tomgt Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 witam, pisałem już w innym wątku ale żeby nie robić zamieszania zakładam nowy. tak jak w temacie auto rano odpala i wszystko jest ok. po zagrzaniu i 10 min postoju odpalam i brak reakcji na gaz, falują obroty auto gaśnie. VAG nie wyświetla żadnego błędu sprawdzałem swoim i u mechanika który, stwierdził że to usterka mechaniczna ale doraźnie pomaga zdjęcie kostki z czujnika temperatury powietrza dolotowego. po tym jak wypnę kostkę auto jeździ bez problemu choć trochę jest zamulone. powiem szczerze że już brakuje mi pomysłów co jest nie tak do tej pory wymieniłem przepływomierz (BOSCH od Dzika z forum), wspomniany wcześniej czujnik temp. powietrza dolotowego w kolektorze jakiś czas temu świece i jedną cewkę która ewidentnie padła. zastanawiam się jeszcze czy to może być wina filtra paliwa bo nie był wymieniany, ale wtedy problemy z odpaleniem byłyby większe nawet na zimnym. no i co jeszcze mógłbym i jak sprawdzić? czujniki temp wody, położenia walu?
tomgt Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2016 (edytowane) czujniki :wału /wałka ok walu wiem gdzie się znajduje a szukałem info o czujniku wałka i nie bardzo mogę znaleźć. a może to być problem z którymś z czujników temperatury? dodam że czasem problem ustępuje po odpaleniu na ciepłym i mocnym przegazowaniu 5-6 tyś. i jest ok czujniki :wału /wałka ok walu wiem gdzie się znajduje a szukałem info o czujniku wałka i nie bardzo mogę znaleźć. a może to być problem z którymś z czujników temperatury? dodam że czasem problem ustępuje po odpaleniu na ciepłym i mocnym przegazowaniu 5-6 tyś. i jest ok Panowie jakieś pomysły? Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez tomgt
Łukasz13 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Podłącz sie vagiem na zimnym silniku i sprawdz temp. w silniku kanał 001 i w liczniku czy się zgadzają i są prawidłowe.
tomgt Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Podłącz sie vagiem na zimnym silniku i sprawdz temp. w silniku kanał 001 i w liczniku czy się zgadzają i są prawidłowe. sprawdziłem, wskazuje tak samo z małą różnica. wskazówka wcześniej pokazuje 90'C w momencie gdy na kompie jest jeszcze 80'C po chwili się wyrównuje i jest ok także to chyba nie to.
Łukasz13 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Wyeliminowałeś już instalacje lpg? tzn. po jeżdzie na samym pb też się tak dzieje?
tomgt Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Wyeliminowałeś już instalacje lpg? tzn. po jeżdzie na samym pb też się tak dzieje po przełączeniu na pb nie ma różnicy, objawy takie same ile jest czujników temp.? jeden czy dwa dziś po 30 min jeździe zostawiłem auto włączone i po 15-20 min spadek obrotów i silnik zgasł. ewidentnie coś się przegrzewa i auto gaśnie.
black_edition Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 A pojawiają się jakieś błędy ?
tomgt Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2016 żaden, ewidentnie usterka mechaniczna
MarioM1982 Opublikowano 18 Września 2016 Opublikowano 18 Września 2016 WitamMyślę że mogę ci pomóc.Ponad dwa lata szarpałem się z takim problemem jak opisujesz.Jak temp. na zewnątrz przekroczyła ok 15-20 C, zostawiłem rozgrzane auto na 10-20 minut, odpalenie go nastręczało mnustwo problemów. Brak reakcji na gaz, falujące niskie obroty, po paru sekundach auto gasło.Po odpięciu czujnika powietrza dolotowego auto chodziło normalnie ( nie jeździłem z odpiętym więc nie wiem jak z mocą). Błędów brak.Rozwiązałem problem poprzez przesunięcie tego czujnika.Oryginalnie dolot w 1.8t jest bodajże gumowy więc może być problem, u mnie jako że robiłem kilka lat wcześniej FMIC dolot mam z kwasówki.Fabryczne miejsce w którym jest zamocowany czujnik zaślepiłem, wykonałem kostkę do której można przykręcić czujnik i wspawałem ją kilka centymetrów dalej od silnika.Od tego momentu absolutnie brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem, nawet w największe upały.Wygląda na to że czujnik po prostu nagrzewał się od silnika i nie pozwalał na poprawne uruchomienie silnika.Jeśli chcesz mogę zrobić fotkę jak sobie z tematem poradziłem.Pozdrawiam
bartekzks Opublikowano 18 Września 2016 Opublikowano 18 Września 2016 Witam Myślę że mogę ci pomóc. Ponad dwa lata szarpałem się z takim problemem jak opisujesz. Jak temp. na zewnątrz przekroczyła ok 15-20 C, zostawiłem rozgrzane auto na 10-20 minut, odpalenie go nastręczało mnustwo problemów. Brak reakcji na gaz, falujące niskie obroty, po paru sekundach auto gasło. Po odpięciu czujnika powietrza dolotowego auto chodziło normalnie ( nie jeździłem z odpiętym więc nie wiem jak z mocą). Błędów brak. Rozwiązałem problem poprzez przesunięcie tego czujnika. Oryginalnie dolot w 1.8t jest bodajże gumowy więc może być problem, u mnie jako że robiłem kilka lat wcześniej FMIC dolot mam z kwasówki. Fabryczne miejsce w którym jest zamocowany czujnik zaślepiłem, wykonałem kostkę do której można przykręcić czujnik i wspawałem ją kilka centymetrów dalej od silnika. Od tego momentu absolutnie brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem, nawet w największe upały. Wygląda na to że czujnik po prostu nagrzewał się od silnika i nie pozwalał na poprawne uruchomienie silnika. Jeśli chcesz mogę zrobić fotkę jak sobie z tematem poradziłem. Pozdrawiam Witam kolego jeśli możesz wrzuć te foto przyda się mi chyba bo mam podobny problem Pozdrawiam
MarioM1982 Opublikowano 19 Września 2016 Opublikowano 19 Września 2016 Bardzo proszę. Dodam tylko że jeżdżę po tej zmianie prawie rok i nie stwierdziłem żadnych problemów.
