Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie powyżej 2,5tyś obrotów świeci EPC, ESP,CHECK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i prosze o podpowiedzi co może być przyczyną błędów w silniku 1.8t 163konie BFB przebieg 160tys .

Odpala dobrze na zimnym i ciepłym silniku ale powyżej 2,5 tyś obrotów zaczyna dość mocno szarpać przy każdej zmianie biegów skazówka podskakuje od obrotomoerza, póżniej zaświeca sie zaraz EPC i ESP poczym odcina gaz i nieprzyspiesza, oczywiście check świeci cały czas.

Wymieniłem przepustnice na nową 750zł oraz czujnik położenia wału 200zł bo takie błęy pokazał VAG u mechanika i przejechałem 500km i znów to samo szarpanie i kontrolki. Co ciekawe dalej wyskakują te same błedy.

Czy może być winny elektrozawór odpowiedzialny za zmiane faz rozrządu ( wymieniłem go przy przebiegu 122tys bo łańcuch tarł o obudowe) mechanik mówi ze kable mogąbyć gdzieś przetarte i wyskakują te błędy, bądz też przepustnica jat walnięta

Z góry dzięki

Opublikowano

Najpierw musisz podać kody błędów.

Wybacz ale z fusów nikt Ci nie wywróży idealnej diagnozy

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

dokladnie, kody błędów by się przydały

fajnie że mechanik zalecił zmiane czujnika położenia wału za 200zł bo ,,takie były błędy'' a później powiedział o przetartych kablach

kolejność powinna być odwrotna.

Opublikowano

EPC to elektroniczny pedał gazu - usuń wpierw usterkę związaną z nim i przepustnicą (sprawdzenie okablowania, czyszczenie, ostatecznie wymiana).

Opublikowano

a z tym gazem żeby przeczyścic to gdzie trzeba go rozkręcić?

kody błedów nieznam tylko pisze to co mi gadał trzeba wymienic

co do kabli znalazłem pare uszkodzonych kabli co ida do wtrysków zaizolowałem i auto idzie ale jeszcze podczas jazdy lekko szarpie, musze zmienić odme bo ją słychać i zobaczymy.

Opublikowano

U mnie było tak, do 4K obrotów na każdym biegu rozpędzał się zgodnie z oczekiwaniami ale po przekroczeniu 4K zaczynał mega szarpać ale rozpędzał się :)

Błędy pokazywał od czujnika położenia wału, czujnika położenia wałka, błąd ze zmiennymi fazami itd.

Na próbę kupiłem używany ale oryginalny czujnik położenia wału i jak ręką odjął.

Tobie proponuję to samo, używany ale oryginalny, podmień i sprawdź. w 50 zł się zmieścisz, jak się potwierdzi to kupisz z ASO.

Opublikowano

zaizolowałem kable które szły do wtrysków lekko były spękane oraz wymieniłem odme te błedy na poczekaniu znalazł inny mechanik. Auto juz idzie lepiej ale to jeszcze nie to. Teraz dalej będe szukałbłedu gdyż byłem zagranikcą zarobic na części ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...