Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B6 4.2 BBK - Bardzo czarny Avant


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szacun za ilość włożonej pracy w auto. Widzę, że masz smykałkę.

Co do poprawy dynamiki to z wolnossakiem też można zrobić pare ciekawych tricków aby poprawić moc.

Np. Co?

Opublikowano

Przede wszystkim doprowadzić do serii ...

...

a potem

dodać w sofcie parę błahostek, które potęgują wrażenia z jazdy tj:

-Limiter obrotów przenieść wyżej

-Limiter prędkości maksymalnej przenieść z 250km/h na 300km/h.

-Wzmocnić dźwięk ‚odcinki’ paliwa w końcowym zakresie obrotów.
-Poprawić reakcję na pedał gazu.
-Optymalizacja ekonomi spalania przy normalnej jeździe.
-Strojenie w celu podniesienia mocy na paliwie PB98 lub pb100

Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim doprowadzić do serii ...

...

Skupię się na tym :decayed:

A jeśli chodzi o update tematu to przez okres świąteczny zrobiłem 4 ciekawe rzeczy:

1. Po wymianie akumulatora na nowy o właściwej pojemności 100Ah (wcześniej był 83Ah) sterownik LPG już nie znalazł sobie miejsca przy aku, więc zrobiłęm w podszybiu jesień średniowiecza i lpgtech wylądował ładnie w puszce pod ECU. Dodam jeszcze jedno złącze i będzie możliwość wyjęcia silnika wraz z ECU tak jak się to robi - bez cięcia instalacji do LPG, LPG zostaje a ECU z wiązką wychodzi razem z silnikiem - kabelki już pod to przygotowałem.

741d2d0934128754med.jpg

9a9f86681dbdec1cmed.jpg

69fe8fd39402a0e0med.jpg

4d3c09e22b89d086med.jpg

2. Regeneracja kloszy lamp.

PRZED:

ae9f83e0e72bb2d4med.jpg

W TRAKCIE:

szlifowanie 240,400 maszynowo:

a475f2c56d6882c7med.jpg

...potem 500 i 800 ręcznie, na wodzie:

5199db206df38669med.jpg

...gotowe do lakierowania:

826bce85ad6c9dcamed.jpg

...komora lakiernicza: :decayed: mokra szmata to jest to :kox:

2cdd9b90661867a4med.jpg

Lakier dwuskładnikowy z utwardzaczem (2K):

611d4075f9c75ef3med.jpg

no i efekt "PO": :)

1db5466452f9bae2med.jpg

492f5b6088536bc9med.jpg

8fff60be3803a9f9med.jpg

Dodatkowo wpadły postojówki LED + rezystorki we wnętrzu lamp, zamocowane na adapterach projektorów oraz nowe dekle i wyczyszczone ulepszone mechanizmy regulacji:

5ec32bd5e73a3165med.jpg

ffd6a0c560003148med.jpg

Jeszcze tylko nowe palniki i jedna przetwornica (bo świeci na różowo jedna strona - wina przetwornicy)... :facepalm:

3. Test porównawczy projektorów INTEMO vs. A4B8-lift oraz EVO-X i seryjne bixy S4B6. (założę osobny temat z dużą ilością zdjęć)

Palniki D2S Osram CBI.

Na górze seria bix S4B6 (wypalone), na dole EVO-X:

d867bd05e14260ffmed.jpg

Na górze A4B8-lift, na dole EVO-X:

79f4ea573f318ff0med.jpg

Na górze Intemo, na dole A4B8-lift:

9a445edb78c98d70med.jpg

4. Przeróbka oraz montaż projektorów biksenonowych (wybrałem A4B8 ze względu na nie wiele gorsze jak nie takie samo w porównaniu do Intemo oświetlenie drogi ale dużo prostszy montaż).

Projektor seryjny A4B8-lift:

5b6bc92ea55855b2med.jpg

5c291847f64839a6med.jpg

No to do dzieła.