tomgt Opublikowano 29 Września 2016 Autor Opublikowano 29 Września 2016 Panowie jak sprawdzić VAGiem jaką ten czujnik podaje temperaturę?
k232 Opublikowano 29 Września 2016 Opublikowano 29 Września 2016 Sprawdź może jeszcze przewód na pompie paliwa, gdzieś tu czytałem taki problem też właśnie w 1.8t i delikatna dziurka była na przewodzie i po odpaleniu na ciepłym auto falowało i gasło
tomgt Opublikowano 29 Września 2016 Autor Opublikowano 29 Września 2016 Sprawdź może jeszcze przewód na pompie paliwa, gdzieś tu czytałem taki problem też właśnie w 1.8t i delikatna dziurka była na przewodzie i po odpaleniu na ciepłym auto falowało i gasło to nie to, na gazie jest to samo
Zajkoo Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 (edytowane) u mnie potwierdza się to co napisał MarioM1982. standardowa sytuacja taka jak na filmiku: podmieniłem czujnik w dolocie i od razu zapalił. wszystko pracowało bez zarzutu. gdzie teraz szukać przyczyny? Edytowane 30 Września 2016 przez Zajkoo
tomgt Opublikowano 1 Października 2016 Autor Opublikowano 1 Października 2016 Zajkoo to już połowa sukcesu jak wiemy w czym problem Przesunięcie czujnika tak jak zrobił MarioM jest ok ale trzeba znaleźć przyczynę. Czytałem gdzieś na forum Passata o podobnym problemie w 1.8T i ktoś napisał że problemem może być intercooler a dokładnie jego niewydolność spowodowana np. tym że turbina puszcza olej i kanały w intercoolerze są pozapychane. Może tędy droga, myślę o wyjęciu intercoolera i wyplukaniu go benzyną ekstrakcyjną.
MarioM1982 Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 Odnośnie tego co napisał tomgt, to również wydaje mi się że jest to słuszne rozumowanie, lecz napiszę jak sprawa przedstawia się u mnie, a raczej przedstawiała. Podczas przeróbki mocowania czujnika temp. powietrza dolotowego, zdemontowałem rurę biegnącą od intercoolera do kolektora ssącego a i przy okazji postanowiłem sprawdzić czy intercooler nie jest zafajdany olejem. Okazało się że był względnie czysty, względnie znaczy lekko tłusty aczkolwiek nie wyciekał z niego olej. W moim przypadku przyczyną nagrzewania nie mógł być na pewno niewydolny intercooler, po pierwsze że był czysty, po drugie jest to FMIC a nie fabryczna chłodnica i jego wydajność jest nie porównywalnie większa. Dodam że trzy lata temu zmieniałem silnik, oryginalnie siedział motor BFB i nigdy nie zdarzył mi się przypadek opisany przez autora tematu. Na chwilę obecną siedzi silnik AVJ i to z nim działy się takie cuda, lecz dodam żę - nie bierze oleju - ciśnienie sprężania jak mierzyłem rok temu wahało się w granicach 10-11 bar, więc w normie dla silnika doładowanego
tomgt Opublikowano 3 Października 2016 Autor Opublikowano 3 Października 2016 W moim przypadku jeżeli intercooler będzie czysty to wstawię w gumowy łącznik pomiędzy intercooler a kolektor ssący metalową rurę z miejscem na czujnik. MarioM1982 jak oceniasz fmic, jaka jest różnica w mocy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się