winduktor Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 Witam wszystkich bardzo serdecznie na forum. Od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem A4 B6 z silnikiem 1.8T AVJ. Od momentu zakupu auto stalo czekajac za terminem wymiany rozrzadu oraz zalozenia instalacji gazowej takze ciezko mi powiedziec od kiedy moj problem istnieje. Pierwszy przypadek pojawienia sie kontrolki oleju i komunikatu o slabym cisnieniu pojawil sie zaraz po wymianie rozrzadu, oleju oraz filtrow kiedy to wracalem do domu. Auto rozgrzane, wjezdzam pod stroma gorke z ostrym zakretem w prawo i wyskakuje tenze komunikat i po chwili znika, mialem niskie obroty, okolo 1500. Dla pewnosci pojechalem od razu na obwodnice, pokrecilem go troche przy czerwonym polu ale problem sie nie pojawil ,zadnych spadkow mocy, dziwnych dzwiekow. Wracajac na tym samym podjezdzie w tym samym miejscu pojawil sie znow na chwile ten sam komunikat. Bylo to przedwczoraj. Dzis wybralem sie w podroz do pracy , na teasie zadnych problemow, czy to szybsza jazda czy wolniejsza jazda. Komunikat pojawil sie dwa razy, oczywiscie przy bardzo niskich obrotach rzedu 1000-1500. Oczywiscie po chwili zniknal. Zna ktos taki przypadek ? Bylbym wdzieczby za pomoc. Serdecznie pozdrawiam .
k232 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Przy spadku obrotów spada ciśnienie oleju , pompa nie daje rady i daje komunikat, dodasz gazu do lekko ponad 2 tysiące kontrolka gaśnie, rachunek prosty, pompa oleju. Temat bardzo dobrze znany na tym forum ;D Dla potwierdzenia jedź zmierzyć ciśnienie oleju manometrem. Edytowane 9 Września 2016 przez k232
winduktor Opublikowano 9 Września 2016 Autor Opublikowano 9 Września 2016 Dziekuje serdecznie za rade ! Sprawdze to cisnienie a w miedzyczasie rozejze sie za nowa pompa !
k232 Opublikowano 9 Września 2016 Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Polecam sprzedawców z forum, ja ogólnie kupuję wszystko u uzytkownika " dzik " nie tylko do swojego auta i nie mam żadnych zastrzeżeń, pompę oleju też kupiłem u dzika z firmy SWAG, która sam mi polecił z doświadczenia i na razie jakoś to działa Edytowane 9 Września 2016 przez k232
winduktor Opublikowano 9 Września 2016 Autor Opublikowano 9 Września 2016 A w jakiej cenie byla ta pompa SWAGA jesli mozna wiedziec ?
k232 Opublikowano 12 Września 2016 Opublikowano 12 Września 2016 Ja do swojego modelu dałem chyba 409 zł
andrew01 Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 (edytowane) Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek aby nowego nie zakładać, ostatnio robiłem pomiary ciśnienia oleju w BFB i wyszło jak niżej: silnik zimy: obroty jałowe - 4,5; 3000obr - 5,5 silnik ciepły 90st: obroty jałowe - 1,5; 3000obr - 4 Pytanie jak to wygląda, czy w miarę OK? Miska i smok świeżo wyczyszczony, nowy olej LM 5w40. Pozdrawiam Andrzej Edytowane 14 Września 2016 przez andrew01
WYSKUN Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek aby nowego nie zakładać, ostatnio robiłem pomiary ciśnienia oleju w BFB i wyszło jak niżej: silnik zimy: obroty jałowe - 4,5; 3000obr - 5,5 silnik ciepły 90st: obroty jałowe - 1,5; 3000obr - 4 Pytanie jak to wygląda, czy w miarę OK? Miska i smok świeżo wyczyszczony, nowy olej LM 5w40. Pozdrawiam Andrzej U mni silnik avj i wyglada to tak: Mocno nagrzany silnik Obroty jałowe ok 0.8bara 2000obr. Ok 2,6 bara 3500obr. Ok 3,6 bara Czy aby to cisnienie na jalowym nie za niskie?
hunter91 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek aby nowego nie zakładać, ostatnio robiłem pomiary ciśnienia oleju w BFB i wyszło jak niżej: silnik zimy: obroty jałowe - 4,5; 3000obr - 5,5 silnik ciepły 90st: obroty jałowe - 1,5; 3000obr - 4 Pytanie jak to wygląda, czy w miarę OK? Miska i smok świeżo wyczyszczony, nowy olej LM 5w40. Pozdrawiam Andrzej U mni silnik avj i wyglada to tak:Mocno nagrzany silnik Obroty jałowe ok 0.8bara 2000obr. Ok 2,6 bara 3500obr. Ok 3,6 bara Czy aby to cisnienie na jalowym nie za niskie? Niskie w każdym zakresie ,który podałeś. Pompa,smog zatkany.