Usunięcie dodatkowej przesłony i zdystansowanie szkła soczewki - dla ostrzejszego i niebieskiego odcięcia, do tego lekkie podgięcie i ustawienie przesłony - dla lepszego oświetlenia poboczy => podniesiona linia odcięcia po bokach.

6d2e2f125be3c01emed.jpg

da2a3353d981a426med.jpg

Efekt końcowy: :decayed:

5da1f0f7595f3775med.jpg

63dcf0cdf16ea10emed.jpg

I to na starych palnikach D1S oraz 1 uwalonej przetwornicy...

191fb9d3c31b9455med.jpg

Edytowane przez pawelosinski83
Opublikowano

Sporo ciężkiej pracy włożone :)

Ale komora lakiernicza mnie rozwaliła :grin:

Opublikowano

Nie marnowałeś czasu ;-), świetnie wyszła, ta ostrzejsza granica "światło/cień". Gratki :thumbup1:

Opublikowano

Auto doinwestowane więc i cieszyć musi !! :)

Jedno pytanie - po co zmieniałeś głośniczek w zegarach?

Opublikowano (edytowane)

Auto doinwestowane więc i cieszyć musi !! :)

Jedno pytanie - po co zmieniałeś głośniczek w zegarach?

Oj cieszy, cieszy :):hi:

Zmieniałem głośniczek, bo nie działał :decayed:

Nie marnowałeś czasu ;-), świetnie wyszła, ta ostrzejsza granica "światło/cień". Gratki [emoji106]1:

Jeszcze chyba spróbuję wrzucić soczewki z gładkiego szkła... w poprzedniej esce B5 miałem projektory (też pomodzone) z S2000 na gładkich szkłach i brakuje mi tego ostrego odcięcia i szerokości wiązki...

Edytowane przez pawelosinski83
Opublikowano (edytowane)

Przez ostatnie 2 miesiące trochę się działo... Powoli będę uzupełniał temat...

Zacznę od najważniejszego: esa jest już w końcu po duuuużym serwisie zespołu napędowego...
Zrobione rzeczy:
1.Kompletny rozrząd SWAG (ślizgi, napinacze, łańcuchy, czujniki, śruby, bolce ślizgów, podkładki diamentowe, wszystkie uszczelnienia)
2.Regeneracja obydwu wariatorów (fazatorów) wałków rozrządu
3.Uszczelnienie całego silnika i osprzętu wewnątrz i na zewnątrz silnika, miska górna, dolna, alternator, pompa wspomagania, wody, termostat, rury wodne, przepusty itd - co tylko się dało wymienić zostało wymienione, wszystkie durne uszczelki, oringi, uszczelniacze, nowa pasta,  itd...
4.Czyszczenie i lakierowanie oraz uszczelnienie pokryw zaworów, wraz z kanałami odm wewnątrz
5.Czyszczenie kolektora dolotowego z nagaru i osadów, wymiana klapki na carbonową oraz montaż przekładek termicznych pmiędzy kolektor a głowice
6.Regeneracja alternatora i rozrusznika oraz nowy napinacz paska osprzętu wraz z paskiem naturalnie, sprawdzenie kompresora klimy, pompy wspomagania i tego całego napędu zębatkowego - wszystko jest OK, luzów na szczęście brak :)
7.Nowe świece i czujniki silnika (temperatura płynu i ciśnienie oleju), oczywiście nowy olej (LM Synthoil HT 5W40), płyn układu chłodzenia, płyn wspomagania, filtry
8.Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego oraz przepłukanie skrzyni i nowy olej (8HP), wraz z filtrem oczywiście + uszczelniacz wałka skrzyni
9.Wymiana węży wodnych i gazowych, likwidacja wycieków płynu chłodzacego
10.Wymiana całej wiązki silnika na "nową używaną" ;) + jeszcze dodatkowo wymiana niepewnych konektorów i niektórych przewodów; stara ogólnie była w opłakanym stanie i nei było czego ratować...

