Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przelot w TDI. Sprawdzone opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć koledzy. Od kilku tygodni noszę się z zamiarem usunięcia katalizatora i co najmniej jednego z tłumików, myślę że tego poprzecznego pod fotelami tylnymi. Byłem zasięgnąć opinii u znajomego, który coś tam o tuningu wszelkiej maści wie i zj***ł mnie jak gówniarza. Według niego przelotowy wydech jest śmiercią dla turbiny. Podobno w rurach przy gwałtownym odpuszczeniu gazu w trakcie "ładowania" turbo wytwarza się podciśnienie, które znacznie przyspiesza obroty turbo. Kolejny kick w gaz może wprowadzić wirnik w tak wysokie obroty, że po kilku takich strzałach turbawka rozsypie się w mak. Spytałem więc innego kumpla, który ma całkowity przelot od początku do końca i mówi, że absolutnie nic takiego nie ma miejsca.

Przelot ma być jedną z kilku nielicznych usprawnień jednostki napędowej.

Podzielcie się jak największą liczbą opinii na temat przelotu. Dzięki!

Opublikowano

O takich bajkach z tą turbiną pierwsze słyszę, ogólnie według mnie w silniku doładowanym wydech może kończyć sie za turbiną. Katalizator jak i tłumiki odgrywają tu negatywną role, kat strasznie blokuje spaliny znaczy to tyle że silnik nie może sie należycie wypierdzieć. Faktycznie w silnikach wolnossący układ wydechowy jest specjalnie policzony do konkretnego silnika i ingerencja w niego nie przynosi korzyści a same wady ( nie mówie tu o budowie układów przez specjalistów).

Ja tam jestem za wycinaniem, lub za wstawieniem katów typowo sportowych, eliminuje to smród z rury.


Niemniej pełen przelot w TDI to trochę średnio widzę :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

Miałem wcześniej w audi taka opcję jak chcesz zrobić, czyli tylko jeden tłumik i było gitara,praktycznie seria. Teraz mam kompletny przelot 65mm na jednym tłumiku przelotowym i jest basowy pomruk. Pod obciążeniem trochę głośniej.
Nad morze dojechałem z rodziną 600km i nikt nie narzekał na ból głowy.

Jak jesteś ze śląska to przyjedź sam posłuchasz i ocenisz.

Edytowane przez dj domin1
Opublikowano (edytowane)

Miałem wcześniej w audi taka opcję jak chcesz zrobić, czyli tylko jeden tłumik i było gitara,praktycznie seria. Teraz mam kompletny przelot 65mm na jednym tłumiku przelotowym i jest basowy pomruk. Pod obciążeniem trochę głośniej.

Nad morze dojechałem z rodziną 600km i nikt nie narzekał na ból głowy.

Jak jesteś ze śląska to przyjedź sam posłuchasz i ocenisz.

Dźwięk jest dla mnie trzeciorzędną sprawą. Jeżdżę sam i nie planuje tego w najbliższym czasie zmieniać. Najważniejsza kwestia to czy nie zaszkodzi to silnikowi i osprzętowi, druga to osiągi. Namieszał mi ten znajomy w głowie tymi podciśnieniami w wydechu, możliwym uszkodzeniem wirnika itp. Więcej porad, ktoś?

Edytowane przez danzan
Opublikowano

Ja nie mam katalizatorów już 2lata i nic się nie dzieje... dużo 2.5 lata bez katalizatorów i nie słyszałem jeszcze takich bajek z turbo..także śmiało wycinaj

Opublikowano

turbo szybciej padnie ale bez przesady, niech żywotność spadnie nawet i o połowę to i tak to turbo wystarczająco długo da radość z jazdy, jeżeli planujesz podwoić moc silnika przelot wskazany ale też z umiarem by nie było przerostu formy nad treścią, a jak aż tyle nie planujesz krzesać zacznij od wycięcia jednego tłumika i zlikwidowania przewężeń

Opublikowano

Jaka średnica przelotu? na seryjnych rurach?

wypatrosz kata, wytnij środkowy i będzie ok ;)

Opublikowano

Jaka średnica przelotu? na seryjnych rurach?

wypatrosz kata, wytnij środkowy i będzie ok ;)

Tak, wszystko jak najbardziej ori. Chce wywalic kata i srodkowy tlumik, a w ich miesjce wstawic prosta rure i wszystko. Ale od soboty mam wątpliwości pewne w zwiazku z katem wlasnie, poniewaz majac doswiadczenie z 1.9 wiem, ze kat jest zaraz za turbo, a u mnie w tej chwili w 2.5 za turbo jest elastyczna złączka i dopiero na wysokości nóg jest jakaś puszka za mała na tłumik, a za duża na katalizator. Może być, że ktoś mnie już pozbawił zysku ze sprzedaży kata... :/ Czy być może kat jest właśnie w tym miejscu w 2.5, a ja nie potrzebnie kojarzę miejsce kata z 1.9?

Opublikowano

Jest plecionka a potem katalizator. Po samym wycieciu kata i srodkowego tlumnika na biegu jalowym nie bedzie slychac praktycznie roznicy. Na wolnych obrotach bedzie wyrazny swist turbiny. Raz robilem takiego moda i moja zona stwierdzila ze nie ma zadnej roznicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...