Arek8888 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Witam. Planuję wyciszyć oraz jednocześnie ocieplić plastikową osłonę silnika w 1.9 TDI AFN. Jakie materiały wygłuszające oraz odporne na wysokie temperatury polecacie? Myślałem o wełnie mineralnej do kominków (powlekanej) grubości 2,5 cm. Czy to zda egzamin?
przemciotorun Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 ja mam podklejona swoja oslone od spodu czyms takim: http://allegro.pl/wygluszajaca-mata-gabka-pianka-fala-50x50-4-cm-i5700466334.html mam to juz kupe lat i nic sie z tym nie dzieje.....
Arek8888 Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 ja mam podklejona swoja oslone od spodu czyms takim: http://allegro.pl/wygluszajaca-mata-gabka-pianka-fala-50x50-4-cm-i5700466334.html mam to juz kupe lat i nic sie z tym nie dzieje..... A przyklejałeś to jakimś specjalnym klejem czy wystarczy butapren? No i czy grubość 4 cm to nie wychodzi za dużo? Bo odstęp między osłoną a silnikiem jest chyba mniejszy?
przemciotorun Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 przyklejalem na cos ala butapren, ten link wrzucilem przykladowo, nie pamietam jaka ja mam grubosc ale mysle ze cos ok 3-4cm moze miec ta moja, pozatym ona ladnie sie dopasowywuje i jest miekka takze nie ma z nia wiekszych problemow
wyzyk83 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) do AFN jak i AVB docinałem ze starej gąbki z kanapy. najpierw sprawdzałem w piekarniku ile stopni wytrzyma gąbka potem docinałem i montowalem w aucie. jeżdżę od 3 lat i na gąbce brak jakichkolwiek śladów przypaleń czy topienia się gąbki. Edytowane 6 Września 2016 przez wyzyk83
Arek8888 Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 do AFN jak i AVB docinałem ze starej gąbki z kanapy. najpierw sprawdzałem w piekarniku ile stopni wytrzyma gąbka potem docinałem i montowalem w aucie. jeżdżę od 3 lat i na gąbce brak jakichkolwiek śladów przypaleń czy topienia się gąbki. Dzięki za cenne rady A czy taka izolacja w ogóle daje jakiś efekt w postaci wyciszenia silnika?
wyzyk83 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 z gąbką jest dużo ciszej niż bez. nie słyszę róznicy między ori a tą dorobioną. ogólnie każda gąbka wygłusza. w AFN jak i AVB po zakupie ta gąbka była w opłakanym stanie i się rozlatywała i tylko syf robiła na silniku
Arek8888 Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 z gąbką jest dużo ciszej niż bez. nie słyszę róznicy między ori a tą dorobioną. ogólnie każda gąbka wygłusza. w AFN jak i AVB po zakupie ta gąbka była w opłakanym stanie i się rozlatywała i tylko syf robiła na silniku To super, w takim razie będę u siebie wyciszał ale nadal zastanawiam się czy zastosować wełnę mineralną - jest dużo gęstsza więc będzie lepiej izolować akustycznie, i cenowo też wychodzi bardzo korzystnie.
przemciotorun Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 niewiem za bardzo jaka welna chcesz to izolowac ale czy nie bedziesz pozniej mial problemu z tym ze welna sie rozwarstwi? poza tym wilgoc itp... taka welna moze byc oki w sierodku ale pod maska niewiem czy jednak ta pianka nie jest lepsza
Arek8888 Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 niewiem za bardzo jaka welna chcesz to izolowac ale czy nie bedziesz pozniej mial problemu z tym ze welna sie rozwarstwi? poza tym wilgoc itp... taka welna moze byc oki w sierodku ale pod maska niewiem czy jednak ta pianka nie jest lepsza Mam na myśli wełnę skalną, podobną do wełny, którą ociepla się ściany w budynkach. Tylko że ta wełna, którą chcę zastosować ma grubość 2,5 cm i jest powlekana folią aluminiową. Ale rzeczywiście, może być z nią taki problem, że się po paru latach rozwarstwi, a gąbką będzie bardziej trwała. Chyba jednak pójdę w tą gąbkę , thx
rudy51 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Skorzystaj z tego sklepu, sam u nich kupowałem maty wyciszajace m.innymi maty butylowe, bitumiczne, pianki które proponował Ci kolega. A jak nie będziesz wiedział co wybrać to zadzwoń do nich i napewno Ci doradzą ;-) www.bitmat.pl
Arek8888 Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 Dzięki wielkie za rady, na pewno skorzystam
blade13 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Ja montowalem w Passacie gabke od wygluszania kolumn. Wyglada troche jal welna na poddasza ale tak nie kluje. Czarna, grubosc ok 3-4cm. Przez 8lat nic sie z nia nie stalo...
