Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gaśnie na ciepłym silniku po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, pisałem już w innym wątku ale żeby nie robić zamieszania zakładam nowy.

tak jak w temacie auto rano odpala i wszystko jest ok. po zagrzaniu i 10 min postoju odpalam i brak reakcji na gaz, falują obroty auto gaśnie.

VAG nie wyświetla żadnego błędu sprawdzałem swoim i u mechanika który, stwierdził że to usterka mechaniczna ale doraźnie pomaga zdjęcie kostki z czujnika temperatury powietrza dolotowego. po tym jak wypnę kostkę auto jeździ bez problemu choć trochę jest zamulone.

powiem szczerze że już brakuje mi pomysłów co jest nie tak :)

do tej pory wymieniłem przepływomierz (BOSCH od Dzika z forum), wspomniany wcześniej czujnik temp. powietrza dolotowego w kolektorze jakiś czas temu świece i jedną cewkę która ewidentnie padła.

zastanawiam się jeszcze czy to może być wina filtra paliwa bo nie był wymieniany, ale wtedy problemy z odpaleniem byłyby większe nawet na zimnym.

no i co jeszcze mógłbym i jak sprawdzić? czujniki temp wody, położenia walu?

Opublikowano

czujniki :wału /wałka

Opublikowano (edytowane)

czujniki :wału /wałka

ok walu wiem gdzie się znajduje a szukałem info o czujniku wałka i nie bardzo mogę znaleźć.

a może to być problem z którymś z czujników temperatury?

dodam że czasem problem ustępuje po odpaleniu na ciepłym i mocnym przegazowaniu 5-6 tyś. i jest ok

czujniki :wału /wałka

ok walu wiem gdzie się znajduje a szukałem info o czujniku wałka i nie bardzo mogę znaleźć.

a może to być problem z którymś z czujników temperatury?

dodam że czasem problem ustępuje po odpaleniu na ciepłym i mocnym przegazowaniu 5-6 tyś. i jest ok

Panowie jakieś pomysły? :)

Edytowane przez tomgt
Opublikowano

Podłącz sie vagiem na zimnym silniku i sprawdz temp. w silniku kanał 001 i w liczniku czy się zgadzają i są prawidłowe.

Opublikowano

Podłącz sie vagiem na zimnym silniku i sprawdz temp. w silniku kanał 001 i w liczniku czy się zgadzają i są prawidłowe.

sprawdziłem, wskazuje tak samo z małą różnica. wskazówka wcześniej pokazuje 90'C w momencie gdy na kompie jest jeszcze 80'C po chwili się wyrównuje i jest ok

także to chyba nie to.

Opublikowano

Wyeliminowałeś już instalacje lpg? tzn. po jeżdzie na samym pb też się tak dzieje?

Opublikowano

Wyeliminowałeś już instalacje lpg? tzn. po jeżdzie na samym pb też się tak dzieje

po przełączeniu na pb nie ma różnicy, objawy takie same

ile jest czujników temp.? jeden czy dwa

dziś po 30 min jeździe zostawiłem auto włączone i po 15-20 min spadek obrotów i silnik zgasł.

ewidentnie coś się przegrzewa i auto gaśnie.

Opublikowano

żaden, ewidentnie usterka mechaniczna

Opublikowano

Witam
Myślę że mogę ci pomóc.
Ponad dwa lata szarpałem się z takim problemem jak opisujesz.
Jak temp. na zewnątrz przekroczyła ok 15-20 C, zostawiłem rozgrzane auto na 10-20 minut, odpalenie go nastręczało mnustwo problemów. Brak reakcji na gaz, falujące niskie obroty, po paru sekundach auto gasło.
Po odpięciu czujnika powietrza dolotowego auto chodziło normalnie ( nie jeździłem z odpiętym więc nie wiem jak z mocą). Błędów brak.
Rozwiązałem problem poprzez przesunięcie tego czujnika.
Oryginalnie dolot w 1.8t jest bodajże gumowy więc może być problem, u mnie jako że robiłem kilka lat wcześniej FMIC dolot mam z kwasówki.
Fabryczne miejsce w którym jest zamocowany czujnik zaślepiłem, wykonałem kostkę do której można przykręcić czujnik i wspawałem ją kilka centymetrów dalej od silnika.
Od tego momentu absolutnie brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem, nawet w największe upały.
Wygląda na to że czujnik po prostu nagrzewał się od silnika i nie pozwalał na poprawne uruchomienie silnika.
Jeśli chcesz mogę zrobić fotkę jak sobie z tematem poradziłem.
Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Myślę że mogę ci pomóc.

Ponad dwa lata szarpałem się z takim problemem jak opisujesz.

