Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BWE Spalanie oleju - jak ilość na km


Gość adi_sc

Rekomendowane odpowiedzi

Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard.

Nie pisz bzdur, w b7 tfsi są nienajgorszymi silnikami i nie mają dużo wspólnego z tymi z początków b8 gdzie była wada fabryczna pierścieni olejowych (tsi). Są gorsze konstrukcje vaga jak 2.0tdi 2.5tdi 1.4tsi itd ;). Co do brania oleju to normę masz 0.5l na 1000km aczkolwiek przy 350-500ml+ szukał bym przyczyny czyli wyciek, turbo, pierścienie, uszczelniacze zaworów, odma itd. Sporo osób z właśnie b7 z 2007r ma coś większy pobór oleju niż te starsze konstrukcję BPG i BGB ale ciezko stwierdzić dlaczego, może dbać nie potrafią ? ;) Do 250ml nie ma co się przejmować to silnik z turbo ze skomplikowaną odmą dość mocny w serii 200km, reszta zależy od oleju i dbania przez właściciela. Na penwo jest deliktaniejszy niż stare pancerne wolnossaki czy nawet 1.8T ale na pewno nie jest najgorsza konstrukcją czy tam najbardziej awaryjny :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard.

Dokładnie kolega Arek skończ pisać farmazony ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bierze od wymiany do wymiany (robię co 12 tys km) 1 L. Olej to LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:grin::grin::grin:

branie oleju to nie koniec świata. Dajmy na to 5l koszt 150 zł starcza na rok czy to takie duże pieniądze dla posiadaczy? nie sądzę auto kosztuje w granicach 30 tyś skoro było kogoś stać to dodatkowe 150 zł rocznie mając 200KM+ pod masko rekompensuje. Kolego Łukasz jedna wymiana wtrysków (pompo-wtrysków) u ciebie równa się 5 letniemu karnetowi na oliwę więc nie wiem co gorsze :P

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze jeden zestaw pompowtryskow starcza na ok 350-400tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem z braniem oleju i okazało się, że pękł kanał w pokrywie zaworów - po wymianie pokrywy, odmy i innych dupereli auto bierze około 100-150ml na 1000km więc nie jest źle. Wcześniej na Castrolu 5W30 brał coś około 250ml po zmiane na LM Synthoil HT 5W40 pobór zmalał mimo że auto ma obecnie ~260 kucy...

sprawdź dolot czy nie ma tam oleju - jeżeli jest masz pokrywę do wymiany - koszt w ASO 860zł

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bgb 2005 oryginalnie 227tys oleju spala 0.5l od zmiany do zmiany (12tys km) kiedyś brał mi kolo 0.8l ale zmieniłem olej i jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko potwierdza co już pisałem, taki ubytek to albo wyciek/ turbo bierze albo po prostu zły olej i złe traktowanie motorowni. Ja mierzyłem w tamtym roku pobór oleju i wychodziło 100-150ml na 1000km na 6tyś dolałem 0.5l i później już nawet nie dolewałem przed wymianą bo nie było potrzebny. Dodam, że miałem mały wyciek z okolic pompy vacum auto było wtedy 3 lata już po programie na 250HP zrobione pewnie ok 50tyś na nim a także przebieg niemały bo 190tyś. Z dużą ilością osób rozmawiałem (posiadacze tfsi) o poborze oleju na forum jak i w realu i większość nie ma problemów i nie musi dolewać żadnych 5l od wymiany do wymiany. Jak się postarasz to i w 1.8T czy 1.9tdi będziesz dolewał 5l :). Załozyciel tematu niech najpierw obejrzy sobie dobrze silnik bo są miejsca gdzie często może coś cięknąć, przebieg i wiek już swoje robi bo to nie nowe auta. Między innymi pokrywa zaworów/ turbo/ pompa vacum/ odma itp. Później dopiero myśleć o sprawdzeniu dolotu czy puszcza turbo a jak nie to masz albo pierścienie puszczające albo uszczelniacze na zaworach. Chyba, że jeździsz na castrol 5w30 i mocno upalasz furmane to radzę zalać dobry olej typu LM 5w40 SHT i wtedy zobaczyć czy przepala olej, bo 5w30 nie nadaje się do upalania i były przypadki, że po zmianie na dobry olej 5w40 nagle ubytek drastycznie spadł. Koleś pyta dlaczego może mieć taki ubytek oleju a Ty mu odpisujesz w stylu "ten typ tak ma ten silnik to smietnik" :facepalm: szkoda, że większość na forum nie ma problemu z poborem oleju.

Edytowane przez arek_cccp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard.

... Co do brania oleju to normę masz 0.5l na 1000km aczkolwiek przy 350-500ml+ szukał bym przyczyny czyli wyciek, turbo, pierścienie, uszczelniacze zaworów, odma i...

...Koleś pyta dlaczego może mieć taki ubytek oleju a Ty mu odpisujesz w stylu "ten typ tak ma ten silnik to smietnik" :facepalm: szkoda, że większość na forum nie ma problemu z poborem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy chodziles na j.Polski ale cytowanie cytatow jest bezsensowne i nie wnosi za wiele do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 2.0t wzięło ok 100ml na 1800 km które zrobiłem w czasie urlopu.Wiekszosc to trasa prędkości 120-160.

Olej w tej chwili zalany to motul x-cess 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie chyba turbo puszcza olej, bo mam zaślepiony otwór od BT, dziś odkręciłem kolanko od IC i takie coś:

bff9a5c6efd50b28.jpg

jaki jest koszt regeneracji turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też sprawdzić odmę bo ona także może puszczać olej w dolot lecz od strony przepustnicy przez kolektor ssący. Odma w tfsi niestety nie jest bardzo trwała może nie dawać oznak typowych dla odmy a przepuszczać olej tak jak to u mnie było, już nie wspomnę o minimalnie słabszym aucie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad pól roku temu kupilem w aso odme (06f129101R) i tak do tej pory lezy sobie w garazu. Moze sie zmotywuje i zajme sie wymiana ,moze faktycznie bedzie jakis efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeden z najgorszych silników pod wzgl awaryjności jaki stworzył VW, największe spalanie z jakim sie spotkałem w tfsi to 700ml/1000km, 200ml-300ml na 1000km to standard.

A4 B7 2.0 TFSI BWE olej Motul X-Clean 5w40. Dolałem olej tylko raz po ostrym pałowaniu na autostradzie WWA-POZ może max 100 ml. Przy normalnej (dynamicznej) codziennej jeździe po mieście nie ubywa ani grama oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...