Jorgelito Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Dołączę się do tematu Sam myślałem trochę o wyciszeniu, ale nie tylko tej plastikowej pokrywy. Myślałem aby wyciszyć komorę przedziału silnika (przykleić coś pod oryginalne wyciszenie maski, ew jeszcze nadkola od środka), oraz drzwi. I głównie właśnie pomyślałem o tym co napisał kolega rudy51 - mata butylowa. I pytanie: czy taki zabieg przy użyciu maty butylowej da znaczący efekt wyciszenia? Czy może lepiej postawić właśnie na piankę akustyczną czy coś w tym rodzaju? Grubość w obu przypadkach ok 2-3 cm.
przemciotorun Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 mam u siebie wygluszone wszystkie dzwi od zewnatrz matami stp, podloge matami stp, grodz od sierodka matami 3m, slupki od wewnatrz matami 3m, na grodzi od strony silnika mam zalozona ori wygluszke, pozakladane oslony z vr5 i ori oslone silnika oklejona tez ta mata o ktorej pisalem, pod maska ori wygluszka..... i czy jest ciszej? jest napewno ale o ile ciezko mi powiedziec bo nigdy tego nie mierzylem, poza tym wygluszenia robilem etapami co jakis czas takze nie mam takiego duzego przeskoku od razu...... ale do czego zmierzam... do 80-90 u mnie jest oki ale powyzej 100-110 i tak mocno slychac szum powietrza :/ a i 2-3cm w dzwi wydaje mi sie ze jest za gruba
Jorgelito Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Jakie grube maty na poszczególne elementy używałeś?
Arek8888 Opublikowano 6 Września 2016 Autor Opublikowano 6 Września 2016 Dołączę się do tematu Sam myślałem trochę o wyciszeniu, ale nie tylko tej plastikowej pokrywy. Myślałem aby wyciszyć komorę przedziału silnika (przykleić coś pod oryginalne wyciszenie maski, ew jeszcze nadkola od środka), oraz drzwi. I głównie właśnie pomyślałem o tym co napisał kolega rudy51 - mata butylowa. I pytanie: czy taki zabieg przy użyciu maty butylowej da znaczący efekt wyciszenia? Czy może lepiej postawić właśnie na piankę akustyczną czy coś w tym rodzaju? Grubość w obu przypadkach ok 2-3 cm. Ja właśnie zakupiłem matę butylową grubości 10 mm z powłoką aluminiową i wygłuszyłem nią plastikową pokrywę silnika. Efekt? Według mnie minimalny. W kabinie nie zrobiło się od tego ciszej, ale nie wykluczam, że jak się stoi na zewnątrz to silnik jakby lekko ciszej pracuje Dochodzę do wniosku, że aby w kabinie zrobiło się ciszej trzeba by wygłuszyć ścianę grodziową - ona głównie przenosi dźwięki. Ale sama mata butylowa jako materiał bardzo mi się spodobała - szybko i łatwo się klei, tylko trzeba odpowiednio podocinać przy wszystkich zagięciach
przemciotorun Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 stp https://www.bitmat.pl/Maty-wygluszajace/Wyciszanie-drzwi/StP-i-Silver-mata-wygluszajaca-butylowa-alubutyl 3m (nie moge znalesc dokladnie tej co ja kupowalem ale gruba ok 1,5-2cm i samoprzylepna) http://allegro.pl/wygluszenie-auta-mata-wygluszajaca-poroso-filc-i6421046540.html
Jorgelito Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Dziękuję za pomoc, trochę mi to rozjaśniło umysł Gdzieś kiedyś też wyczytałem, że lepszy efekt przynosi właśnie połączenie filcu i maty butylowej, czyli najpierw filc, a na to mata przyklejona (jeśli chodzi o drzwi i podłogę)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się