Jak temp. na zewnątrz przekroczyła ok 15-20 C, zostawiłem rozgrzane auto na 10-20 minut, odpalenie go nastręczało mnustwo problemów. Brak reakcji na gaz, falujące niskie obroty, po paru sekundach auto gasło.

Po odpięciu czujnika powietrza dolotowego auto chodziło normalnie ( nie jeździłem z odpiętym więc nie wiem jak z mocą). Błędów brak.

Rozwiązałem problem poprzez przesunięcie tego czujnika.

Oryginalnie dolot w 1.8t jest bodajże gumowy więc może być problem, u mnie jako że robiłem kilka lat wcześniej FMIC dolot mam z kwasówki.

Fabryczne miejsce w którym jest zamocowany czujnik zaślepiłem, wykonałem kostkę do której można przykręcić czujnik i wspawałem ją kilka centymetrów dalej od silnika.

Od tego momentu absolutnie brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem, nawet w największe upały.

Wygląda na to że czujnik po prostu nagrzewał się od silnika i nie pozwalał na poprawne uruchomienie silnika.

Jeśli chcesz mogę zrobić fotkę jak sobie z tematem poradziłem.

Pozdrawiam

Witam kolego jeśli możesz wrzuć te foto przyda się mi chyba bo mam podobny problem

Pozdrawiam

Opublikowano

Bardzo proszę.

Dodam tylko że jeżdżę po tej zmianie prawie rok i nie stwierdziłem żadnych problemów.

24pz7dv.jpg

Opublikowano

Dziękuje kolego :hi:

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie jak sprawdzić VAGiem jaką ten czujnik podaje temperaturę?

Opublikowano

Sprawdź może jeszcze przewód na pompie paliwa, gdzieś tu czytałem taki problem też właśnie w 1.8t i delikatna dziurka była na przewodzie i po odpaleniu na ciepłym auto falowało i gasło :D

Opublikowano

Sprawdź może jeszcze przewód na pompie paliwa, gdzieś tu czytałem taki problem też właśnie w 1.8t i delikatna dziurka była na przewodzie i po odpaleniu na ciepłym auto falowało i gasło :D

to nie to, na gazie jest to samo

Opublikowano (edytowane)

u mnie potwierdza się to co napisał MarioM1982.

standardowa sytuacja taka jak na filmiku:

podmieniłem czujnik w dolocie i od razu zapalił. wszystko pracowało bez zarzutu.

gdzie teraz szukać przyczyny?

Edytowane przez Zajkoo
Opublikowano

Zajkoo to już połowa sukcesu jak wiemy w czym problem :)

Przesunięcie czujnika tak jak zrobił MarioM jest ok ale trzeba znaleźć przyczynę.

Czytałem gdzieś na forum Passata o podobnym problemie w 1.8T i ktoś napisał że problemem może być intercooler a dokładnie jego niewydolność spowodowana np. tym że turbina puszcza olej i kanały w intercoolerze są pozapychane.

Może tędy droga, myślę o wyjęciu intercoolera i wyplukaniu go benzyną ekstrakcyjną.

Opublikowano

Odnośnie tego co napisał tomgt, to również wydaje mi się że jest to słuszne rozumowanie, lecz napiszę jak sprawa przedstawia się u mnie, a raczej przedstawiała.

Podczas przeróbki mocowania czujnika temp. powietrza dolotowego, zdemontowałem rurę biegnącą od intercoolera do kolektora ssącego a i przy okazji postanowiłem sprawdzić czy intercooler nie jest zafajdany olejem.

Okazało się że był względnie czysty, względnie znaczy lekko tłusty aczkolwiek nie wyciekał z niego olej.

W moim przypadku przyczyną nagrzewania nie mógł być na pewno niewydolny intercooler, po pierwsze że był czysty, po drugie jest to FMIC a nie fabryczna chłodnica i jego wydajność jest nie porównywalnie większa.

Dodam że trzy lata temu zmieniałem silnik, oryginalnie siedział motor BFB i nigdy nie zdarzył mi się przypadek opisany przez autora tematu.

Na chwilę obecną siedzi silnik AVJ i to z nim działy się takie cuda, lecz dodam żę

- nie bierze oleju

- ciśnienie sprężania jak mierzyłem rok temu wahało się w granicach 10-11 bar, więc w normie dla silnika doładowanego

Opublikowano

W moim przypadku jeżeli intercooler będzie czysty to wstawię w gumowy łącznik pomiędzy intercooler a kolektor ssący metalową rurę z miejscem na czujnik.

MarioM1982 jak oceniasz fmic, jaka jest różnica w mocy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...