WYSKUN Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek aby nowego nie zakładać, ostatnio robiłem pomiary ciśnienia oleju w BFB i wyszło jak niżej: silnik zimy: obroty jałowe - 4,5; 3000obr - 5,5 silnik ciepły 90st: obroty jałowe - 1,5; 3000obr - 4 Pytanie jak to wygląda, czy w miarę OK? Miska i smok świeżo wyczyszczony, nowy olej LM 5w40. Pozdrawiam Andrzej U mni silnik avj i wyglada to tak:Mocno nagrzany silnik Obroty jałowe ok 0.8bara 2000obr. Ok 2,6 bara 3500obr. Ok 3,6 bara Czy aby to cisnienie na jalowym nie za niskie? Niskie w każdym zakresie ,który podałeś. Pompa,smog zatkany. Czyli plukakanka, czyszczenie smoka, czyszczenie pompy i nowy olej tak?
Kevin88 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 miałem podobny problem po zakupie auta. zmieniłem olej i filtry i dalej to samo. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i jak ręką odjął:]. Od tego momentu już pykło 10k km i spokój. Weź najpierw czujnik sprawdź bo to najszybciej ogarniesz i najtaniej. Jak nie pomoże to czyszczenie smoka +olej i filtr
WYSKUN Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 miałem podobny problem po zakupie auta. zmieniłem olej i filtry i dalej to samo. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i jak ręką odjął:]. Od tego momentu już pykło 10k km i spokój. Weź najpierw czujnik sprawdź bo to najszybciej ogarniesz i najtaniej. Jak nie pomoże to czyszczenie smoka +olej i filtr Ale co mi da wymiana czujnika?Cisnienie oleju sprawdzałem manometrem a kolega wyżej napisal że są to za niskie cisnienia. Wiec czujnik nie ma nic do tego:)
hunter91 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Dokładnie, czujnik nic do tego nie ma .manometr chyba nie kłamie. Najpierw miska w dół i smog sprawdzić
toman Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 Nie radziłbym jeździć przy pojawiającym się niskim ciśnieniu oleju na blacie.. łatwo tak zajechać turbinę albo przytrzeć górę (wałki)
sous1111 Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 (edytowane) Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w swoim silniku AVJ, przy mocno rozgrzanym oleju . Wolne obroty - 1 bar2000 obr/min - 2,8 bar 3500 obr/min - 3,9 bar Po odkręceniu korka wlewu oleju widać, że od spodu pokrywy zaworów jest porządny nagar. Sądzicie, żeby wymieniać od razu pompę oleju czy spróbować najpierw samo czyszczenie miski, dekla zaworów oraz smoka pompy olejowej ??? Edytowane 27 Września 2016 przez sous1111
WYSKUN Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w swoim silniku AVJ, przy mocno rozgrzanym oleju . Wolne obroty - 1 bar 2000 obr/min - 2,8 bar 3500 obr/min - 3,9 bar Po odkręceniu korka wlewu oleju widać, że od spodu pokrywy zaworów jest porządny nagar. Sądzicie, żeby wymieniać od razu pompę oleju czy spróbować najpierw samo czyszczenie miski, dekla zaworów oraz smoka pompy olejowej ??? Moj avj jest wlasnie u mechanika. Zlecilem plukanke, czyszczenie smoka, czyszczenie pokrywy zaworów z tego nagaru bo tez mialem i od razu zeby zobaczyl w jakim stanie jest łańcuch i napinacz. Plus wymiana oleju na motul 5w40
sous1111 Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 A powiedz mi gdy mierzyłeś ciśnienie oleju bo wskazówka od manometru też skakała ? Bo u mnie przy wyższych obrotach ciśnienie oleju się wahało, tzn np. przy 3500 obr/min wskazówka pokazywała od 3,7 do 4,1 bara i tak cały czas drgała. To normalne ?
WYSKUN Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 A powiedz mi gdy mierzyłeś ciśnienie oleju bo wskazówka od manometru też skakała ? Bo u mnie przy wyższych obrotach ciśnienie oleju się wahało, tzn np. przy 3500 obr/min wskazówka pokazywała od 3,7 do 4,1 bara i tak cały czas drgała. To normalne ? Troszke drgala ale niestety nie pamietam o ile. Natomiast drgala mi jak sprawdzalem cisnienie paliwa, bo filmik nagralem zeby pamietac:)https://youtu.be/nc8B808cgv8
sous1111 Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 Widziałem widziałem ten filmik i Lukasz odpisał Ci, że to jest normalne. Ciekawe czy tyczy się to też pompy oleju i jej ciśnienia jakie wytwarza. Hmm ?
WYSKUN Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 Widziałem widziałem ten filmik i Lukasz odpisał Ci, że to jest normalne. Ciekawe czy tyczy się to też pompy oleju i jej ciśnienia jakie wytwarza. Hmm ? Nie mam pojęcia. Jak auto wroci od mechanika to zmierze ciśnienie. Nagram filmik i wrzuce Widziałem widziałem ten filmik i Lukasz odpisał Ci, że to jest normalne. Ciekawe czy tyczy się to też pompy oleju i jej ciśnienia jakie wytwarza. Hmm ? Nie mam pojęcia. Jak auto wroci od mechanika to zmierze ciśnienie. Nagram filmik i wrzuce filmik nagrany dla jednego z użytkowników forum ale zobaczcie czy teraz dobrze to wygląda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się