Oto kompletna lista części i prac - może się komuś przyda przy podobnej akcji... Ja musiałem kilka razy części dokupować bo co chwilę czegoś brakowało...

6c2aa5d9133ec058.jpg
37f3b1fcb41e2282.jpg
4298030b7cae7705.jpg


Trochę do ogladania:

silnik OUT:
3c161f501d60bf43med.jpg
81f0b98eaa77ce38med.jpg

Czegoś tu brakuje... Dolny ślizg postanowił się zdezintegrować... nic dziwnego, że tak klekotało :kox:
070c8297bea0f738med.jpg

Kolektor przed:
5a6ce16aa7408afbmed.jpg
90884edfc46ea57amed.jpg

W trakcie:
75c779209e1d43c9med.jpg

I po kilku ładnych godzinach pracy:
2f5b2d54cccdff94med.jpg
fc3a8c2583294df3med.jpg
7459f5886c6ef285med.jpg
c99da55101cd3b97med.jpg

Podkładki pod kolektor:
2257c53de48add3bmed.jpg

Pokrywy zaworów przed wyglądały jakoś tak:
35cbce6e4d9074abmed.jpg
I po:
0e4bfe0e0ec6c4f2med.jpg
515c854dbe0d47cbmed.jpg

Wariatory przed regeneracją były w średnim stanie:
95382de710d7d56emed.jpg

A tu wiązka - temperatura w komorze zrobiła swoje...:
76c1846f5a0b05admed.jpg

W końcu po wielu przebojach i kartonach z częściami motor powoli "się składa":
5423e7b441c379d0med.jpg

Aby w końcu wyglądać tak:
6530e45141d9b9f8med.jpg

I wrócić na miejsce:
117b1d762f88fcddmed.jpg


Auto jeździ, różnica jest bardzo duża :) Biegi zmieniają się idealnie płynnie, obroty nie falują a dźwięk jest bardziej rasowy. No i czuć, że moc wróciła.
Niestety to jeszcze nie jest to, szczególnie patrząc na czasy przyspieszeń jakie wózek osiąga (6.9-7.0s 0-100).
Jak się okazało jeden wałek pokazuje w VCDS -6 stopni, drugi -4 stopnie... :facepalm:
Auto wraca i tak na drobne poprawki i sprawdzenie czy wszystko jest OK, czy nic nie cieknie, nic się nie odkręca itd, więc zostanie też obadane o co biega z tym ustawieniem rozrządu.

Na przeprowadzenie całej akcji auto powierzyłem Kamilowi z CK-PROJECT we Wrocławiu - i mogę z czystym sumieniem polecić jego usługi do naszych esek :good:
Byłem kilka razy podczas prac, widziałem co i jak robią chłopaki i ile uwagi się poświęca. Nie ma lipy. Dzięki. :hi:
Mam tylko nadzieję, że to ustawienie rozrządu będzie finalnie takie jak być powinno. 

Edytowane przez pawelosinski83
Opublikowano

Gruby serwis! Ale widać że dbasz :)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Auto wróciło wczoraj do Kamila na sprawdzenie WTF jest z tym rozrządem i inne drobne poprawki. Dziś mam nadzieję dowiem się co dalej...

A w międzyczasie ogarnąłem parę nowych fantów i modów...

Mgiełkowe grzane spryski:

085749c8e28aaf43med.jpg

Panel Homelink (chcę go zamontować w lampce przy podsufitce i podłączyć do oryginalnego pilota od bramy)

9e0902a7a0e0a9a7med.jpg

Zacząłem też modzić reflektory...
Póki co oprawki W5W (uniwersalne 13mm z aledrogo - pasuja idealnie) oraz postojówki philips 6000K (próbowałem też 4000K - niby białee ale bezpośrednio obok ksenonów świeciły żółtawo). Na zdjęciu wyszło niebieskawo, ale świecą dokładnie na taki kolor tak jak ksenony.

