Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z kompresorem klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak zdejmiesz zbierak sprzęgiełka to zmierz grubość sprzęgła (moje miało 18 lub 19 mm, czyli wysokie) podasz vin to dopasują. Namiar poszedł na pocztę e-mail.

Edytowane przez Tomeczek1403
Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie,

Rozebrałem dzisiaj sprzęgło i wydaje się, że wszystko jest ok, a klimatyzacja nie działa. Zamieszczam model sprężarki i stan sprzęgła.

https://zapodaj.net/bd4e6691b74c9.jpg.html

https://zapodaj.net/ac4c33ecf7795.jpg.html

Edytowane przez gregson
Opublikowano (edytowane)

wyglada ok, ale nie wiesz co w srodku sprezarki

mi nowe sprzegielko ukrecilo wal, ale sprezarka miala 12lat

teraz to potrafia pasc i po 5latach, ze nie ma co narzekac

natomiast wymiana sprezarki, pozostalych elementow, czyszczenie ukladu w Warszawie to przejebanie droga sprawa (ponizej 2,5k chyba sie nie da, kompleksowo tego zrobic)

Edytowane przez niekrasz
Opublikowano

Jak kręciłem kołem z założonym sprzęgłem to słychać jak w środku się coś kręci. Więc wydaje mi się, że wał chyba ukręcony nie jest. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa czy zawór powinien też pykać jeżeli włączam i wyłączam klimatronic, bo nie pyka. Pyka tylko jak podłączę komputer.

Opublikowano

zawór powinien też pykać jeżeli włączam i wyłączam klimatronic, bo nie pyka. Pyka tylko jak podłączę komputer.
Jak nie ma gazu w ukłądzie, to na klimatroniku ni e wymusisz "cyknięcia" zaworu. Z poziomy vag tak.

Co do kompresora, to w tym tygodniu montowałem koledze nowy dedykowany kompresor DENSO w cenie 1150zł z Intercarsu.

Opublikowano

Gaz był nabijany w sierpniu brakowało 180g czynnika. Przed nabiciem układ był sprawdzany azotem przez 30 min. Już po nabiciu klimatyzacja zadziałała tylko na chwilę i przestała działać jeszcze w warsztacie gdzie była nabijana.

Opublikowano

Panowie odgrzewam temat,

Wczoraj po prawie rocznej przerwie niedziałającej klimatyzacji pojechałem sprawdzić czy mam gaz. Okazało się że gazu było 480g. Czyli żaden to ubytek. Kompresor nadal się nie załącza. Dzisiaj wypiąłem kostkę od zaworu w kompresorze podłączyłem miernik i takie mam pomiary:

  • na włączonym zapłonie (silnik nie pracuje) ECON ON/OFF - 0,82V
  • Output Tests - 03 zaworu N280 w sprężarce przy użyciu VAG dla OFF - 0,80V, dla ON - 8,10V
  • odpalony silnik na panelu ECON OFF - 0,80V ECON ON - 11,21 po czym spada do  9,29

Więc sygnał jest a sprężarka się nie załącza.

Zdjąłem pasek i pokręciłem kołem klimatyzacji. Takie są dźwięki.

https://files.fm/u/5hz8c66y#/

Tata ma B6 AVF pokręciłem kompresorem w jego aucie i jest cicho. Podmieniłem też czujnik ciśnienia i nic. Test wentylatora z VAG jest ok. Oczywiście wentylator się nie załącza przy włączonej klimatyzacji, ale przyczyną zapewne jest brak wzrostu ciśnienia w układzie. Nie ma żadnych błędów. Czy kompresor jest do wymiany ?

Opublikowano

zrób screena z vcds z blokami pomiarowymi 001, 002 i 010 na wyłączonym silniku jak i na włączonym z klima ustawiona na Lo i nawiewem na maca przez kratki w desce. Zrób screeny przed kasowaniem błędów jak i po

Opublikowano

Logi zrobione z VAG-COM.

