bestfisher 1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Witam ! Drodzy koledzy Forumowicze, piszę z pytaniem odnośnie wymiany silnika w mojej Audi A4 B6 z 2001 roku z silnikiem 1.9 TDI 130 KM AWX. Znalazłem silnik w bardzo dobrej kondycji z przebiegiem 150 tyś udokumentowany lecz z oznaczeniem AVF - doczytałem się że róznią sie momentem oraz sprzęgłem, ale moje pytanie czy uda sie to wkomponować do mojej poprzedniej skrzyni biegów ( 5 biegów) oraz sprzęgła ( sprzegło i tak wymieniam bo pobrzednie jest w stanie agonalnym, podobno w AVF jest 6 biegów. Jak to widzicie jakie macie doświadczenia i wiadomości odnośnie takiego tematu Za odpowiedzi dziękuję, Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkam 50 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) awx różni się od avf tylko sprzegłem, rozrusznikiem i skrzynią. Cały blok silnika i osprzęt jest identyczny. Bez problemu będzie pasować. Ja przechodziłem odwrotny proces, robiełem z awx ->avf tj montowałem skrzynie 6b Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez kkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daros 3 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Podejdzie wszystko bez problemu. Mogą ewentualnie być wtryski do dopasowania w sofcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestfisher 1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Skoro bedzie pasowało to mnie uspokoiliście koledzy, mam nadzieję ze również wszystkie elementy mocowań bedą pasowały i uda sie przełozyć cały osprzęt mojego silnika do nowego,wychodzi też na to ze sprzęgło będe musiał kupować juz pod silnik AVF i z tego co pisze kolega daros jakieś przeróbki z softem jeśli mógłby mi ktoś to wytłumaczyć na czym to polega ? problem będzie się objawiał kontrolką czy brakiem mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fanthomas18 1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 A ja nie byłbym taki pewny czy dwumasa ze sprzęgłem 240mm (AVF) wejdzie w skrzynie 5b, jeśli się zmieści to dystans między silnik a skrzynie chyba musi być? Co do dopasowania wtrysków w sofcie to chyba nie będzie takiej potrzeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz51237 8 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Znajomy robił coś podobnego. Softu nie trzeba zmieniać. AVF ma jednak mocniejszy dwumas, inną tarczę sprzęgłową no i skrzynka inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestfisher 1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) W takim razie widzę że zdania są podzielone i prawdopodobnie jeśli nie zacznę montować i działać w tym temacie to się nie dowiem czy śruby i otwory będą się pokrywać bo rzeczywiście sprawa sprzęgła to kolejna rzecz i jego montaż. Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez bestfisher Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miikii 1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) zakładaj sprzęgło, zamach od 5 gang i montuj to na AVFie. są to bliźniacze silniki. więc otwory montażowe są w tych samych miejscach. Możesz przy tej okazji zostając przy skrzyni z AWX czyli 5 założyć sobie sztywne koło zamachowe z 1Z od A4B5. Moim zdaniem dobra alternatywa dla psującego się dwumasu. Cena sztywnego sprzęgła będzie znacznie niższa niż np nowy dwumas. Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez miikii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Tak jak miikii pisze do duzego sprzegla nie zalozysz skrzyni 5b nawet jak dolozysz dystans od AVF. Porownywalem dzwon od 5b i 6b i piatka ma wiecej materialu w niektorych miejscach np kolo miejsca gdzie jest rozrusznik. Zostan przy sprzegle z AWX to nic nie bedziesz musial rzeźbić. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Zajrzyj na ostatni post w tym temacie tam wrzucilem zdjecia jak roznia sie skrzynie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/364424-Wymiana-dwumasy Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez MemberA4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestfisher 1 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Obawiam się o problemy występujące właśnie z założeniem i doborem sprzęgła,( ( bo zostaje mi albo sprzęgło mówie kpl takie jak do AWX albo sztywne ) dużo dowiadywałem się odnośnie opcji ze sztywnym sprzęgłem i podobno jest to własnie dobra opcja ale mogą być problemy z wytłumieniem drgań ale znowu pozwalają lepiej przenieść moment tylko czy warto poprawiać fabrykę ? Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez bestfisher Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daros 3 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Bloki są identyczne. Zepniesz ten silnik ze swoją skrzynią jak zamontujesz swoje sprzęgło z awx 228mm. Do skrzyni 6b potrzebujesz sprzęgło 240mm, flansze na skrzynie, rozrusznik itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Obawiam się o problemy występujące właśnie z założeniem i doborem sprzęgła,( ( bo zostaje mi albo sprzęgło mówie kpl takie jak do AWX albo sztywne ) dużo dowiadywałem się odnośnie opcji ze sztywnym sprzęgłem i podobno jest to własnie dobra opcja ale mogą być problemy z wytłumieniem drgań ale znowu pozwalają lepiej przenieść moment tylko czy warto poprawiać fabrykę ?Zakladaj dwumas z kompletem do AWX czyli 228 jesli nie masz zamiaru zmieniac skrzyni z reszta gratow do tego potrzebnych nawet bym powiedzial ze nie masz innej opcji w tym przypadku. Sztywne kolo sobie odpusc duzo osob Ci to powie napewno.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestfisher 1 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Wiec pewnie tak będzie to wyglądało, sprzęgło od AWX i nie pozostaje mi nic więcej tylko podziękować za odpowiedzi i przydatne informacje ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 ja myślę że tak musisz zrobić chyba że stać Cię na przeróbke na skrzynię 6b Powodzonka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestfisher 1 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Dobrze mi z 5B skrzynią pozatym samochód przez rok jeździ po mieście i ma max 4-5 dłuższych tras w roku, wiec nawet nie ma kiedy wrzucić tego 6 biegu no i poza wymianą silnika mam jeszcze sprzęgło + dwumas i regeneracje magla wiec zostanę przy 5B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audicoman 13 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Zostań przy 5 biegowej skrzyni. Długość 5-tki w AWX i 6 w AVF jest identyczna. Nawet prędkość maks jest ta sama. Wiem bo jeździłem AWX jak i AVF (okazyjnie) i długość biegu ostatniego jest ta sama, z tą różnicą, że w mieście trzeba więcej wajhować w 6b. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarekJ 2 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Zostań przy 5 biegowej skrzyni. Długość 5-tki w AWX i 6 w AVF jest identyczna. Nawet prędkość maks jest ta sama. Wiem bo jeździłem AWX jak i AVF (okazyjnie) i długość biegu ostatniego jest ta sama, z tą różnicą, że w mieście trzeba więcej wajhować w 6b. Ostatnie biegi nie mają jednakowych przełożeń - sprawdź w ETKA. Prędkości maks. nie są takie same - sprawdź w instrukcji. 6B jest nawet wolniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audicoman 13 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Oczywiście miałem tu na myśli odczucia z jazdy a nie dane typowo techniczne. Tak czy siak pchanie się w 6 biegów, gdzie 6-tka nie jest faktycznym nadbiegiem mija się z celem. Jeździłem B8 z 2.0 TDI i tam 6 jest sporo dłuższa niż w AVF - więc taka skrzynia miałaby swoje uzasadnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestfisher 1 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Panowie sprzęt zamontowany silnik wymieniony sprzeglo kpl włożone nurtuje mnie tylko jedno pytanie bo sprzeglo jest 228mm i wygląda sprawa w ten sposób ze pomiędzy obudowa skrzyni a zębami dwumasy jest może 2mm odstepu czy to normalne ? Czy taka odleglosc powinna być czy pomylka przedajacego i moje niedopatrzenie spowodowalo ze mam 240mm na aucie. Dodam że rozrusznik i cały osprzęt wraz z śrubami i otworami pasuje a wszystko kręci sie bez otarcia o obudowę skrzyni. Sprawa wygląda identycznie jak na pierwszym zdjęciu pod linkiem który umieścił kolega membera4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C4NC3R 7 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 (edytowane) Jest ok. Jakbyś miał sprzęgło 240 mm to nie założyłbyś rozrusznika od 228 mm. Podstawowa różnica między AWX i AVF to napinacz rozrządu. Jaki jest u Ciebie? Sprzegło/dwumas idzie bez problemu zamienić pod pasującą skrzynie Edytowane 24 Sierpnia 2016 przez C4NC3R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się