GarażKlasyków Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Witam serdecznie ! Silnik 1.6 AHL 101KM a4 b5 w Avancie 98 rok , jeśli wierzyć w przebieg to 313 000 km , olej w silniku 15W40 PROBLEM : duże dymienie , generalnie czym wyższe obroty tym większy dym niebieski i ogromne ubytki Oleju . Tylko jedna z 4 świec ( ta od ściany grodziowej ) jest mocno zaolejona reszta w normie ( kolor kawa z mlekiem ) Świeca na uszkodzonym cylindrze starcza na przejechanie około 100 km, następnie trzeba ją wymyć w nafcie , wyczyścić z nagaru i służy dalej przez około 100 km .Nadmienię że oryginalna dedykowana świeca z 3 elektrodami masowymi nie przeżywała dłużej jak 30 km ... po prostu się szybko pokrywała nagarem . Problem występował już jak kupiłem auto i o nim wiedziałem . Jeździłem tak 5 miesięcy około krótkie dystanse na uczelnie i do pracy, dolewałem i czyściłem , wiem że brzmi to co najmniej śmiesznie ale mam jeszcze 2 auta na głowie . Po 12 września będę się zabierał za zdjęcie głowicy i sprawdzenie czy to czasem nie trafiona uszczelka pod głowicą relacji kanał olejowy-cylinder ( taki przypadek spotkałem opisany w internecie ) . W sumie by to pasowało oczywiście zakładając że to nie pierścienie . FAKTY :Pomiar kompresji na sucho licząc od rozrządu 1cyl-12,2 / 2cyl- 12,4 / 3cyl-12,3 / 4cyl-12,4 Pomiar kompresji próba olejowa (5ml na cyl ) 1cyl-15,2/ 2cyl-15,2/3cyl- 15,3/4cyl-15,3 Olej jest spalany na 1 cylindrze od strony grodzi ( ogromne zaolejenie ) reszta świec czyściutka .Płynu chłodniczego nie ubywa, temp w normie. Innych nie prawidłowości nie stwierdziłem Jeśli świeca jest wyczyszczona , samochód nie jest zamulony, fajnie jeździ, odpala prawie od strzału, nie trzęsie, zachowuje się normalnie,zbiera się jak na 1.6 ;P gdyby nie dymienie i konieczność czyszczenia świec nie zauważył bym problemu. PYTANIA :1) Moi drodzy czy waszym zdaniem jest możliwe , żeby uszczelka przepaliła się/pękła na kanale olejowym i zalewała cylinder ?2) Pomóżcie mi skonfrontować wyniki kompresji , co sądzicie o takich wynikach ? 3) Jakie jest wasze zdanie na temat problemu ? Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny ! Serdecznie pozdrawiam ! ;-)
jaro8410 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 Miałem podobne problem.Pomógł mały remont silnika . Wymieniłem pierścienie , uszczelniacze . panewki .Obecnie jestem na etapie docierania silnika . Decyzję podjąłem po analizie spalin na stacji diagnostycznej
lukasz51237 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 Poszukaj kogoś kto wymieni Ci uszczelniacze na 4 cylindrze, groszowa sprawa, a może pomoże. Po co zwalać głowicę od razu, jak to nie pomoże to ściągaj głowicę.
Robero321 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 jw. Wymień najpierw uszczelniacze
GarażKlasyków Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 Witam , moi drodzy silnik już po remoncie , rozebrałem silnik w drobny mak i zawiozłem do szlifierni z prostej przyczyny , pomiar kompresji i próba olejowa nie pozostawiły złudzeń a jako że robię auto dla siebie i nie jestem fanem ostrej jazdy , to zleciłem : - Wymiana panewek na nominał - Wał korbowy po przemierzeniu nie wymagał obróbki - Honowane tuleje cylindrów - Nowe pierścienie - Tłoki pozostały stare , wg zakładu luzy na zamkach w normie , tłoki całe ładne - Głowica zrobiona cala , nowe zawory , gniazda , uszczelniacze prowadnice , hydro-popychacze Koszt 1417 zł samej obróbki , resztę poskładałem , do tego doszły oczywiście nowe szpilki głowicy , uszczelka , 5w40 , filtr oleju , nowa pompa oleju niestety Febiego była dla mnie za droga włożyłem firmy FAI , nowy łańcuszek pompy , napinacz tego łańcuszka , uszczelniacze przedni, tylni wału korb , , nowe śruby dwumasy , nowa śruba centralna wału korbowego , nowa tarcza sprzęgłowa LUK, dwumas został bo był ładny , przed wymiana nie szarpał nie walił , nie był wytarty . Cała operacja pochłonęła około 2500 zł , bez robocizny którą sam zrobiłem . Efekt ? silnik już ma przejechane 3.200 km , po 1.500 km zmieniłem olej filtr i teraz jeżdze , nie ma sladu zużycia oleju , piękna dynamika , cichutka praca , uważam pełen sukces !
TomOskroba Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) graty. remont i nieśmiertelność na XXXXXXX KM i audi zostaje w rodzinie, a nie na cmentarzu Edytowane 19 Stycznia 2017 przez TomOskroba
k232 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Sporo Cię to wszystko kosztowało jak na 1.6 ;D Ale bezawaryjności życzę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się