Błędów żadnych nie było.

Mogłem zrobić 001, 002, 010 w jednym oknie ale dopiero po fakcie przyszło mi to do głowy.

Dzisiaj w tym gorącu zrobiłem 250 km po ekspresówce. Jak zatrzymałem autko to zauważyłem, że wentylator od klimy pracował ale nie na max jak to było wcześniej jak klimatyzacja działała.

Na postoju:

002_silnk_off.PNG010_silnk_off.PNG

001_silnk_off.PNG

Silnik pracuje:

001_silnk_on.PNG002_silnk_on.PNG010_silnk_on.PNG

Opublikowano

no więc tak czynnik w układzie jest co pokazuje MVB001/4 - 7 bar na postoju w tej temperaturze którą miałeś jest OK, z tym że kompresor nie pompuje. Zawór regulacyjny N280 w sprężarce jest wysterowany na maxa. czyli ok. 0,65 A

możliwe przyczyny to:

- uszkodzone sprzęgło zrywne koła pasowego (sprawdź czy na pracującym silniku wraz z kołem pasowym sprężarki obraca się też jej wałek (jeśli masz za mało miejsca, zdejmij pasek PK i pokręć kołem ręcznie w celu sprawdzenia oporów

- uszkodzony zawór sterujący, jeśli zawór sterujący jest uszkodzony należy go wymienić (wiąże się to z odciągnięciem czynnika z układu)

- zbyt duża ilość oleju w układzie co uniemożliwia prawidłową pracę zaworu. W tym wypadku jedyna sensowna opcja to płukanie układu (chodzi o całkowite usunięcie oleju z układu) i zalanie kompresora zalecaną ilością oleju.

- w najgorszym wypadku zatarty kompresor, należy odciągnąć czynnik, i wyjąć dysze dławiącą w celu sprawdzenia czy nie ma syfu w układzie, jeżeli jest to płukanie układu plus nowy/regenerowany kompresor, skraplacz (chłodnica), osuszacz i dysza dławiąca

W zależności co znajdziesz w układzie są różne drogi postępowania. Jeśli okaże się że zawór padł lub syf na dyszy dławiącej odwiedź DOBRY warsztat typowo zajmujący się klimatyzacją, a nie pana Józka z wulkanizacji który kupił maszynę i myśli że wie co robi.

Opublikowano

Sprzęgło sprawdzałem. Po ściągnięciu koła wyglądało na ok. Kręcąc kołem słychać jak coś się rusza w środku.

Zawór sterujący N280 brak błędów na jego temat. Po uruchomieniu Output Tests - 03 słychać jak pracuje.

Co do oleju to nie wiem. Jak sprawdzałem czy jest czynnik to maszyna odzyskała 2ml oleju i tyle samo oddała.

 

Zastanawia mnie tylko ta głośna praca jak kręcę kołem sprężarki. Za tydzień odciągnę gaz i wyjmę dyszę zobaczę jak wygląda. Jak będzie ok to może kupię kompresor. Co brać regenerowany czy nowy ?

 

Opublikowano

no to zostaje odciągnąć czynnik i sprawdzić czy dysza nie jest zapaskudzona. Warto też przed odciągnięciem czynnika podpiąć manometry i odpalić klimę i zobaczyć ciśnienia jakie są na HP i LP w czasie teoretycznie kiedy kompresor powinien działać.

ja jestem w trakcie zabawy ze swoją klimą. U mnie kompresor się kręci, nie robi hałasu, zawór N280 wysterowany działa jak trzeba, ale na dyszy szary(brudny) spalony olej i do tego dużo śmieci. Kupiłem nowy nie regenerowany kompresor Denso i do tego osuszacz i skraplacz Nissens'a i wszystkie oringi z ASO. Zastanawiam się jeszcze nad parownikiem czy go płukać czy wymienić na nowy, wymiana wyjdzie nawet mniej niż warsztat liczy sobie za płukanie układu. W ostateczności sam zrobię płukanie... ale to dopiero za miesiąc lub dwa bo mam na dniach wyjazd do roboty.

