Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] Czym wygłuszyć plastikową osłonę silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Planuję wyciszyć oraz jednocześnie ocieplić plastikową osłonę silnika w 1.9 TDI AFN. Jakie materiały wygłuszające oraz odporne na wysokie temperatury polecacie? Myślałem o wełnie mineralnej do kominków (powlekanej) grubości 2,5 cm. Czy to zda egzamin?

Opublikowano

ja mam podklejona swoja oslone od spodu czyms takim:

http://allegro.pl/wygluszajaca-mata-gabka-pianka-fala-50x50-4-cm-i5700466334.html

mam to juz kupe lat i nic sie z tym nie dzieje.....

A przyklejałeś to jakimś specjalnym klejem czy wystarczy butapren? No i czy grubość 4 cm to nie wychodzi za dużo? Bo odstęp między osłoną a silnikiem jest chyba mniejszy?

Opublikowano

przyklejalem na cos ala butapren, ten link wrzucilem przykladowo, nie pamietam jaka ja mam grubosc ale mysle ze cos ok 3-4cm moze miec ta moja, pozatym ona ladnie sie dopasowywuje i jest miekka takze nie ma z nia wiekszych problemow

Opublikowano (edytowane)

do AFN jak i AVB docinałem ze starej gąbki z kanapy. najpierw sprawdzałem w piekarniku ile stopni wytrzyma gąbka potem docinałem i montowalem w aucie. jeżdżę od 3 lat i na gąbce brak jakichkolwiek śladów przypaleń czy topienia się gąbki.

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

do AFN jak i AVB docinałem ze starej gąbki z kanapy. najpierw sprawdzałem w piekarniku ile stopni wytrzyma gąbka potem docinałem i montowalem w aucie. jeżdżę od 3 lat i na gąbce brak jakichkolwiek śladów przypaleń czy topienia się gąbki.

Dzięki za cenne rady :) A czy taka izolacja w ogóle daje jakiś efekt w postaci wyciszenia silnika?

Opublikowano

z gąbką jest dużo ciszej niż bez. nie słyszę róznicy między ori a tą dorobioną. ogólnie każda gąbka wygłusza. w AFN jak i AVB po zakupie ta gąbka była w opłakanym stanie i się rozlatywała i tylko syf robiła na silniku

Opublikowano

z gąbką jest dużo ciszej niż bez. nie słyszę róznicy między ori a tą dorobioną. ogólnie każda gąbka wygłusza. w AFN jak i AVB po zakupie ta gąbka była w opłakanym stanie i się rozlatywała i tylko syf robiła na silniku

To super, w takim razie będę u siebie wyciszał :) ale nadal zastanawiam się czy zastosować wełnę mineralną - jest dużo gęstsza więc będzie lepiej izolować akustycznie, i cenowo też wychodzi bardzo korzystnie.

Opublikowano

niewiem za bardzo jaka welna chcesz to izolowac ale czy nie bedziesz pozniej mial problemu z tym ze welna sie rozwarstwi? poza tym wilgoc itp... taka welna moze byc oki w sierodku ale pod maska niewiem czy jednak ta pianka nie jest lepsza

Opublikowano

niewiem za bardzo jaka welna chcesz to izolowac ale czy nie bedziesz pozniej mial problemu z tym ze welna sie rozwarstwi? poza tym wilgoc itp... taka welna moze byc oki w sierodku ale pod maska niewiem czy jednak ta pianka nie jest lepsza

Mam na myśli wełnę skalną, podobną do wełny, którą ociepla się ściany w budynkach. Tylko że ta wełna, którą chcę zastosować ma grubość 2,5 cm i jest powlekana folią aluminiową. Ale rzeczywiście, może być z nią taki problem, że się po paru latach rozwarstwi, a gąbką będzie bardziej trwała. Chyba jednak pójdę w tą gąbkę , thx :)

Opublikowano

Skorzystaj z tego sklepu, sam u nich kupowałem maty wyciszajace m.innymi maty butylowe, bitumiczne, pianki które proponował Ci kolega.

