Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z kompresorem klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem laikiem także proszę o wyrozumiałość. Przestała działać mi klimatyzacja to znaczy dmucha tylko ciepłym. Pojechałem do fachowca, po podłączeniu laptopa wykrył, że zepsute jest sprzęgło lub kompresor. Okazało się, że sprzęgło, tarczka została jakby to nazwać ścięta, zatarta, rozwalona. I teraz Pan fachowiec powiedział mi tak: sprzęgło oryginalne to koszt około 700 800 zł lecz nie ma obecnie dostępnego ani w Polsce ani za granicą i nie wiadomo ile będzie trzeba czekać. Druga opcja to kupno nowego zamiennika sprężarki za około 1500 zł + osuszacz.

Moje pytanie to czy, da się to zrobić jakoś po niższych kosztach, czy rzeczywiście jest tak jak ten mój fachowiec mi tu gada. Poproszę o odpowiedź. Pozdrawiam!

Opublikowano

Padło sprzęgło czy kompresor się zatarł?

Jak sprzęgło, a sprężarka jest sprawna tzn. trzpień obraca się swobodnie w obie strony to możesz wymienić samo sprzęgło, koszt około 100-150zł.

Jeśli sprężarka się zatarła, to grubsza sprawa, do wymiany sprężarka, chłodnica klimy, osuszacz, dławik i płukanie układu, koszt części i roboty ze 2000-2500zł. Można na używanej sprężarce taniej zrobić ale nie wiadomo co się trafi...

Sprawdź co dokładnie poszło się kochać.

Opublikowano (edytowane)

co do wymiany to się okaże jak się zdemontuje dławik/osuszacz, nie ma co wyrokować za wczasu

Fakt, że trzeba przygotować się na najgorsze czyli to co wyżej.

a co do sprężąrki to lepiej kupić nową, używkę ja osobiście nie polecam

kupiłem w firmie APS

http://www.ebay.es/itm/Klimakompressor-Klimaanlage-AUDI-A4-Avant-8E5-B6-2-5-TDI-quattro-/121966379554?hash=item1c65c34222:g:MHEAAOSwampXHQV2

trzy lata temu i póki co mam dobre zdanie, a mam teraz taką temp...

a41fea0562998573beef49fb5f28af0d.jpg

po pierwsze zmień mechanika lub sam zajmij się swoim autem bo inaczej popłyniesz....

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

Padło sprzęgło czy kompresor się zatarł?

Jak sprzęgło, a sprężarka jest sprawna tzn. trzpień obraca się swobodnie w obie strony to możesz wymienić samo sprzęgło, koszt około 100-150zł.

Jeśli sprężarka się zatarła, to grubsza sprawa, do wymiany sprężarka, chłodnica klimy, osuszacz, dławik i płukanie układu, koszt części i roboty ze 2000-2500zł. Można na używanej sprężarce taniej zrobić ale nie wiadomo co się trafi...

Sprawdź co dokładnie poszło się kochać.

co do wymiany to się okaże jak się zdemontuje dławik/osuszacz, nie ma co wyrokować za wczasu

Fakt, że trzeba przygotować się na najgorsze czyli to co wyżej.

a co do sprężąrki to lepiej kupić nową, używkę ja osobiście nie polecam

kupiłem w firmie APS

Klimakompressor Klimaanlage AUDI A4 Avant (8E5, B6) / 2.5 TDI quattro | eBay

trzy lata temu i póki co mam dobre zdanie, a mam teraz taką temp...

po pierwsze zmień mechanika lub sam zajmij się swoim autem bo inaczej popłyniesz....

Padło sprzęgło z tego co fachowiec mówił i z własnych obserwacji to trzpień obraca się w obie strony. Także kompresor ok. Czyli wychodziło by na to, że wymienić można tylko sprzęgło, lecz z tego co mówił mechanior to najlepiej oryginalne wtedy pewność i stabilność, ale niby nie ma w Polsce i Niemczech do zamówienia i trzeba by czekać niewiadomo ile. Czy rzeczywiście jak kupywać to tylko oryginał ? czy nie bawić się w wymianę sprzęgła i kupić nowy kompresor zamiennik. Proszę o odpowiedź fachową ;)

Opublikowano

Skoro kompresor jest ok, to ja wymieniłbym samo sprzęgło i to na zamiennik. Jeśli następne by padło to wtedy szukałbym nowej sprężarki ale nie w ASO tylko oryginał gdzies1 w sklepie internetowym.

Możesz profilaktycznie spuścić czynnik i wyjąć dławik żeby sprawdzić czy nie ma na nim opiłków.