7b1755c13683dc8emed.jpg

93674627b25ccedfmed.jpg

2db33f478bc5f47dmed.jpg

Wnętrze lamp poszło w czerń (Gwerty ogarnął):

ae318914ef01d178med.jpg

Kupiłem też gładkie szkła do projektorów (poniżej porównanie gładkie vs oryginalne polift A4 B8) aby jeszcze wyostrzyć odcięcie:

426e83047e4e45b6med.jpg

Zacząłem również zabawę w modyfikację przysłon projektorów i montaż foreground limiterów... customowa linia odcięcia oraz czerń:

f9882b6f4c07eee9med.jpg

1bc1b5c811874066med.jpg

ba6c31aab10b0270med.jpg

To pierwsza próba i nie wyszło idealnie (lewa strona świeci za wysoko, foreground limiter za krótki i za wąski... będzie kolejna wersja ;-)

Póki co świeci tak....
Ściana:

f79d924bee805d56med.jpg

Krótkie na drodze:

49d4640fa1df8d9emed.jpg

Długie na drodze:

5a950bc8eeab6a46med.jpg

Lewa strona: gładkie szkło, prawa strona: szkło fabryczne A4B8 polift (wyszło słabo, projektory nie są też idealnie poziomo ustawione... robiłem na szybko... ale widać różnicę w ostrości odcięcia...)

40e56ce935e25b86med.jpg

Krótkie na drodze, obiektyw w linii odcięcia:

f8ee496aab40a2f5med.jpg

 

Edytowane przez pawelosinski83
Opublikowano

Na moje bardzo fajnie to wyszło :) 

Opublikowano
Na moje bardzo fajnie to wyszło [emoji4] 

Dzięks, ale to chyba jeszcze nawet nie połowa drogi z tymi projektorami i lampami w ogóle :wink: Póki co widzę potencjał, ale to tylko taka mniej udana próba :wink: Finalnie ma wypalać trawę :decayed: Zobaczymy co z tego wyjdzie...

 

 

Opublikowano

Kawał dobrej roboty włożone w samochód ;) a lampy to moje zdanie znasz,  kosa! !  Oby tak dalej do przodu z modami :hi:

Opublikowano

Jaka barwę żarników masz?

Opublikowano
Jaka barwę żarników masz?

 

Osram Cool Blue Intense D2S

Teoretycznie "up tp 5500k"

 

Wysłane z Tapatalka

 

 

 

Opublikowano
 
Osram Cool Blue Intense D2S
Teoretycznie "up tp 5500k"
 
Wysłane z Tapatalka
 
 
 

Sam bym kupił ale chyba nie ma takiej barwy przy d4s
Opublikowano
Sam bym kupił ale chyba nie ma takiej barwy przy d4s

 

Jest niby 5000k - podejrzewam, że to to samo ;-) Czyli w rzeczywistości niecałe 5000k...

 

A u mnie taka akcja...

Fotka sprzed godziny...

922be01a84f6840541bdd9bb6b32b835.jpg

 

Wysłane z Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Korzystając z okazji, że silnik jednak znów jest na wierzchu, zmienione będą 2 najbardziej zawodne ślizgi na wersję metalową z RS4 B7 :)
Dowiedziałem się o tym modzie już po montażu standardowych ślizgów i silnika do auta, dlatego od razu tego nie zrobiłem.
Lewy, dolny:  079109469AA -->  059109469F
Górny, środkowy:   079109469AC --> 059109469E

Opublikowano

super temat, miło widzieć, że są ludzie, którzy tak samo (mają narąbane - jak żona mówi**) troszczą się o swoje autko ;)

** żona zazdrości chyba...

@pawelosinski83, updejtuj i nie słuchaj żony!

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...