Skocz do zawartości
IGNOROWANY

teoretycznie odpala sprężarka, ale nic nie chłodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

mialem rozszczelnioną klimatyzację,przegniła puszka osuszaszcza, kupilem nową, dodatkowo wymienilem na nową dyszę rozprężną. klima nabita, dzialała doslownie tydzien. chlodzila pieknie. po postoju tydzien czasu, klimatyzacja nie dziala. czynnik teoretycznie jest, syknąłem zaworkiem. kompresor odpala, slychac obciążenie silnika (wydaje mi sie,ze slabsze, wczesniej jak klima odpalala to byl opór wg mnie wiekszy). wentylator odpala. slychac przy rurkach kolo akulumatora syczenie. teoretycznie wszystko ok, ale zimno nie leci. na klimatroniku i po sprawdzeniu vagiem, blad silniczka krokowego od nadmuchu nogi, szyba. faktycznie czasami sie przywiesza.

co sprawdzić, czemu nie dziala? a4 b5 96r afn.

dodam jeszcze, ze cienki wąż od strony kabiny przed dyszą rozpreżną robi sie zimny, za dyszą jest juz cieply, a gruby wąż jest cieply.

Edytowane przez fusse
Opublikowano

Według mnie za zaworem rozprężnym też powinien być zimny.

Opublikowano

Udało się rozwiązać problem ? Mam chyba tak samo...

Opublikowano

TAK I NIE. tak, ze sp***rza gdzies czynnik. po 3tyg z 650g zostalo kolo 200g. a nie to nie mozna zlokalizować wycieku. wszystkie laczenia suche. mozliwe zeby uciekalo w okolicach kola pasowego i walka sprezarki?

Opublikowano

Jeśli nie widać nigdzie wycieku, to pozostaje jeszcze jedno miejsce po deską...nie życzę ;)

Opublikowano

TAK I NIE. tak, ze sp***rza gdzies czynnik. po 3tyg z 650g zostalo kolo 200g. a nie to nie mozna zlokalizować wycieku. wszystkie laczenia suche. mozliwe zeby uciekalo w okolicach kola pasowego i walka sprezarki?

A powód braku zimnego powietrza w aucie ?
Opublikowano

TAK I NIE. tak, ze sp***rza gdzies czynnik. po 3tyg z 650g zostalo kolo 200g. a nie to nie mozna zlokalizować wycieku. wszystkie laczenia suche. mozliwe zeby uciekalo w okolicach kola pasowego i walka sprezarki?

A powód braku zimnego powietrza w aucie ?
Za mało czynnika?
Opublikowano

dokladnie za malo czynnika, bylo wystarczajaco by sprezarka ruszyla, lecz za malo by robic chłodek. mial ktos z was moze kiedys przypadek, ze puszczalo z walka sprezarki?

Opublikowano

no u mnie nabite 725 g i nie chłodzi, mimo iż sprężarka odpala, tak samo jak wentylator... ktoś ma jakiś pomysł?

Czy jest w kompresorze w b5 jakiś zawór/czujnik? w B6 jest a u Nas?

Opublikowano

jak masz nabite i sprezarka chodzi a brak zimna, to albo zapchana dysza rozprężna. sa tam filterki ktore potrafia sie zapchac. albo masz problem z silniczkiem krokowym od temperatury.

ps. przeciez na maszynach widac ze cisnienie rosnie, wiec jak Ci to nabijali i nie sprawdzili czy dziala?

kup tą dysze rozprezna i jedz zeby odciagneli czynnik i wymienili Ci.

Opublikowano

jak masz nabite i sprezarka chodzi a brak zimna, to albo zapchana dysza rozprężna. sa tam filterki ktore potrafia sie zapchac. albo masz problem z silniczkiem krokowym od temperatury.

ps. przeciez na maszynach widac ze cisnienie rosnie, wiec jak Ci to nabijali i nie sprawdzili czy dziala?

kup tą dysze rozprezna i jedz zeby odciagneli czynnik i wymienili Ci.

Dysze wymieniłem i brak poprawy. Stara była w miarę jedynie kilka opilkow metalu...

Jak nabili czynnika kazali włączyć klime to wartości na zegarach się nie zmieniały...?

Co to za ustrojstwo ten silniczek krokowy od temperatury ? Na fisie temp nie swiruje i pokazuje dobra temperaturę.

