Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8 [ADR] problem z przekodowaniem sterownika zamka centralnego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem który wygląda następująco:

Zakupiłem auto z działającym zamkiem centralnym z pilota-scyzoryka, po wymianie baterii w pilocie przestało to funkcjonować.

W celu przypomnienia pilota próbowałem zakodować go wg instrukcji z internetu lecz bezskutecznie.

Po podpięciu się interfejsem VAG USB KKL (viaken) w programie VAG COM 208.1 chciałem przeprowadzić przekodowanie (07 )centralki 8LO 862 257 A

Niestety przy próbie wpisania kodu i zaakceptowaniu wartości nie zostaje ona zapisana. Wartość kodowania cały czas jest równa 0000. Czy teninterfejs jest za to winny czy problem może leżeć gdzie indziej? Proszę o jakieś sugestie.

Dodam że sprawdzałem centralkę i wilgoci nie ma a pilot działa(przy naciskaniu przycisków kontrolka się zapala). Ponadto żaden program ani Polski VAG i VAG COM nie wyrzuca żadnego błędu w zakładce centralny zamek (35)

Edytowane przez maciej9
Opublikowano

Której instrukcji użyłeś? Bo jest ich kilka. U mnie w temacie masz też podane kilka sposobów i jeden z nich działa, który? Próbuj :P


I jaki kod chciałeś wpisać?

Opublikowano

Próbowałem to zrobić poniższym sposobem

############################################
1. Wchodzimy na auta,
2. Zamykamy drzwi,
3. Wyjmujemy popielniczkę z tyłu,
4. Wpinamy kabel do gniazda,
5. Podpinamy kabel do kompa,
6. Uruchamiamy VAG lub VCDS,

7. Wchodzimy w moduł centralnego zamka - 35,
8. Przekręcamy klucz na zapłon,
9. Program czyta ID pompki centralnego zamka i kilka innych wartości. Tutaj możemy upewnić się jaki numer pompki mamy.
############################################
10. W najniższym polu mamy wartość np. 12900. Zapisujemy ją sobie na kartce,
11. Wchodzimy w zakładkę PRZEKODOWANIE (RECODE) gdzie program prosi o wpisanie jakiejś wartości,
12. Wpisujemy 0. Usunie to aktualnie kodowanie i spowoduje, że centralny zamek nie wykrywa żadnych pilotów ani innych funkcji jakie realizował do tej pory.
############################################
13. Wychodzimy z VAG,
14. Wyłączamy zapłon,
15. Wychodzimy z auta i sprawdzamy czy piloty działają. W tym momencie samochód nie powinien reagować na żadnego pilota.
############################################
16. Wchodzimy znowu do auta.
17. Powtarzamy czynności od 1-9.
17. Następnie wpisujemy kod będący sumą opcji jakie chcemy aby pompka realizowała. Jest w sieci plik (excel), który ładnie nam doda i poda całą liczkę (kod), ale możemy zrobić to też kalkulatorem. Dodajemy do siebie wszystkie wartości funkcji, które chcemy mieć i wpisujemy w pole gdzie wcześniej wpisaliśmy 0.
Z doświadczenia przekonałem się, że najlepiej wpisać całą sumę, ale czasem jakiejś nie daje się wpisać z jakiegoś niewyjaśnionego powodu, ale podejrzewam, że chodzi o to, że nie daje się wpisać np. kodu na sygnał syreny alarmu przy zamykaniu drzwi jeśli nie aktywowaliśmy pierw samego alarmu. Chodzi o "logiczny krok po kroku". Najlepiej od razu wpisać sumę. Gdy mamy pełną wersję programu to same kody są podane w "chmurce" po najechaniu na okno

Gdy w przekodowaniu wpisałem 0 liczba zastała zapamiętana. Gdy próbuje wpisać kod 04947 obliczony za pomocą tabeli z tego posta to sterownik go nie chce zapamiętać po naciśnięciu zapisz. Po tej operacji auto nie reaguje na pilota ...