A jak nie będziesz wiedział co wybrać to zadzwoń do nich i napewno Ci doradzą ;-)

www.bitmat.pl

Opublikowano

Dzięki wielkie za rady, na pewno skorzystam :)

Opublikowano

Ja montowalem w Passacie gabke od wygluszania kolumn. Wyglada troche jal welna na poddasza ale tak nie kluje. Czarna, grubosc ok 3-4cm. Przez 8lat nic sie z nia nie stalo...

Opublikowano

Dołączę się do tematu ;)

Sam myślałem trochę o wyciszeniu, ale nie tylko tej plastikowej pokrywy. Myślałem aby wyciszyć komorę przedziału silnika (przykleić coś pod oryginalne wyciszenie maski, ew jeszcze nadkola od środka), oraz drzwi.

I głównie właśnie pomyślałem o tym co napisał kolega rudy51 - mata butylowa. I pytanie: czy taki zabieg przy użyciu maty butylowej da znaczący efekt wyciszenia?

Czy może lepiej postawić właśnie na piankę akustyczną czy coś w tym rodzaju? Grubość w obu przypadkach ok 2-3 cm.

Opublikowano

mam u siebie wygluszone wszystkie dzwi od zewnatrz matami stp, podloge matami stp, grodz od sierodka matami 3m, slupki od wewnatrz matami 3m, na grodzi od strony silnika mam zalozona ori wygluszke, pozakladane oslony z vr5 i ori oslone silnika oklejona tez ta mata o ktorej pisalem, pod maska ori wygluszka..... i czy jest ciszej? jest napewno ale o ile ciezko mi powiedziec bo nigdy tego nie mierzylem, poza tym wygluszenia robilem etapami co jakis czas takze nie mam takiego duzego przeskoku od razu...... ale do czego zmierzam... do 80-90 u mnie jest oki ale powyzej 100-110 i tak mocno slychac szum powietrza :/


a i 2-3cm w dzwi wydaje mi sie ze jest za gruba

Opublikowano

Jakie grube maty na poszczególne elementy używałeś?

Opublikowano

Dołączę się do tematu ;)

Sam myślałem trochę o wyciszeniu, ale nie tylko tej plastikowej pokrywy. Myślałem aby wyciszyć komorę przedziału silnika (przykleić coś pod oryginalne wyciszenie maski, ew jeszcze nadkola od środka), oraz drzwi.

I głównie właśnie pomyślałem o tym co napisał kolega rudy51 - mata butylowa. I pytanie: czy taki zabieg przy użyciu maty butylowej da znaczący efekt wyciszenia?

Czy może lepiej postawić właśnie na piankę akustyczną czy coś w tym rodzaju? Grubość w obu przypadkach ok 2-3 cm.

Ja właśnie zakupiłem matę butylową grubości 10 mm z powłoką aluminiową i wygłuszyłem nią plastikową pokrywę silnika. Efekt? Według mnie minimalny. W kabinie nie zrobiło się od tego ciszej, ale nie wykluczam, że jak się stoi na zewnątrz to silnik jakby lekko ciszej pracuje ;) Dochodzę do wniosku, że aby w kabinie zrobiło się ciszej trzeba by wygłuszyć ścianę grodziową - ona głównie przenosi dźwięki. Ale sama mata butylowa jako materiał bardzo mi się spodobała - szybko i łatwo się klei, tylko trzeba odpowiednio podocinać przy wszystkich zagięciach :)

Opublikowano
Opublikowano

Dziękuję za pomoc, trochę mi to rozjaśniło umysł :D

Gdzieś kiedyś też wyczytałem, że lepszy efekt przynosi właśnie połączenie filcu i maty butylowej, czyli najpierw filc, a na to mata przyklejona (jeśli chodzi o drzwi i podłogę)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...