SzybkiDejw Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, Posiadam Audi a4 b6 3.0 quattro Kod silnika ASN. Od niedawna borykam się z Check engine: Po podłączeniu pod VAG wyskoczyły poniższe błędy, trochę się przestraszyłem. 16685 - zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16686 - zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16687 - zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16688 - zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16689 - zapłon cylindra 5 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16690 - zapłon cylindra 6 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji P0301 - Zaplon cylindra 1 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0302 - Zaplon cylindra 2 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0303 - Zaplon cylindra 3 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0304 - Zaplon cylindra 4 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0305 - Zaplon cylindra 5 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0306 - Zaplon cylindra 6 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0431 - Sprawność katalizatora wstępnego - Permanentny P3262 - Sonda lambda za katalizatorem - sporadyczny 17522 - Sonda Lambda 2 blok 1; Zbyt wysoka oporność wewnętrzna - sporadyczny 17538 - Mnożąca adaptacja paliwa - sporadyczny 19718 - Sonda Lamba za katalizatorem - sporadyczny P0141 - uszkodzenie w obwodzie grzania 2 sondy - sporadyczny Check Stale świecił a przy szybszej jeździe podczas 4.500 obrotów zaczyna migać a po chwili ustaje i dalej świeci. Mechanik kazał wymienić świece, tak i poczyniłem. O dziwo zniknęła większość błędów aby zostały P0304 - Zaplon cylindra 4 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0305 - Zaplon cylindra 5 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0306 - Zaplon cylindra 6 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny i doszły kolejne 3 16684 - Układ zapłonowy ; wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16688 - zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16689 - zapłon cylindra 5 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16690 - zapłon cylindra 6 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji Błędy związane z sondą i katalizatorem zniknęły lecz zostało wypadanie zapłonów. Check nie świecił ale po przejechaniu 20km zaczął świecić stale i podobna sytuacja miała przy wyższych obrotach mianowicie przy 4500 obrotach miga i po chwili przestaje i stale świeci. Polecono mi zamianę cewek stronami, tak iż uczyniłem. O dziwo pojawiło się wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. P0301 - Zaplon cylindra 1 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0302 - Zaplon cylindra 2 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0303 - Zaplon cylindra 3 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0304 - Zaplon cylindra 4 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0305 - Zaplon cylindra 5 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny P0306 - Zaplon cylindra 6 - Wypadanie zapłonów - sporadyczny i doszły kolejne 3 16684 - Układ zapłonowy ; wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16685 - zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16686 - zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16687 - zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16688 - zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16689 - zapłon cylindra 5 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji 16690 - zapłon cylindra 6 - wypadanie zapłonów powyżej górnego dopuszczalnego progu regulacji Check Engine się ciągle świeci i przy 4500 zaczyna migać, po chwili przestaje i stale świeci. Każde ( depnięcie) i wzrost obrotów powyżej 4500 powoduje miganie checka. Co robić? Czy tu chodzi o katalizator? Czy może o tą sondę która zniknęła czy o coś innego? Już sam nie mam pojęcia. Czy borykał się ktoś z podobnymi problemami? Jeśli tak to dziękuje za odpowiedź. Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez SzybkiDejw
Kruk_89 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 podobny temat juz istnieje do przeniesienia obstawiam katalizatory da sie sprawdzić jakoś ich sprawność VCDS-m ale nie pamiętam jak. Tylko nie wymieniaj ich bo tak powiedziałem
SzybkiDejw Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2016 podobny temat juz istnieje do przeniesienia obstawiam katalizatory da sie sprawdzić jakoś ich sprawność VCDS-m ale nie pamiętam jak. Tylko nie wymieniaj ich bo tak powiedziałem Niby podobny tylko, że tu wypada każdy zapłon, no ale cóż. Też mam obawy że to przez katy ale spróbuję to jeszcze sprawdzić w najbliższym czasie.