Opublikowano (edytowane)

Sprzeglo dostępne bez problemu A koszt chyba ok 300 zł. I dobra kontrola pracy ukladu po odpaleniu. Jest to sprzeglo zrywalne i jest takim zabezpieczeniem sprezarki

Edytowane przez metik
Opublikowano

Witam,

Podepnę się pod temat. Mój problem wygląda następująco. Czynnik jest. Sprzęgło raczej nie zerwane (jak by tak było śruba w środku koła sprężarki by się nie kręciła czy mam rację ?).

Zawór N280 w sprężarce pyka. Sprawdzałem go Vagiem. Kompresor się nie załącza żadnych błędów nie ma. Klimatyzacja nie działa. A jakieś 4 tygodnie temu działała, tylko zachowywała się trochę dziwnie chłodziła dobrze tylko potrafiła mieć takie jednominutowe przerwy w chłodzeniu. We wtorek sprawdzałem czy jest gaz i wszystko jest ok. Czy macie jakiś pomysł na rozwiązanie problemu. Dzięki :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

w 08HVAC > bloki pomiarowe > 001 albo 003 masz prad/cisnienienie na sprezarce

jak sprzeglo zerwane to:

sruba sie lekko kreci na wylaczonym silniku (klucz 7)

nie kreci sie przy wlaczonym silniku

jak cale:

sruba sie kreci przy wlaczonym silniku

przy wylaczonym nie przekrecisz kluczem bo kolo/pasek trzyma

Opublikowano

Skoro śruba trzymająca zbierak sprzęgła kręci się tobie na wyłączonym silniku, to na bank masz zerwane sprzęgiełko. Jeżeli tak jest to mogę tobie podać miejsce zakupu takiego sprzęgiełka, osobiście tydzień temu wymieniałem je u siebie. Koszt sprzęgiełka z przesyłką 78 PLN.

Opublikowano (edytowane)

Śruba się kręci, więc sprzęgło chyba całe. Poniżej ekrany z VAG.

Edytowane przez gregson
Opublikowano

Właśnie wręcz przeciwnie, jeżeli na zgaszonym silniku kręci się śruba to masz zerwane szprzęło. Przejrzy dołączony link, szczególnie rysunek 4 to zapewne twoje sprzęgło. http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym-cz-2/

Opublikowano

Może nie sprecyzowałem. Na zapalonym się kręci na zgaszonym ani drgnie.

Opublikowano

Zdejmij pasek i będzie wiadomo.

Opublikowano

Zdejmowałem pasek i kręciłem kołem, koło nie stawiało żadnego oporu a śruba w środku też się kręciła. Jeszcze jedna rzecz dzisiaj jak robiłem zrzuty ekranów to dla bloku 001 ciśnienie podskoczyło z 7 na 9 bar ale tylko na chwilę jak już robiłem printscreean to było ponownie 7 bar.

Opublikowano

W dalszym ciągu będę za tym , że sprzeło masz zerwane. Ciśnienie na włączonej i wyłączonej masz takie same, jak z wentylatorem załącza się?( ten mniejszy). Możesz też odkręcić śrubę mocującą zbierak i zobaczyć jak wygląda sprzęgło, czy jest tak jak na rysunku nr.4 w załączonym poprzednio linku, czy okrągłe? (to by znaczyło że jest zerwane). Osobiście odkręcałem sprężarkę i jest możliwość jej opuszczenia w dół, wtedy całe koło pasowe masz jak na dłoni, odkręcasz śrubę i wszystko się wyjaśni ze sprzęgłem.

Opublikowano (edytowane)

Ok. Tak też zrobię. Rozumiem, że gaz do wypuszczenia. Przewody dwa od sprężarki do odkręcenia (poźniej nowe oringi), kostka do odpięcia i można odkręcać sprężarkę. Co do wentylatora to teraz chyba się nie załącza bo nie działa klimatyzacja. Jak robię test VAG-iem to działa.

Edytowane przez gregson
Opublikowano (edytowane)

Nic nie odkręcasz poza 3 śrubami mocującymi spzrężarkę, wypinasz przewód z mocowania plastikowego i to wszystko. Wentylator nie załącza się bo za małe ciśnienie w układzie( sprężarka nie pompuje), miałem to samo.

Edytowane przez Tomeczek1403
Opublikowano

Ok. te przewody ugną się na tyle żeby wykręcić sprzęgło dobrze rozumiem ?

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, a nawet do zdjęcia koła pasowego w przypadku wymiany sprzęgła. Sprzęgiełko jest przynitowane do koła na 4 nity , które są w zestawie razem ze sprzęgiełkiem.

Edytowane przez Tomeczek1403
Opublikowano (edytowane)

Ok. Dzięki za pomoc teraz i tak tego nie zrobię bo w Warszawie nie mam gdzie. Muszę wyjechać za miasto. Prośba tylko o namiar na sprzęgło, które kupiłeś.

Edytowane przez gregson

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...