Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cisnienie oleju na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie na forum. Od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem A4 B6 z silnikiem 1.8T AVJ. Od momentu zakupu auto stalo czekajac za terminem wymiany rozrzadu oraz zalozenia instalacji gazowej takze ciezko mi powiedziec od kiedy moj problem istnieje. Pierwszy przypadek pojawienia sie kontrolki oleju i komunikatu o slabym cisnieniu pojawil sie zaraz po wymianie rozrzadu, oleju oraz filtrow kiedy to wracalem do domu. Auto rozgrzane, wjezdzam pod stroma gorke z ostrym zakretem w prawo i wyskakuje tenze komunikat i po chwili znika, mialem niskie obroty, okolo 1500. Dla pewnosci pojechalem od razu na obwodnice, pokrecilem go troche przy czerwonym polu ale problem sie nie pojawil

,zadnych spadkow mocy, dziwnych dzwiekow. Wracajac na tym samym podjezdzie w tym samym miejscu pojawil sie znow na chwile ten sam komunikat. Bylo to przedwczoraj. Dzis wybralem sie w podroz do pracy , na teasie zadnych problemow, czy to szybsza jazda czy wolniejsza jazda. Komunikat pojawil sie dwa razy, oczywiscie przy bardzo niskich obrotach rzedu 1000-1500. Oczywiscie po chwili zniknal. Zna ktos taki przypadek ? Bylbym wdzieczby za pomoc. Serdecznie pozdrawiam .

Opublikowano (edytowane)

Przy spadku obrotów spada ciśnienie oleju , pompa nie daje rady i daje komunikat, dodasz gazu do lekko ponad 2 tysiące kontrolka gaśnie, rachunek prosty, pompa oleju. Temat bardzo dobrze znany na tym forum ;D

Dla potwierdzenia jedź zmierzyć ciśnienie oleju manometrem.

Edytowane przez k232
Opublikowano

Dziekuje serdecznie za rade :)! Sprawdze to cisnienie a w miedzyczasie rozejze sie za nowa pompa :)!

Opublikowano (edytowane)

Polecam sprzedawców z forum, ja ogólnie kupuję wszystko u uzytkownika " dzik " nie tylko do swojego auta i nie mam żadnych zastrzeżeń, pompę oleju też kupiłem u dzika z firmy SWAG, która sam mi polecił z doświadczenia i na razie jakoś to działa :P

Edytowane przez k232
Opublikowano

A w jakiej cenie byla ta pompa SWAGA jesli mozna wiedziec ;)?

Opublikowano

Ja do swojego modelu dałem chyba 409 zł :)

Opublikowano (edytowane)

Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek aby nowego nie zakładać, ostatnio robiłem pomiary ciśnienia oleju w BFB i wyszło jak niżej:

silnik zimy: obroty jałowe - 4,5; 3000obr - 5,5
silnik ciepły 90st: obroty jałowe - 1,5; 3000obr - 4
Pytanie jak to wygląda, czy w miarę OK? Miska i smok świeżo wyczyszczony, nowy olej LM 5w40.
Pozdrawiam
Andrzej
Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek aby nowego nie zakładać, ostatnio robiłem pomiary ciśnienia oleju w BFB i wyszło jak niżej:

silnik zimy: obroty jałowe - 4,5; 3000obr - 5,5

silnik ciepły 90st: obroty jałowe - 1,5; 3000obr - 4

Pytanie jak to wygląda, czy w miarę OK? Miska i smok świeżo wyczyszczony, nowy olej LM 5w40.

Pozdrawiam

Andrzej

U mni silnik avj i wyglada to tak:

Mocno nagrzany silnik

Obroty jałowe ok 0.8bara

2000obr. Ok 2,6 bara

3500obr. Ok 3,6 bara

Czy aby to cisnienie na jalowym nie za niskie?

Opublikowano

Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek aby nowego nie zakładać, ostatnio robiłem pomiary ciśnienia oleju w BFB i wyszło jak niżej:

silnik zimy: obroty jałowe - 4,5; 3000obr - 5,5

silnik ciepły 90st: obroty jałowe - 1,5; 3000obr - 4

Pytanie jak to wygląda, czy w miarę OK? Miska i smok świeżo wyczyszczony, nowy olej LM 5w40.

Pozdrawiam

Andrzej

U mni silnik avj i wyglada to tak:

Mocno nagrzany silnik

Obroty jałowe ok 0.8bara

2000obr. Ok 2,6 bara

3500obr. Ok 3,6 bara

Czy aby to cisnienie na jalowym nie za niskie?

Niskie w każdym zakresie ,który podałeś.

Pompa,smog zatkany.

Opublikowano

Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek aby nowego nie zakładać, ostatnio robiłem pomiary ciśnienia oleju w BFB i wyszło jak niżej:

silnik zimy: obroty jałowe - 4,5; 3000obr - 5,5

silnik ciepły 90st: obroty jałowe - 1,5; 3000obr - 4

Pytanie jak to wygląda, czy w miarę OK? Miska i smok świeżo wyczyszczony, nowy olej LM 5w40.

