Dorian Ginalski Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Witam otóż moim problemem jest nadużywania wulgarnych słów wrzucając biegi (wchodzą z wielkim oporem, niekiedy wgl nie jestem w stanie wrzucić np 3, wtedy muszę cofnąć lewarka do położenia biegu jałowego i ponownie wbić) w swojej a4 b6 2001 r 1.9tdi awx skrzynia 5 biegów problem pojawia się tylko i wyłącznie na mocno rozgrzanym silniku, potrzeba przejechać około 40 km bądź jeżdżąc między osiedlami około pół godziny. Kolejnym pokrewnym problemem jest bieg 1 i 2. Bieg pierwszy ciężko wchodzi cały czas, trzeba użyć siły; chociaż często też zdarzają się sytuacje, że wchodzi ona bez problemu Dwójeczka natomiast potrzebuje wyczucia, lewarek delikatnie na prawo i wchodzi lekko choć często zdarza się zazgrzytać jak w starym "maluchu" . Problem pierwszy (na rozgrzanym wszystkie biegi z mocnym oporem); próbowałem na zgaszonym silniku wrzucać biegi iii.... ! nic. To samo. Słyszałem dziwny dźwięk podczas wrzucania biegów (skrzypienie .. ? )... Tym oto eksperymentem wnioskuje, że to chyba nie sprzęgło. Chyba, że dwumas się nagrzewa i nie wysprzęgla dobrze. Ale dlaczego na zgaszonym silniku biegi tak samo ciężko wchodzą? Przebieg 250 tys; dokumenty które dostałem przy zakupie auta pokazują iż ani sprzęgło ani dwumas nie był serwisowany... Wymienione zostały następujące części: - olej (2 razy zmieniany); pierwszy raz na chu.j wie co, za drugim razem oryginał - wybierak zmiany biegów Przebywam za granicami Polski więc dopiero we wrześniu będę w kraju. Zamierzam zmienić wtedy sprzęgło i dwumas. Tylko zastanawiam się czy da mi to jakiś efekt... Ktoś miał podobny przypadek?
misiek95 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 myśle że taka skrzynia kosztuje tak mało, że nie ma co gdybać tylko przy najbliższym zrzucaniu skrzyni, wrzuć drugą i po problemie
Langista Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Ja mam podobne objawy, ale u mnie to wina łożyska, które pod temperaturą dostaje w dupe. Pojedziesz do mechanika to sie dowiesz czy skrzynie tez trzeba wymieniać, ale jak sprzęgło będziesz wymieniać, to nie wymieniaj na 2mase, a na sztywne koło zamachowe - tu po prostu nie ma co sie zepsuć. Przy tym przebiegu szczerze wątpie żeby skrzynia była do wymiany, jeżeli masz luz na drążku, to mogą to być wodziki, to jest coś co samemu można sprawdzić na kanale.
Dorian Ginalski Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Misiek95 ale kupując używaną skrzynie biegów trzeba podjąć ryzyko. Ciężko ją sprawdzić nie montując do samochodu. A jeśli moja obecna jest sprawna? Może to tylko sprzęgło. Ale dlaczego po rozgrzaniu ona tak skrzypi po wrzucaniu biegów? Langista : ale jak sprzęgło będziesz wymieniać, to nie wymieniaj na 2mase, a na sztywne koło zamachowe - tu po prostu nie ma co sie zepsuć. Montując sztywne koło zamachowe tym bardziej będzie cierpieć skrzynia biegów, poduszki skrzyni, silnika.. Brak komfortu jazdy. Dwumasowe koło zamachowe eliminuje drgania. A dwumasa przecież jest w stanie wytrzymać nawet ponad 200tys przebiegu. Jeśli ją założe to prawdopodobnie nie uda mi się jej zużyć ponieważ prędzej to chyba auto zmienię
Langista Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Widać opinie są podzielone Ja jestem przekonania, że im mniej skomplikowany system tym lepiej
Dorian Ginalski Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Z porównania jakie dodałeś widać iż dwumas góruje komfortem lecz jest minusem z trwałością i kosztem .. Tak jak mówisz, zdania są różne jeden pije Lecha inny Tyskie.. Dzisiaj odkręciłem cięgno które idzie od lewarka do skrzyni (wybierak z przegubem) i na rozgrzanym silniku poruszałem sam wałek który wychodzi od skrzyni od zmiany biegów. Skrzypienie dobiega ze skrzyni biegów... Cały wałek ciężko pracuje więc problem zdiagnozowany: skrzynia biegów. Co dokładnie? Nie mam pojecia nie znam się na skrzyniach. Może ktoś z forumowiczów zna się i mi powie jak to jest z regeneracjami takich skrzyń biegów? Wie ktoś co padło? Choinka, synchronizatory? Czy polecacie regeneracje skrzyni? Bo kupić używaną to też loteria... Albo się uda albo nie. Znowu kilka stówek na olej
Langista Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Z tego co czytałem tutaj, to ludzie oddają skrzynie do regeneracji i mówią, że sie opłaca (i tak jest bo z reguły nowe to duży koszt, a stare po regeneracji jeszcze długo pochodzą - jak turbo). Zależnie od tego co strzeliło koszta będą sie wahać https://www.plynnajazda.pl/oferta-i-cennik
Dorian Ginalski Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Czy ktoś jeszcze regenerował skrzynie biegów i poleca ? Może ktoś zna dobrych fachowców w Rzeszowie i okolicach?
misiek95 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 ja to znowu sie powtórze, ale osobiście kupił bym używkę. One tak na prawde baaardzo rzadko padają, bo sie nie psują i nikt ich nie kupuje. To że Tobie padła to był fart taki jak trafić w totka a jak kupisz drugą padniętą to tak, jak byś trafił znowu hehe poszukaj zaufanego handlarza nie baw sie w żadne regeneracje szkoda pieniędzy. Ale wiadomo zrobisz jak uważasz, diagnoze już masz więc działaj. Pozdrowienia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się