Opublikowano

Ja chyba będę płukał sam (benzyna ekstrakcyjna będzie chyba ok i szybko odparuje). Skraplacz zakładałem nowy w tamtym roku i od tego czasu klima nie działała więc może brudny nie jest. Jak zobaczę co jest na dławiku to będzie więcej wiadomo.  Parownik samemu będzie ciężko przepłukać, może nie tyle przepłukać jak go później osuszyć :( chociaż jakby w niego sprężarką podmuchał to może by osuszył. Z przewodami nie powinno być żadnego problemu. Gdzie kupowałeś kompresor ja widziałem w InterCars za 1107 zł 7SEU16C niby dedykowany do AWX. W następnym tygodniu od czwartku zabieram się prawdopodobnie za robotę.

Opublikowano

u siebie mam taką hurtownie Alex, nowy kompresor z Denso wyszedł mnie 1300zl nie musiałem oddawać tez starego. Ja do płukania kupiłem 1litr płynu, ale planuje najpierw wyczyścić wszystko za pomocą IPA a na koniec tym płynem. Ipa jest o tyle dobra ze "wyciąga" wodę i szybko odparowuje. I chyba zdecyduje się na nowy parownik tylko to rozkładanie wszystkiego żeby go wymienić...

Opublikowano

Zamówiłem dzisiaj kompresor DENSO i resztę gadżetów w InterCars. Czy twój kompresor jest zalany olejem bo sprzedawca w InterCars nie był na 100% pewny. Dzisiaj zauważyłem że wentylator od klimatyzacji się włącza tylko pracuje powoli, czyli chyba coś tam się w tym układzie dzieje tylko może kompresor za słabo pompuje. Zobaczymy co będzie po wymianie :)

Opublikowano (edytowane)

jeśli zamówiłeś denso to w kartonie będzie książka w której jest opisana procedura wymiany kompresora, z tego co pamiętam to jest zalany olejem w ilości 120 ml. Ale nie mam jak sprawdzić bo jestem na drugim końcu świata w tej chwili.

aha ja mam kompresor 6SEU14C wiec w Twoim 7SEU16 może być inna ilość oleju

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano (edytowane)

Układ klimatyzacji rozebrany na części, każda z nich przepłukana benzyną ekstrakcyjną po 6 godzinach na słońcu i przedmuchiwaniu sprężarką wróciła na swoje miejsce. Parownik też udało się ładnie przepłukać i osuszyć za pomocą sprężarki i tam było najwięcej syfu (kontrast, olej i jakieś drobne opiłki). Nowa sprężarka założona szczelność sprawdzona azotem przez 25 min po czym została nabita i tak to teraz wygląda.

klima_on _001_002_010.jpgtemperatura.jpg

Edytowane przez gregson
Opublikowano

Rozebrałem dzisiaj sprężarkę i tak wygląda w środku :). Co ją tak załatwiło nie mam pojęcia. Jedyne wytłumaczenie to może mała ilość oleju. Nowa była zalana 180 ml a w tej myślę że nawet 100 ml nie było. Jak rozbierałem to nie zlewałem oleju i na tekturze brak jakiejś większej kałuży :(

 

 

20170617_190158.jpg

20170617_190206.jpg

20170617_190212.jpg

20170617_190224.jpg

Opublikowano

Panowie, a jak sprawdzić kompresor jeśli chciałbym kupić używany? Bo spreżarka padła mi w czwartek i założony używany kompresor odmówił dzisiaj posłuszeństwa. Podczas krecenia kołem pasowym kompresora czuć było małe opory, jednak myślałem ze to kwestia tego ze leżał troche w garażu gościa od którego go kupiłem. Czy koło powinno się obracać bez jakiegokolwiek oporu? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...