Pozdrawiam

Andrzej

U mni silnik avj i wyglada to tak:

Mocno nagrzany silnik

Obroty jałowe ok 0.8bara

2000obr. Ok 2,6 bara

3500obr. Ok 3,6 bara

Czy aby to cisnienie na jalowym nie za niskie?

Niskie w każdym zakresie ,który podałeś.

Pompa,smog zatkany.

Czyli plukakanka, czyszczenie smoka, czyszczenie pompy i nowy olej tak?

Opublikowano

miałem podobny problem po zakupie auta. zmieniłem olej i filtry i dalej to samo. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i jak ręką odjął:]. Od tego momentu już pykło 10k km i spokój.

Weź najpierw czujnik sprawdź bo to najszybciej ogarniesz i najtaniej. Jak nie pomoże to czyszczenie smoka +olej i filtr

Opublikowano

miałem podobny problem po zakupie auta. zmieniłem olej i filtry i dalej to samo. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i jak ręką odjął:]. Od tego momentu już pykło 10k km i spokój.

Weź najpierw czujnik sprawdź bo to najszybciej ogarniesz i najtaniej. Jak nie pomoże to czyszczenie smoka +olej i filtr

Ale co mi da wymiana czujnika?

Cisnienie oleju sprawdzałem manometrem a kolega wyżej napisal że są to za niskie cisnienia. Wiec czujnik nie ma nic do tego:)

Opublikowano

Dokładnie, czujnik nic do tego nie ma .manometr chyba nie kłamie. Najpierw miska w dół i smog sprawdzić

Opublikowano

Nie radziłbym jeździć przy pojawiającym się niskim ciśnieniu oleju na blacie.. łatwo tak zajechać turbinę albo przytrzeć górę (wałki)

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w swoim silniku AVJ, przy mocno rozgrzanym oleju .

Wolne obroty - 1 bar
2000 obr/min - 2,8 bar

3500 obr/min - 3,9 bar

Po odkręceniu korka wlewu oleju widać, że od spodu pokrywy zaworów jest porządny nagar.

Sądzicie, żeby wymieniać od razu pompę oleju czy spróbować najpierw samo czyszczenie miski, dekla zaworów oraz smoka pompy olejowej ???

Edytowane przez sous1111
Opublikowano

Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w swoim silniku AVJ, przy mocno rozgrzanym oleju .

Wolne obroty - 1 bar

2000 obr/min - 2,8 bar

3500 obr/min - 3,9 bar

Po odkręceniu korka wlewu oleju widać, że od spodu pokrywy zaworów jest porządny nagar.

Sądzicie, żeby wymieniać od razu pompę oleju czy spróbować najpierw samo czyszczenie miski, dekla zaworów oraz smoka pompy olejowej ???

Moj avj jest wlasnie u mechanika. Zlecilem plukanke, czyszczenie smoka, czyszczenie pokrywy zaworów z tego nagaru bo tez mialem i od razu zeby zobaczyl w jakim stanie jest łańcuch i napinacz. Plus wymiana oleju na motul 5w40

Opublikowano

A powiedz mi gdy mierzyłeś ciśnienie oleju bo wskazówka od manometru też skakała ? Bo u mnie przy wyższych obrotach ciśnienie oleju się wahało, tzn np. przy 3500 obr/min wskazówka pokazywała od 3,7 do 4,1 bara i tak cały czas drgała. To normalne ?

Opublikowano

A powiedz mi gdy mierzyłeś ciśnienie oleju bo wskazówka od manometru też skakała ? Bo u mnie przy wyższych obrotach ciśnienie oleju się wahało, tzn np. przy 3500 obr/min wskazówka pokazywała od 3,7 do 4,1 bara i tak cały czas drgała. To normalne ?

Troszke drgala ale niestety nie pamietam o ile. Natomiast drgala mi jak sprawdzalem cisnienie paliwa, bo filmik nagralem zeby pamietac:)

https://youtu.be/nc8B808cgv8

Opublikowano

Widziałem widziałem ten filmik i Lukasz odpisał Ci, że to jest normalne. Ciekawe czy tyczy się to też pompy oleju i jej ciśnienia jakie wytwarza. Hmm ?

Opublikowano

Widziałem widziałem ten filmik i Lukasz odpisał Ci, że to jest normalne. Ciekawe czy tyczy się to też pompy oleju i jej ciśnienia jakie wytwarza. Hmm ?

Nie mam pojęcia. Jak auto wroci od mechanika to zmierze ciśnienie. Nagram filmik i wrzuce

Widziałem widziałem ten filmik i Lukasz odpisał Ci, że to jest normalne. Ciekawe czy tyczy się to też pompy oleju i jej ciśnienia jakie wytwarza. Hmm ?

Nie mam pojęcia. Jak auto wroci od mechanika to zmierze ciśnienie. Nagram filmik i wrzuce

filmik nagrany dla jednego z użytkowników forum ale zobaczcie czy teraz dobrze to wygląda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...