Kruk_89 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 napisz do BB (BeyerBrown) lub damiana92 na pewno pomogą jak sprawdzić katalizatory
Robero321 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Opublikowano 3 Sierpnia 2016 (edytowane) http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T W ASN ie robi sie tak samo tyle ze dla obu stron Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez Robero321
SzybkiDejw Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Ogólnie mało mam czasu w danym momencie ale we wtorek bądź środę podjadę i sprawdzę stan katów i sond. W razie czego będę pisał a dane błędy i metody ich zwalczania może komuś przysłużą w przyszłości. Jakby to powiedzieć.. Wsiadając w piątek do audi i przejechawszy 20km i wkręcając autko na wysokie obroty czek nie migał choć był stale zapalony. To dało mi do myślenia.. Wcześniej stale świecił a przy obrotach powyżej 4500 dodatkowo migał. Po zrobieniu 30km kolejnych czeki zgasły. Wkręcając samochodzik na maksymalne obroty czeki się nie zapalają ani nie migają.. Czyżby świece się dotarły? Bo są nowe? Czy co? Nie mam pojęcia lecz miło jest spojrzeć jak nie widzi się pierwszy raz od miesiąca pomarańczowego silniczka przy zegarze. Czym to może być spowodowane?
Kruk_89 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 może być że chwilowo wszystko gra jak u mnie a po 100km znowu silniczek świece się dotarły a co to tłok nie popadaj w euforie jak zrobisz z 500km i nie powróci to znaczy że cudownie uleczyło ci się auto. Jeszcze nasuwa mi się taki przypadek jednego z posiadaczy ASN że po kasowaniu błędów komp wrócił do ustawień fabrycznych i silnik chodził fatalnie bo miał nie szczelność w dolocie dopiero po zrobieniu kilku set km zaczął znów pracować ''poprawnie''
SzybkiDejw Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2016 może być że chwilowo wszystko gra jak u mnie a po 100km znowu silniczek świece się dotarły a co to tłok nie popadaj w euforie jak zrobisz z 500km i nie powróci to znaczy że cudownie uleczyło ci się auto. Jeszcze nasuwa mi się taki przypadek jednego z posiadaczy ASN że po kasowaniu błędów komp wrócił do ustawień fabrycznych i silnik chodził fatalnie bo miał nie szczelność w dolocie dopiero po zrobieniu kilku set km zaczął znów pracować ''poprawnie'' No nie popadam póki co bo wiem że może wszystko się popierzyć, za każdym razem gdy przyśpieszam to patrze w zegar. No cóż.. Póki nie ma trzeba się cieszyć ale wszystko wyjdzie w praniu. w razie czego będę pisał co i ja.
krzysiekml Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) paliwa jakiegoś gównianego nie wlałeś ? Edytowane 8 Sierpnia 2016 przez krzysiekml
BeyerBrown Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 To musiałoby być naprawdę gówniane paliwo z gównianej stacji bo ja tankuję od dawien dawna wachę z Auchana i silniczek ślicznie na nim mruczy A CHECK miga gdy wylatują zapłony.
krzysiekml Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 a sądzisz ,że od h..ego paliwa nie będzie przerw w zapłonach ? a jeszcze przy słabej kompresji nie sprawdzi co vag pokazuje w blokach 014,015,016
BeyerBrown Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Musiałby trafić na naprawdę lipne paliwo, wręcz ostro chrzczone Powiem tak - na Pb95 z Auchana ECU opóźnia u mnie zapłon o MAX 4-6st. Na Pb98 z markowych stacji (LuK, BP, Orlen) zapłon korygowany jest o max. 3-4st. Spalanie w trasie jak i w mieście na obu paliwach jest praktycznie takie samo, w granicach błędu. W grupach gdzie liczone są wypadnięcia zapłonu są same zera, także tego... jak nie widać różnicy, to po co przepłacać No ale nie rozmawiamy tu o tym jakie paliwo i skąd je lać... Profilaktycznie wymieniłbym filtr paliwa i regulator ciśnienia w układzie paliwowym a następnie zmierzył wydajność samej pompy.
krzysiekml Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Ty piszesz zapewne o wartościach z bloku 020 tak?
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Tak, grupa 20 i 21, korekty na obu paliwach są praktycznie takie same. Kiedyś twierdziłem, że ciut inaczej mruczy silnik na Pb98 ale obecnie jakoś tego nie słyszę Przy czym moje Audi przypłynęło lata temu z USA i niewykluczone, że dostosowane jest do ichniejszego paliwa. Takie zaczynam wysuwać wnioski... Do wersji EU (ASN) na 100% zalecane jest lanie 98-ki W blokach 14/15/16 mam czysto, liczniki pokazują 0
krzysiekml Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 No wlasnie Ty kolego o spalaniu stukowym a ja o zaplonach,tak w blokach 014-016 maja byc zera Dlatego pisalem zeby SzybkiDejw sprawdzil grupy 014-016
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Spoko, nie zaśmiecam już tego wątku,bo o korektach założyłem osobny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się