Opublikowano

nie rosło cisnienie w ukladzie? co Ty za zaklad odwiedziles? nie mowie,ze jestem ekspertem od klimatyzacji , ale podstawe działa znam i rozumiem. po zalaczeniu sprezarki nastepuje wzrost cisnienia. jesli tego nie ma, to albo elektromagnes zalaczajacy? ale to chyba byś zauwazył, ze zalacza i obciąża silnik. albo jakas powazna awaria samej sprezarki? sprzeglo mozesz sobie sam sprawdzić, sciagasz plastikową osłone tam gdzie dolewasz plyn wspomagania, bedziesz tam mial wtyczki, ta od sprzegla to ta zielona z pojedynczym przewodem. na wylaczonym silniku podaj jej plus z akumulatora, bedziesz slyszasz wyrazne jebniecie.

silniczek krokowy od temperatury, jest od sterowania cieplym zimnym powietrzem, jest tam w ukladzie tzw kierownica powietrza, jak silniczek jest zjebany i nie rusza sie, to jak nie ustawi kierownicy na zimne powietrze to nigdy w kabinie nie bedzie zimno. ale ja bym czepił sie ukladu.

za dyszą rozprężną masz zimny ten przewód po odpaleniu klimy? węże metalowe pod maską robią sie zimne i pocą sie?

przychodzi mi jeszcze uszkodzony czujnik cisnienia w ukladzie. wydaje mi sie,ze jest on kolo osuszacza. jak on jest walniety to też nie ruszy sprezarka.

napisz co tam sie udalo ustalic.

Opublikowano

dziś miałem chwilkę.

podałem plus na ten przewód od sprzegła klimatyzacji. słychać delikatne pykanie ale nie żadne wielkie jebnięcie, może tutaj coś nie tak? Dodam że jak odpalę silnik i włączę klimę to nie ma wyraźnego obciążenia pracy silnika... Mimo to kółko sprzęgła oraz wiatrak staruje i zatrzymuje się po wciśnięciu przycisku na konsoli.

czynnik nabity do pełna

przewody nie są zimne ani wilgotne.

szukać przyczyny w sprzęgle czy w tych czujnikach o których pisałeś? Jutro spróbuję podłączyć się vagiem żeby odczytać błędy.


udało się nawiązać połączenie z vagiem, niestety zero błędów :(

jakie bloki odpalić żeby sprawdzić kondycję sprężarki?

Próbowałem robić test klimy ale po kliknięciu w test klima się wyłączała a na wyświetlaczu poznikały cyferki i paliły się wszystkie piksele...

Skoro błędów brak to chyba czujniki są w porządku...

a żeby dostać się do tego czujnika ciśnienia to lampę trzeba wyjąć czy zderzak? Choć żeby dojść do śruby lampy to i tak zderzak trzeba zdjąć bodajże...

Opublikowano

czujnik poczesci steruje wlaczeniem sprezarki, jak bedzie za niskie cisnienie nie pozwoli na odpalenie sprezarki. jak jestes pewny na 100% szczelnosci,ze czynnik nie ubyl. mozesz w czasie pracy silnika, podac plus na wtyczke, albo sprawdzić probnikiem lub miernikiem,czy komputer sam nie podaje napiecia na sprzeglo. jak sprezarka pracuje , sprzeglo dziala na 100% i jest czynnik, musi chlodzic. tu nie ma zadnej filozofii.

u mnie jesli chodzi o dzwiek tgo sprzegla, to slychac go zdecydowanie, nie zadne pykanie tylko stukniecie. a odpalenie sprezarki, zdecydowanie obciąża silnik na wolnych obrotach .

Opublikowano

czasami słychać mocne stuknięcie ( częściej ) a czasami tylko pyknięcie, ale za każdym razem sprzęgło zaczyna się obracać razem z kołem sprężarki. Czynnik jest bo nawet naciskałem na zaworek do nabijanie i słychać było uciekające ciśnienie...

Sprawdziłem również błędy na klimatroniku, czyli C1 i również same zera.

wydaje mi się że sprężarka padła mechanicznie w środku, bo elektronicznie wszystko się załącza i nie ma żadnych błędów. Które bloki pomiarowe dokładnie pokazują ciśnienie w kompresorze i jakie powinny być dopuszczalne wartości?

Rozumiem, że jeśli czujnik jest sprawny to mimo iż załączę sprzęgło z panelu klimatronika ( wył econ) to sprzęgiełko się nie załączy?

Opublikowano

A u brata jest zaś inny problem.. Klima nabita, po podłączeniu jej do plusa słychać jak chce startować, łożysko wymienione, jednak po włączeniu silnika nie chce ruszyć. Wiecie może gdzie szukać rozwiązania? Wcześniej klima chodziła jeszcze jak przy włączonym silniku bezpośrednio podłączyliśmy sprężarke do akumulatora, ale teraz nawet to nie działa.. Czyżby sprężarka za 700 zł padła? :x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...