczki i przewody lecz wszystko wyglądało ok. Kilka osób z forum pisało, że pewnie padło grzanie w kierownicy czyt. mata. Sprawdziłem więc oporowosc i była ok. Nie wpinajac przewodu od grzania w taśmę airbag błąd i tak się pokazuje po włączeniu grzania fotela. Zrzuciłem kierownice, sprawdziłem oporowosc 2 pinow od grzania kierownicy w taśmie airbag i jest ok. Podejrzany był moduł, który wyglądał na lekko przypalony. Moduł kupiony od kolegi JawoR36. Wymiana modułu z kodowaniem ABS i ESP trwała niecałą godzinę dzięki fajnemu instruktarzowi na forum Kierownica znów elegancko grzeje, brakowało tego przez kilka zimnych poranków, a zima za pasem https://www.youtube.com/watch?v=MN-aUUjtofA Jedynie po montażu i kodowaniu przestały składać się lusterka z pilota i domykać szyby... Szyby udało się zaprogramować otwierając i zamykając wszystkie po kolei z panelu w drzwiach kierowcy. Natomiast lusterka prawdopodobnie nie składają się przez moduły składanych lusterek od kolegi Kkam, które mogły się rozkodować lub kodowanie nie współgra z obecnym modułem kierownicy. Podobnież taką sytuację miał też poprzedni właściciel po montażu grzanej kierownicy i moduły wymagały nowego kodowania. Będę musiał z kimś podmienić w celu sprawdzenia, jeżeli to nie wypali to będzie trzeba je wysłać do ponownego kodowania. Stary moduł wyglądał z zewnątrz na spalony choć po jego rozebraniu wychodzi, że jedynie z zewnątrz obudowa jest przypalona, może pochodził z jakiegoś auta po pożarowego. Na płytce też widać jakieś okopcone miejsca ale nie znam się na tym i już nic z tym raczej nie zdziałam Kilka ostatnich fotek audi w letnim wydaniu: Przyszedl czas na zmianę kół na zimowe, letnie umyte i wiszą sobie na nowy stojaku z Juli Stojak mogę polecić, ma kółeczka lecz musiałem dorobić 'pierścienie centrujące' by koła nie jeździły na plastikowych podkładkach. Z ciekawości zmierzyłem bieżnik po sezonie letnim (10kkm), jak dla mnie wynik bardzo dobry Opony również mogę polecić, cichutkie i świetne na mokre jak i suche nawierzchnie. Co jakiś czas pojawiał mi się błąd poduszki powietrznej kierowcy... Poprzedni właściciel polecił wtedy demontaż poduszki i poruszanie oraz ponowne ułożenie wiązki. Nie powiem, bo pomagało na jakiś czas lecz było to dość irytujące, a nie lubię jak coś mi się świeci na liczniku. Wiązka od początku mi się nie podobała, bo była zaizolowana i grubsza w jednym miejscu. Kupiłem więc na forum drugą używaną wiązke w stanie idealnym, bez dodatkowych izolacji itd. Jednak nie okazała się idealna gdy dostarczył ją kurier, sprzedający zapomniał wspomnieć o fakcie uszkodzonej wtyczki taśmy airbag. Lecz mi zależało na sprawnych przewodach wtyczki poduszki więc przełożyłem je do swojej wtyczki tasmy i póki co działa. Mam nadzieję, że błędy już nie powrócą. Dodatkowo w pakiecie kupiłem wiązkę multifunkcji i również wymieniłem w niej tylko jeden przewód, który był uszkodzony, a w mojej kilka było już pozaginanych. Nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził co kryje się poc grubą warstwą izolacji i tu zaskoczenie... Lutowanie tego to minuta.. W najbliższych planach mam wymianę kilku elementów dźwigni zmiany biegów lecz nie jest to takie hop-siup ze względu na blokadę skrzyni..
kamil-vag Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Pozdro dla starego znajomego z A3 klubu [emoji14] kojarzysz ? xoslox ? Fajnego masz tego Avancika, temat przyjemny, będę śledził
chudy92 Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Opublikowano 12 Listopada 2017 W dniu 10.11.2017 o 23:02, kamil-vag napisał: Pozdro dla starego znajomego z A3 klubu kojarzysz ? xoslox ? Fajnego masz tego Avancika, temat przyjemny, będę śledził coś tam kojarzę, widzę poszliśmy w tym samym kierunku po przesiadce z A3 8L nie wiem jak Ciebie, ale mnie korci zmiana na A3 8P 2.0t lub 3,2
luki19862121 Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 Ładne autko. Mój kolorek. Cieszę się, że kabelki zabanglały. Bezawaryjności życzę
black4 Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 Witaj, Piękne autko. Profi podejście do tematu. Wszystko robione z atencją do detali, Pozdrawiam
muunv Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 Bardzo ciekawy temat, fajnie sie czyta. Widac, ze maszyna trafila w dobre rece Oby tak dalej! Bezawaryjnosci!Jak te zarowki h11 w halogeny? Nie wywala Ci bledu spalonej zarowki? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
chudy92 Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Opublikowano 12 Listopada 2017 7 godzin temu, muunv napisał: Jak te zarowki h11 w halogeny? Nie wywala Ci bledu spalonej zarowki? Są to dokładnie te żarówki z ogłoszenia: http://smdlider.eu/sklep/zarowki-einparts-h11-50-premium-xenon-efekt-2szt/ Nie ma żadnych błędów, barwa jest o dziwo zimna czego nigdy nie spodziewałem się po zwykłych żarówkach. Dzięki za miłe komentarze
muunv Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Dzieki za link Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi