Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakość ON na stacji benzynowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodatki dodawane są na stacjach, wg. widzimisie logo.

A jakość, to najczęściej stan zbiorników.

Sugerujesz, że na stacjach do zbiorników z paliwem dolewa się dodatki do paliwa ? :D

Opublikowano

Dodatki dodawane są na stacjach, wg. widzimisie logo.

A jakość, to najczęściej stan zbiorników.

Sugerujesz, że na stacjach do zbiorników z paliwem dolewa się dodatki do paliwa ? :D

Tak, paliwa docierają na stacje w czystej postaci, Kto jak odmierzy dodatki taka verwa czy inne cuś mu wyjdzie.

Opublikowano

Dodatki dodawane są na stacjach, wg. widzimisie logo.

A jakość, to najczęściej stan zbiorników.

Sugerujesz, że na stacjach do zbiorników z paliwem dolewa się dodatki do paliwa ? :D
Ale brednie dodatki do paliwa dodawane są na naftobazie podczas załadunku cysterny według określonych przez normę danego koncernu ilości itd. Nikt z pracowników ani kierownictwa nie może sobie niczego do paliwa na stacji dolewac bo od razu są zwolnieni. Zaplombowana cysterna wyjeżdża z terminala i na stacje. Co do stanów zbiorników to jest wymóg udt i są regularnie czyszczone a nawet jak jest jakiś osad np z ON to i tak nie przepuści tego dystrybutor bo ma specjalne filtry. Co do tego ze każdy ma takie same paliwo po części to prawda ale różnice są juz duże między naftobazami jedno mają lepsze drugie trochę gorsze paliwo. Koncerny dodając dodatki do paliwa zmieniają charakterystykę produktu oczywiście wszystko zgodnie z normą potwierdzona świadectwem jakości itd. I tak lotos bp schel Orlen każdy ma swoje dodatki a receptura jest ściśle chroniona. Ale się rozpisałem. Podsumowując czasy ingerencji w paliwa na dużych koncernsch juz dawno odeszly do lamusa. Przy tej konkurencji stacje nie mogą sobie pozwolić na złe paliwo bo stracą klientów.
Opublikowano (edytowane)

Ja rozpocząłem testy takiego oto specyfiku, który należy zastosować do zwykłego ON.

http://www.directupload.net/file/d/4462/jqy3rb9z_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4462/2il687fl_jpg.htm

Edytowane przez marekg
Opublikowano

Na stacjach niczego nie dolewają, na pewno nie na "markowych". Cysterna wjeżdża na stację, pracownik stacji jest zobligowany do sprawdzenia zabezpieczeń cysterny i ewentualne problemy odrazu zgłaszane są do centrali. Ponadto pracownik stacji razem z kierowcą musi być przez czas przelewania paliw przy cysternie. Stacje nie mają żadnych dodatków. Stan zbiorników również jest monitorowany, w zbiornikach są czujniki, które w razie W alarmują zespół na stacji a w razie braku reakcji ze strony stacji informacja idzie do centrali, po czym stacja ma sporo problemów z powodu braku reakcji na alarm.

Również nie jest prawdą, że na wszystkie stacje z np jednej miejscowości jedzie to samo paliwo. W Ostrowie mamy rozlewnie paliw Orlenu a np na Shell w Ostrowie przyjeżdża cysterna z rozlewni z Katowic.

Jest jeszcze jedna ważna rzecz - stacja paliw może być własnością koncernu ale nie musi a to jest bardzo ważne. Niby właściciel stacji reprezentujący markę jest zobligowany do wielu spraw ale mają "większy luz". Przykładowo w Ostrowie jest aktualnie 5 stacji Orlenu z czego 3 to są prywatne stacje noszące nazwę Orlenu - właściciel niekoniecznie bierze paliwo z tej samej rozlewni, dużo ludzi narzeka i zwyczajnie omija te stacje szerokim łukiem. Stacje należące do koncernu są zobligowane do przyjmowania paliw, które góra im narzuca tj. z ich rozlewni.

Jednym słowem - tankowanie na markowej stacji ale tylko takiej, której właścicielem jest koncern będzie najlepszym rozwiązaniem.

Opublikowano (edytowane)

Od dawna tankuję na tej samej stacji Tesco co Prezes i nie zauważyłem jakiejś gorszej pracy silnika czy też spadku km.
Niemniej jednak ciekawa sprawa z tym kolorkiem.

Edytowane przez Marcinx52
Opublikowano (edytowane)

Dodatki dodawane są na stacjach, wg. widzimisie logo.

A jakość, to najczęściej stan zbiorników.

Sugerujesz, że na stacjach do zbiorników z paliwem dolewa się dodatki do paliwa ? :D
Ale brednie dodatki do paliwa dodawane są na naftobazie podczas załadunku cysterny według określonych przez normę danego koncernu ilości itd. Nikt z pracowników ani kierownictwa nie może sobie niczego do paliwa na stacji dolewac bo od razu są zwolnieni. Zaplombowana cysterna wyjeżdża z terminala i na stacje. Co do stanów zbiorników to jest wymóg udt i są regularnie czyszczone a nawet jak jest jakiś osad np z ON to i tak nie przepuści tego dystrybutor bo ma specjalne filtry. Co do tego ze każdy ma takie same paliwo po części to prawda ale różnice są juz duże między naftobazami jedno mają lepsze drugie trochę gorsze paliwo. Koncerny dodając dodatki do paliwa zmieniają charakterystykę produktu oczywiście wszystko zgodnie z normą potwierdzona świadectwem jakości itd. I tak lotos bp schel Orlen każdy ma swoje dodatki a receptura jest ściśle chroniona. Ale się rozpisałem. Podsumowując czasy ingerencji w paliwa na dużych koncernsch juz dawno odeszly do lamusa. Przy tej konkurencji stacje nie mogą sobie pozwolić na złe paliwo bo stracą klientów.

Dokładnie tak jest jak kolega napisał. A wiem , bo sam pracuję na stacji już dłuższy czas. Także czasem śmieszy mnie, jak ktoś mówi mi, że tankuje tylko na orlenie bo tam jest super paliwo i pewne, a nie tankuje po marketowych stacjach czy prywatnych, bo to nie wiadomo co. A często właśnie jest tak, że w tych marketowych stacjach jest lepsze paliwo niż w tych wielkich znanych koncernach. I przeważnie kilka, kilkanaście groszy tańsze :)

Edytowane przez Exmi
Opublikowano

Prosze Cie, raz mi sie śpieszyło i zalałem forda focusa 1.8 tddi ropą ze stacji tesco, tak dypcił na czarno podczas przyśpieszania, że nie byłem w stanie zobaczyć auta, które jedzie za mną w lusterku wewnętrznym. Teraz leje tylko i wyłącznie na jednym Shellu w mieście, gdzie wiem że paliwo jest ok. ON do forda i PB do audi i nie mam żadnych problemów. A i co jakiś czas wpadam na hot-doga z punktów :decayed:

Opublikowano

Wszędzie można trafić na kiepskiej jakości paliwo, uwierz. Przywożą z różnych miejsc, każde auto też inaczej reaguje na paliwo, wiadomo im nowsze TDI tym bardziej czułe na paliwo. Widzisz chłopaki tankują przy tesco w lublinie i są zadowoleni, nie ma reguły na to.

Opublikowano

Ja leje na orlenie i jak jestem w okolicy to auchan sosnowiec, nigdy problemow nie bylo :)

Opublikowano

A ja leje od ponad roku tylko i wyłącznie na Statoil zwykłą ON :)

Opublikowano

Bo to nie sa zle paliwa, jak robilem modyfikacje w CS to sami mowili ze oni swoje zalewaja chyba na Makro i najlepsze wyniki sa wlasnie z uwagi na to ze tam najmniej dodatków tam leja.

Ja dziś zalałem na Makro ale była mocno żółta jak ta po prawej na fotce

Opublikowano

Jasne, że wszędzie można natrafić na kiepską jakość paliwa, ale akurat mi się to nie zdarzyło, unikam tylko stacji niezrzeszonych o których krążą zdecydowanie najgorsze opinie, od lat tankuje na Orlenie i póki co wszystko jest okej.

Opublikowano

A czy ktoś ma jakieś doświadczenia z olejem napędowym z Auchan?

Opublikowano

A czy ktoś ma jakieś doświadczenia z olejem napędowym z Auchan?

Dwa razy zalałem pełny bak w odstępie 1 miesiąca i dwa razy muł. Trzeci zbiornik zalałem na "markowej" i różnica była. Przy czym muszę zaznaczyć, że ów "muł" był podobny do zamulenia po jeździe w mieście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...