Opublikowano

A masz alarm?

Bo kodujesz

+0002 - DWA Potwierdzenie migaczami (DWA - to fabryczny alarm)

a nie kodujesz

+0008 - aktywacja alarmu (jeśli jest zamontowany)


Spróbuj 04945.

Opublikowano

Niestety ten i żaden inny kod nie zostaje zapamiętany. Wartość kodowania programowego cay czas wynosi 0.

Ps. alarmu auto nie posiada

Opublikowano

Albo coś źle patrzę, albo coś masz nie tak, bo pompka o numerze 8l0 862 257a nie obsługuje pilotów. Przynajmniej tak jest w rozpisce umieszczonej w temacie Soulmaster3m

Opublikowano

Gdy kupiłem auto pilot działał. Po wymianie baterii pilota pojawił się problem.

Opublikowano

Witam,

Widzę, że temat trochę ucichł.

Może pytanie prozaiczne, ale warto zadać. Może przypadkiem jest tak, że jest to pilot "dokładany" czy pilot jest oryginalny audi? Czy może widzisz odstępstwo od jakości i jest to wzór tylko kluczyka scyzoryka a sygnał jest realizowany przez :centralkę" dodatkową.

A jeżeli problem już udało się uporać to podziel się rozwiązaniem, będzie to wiedza przydatna dla każdego :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

siema, padla mi ost pompka centralnego i wyminilem ja na podobna moja 8L0 862 257K zminilem na G( w ASO powiedzieli ze K zasapilo G) wiem ze ta pompka jest z alarmem a moja nie byla, dziala klucze zakodowane ale nie mam zamykania/otwierania szyb z kluczyka pilota da sie to jakos wlaczyc czy ta pompka poprostu nie ma takiej funkcji.

Opublikowano
To nie pompka ma alarm a jedynie łączy się lub nie z modułem alarmu.

Nie wiem czy K zastąpiło G skoro:

8L0.862.257 G - 1997-2003 - Alarm. Pilot (433,92 MHz) Zamiennik do wszystkich 8L0. (Audi 100/A3/A4/A6/A8)

8L0.862.257 K - 1997-2000 - Bez alarmu. Pilot (433 MHz) (Audi A3/A4/A8)

Są to totalnie dwie różne pompki.


Piloty ci w ogóle działają?


Domykanie działa zarówno przy przytrzymaniu kluczyka w zamku jak i przy przytrzymaniu przycisku pilota.

Z tym, że z pilota działa jak masz +00064 w kodzie.

Opublikowano

poszedlem do ASO i z vinu mi podal wszystkie pasujace nr pompki do mojego bo nie moglem nigdzie dostac z nr K a jak byly to w cenie powyzej 350zl

cena ASO to juz wogole kosmos.

Piloty zaprogramowalem i dzialaja, tylko brak tego domykania ,wiem ze to dziala zarowno w zamku jak i pilocie

Opublikowano
Z tym, że z pilota działa jak masz +00064 w kodzie.

Jaki masz kod zaprogramowany?

Opublikowano
Z tym, że z pilota działa jak masz +00064 w kodzie.

Jaki masz kod zaprogramowany?

nie wiem, gdzie to sprawdzic piloty programowalem manualnie przez stacyjke i kluczyk w drzwiach

dzis zauwazylem ze domyka szyby ale nie otwiera, jak nie da sie nic z tym zrobic to trudno jakos to przezyje :P

Opublikowano (edytowane)

Bo piloty w B5 da się tylko manualnie.

Kabel diagnostyczny do tego vag-com albo vcds, łączysz się z modułem centralnego zamka chyba 35 i już.

Kod pompki w nowej musi być taki sam jak w starej. Szukaj ":Soft coding"

jak tutaj:

audi-tt-8n-mk1-dashpod-illumination-vag-

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

wszystko jest juz po staremu czyli dziala jak powinno :D chcialem to zrobic tak jak bylo opisane w tym temacie, przepiolem stara pompke zeby spisac kodowanie i spowrotem podpiolem nowa, bateria w lapku mi sie rozladowala i nie zdazylem ze zmiana kodowania, ale jakos otwiera i zamyka szyby z zamka jak i z pilota

Problem rozwiazany dzieki za pomoc :)

Opublikowano

Niestety problem u mnie dalej nie został rozwiązany. Nie próbowałem innych sposobów ze względu na nadmiar pracy w ostatnim czasie. Niedługo postaram się odwiedzić znajomy warsztat i przekodować to jakimś profesjonalnym interfacem.

Opublikowano (edytowane)

Z góry przepraszam za odkopanie własnego tematu po takim czasie ale po dłuższej przerwie przy okazji zdejmowania wykładziny bagażnika zauważyłem, że obsługa pilota zrealizowana jest przy pomocy zewnętrznego urządzania które jest wpięte gdzieś w środku wiązki pompki centralnego. Na obudowie jest napis "CARPROTECT". Niestety na obudowę brak dokładnego modelu. Model PCB to prawdopodobnie KF1000. Przy złączu wyjściowym są 3 zwory. Wszystko przedstawiam na zdjęciach. Po przeglądnięciu kilku stron podejrzewam że może być to model Bx20 lecz nie ma jednoznacznego potwierdzenia. Tylko jeśli przykładam pilot w pobliżu anteny to po naciśnięciu na pilocie przycisku otwarcia(nie zawsze) kierunki migają 2 razy ale nic się więcej nie dzieje. Miał ktoś może do czynienia z tym sterownikiem?

20170304_182524_Richtone(HDR).jpg

20170304_130856.jpg

20170304_130851.jpg

Edytowane przez maciej9
Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie pasujące do tego tematu. Padła mi pompka centralnego zamka. Kupiłem nową o oznaczeniu 8D0 862 257 E. Działa prawie wszystko - otwieranie/zamykanie drzwi i bagażnika z pilota, mrugnięcia kierunkowskazów przy otwieraniu i zamykaniu, mrugająca dioda w drzwiach kierowcy i oświetlenie wnętrza. Załącza się też coś jakby alarm kiedy samochód zostanie otwarty z zewnątrz(bez pilota czy kluczyka) lub od środka za pomocą klamki po wcześniejszym zamknięciu go pilotem(kierunkowskazy zaczynają szybko mrugać, ale nie ma syreny). Nie do końca działa natomiast domykanie szyb z przodu i szyberdachu(korbotronic z tyłu). Kiedy szyby i szyberdach zostaną otwarte przyciskami w kabinie to podczas zamykania ich pilotem i przytrzymaniu przycisku "lock" zamkną się bardzo ładnie wszystkie. Jednak kiedy otwieram samochód i przytrzymuję przycisk "unlock" to otwiera się tylko szyba od strony kierowcy. Tak powinno być czy można to zmienić w kodowaniu pompki? Próbowałem już sumować i dodawać liczby z tematów z kodowaniem( +1 +2 +4 itd...) i wychodzi na to, że powinna działać liczba 6775. Jednak po wpisaniu tej liczby w linijce "software coding" na kanale 35 za pomocą VAG-COM'a pilot nie działa w ogóle. Domyślnie mam ustawione "software coding" na 15178, a "workshop code" na 06435. Testowałem zamykanie zamka po przekroczeniu 15km/h czyli dodaniu do istniejącej liczby +32, ale wtedy pilot znowu zaczął działać na odwrót. Czy w ogóle mam możliwość przekodowania pompki? Może trzeba ją pierwsze zresetować w jakiś sposób(wpisać gdzieś 0 albo coś podobnego?) Jak rozkodować sumę, która jest wpisana w "software coding"? Autko A4 B5 FL 1.8tT 99r. APU.

Edytowane przez Morales_1990

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...